کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقت‌کشی فرمانداری نکا و اعلام نتیجه پایانی وزارت کشور؛

حرکت لاک‌پشتی فرمانداری نکا در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برای چیست؟

29 خرداد 1400 ساعت 20:55

در شرایطی که بیش از 15 ساعت از پایان رأی‌گیری انتخابات 1400 در شعب اخذ رأی نکا گذشته اما روند اعلام نتایج انتخابات با کندی عجیبی همراه است تا جایی که هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان نیز به رسانه‌های رسمی اعلام نشده است.


به گزارش بلاغ، بنابر اعلام وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور شمارش آرا به پایان رسیده و در مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شرکت کرده و مشارکت ۴۸.۸ درصدی در این دوره رقم خورده است.

همچنین در پایان نیز آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی به عنوان پیروز انتخابات و رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، هشتمین رئیس جمهور تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
* این‌همه تعلل برای چیست؟
اما نکته عجیب ماجرا اینجاست که باوجود پایان شمارش آرا در کشور و رسانه‌ای شدن آن از سوی وزارت کشور هنوز فرمانداری نکا خبری مبنی بر نتیجه نهایی شمارش آرای ریاست جمهوری در این شهرستان رسانه‌ای نساخته است.

این درحالی است که اعلام نتیجه پایانی از سوی وزارت کشور فرض وجود مشکل در شمارش آرا در این شهرستان را باطل می‌سازد اما سوال این است که درصورت شمارش آرا و رسیدن به جمعبندی لازم قابل ارائه به وزارت کشور چرا مردم نکا از طریق رسانه‌های معتبر و رسمی نباید در جریان نتیجه آن قرار بگیرند.

مردمی که باوجود همه مشکلات و سختی‌های حاصل از سبک مدیریت چند سال اخیر کشور بازهم پای کار آمدند و با حضور پای صندوق‌های رأی جشن بزرگ ملی را رقم زدند چرا نباید با شور و شوق اعلام این خبر مسرت بخش قرار بگیرند و این تعلل در اطلاع‌رسانی برای چه بوده است.

حال در صورت ندیده گرفتن مشکلات حین برگزاری انتخابات اما چنین اتفاقی بسی جای تعجب دارد و چگونه می‌شود آن را پذیرفت، بنابراین درخواست می‌شود مسئولان دولت به خصوص فرمانداری نکا چند شبهه را در اذهان مردم شفاف و حل کنند.
 
* به این سوالات پاسخ دهید لطفا
 
آیا شمارش آرای ریاست جمهوری در این شهرستان به پایان رسیده است یا خیر؟

اگر به پایان رسیده است چرا در شرایطی که مردم نکا با حضور بالای ۷۰ درصد یک جشن واقعی در شرایط سخت زندگی حاصل از تدابیر سال‌های اخیر همین دولت را رقم زده‌اند تا این اندازه کند و بی‌رمق برخورد کرده و نسبت به اعلام دقیق نتیجه اقدامی نمی‌کنند؟

اگر شمارش هنوز به پایان نرسیده دلیل این همه تأخیر و عدم توانایی در حل این مشکل چیست و چرا تاکنون حل نشده است؟!

اگر هنوز شمارش آرا در این شهرستان به پایان نرسیده چطور وزارت کشور نسبت به اعلام نتیجه نهایی در سطح کشور اقدام کرده و چه آماری از شهرستان نکا در وزارت کشور لحاظ شده است؟
در پایان از فرماندار نکا تا وزیر محترم کشور درخواست می‌شود هرچه سریعتر این موضوع را با پاسخ به سوالات گذشته برای مردم شفاف سازند که روشن شود در امر شمارش آرا در سطح این شهرستان و سایر شهرستان‌های کشور چه می‌گذرد و چرا مردم تا این اندازه غریبانه باید نسبت به حماسه‌ای که خود آفریدند مدیریت بی‌رمق و دلسرد کننده ببینند؟

انتهای پیام/


کد مطلب: 452618

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/452618/حرکت-لاک-پشتی-فرمانداری-نکا-اعلام-نتایج-انتخابات-ریاست-جمهوری-چیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com