تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۴۵۴۲۸۰
۰
plusresetminus
وقتی مقصران تأخیر در واکسیناسیون عمومی پاسخگو نیستند!

به گزارش بلاغ؛ روزنامه آفتاب یزد در گزارش تیتر 1 خود با عنوان « ۷۰۹ نفر دیگر مُردند عزای عمومی اعلام کنید!» نوشت:«ای کاش به جای قبر واکسن و دارو می‌خریدید.»

در این مطلب آمده است: «۷۰۹ نفر کشته شدند ولی واکسن نیست، خبری از تعطیلی نیست، پروتکل‌های مقابله با ‎کرونا اجرا نمی‌شود، دارو نیست، مردم در غسالخانه‌ها صف کشیده‌اند اما تا دلتان بخواهد، قبر هست، برای تک تک ما!»

روزنامه همدلی هم در گزارشی در این خصوص نوشت: «شیوع بیماری قارچ سیاه و شنیدن صدای پای سویه جدید کرونا به اسم‌ لامبدا در حالی است که وضعیت و روند واکسیناسیون عمومی کشور هنوز راضی‌کننده نیست.»

انتقاد اصلاح‌طلبان از به تأخیر افتادن واکسیناسیون عمومی در حالی است که ازقضا سال گذشته چین و روسیه قرار بود به ایران واکسن بدهند ولی عده‌ای در داخل با هواداری رسانه‌ای اصلاح‌طلبان، علیه واکسن‌های روسی و چینی فضا‌سازی کردند و گفتند که حاشا و کلا که موش آزمایشی بشویم و تن به واکسن‌های چین و روسیه بدهیم؛ همین فضا‌سازی‌ها بود که آنها را در ارسال واکسن به ایران دچار تردید کرد و واکسیناسیون عمومی را به تأخیر‌انداخت.

تقلا برای بزک کارنامه غیرقابل دفاع دولت روحانی در سیاست خارجی
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«این نگرانی به صورت جدی وجود دارد که اگر تیم مذاکره‌کننده ایران تغییر کند شاید ایران نتواند همچون گذشته در مذاکرات موفق عمل کند. شخصی نیز که به عنوان وزیرخارجه معرفی شده است بیشتر آشنایی با کشورهای عربی و خاورمیانه دارد و سوابق کمتری در عرصه بین‌المللی و گفت‌و‌گو با قدرت‌های جهانی در کارنامه اوست و مشخصا دستگاه دیپلماسی نسبت به زمانی که دکتر ظریف در آن حضور داشت از سطح کیفی پایین‌تری برخوردار است».
این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«دکتر‌ظریف سوابق طولانی در عرصه دیپلماسی داشت و عملا شبکه مذاکره‌کننده اروپایی و آمریکایی و طرز تفکر آنها را از نزدیک شناخته بود و قدرت مانور بالایی در این عرصه داشت. آقای امیرعبداللهیان آن بیانی را که آقای ظریف داشت، مشخصا ندارد و این خود یک ابزار مهم در تعاملات و روابط خارجی است. ایران در این برهه حساس نیاز به یک تیم توانمند در عرصه سیاست خارجی دارد، چراکه به نحوی تمام مسائل و مشکلات ما به این عرصه گره خورده است. مذاکرات برجام ادامه پیدا می‌کند اما این امر از اهمیت برخوردار است که نتیجه خوبی نیز برای ایران در پی داشته باشد».
دولت روحانی در حوزه‌های مختلف و از جمله اقتصاد و سیاست خارجی نتوانست کارنامه قابل دفاعی ارائه دهد. با این حال مدعیان اصلاحات همچنان در پی تطهیر و بزک این کارنامه غیرقابل قبول هستند.
متاسفانه در دولت روحانی تمام ظرفیت‌های وزارت امور خارجه به برجام خلاصه شد و این سبب شد که کارشناسان از عنوان «وزارت امور برجام» برای این وزارتخانه استفاده کنند.
برجام در دولت روحانی نه تنها هیچ دستاوردی نداشت بلکه خسارت‌محض را رقم زد و مردم را با مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی مواجه کرد.

پوپولیست کیست؟
روزنامه دنیای اقتصاد دیروز طی یادداشتی نوشت: «پوپولیست‌ها در اعمال سیاست‌های اقتصادی به هیچ اصولی تن نمی‌دهند. از نظر آنها نهادهای مستقل نظارتی، بانک مرکزی مستقل، کانون‌های حرفه‎ای و قیود خارجی (مثل قواعد تجارت بین‌المللی یا دریافت و پرداخت بین‌المللی نظیر FATF) گزینه‌های سیاستگذاری آنها را محدود می‌سازد و بنابراین تمایل دارند تا کنترل آنها را به دست گیرند، به آنها اجازه دخالت ندهند یا بر قدرت آنها فائق شوند و سرکوبشان کنند.»
پوپولیست؛ مدعیان و کاسبان اصلاحات - اعتدال‌اند که قبلا برای فرار از مالیات می‌گفتند به حساب مردم نباید سرک کشید، امروز برای‌انداختن ایران در تله FATF جوش و خروش دارند و دنبال شفاف شدن مسیرهای مبادلات بانکی و تراکنش‌های مالی برای تحریم‌کنندگان ایران هستند. این طیف مأمور، با اجرای دستورالعمل‌های FATF اطلاعات 400 صرافی دور زننده تحریم را برای دشمن افشا کرد. آنها دیگران را به نداشتن رویه علمی در اقتصاد متهم می‌کنند در حالی که خود، تورم 52 درصدی را به مردم تحمیل کردند، نقدینگی، دلار، مسکن و خودرو را به 7 تا 10 برابر رساندند و مسبب شرطی ‌سازی اقتصاد کشور، هدر دادن فرصت‌ها و معطل گذاشتن ظرفیت‌های درونی پای وعده‌های سرخرمن دشمن، تزریق ناامیدی به جامعه، افزایش ضریب جینی، تحمیل رکود، کاهش تولید و صادرات، رها کردن عرصه مسکن به مدت 5 سال، چوب حراج به ذخایر دلار و طلا، سقوط ارزش پول ملی، حقوق‌های نجومی، کم‌توجهی به ظرفیت تجارت با همسایگان و کاهش شرکای تجاری ایران هستند.

کدخدا برای سرمایه­‌های خود در ایران چه کرد؟!
روزنامه شرق در شماره دیروز خود در صفحه نخست یادداشتی را با ابن عنوان منتشر کرد: «مگر قرار نیست وضع بهتر شود؟» که با خواندن این تیتر گمان می‌رود که این روزنامه موردی را در بیانات دولتمردان سیزدهم یافته است که دال بر بهتر نشدن است.
در این نوشتار می‌خوانیم: «...آقای مخبر در مراسم معارفه «مسعود میركاظمی» ضمن اشاره به جایگاه مهم این سازمان در توسعه و پیشرفت كشور، نگاهی را مطرح كرد كه كمتر با وعده‌‌های رئیس ‌دولت سنخیت دارد[!!]؛ اینكه «نمی‌توانیم برای حل مشکلات کشور به خارج امید داشته باشیم و... بعید است که بتوانیم با نظام سلطه به جایی برسیم و نمی‌توان برنامه‌ریزی خود را برای اداره کشور متکی به رفع تحریم‌ها کرد و باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که فرض بر این باشد که نظام سلطه تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد». سخنانی كه از سوی رئیس‌جدید سازمان برنامه نیز مورد تأیید قرار گرفت: «مذاکره جای خودش را دارد و امیدواریم به نتیجه برسد و اگر نرسید، ما کشور ضعیف و فقیری نیستیم؛ منابع فراوان و نیروی انسانی زیادی داریم. باید فضایی ایجاد کنیم که بتوانند رشد و نمو کنند.»
عجیب است که باز گزاره‌ای در تایید تیتر یادداشت دیده نمی‌شود. تمام گیر کار بر سر این سطر است: «نمی‌توانیم برای حل مشکلات کشور به خارج امید داشته باشیم» و عجیب‌تر آنکه نویسنده یادداشت این فراز از گفته‌های معاون اول دولت را در مغایرت یا بهتر است بگوییم عدم سنخیت با وعده‌های رئیس‌جمهور خوانده است.
نکته‌ای که بر کسی پوشیده نیست این است که یکی از تفاوت‌های اساسی طیف موسوم به اصلاح‌طلب با جریان اصولگرا در این است که طیف اصلاح‌طلب به صراحت می‌گوید ما توان و عرضه بهبود بخشیدن به امور را نداریم و باید به دشمنان باج بدهیم تا بلکه آنها وضعیت را بهبود ببخشند و جریان اصولگرا خلاف نظر قبلی شعارش «ما می‌توانیم» است و می‌گوید از بیگانه آبی برای کشور گرم نمی‌شود. سیدابراهیم رئیسی کسی است که منظومه فکری اش براساس نوع دوم شکل گرفته است و براین اساس ادعای مغایرت سخنان معاون اول با وعده‌های رئیس‌جمهور مضحک است.
نکته دیگر این است که متاسفانه برای شیفتگان غرب؛ آمریکا و سه – چهار کشور اروپایی برابر با کل جهان است. بر همین اساس که در این یادداشت آمده: «بی‌شك هیچ كارشناسی و شاید كمترمسئولی در دولت‌‌های قبل بر این باور بوده باشد كه مبنای تحول و توسعه كشور، رفتار و اقدامات بیگانگان است. اما بسیاری بر این اصل متفق‌القول‌اند كه بدون ارتباط و تعامل با جهان و در شرایط تنش و تضاد با دنیا[!!] و بیگانه‌هراسی[!!] نمی‌توان توسعه و پیشرفت قابل قبولی داشت...»
حالا ربط تیتر این یادداشت و ادعای آن با متن مشخص می‌شود که نشات گرفته از همان تفکری است که در رژیم پهلوی رزم آرا گفته بود که ایرانی لوله هنگ هم نمی‌تواند بسازد. دیگر اینکه ایران با کشورهای دنیا تعامل دارد و در این بین تنها نمی‌خواد به زورگویی‌های چند کشور سلطه جو تن دهد.
ضمن آنکه باید به جماعت اصلاح‌طلب (که برخی دشمنان کشورمان از آنها به عنوان سرمایه‌های خود در ایران نام می‌برند) یادآور شد که در 8سال گذشته که دولت در اختیارتان بود شما به سراغ کدخدا و نوچه‌های کدخدا رفتید آن هم با بذل و بخشش بسیار از منافع و دستاوردهای این ملت آخر کار چه شد؟! چرا بیدار نمی‌شوید؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما