تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۵۳۶۴۶
روند صعودی ویروس کرونا در پیک پنجم به گونه ای همه را غافلگیر کرده است، بطوری که در یکم تیرماه تعداد بستری بیماران کرونایی در مازندران 315 نفر بود و این روند بطوری افزایش داشته که در 9 مرداد به 3 هزار و 138 نفر رسیده است.
۰
plusresetminus
آقای استاندار! به داد مردم مازندران برسید/ شوک «دلتا» در روزهای نفس‌گیر کرونایی
به گزارش بلاغ؛ در نقشه که نگاه می کنیم، آمل را قرمز تیره می‌بینیم،  در کل مازندران جز دو نقطه نارنجی ، مابقی قرمز و قرمز تیره است، اما در سواحل اش، در جاده ها، بازار، ییلاق ها و ورودی های استان خبری از کرونا نیست، انگار کرونا تنها در بیمارستان جا خوش کرده است، در میان انبوه مریضانی که خیال نمی کردند روزی مجبور می شوند با دستگاه اکسیژن ساز نفس بکشند.

۲۰ شهر مازندران و ۲۸۵  شهر در کشور وضعیت قرمز و فوق قرمز دارد، به گفته کارشناسان بدترین وضعیت کرونایی کشور از ابتدای شروع این ویروس در ایران تاکنون محسوب می‌شود.

روند صعودی ویروس کرونا در پیک پنجم به گونه ای همه را غافلگیر کرده است، بطوری که در یکم تیرماه تعداد بستری بیماران کرونایی در مازندران 315 نفر بود و این روند بطوری افزایش داشته که در ۷ مرداد به دو هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است و در امروز به 3 هزار و 138 نفر بستری و در مراقبت های ویژه به 356 نفر رسیده است و آمار ناراحت کننده تر فوتی ها هستند که در هر روز بیش از 20 نفر  بوده است.

*آقای استاندار! مردم دیگر نفس نمی‌کشند

آقای استاندار! سرایت ویروس دلتا بسیار بالا است، تعداد بیماران در مازندران به شدت افزایش پیدا کرده و مسئولان بهداشتی همچنان بر پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی و تعطیلی اماکن تاکید دارند، با این حال، مازندران مقصد بسیاری از مسافرانی شده و به این استان آمدند، موضوعی که در نهایت به افزایش این آمار ختم شد.

آقای استاندار، مازندران را قرنطینه کنید به داد مردم برسید بسیاری از شهرهای مازندران فوق قرمز شدند هر روز به آمار بستری ها و فوتی ها اضافه می شود دیگر باید بگوییم مردم نفس نمی‌کشند خواهشا کاری کنید.

کاری به ستاد ملی کرونا در پایتخت نداشته باشید اگر دلسوز بودند مردم کشور به ویژه تهران را در روزهای سخت کرونایی بیش از یک هفته راهی شمال و مازندران نمی‌کردند.

مردم روزهای سختی را در حال سپری کردن هستند روزهای که نفس به شماره افتاد، روزهایی که خانواده های زیادی داغ می بینند.

آقای حسین زادگان در روزهای آخر دولت به اصلاح تدبیر! مردم منتظر اقدام عاجل از سوی شما هستند.
 
*در شرایط سختی هستیم

معاون درمان وزیر بهداشت در سفر روزهای گذشته خود به مازندران با اشاره به اینکه موج پنجم در استان‌های شمالی، سنگین‌تر از موج‌های قبلی است،  بیان کرد: ۴۵هزار تخت بیمارستانی در کشور به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد، امکان افزایش ظرفیت تخت‌ها وجود دارد، اما خدمات دیگر مخدوش می‌شود.

قاسم جان بابایی با اعلام اینکه اکنون در شرایط سختی هستیم، ادامه داد: در استان‌های جنبوبی شرایط سیستان و بلوچستان مقداری بهتر شده، اما در استان‌هایی مانند هرمزگان، کرمان و خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، تعداد بیماران رو به افزایش است.

وی افزود: واکسیناسیون سرعت خوبی دارد و ظرفیت خیلی خوبی داریم و قطعاً ظرف یکی دو ماه آینده، آرامش بهتری خواهیم داشت.

جان بابایی گفت: عادی انگاری، شرایط را سخت کرده و از مردم می‌خواهیم که مسافرت‌ها و اجتماعات را متوقف کنند.

*بستری ۳ هزار و ۱۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۰۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۳۲۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲هزار و ۲۰۴ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۳۳ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸ بیمار جدید بستری و ۱۲۹ بیمار هم  ترخیص شدند.

سیدفرزاد جلالی گفت: ۴۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۵۵۰ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۳هزار و ۱۳۸ نفر رسید.

 چند روز قبل بود که بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگویی وضعیت آمل و قائمشهر را وخیم تر از سایر نقاط استان توصیف کرد و گفت در این شهرها در بیرون از اتاق های بیمارستان تخت قرار داده شده و کل ظرفیت بیمارستان ها و تا راهرو ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و اگر این روند در استان ادامه پیدا کند مجبور به احداث نقاهتگاه ها و بیمارستان صحرایی هستیم.

*بیمارستان صحرایی را به پا کنید

علیرضا شریعت فرماندار آمل در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به بستری بیش از 430 بیمار کرونایی در آمل گفت: وضعیت کرونا در آمل خوب نیست روز گذشته بیش از 600 بیمار سرپایی داشتیم و ۳۶۰ بیمار بستری موقت هستند.

 وی با بیان اینکه برای برپایی بیمارستان صحرایی آمادگی لازم را داریم، عنوان کرد: با همکاری علوم پزشکی مازندران با اضافه کردن تخت و تجهیزات با این ۵ بیمارستان بتوانیم با همکاری  مردم ادامه دهیم؛ چرا که اگر شهروندان همکاری نکنند مجبور به برپایی بیمارستان صحرایی هستیم.

 فرماندار ویژه آمل تصریح کرد: برای قرنطینه شهرستان از استاندار تقاضا کردیم و آنها نیز به ستاد ملی کرونا نامه زدند، قرنطینه شهر در اختیار ستاد ملی کروناست و در اختیار شهرستان و استان نیست.

وی آمار فوتی ها را نگران کننده خواند و افزود : کاهش سن فوتی را در این دوره شاهد هستیم که بسیار نگران کننده است در دوره های قبل سن فوتی ها بالا بود، اما این دوره ۵۰ تا ۳۰ سال بیشترین آمار فوتی هاست که بسیار نگران کننده است.

 فرماندار آمل خاطرنشان کرد: زدن ماسک ۸۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند از مردم می خواهیم تا با رعایت پروتکل ها هم جان خود و عزیزانشان را حفظ کنند.

کارشناسان براین‌باورند که تعطیلات نیم‌بند گذشته نه‌تنها هیچ تأثیری در کاهش هزینه‌های مدیریت پیک پنجم نداشته بلکه به‌نوعی به آتش زیر خاکستر آن نیز دمیده است و اکنون شعله‌های ویروس منحوس در جای جای ایران زبانه می‌کشد که نگرانی را بعد از 18 ماه مبارزه نفس‌گیر پررنگ‌تر کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰