تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۵۵۱۵۸
دلدادگان حسینی امروز با پیاده روی نمادین در شهرهای مازندران عشق و ارادت خود به سالار شهیدان و یاران باوفایش را ابراز کردند.
۰
plusresetminus
قدم به قدم با جاماندگان اربعین حسینی در شهرهای مازندران/عشق به حسین(ع) تمامی ندارد+تصاویر
به گزارش بلاغ، اربعین حسینی که می رسد، دلمان پر می کشد برای بین الحرمین؛ برای زیارت حرم سید الشهدا و قمر بنی هاشم (ع). اما امسال حکایت دیگری برای ما دارد؛ با امسال می شود دومین سال پیاپی که کرونا دست و پا گیرمان شده و به نوعی امکان حضور ما در پیاده روی اربعین و زیارت قبر شش گوشه را گرفته است. 

اما این پایان ماجرای عاشقان حسین نیست؛ عاشق حسینی از کوچکترین روزنه ها هم برای رسیدن به معشوق استفاده می کند؛ حتی با یک سلام از راه دور، قلبش را به امام حسین (ع) پیوند می زند و دل به دل زائرانش می سپارد. 

حتی اگر جامانده از پیاده روی عشق به حسین باشی و چشمت به حرم و صحن و سرای مطهرش نیفتد، با چشم دل می توانی زائر آن دیار باشی.
 

اینجا دیار علویان ؛ امروز مثل همه شهرهای این سرزمین دل ها عاشق و بی قرار حسین و زینب و عباسند.

دوستداران سالار شهیدان در ساری و دیگر شهرهای استان با شرکت پرشور در مراسم پیاده‌روی جاماندگان از اربعین حسینی (ع) ضمن نشان دادن ارادت به ائمه اطهار (ع)، عزت و اقتدار مسلمانان را به نمایش گذاشتند.
 

بسیاری از هیات های مذهبی که توفیق برپایی موکب و حضور در مراسم پرفیض پیاده روی اربعین در کربلا را نداشتند با راه‌اندازی موکب‌ها در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی حال و هوای شهرها را عوض کردند.

همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان مردم دیار میرزا کوچک که قبل از شیوع ویروس کرونا در این ایام در بین الحرمین بوده و به اربابشان ادای احترام می‌کردند، دلشکسته از این فراق دو ساله با حضور در تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و میدان و تجمع اربعینی ها عشق و ارادت خود به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را از دور به نمایش گذاشتند.
 

محمد مهدی یکی از حاضران در تجمع جاماندگان اربعین با چشمانی اشکبار با اشاره به اینکه امسال هم از زائران اربعین حسینی جامانده ایم، اظهار کرد: دو سال دوری از پیاده روی اربعین و بین الحرمین سخت است.

وی با بیان اینکه امروز از دور به اربابمان امام حسین (ع) سلام عرض کردیم، افزود: تنها خواسته ما از امام حسین (ع) این است که این دوری و فراق را سه ساله نکند و سال آینده در این روزها در بین الحرمین باشیم.

مهدی با یادآوری خاطرات پیاده روی اربعین سال‌های گذشته که در آن حضور داشت، اضافه کرد: حال و هوای اربعین کربلا با همه جای دنیا متفاوت است و امروز دلتنگ آن حال و هوا هستیم.

زهرا احمدی بانوی مازندرانی با اشاره به اینکه به صبر حضرت زینب (س) در واقعه عظیم کربلا، اظهار کرد: اینکه ایشان با چه توانی داغ همه عزیزانش را در کربلا را دیده و طاقت آوردند را تنها کسانی که عزیزی را از دست داده‌اند می‌فهمند.
 

وی به این جمله که اگر حضرت زینب نبود واقعه کربلا در همان کربلا می‌ماند و جهانی نمی‌شد اشاره کرد و افزود: ایشان با وجود داغ سنگین از دست دادن همه عزیزانشان، رسالتشان را فراموش نکردند و با سخنرانی‌های محکم مردم را از آنچه که در واقعه کربلا اتفاق افتاد آگاه ساختند.

این بانوی مازندرانی با اشاره به گذشت چهل روز از واقعه کربلا و رسیدن به اربعین سرور و سالار شهیدان و دوری دو ساله از پیاده روی اربعین، گفت: من برای اولین بار سال ۹۷ سعادت حضور در پیاده روی اربعین را داشتم و به هیچ عنوان نمی‌شود حال و هوای آن را توصیف کرد.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها در ایام اربعین متوجه شدیم که چه نعمتی داشتیم و آنگونه که باید قدرش را ندانستیم، ادامه داد: برای اینکه کمی رفع دلتنگی کنیم در این مراسم حضور یافتیم.
 

این زائر با اشاره به اینکه امیدوارم سال دیگر توفیق حضور در این مراسم معنوی نصیب همه دلدادگان شود، گفت: این دوری سبب می‌شود که اگر فرصت دوباره زیارت حرم امام حسین (ع) نصیبمان شد بهترین استفاده را از آن ببریم.

آن لحظه ای که نوشته می شود به پایمان ثواب زیارتت و دلها قرص می شود که تو را از راه دور سلام می دهیم و صدایت می کنیم حالمان خوب می شود.
 
قرائت زیارت اربعین، پذیرایی از زائران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مداحی و مرثیه سرایی بخش های متفاوت این برنامه بود.

و حال اینک این ماییم و محرمی که گذشت و اربعینی که پشت سر گذاشتیم و امید که همواره بتوانیم زندگی و راه شهدا و خصوصاً سیدالشهدا را در زندگی خود الگو قرار داده و همچون حسین (ع) آزاده زندگی کنیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴