تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۵۳۳۱۵
روزهای سخت کرونایی با آغاز زنگ پیک پنجم آغاز شد و می توان با این روند روزهای آینده را نیز با نموداری صعودی پیش بینی کرد.
۰
plusresetminus
سبقت کرونا از واکسن/بیماران کرونایی در آمل از مرز 4 رقمی عبور کرد
به گزارش بلاغ، ترافیک، مغازه های شلوغ،  بازاری پر ازدحام  و.. همه چیز گویای این است که زندگی روال عادی خود را طی می کند؛ اما زیر پوست شهر اتقات بدی در جریان است، گزارش‌ها حاکی از آن است که گسترش نوع جهشن یافته ویروس کرونا باعث از سرگیری و افزایش آن شده است.

این روزها رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرستان کجدار و مریض است و هنوز برخی ها یا به این باور نرسیدند و یا برایشان عادی شده، برگزاری ها، دورهمی، ییلاق رفتن های آخر هفته .. به افزایش واگیری کرونا دامن می زنند، دلتا این روزها باعث دوباره جان گرفتن کرونا شده است و این ویروس ناشناخته و مرموز هر بار با تغییر شکل جدید و به روز رسانی شده باعث افزایش شمار بیماران کرونا میشود، از ابتدای پیک پنجم که شمار مبتلایان جدید مرز سه رقمی را رد کرده و به چهار رقمی رسیده است نشان از ضخامت این موضوع  وضعیت ناگوار آینده را می دهد که اگر توجه نشود، اتفاقات خوبی پیش بینی نمی شود.
 
کرونا می تازد
در حالی که در 11  تیر شمار بیماران کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل 564  نفر بود و 25 تیر این رقم به یکهزار و 505 بیمار رسید، امروز در 26 تیرماه  بیماران به یک هزار و 561 نفر را رد کردند و شمار فوتی ها دو رقمی شد.

تورج اسدی معاون درمان علوم پزشکی مازندران، آمل را در صدر جدول کرونا خواند و عنوان کرد: متاسفانه درصد بالایی از بیماران استان متعلق به شهرستان آمل است و در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر پنجشنبه نزدیک به ۱۹ هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی شهرستان مراجعه کردند که حدود یک چهارم آمار کل استان است.
 
علیرضا شریعت فرماندار آمل در جلسه کرونا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: با وجود الزامات که شهروندان اجرا می کردند، تدابیری که انجام می شد و در کنار واکسن، تصور نمی شد پیک پنجم، را مانند پیک سابق تجربه کنیم، اما متاسفانه دلتا ما را غافلگیر کرد.

وی با بیان اینکه کرونا دلتا، ۶ برابر ویروس انگلیسی سرعت انتقال دارد، عنوان کرد: ظرف ۳ الی ۵ ثانیه انتقال می یابد و به یک تا ۱۲ نفر بطور قطعی کرونا خواهند گرفت.

عبور از مرز 4 رقمی

فرماندار آمل وضعیت شهرستان را در شرایطی بدی خواند و اظهار کرد: همچنان وضعیت افزایشی است، تعداد بیماران سرپایی از هزار نفر عبور کرده و این نگران کننده است و در حال حاضر  ۳۱۱ نفر در بیمارستان های آمل بستری هستند.

وی عادی انگاری را زمینه شیوع ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: فاصله گذاری کم شده است و چیزی گویی با ویروس کرونا اشتی کردیم، یادمان رفته دشمن ماست و به هیچ کس رحم نمی کند.

شریعت تصریح کرد: شرمنده مردم هستیم که بارها قول واکسن دادیم ولی نشد، زمانی که کرونا به پیک میخورد بیشترین فشار به مردم است، بیمارستان ها مملو از بیمار هستند و برای خروج از این وضعیت هم نباید دنبال مقصر بگردیم، چیزی حل نمی شود، بلکه همه باید صورت مسئله را حل کنیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از دستگاههای اجرایی کوتاهی می کنند،  عنوان کرد: مشاغل درجه یک بخاطر نیاز مردم تعطیل نشدند، اما قرار نیست مراعات نکنند، فروشگاههای بزرگ، سوپر مارکت ها و.. همه باید رعایت کنند.

شریعت با تاکید اینکه اگر نتوانیم از این وضعیت عبور کنیم مجبوریم وضعیت پادگانی در شهرستان اجرا شود، خاطرنشان کرد: در دوره های قبل بیش از ۵۶۰ بیمار در۵  بیمارستان امل بستری شدند و امادگی لازم برای شرایط بحرانی داریم، اما در مدیریت بحرانی مانند شرایط بیمارستانی نیست، به همین خاطر تلاش می کنیم به ان وضعیت نرسیم.
 
606 فوتی کرونا

حجت السلام رمضانی،  مسئول گروه جهادی تغسیل میت های کرونا در ادامه  با اشاره به فوت ۶۰۶ نفر در آمل بخاطر بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه ۴ نفر روز گذشته و  ۲ نفر امروز  فوت شدند، ۶۰۶ نفر از ۴ فروردین سال گذشته به دلیل بیماری کرونا فوت کردند.

وی در خصوص برگزاری مراسمات محرم خاطرنشان کرد:با توجه به نزدیک بود محرم و اینکه مراسمات با رعایت پروتکل ها برگزار شود، ستاد کرونا ویژه کارگروه تخصصی  محرم گذاشته شود تا هیئت ها آموزش های لازم را برای پیش گیری ویروس کرونا بگیرند.

سبقت کرونا از وعده ها

روز های سخت کرونایی با آغاز زنگ پیک پنجم آغاز شد،  و می توان با این روند روزهای آینده را نیز با نموداری صعودی پیش بینی کرد که اگر این هفته سخت از زاویه آمار و ارقام به دست ماست تا به رعایت پروتکل ها باعث کاهش آمارها شویم و یا با رفتارمان به  تداوم این ویروس کمک کنیم.

با وجودی که از ماهها قبل وعده واکسن داده شده بود، اما هنوز بخش اعظمی از جامعه در انتظار واکسن هستند و عملکرد دولت در واکسیناسیون بسیارضعیف بوده و در کنار تمام تدابیر نصف و نیمه در اقتصاد، مشکلات اجتماعی و ... درکرونا کار را تمام کرد و شاهد افزایش شمار بیماران هستیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰