تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۵۲۵۹۷
علی‌رغم همه تلاش‌های نظام سلطه جهانی برای دلسرد و بی‌تفاوت کردن مردم بمنظور رأی ندادن، ایرانیان غیور و وفادار به ارزش‌های نظام اسلامی در اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب، دولتمردان را شرمنده عظمت خود کردند.
۰
plusresetminus
ایرانیان با تبعیت از ولی‌فقیه، دولتمردان را شرمنده کردند/مردم، برنده آزمون بزرگ ملی انتخابات
به گزارش بلاغ؛ ماه‌‌هاست دشمنان ملت ایران نتیجه اقدامات خود و بی‌تدبیری دولت اصلاحات در ایران را عدم حضور مردم ایران بدلیل شدت اعتراض‌شان به شرائط فئق‌العاده دشوار اقتصادی برآورد کرده بودند و بوق‌های تبلیغاتی‌شان بر تحریم انتخابات آنقدر دمیدند که حتی خودشان هم باورشان شده بود که ملت ایران در این دوره انتخابات پائین‌ترین سطح مشارکت را رقم خواهند زد.

دیروز روز تجلی اراده‌های ملی بود و دوباره برگ زرینی به تقویم ملت این کشور افزود، روزی که ملت ایران در برگه‌های زرین رأی بار دیگر ‌نوشتند که اینجا سرزمین سردار شهید قاسم سلیمانی و هر یک از ایرانیان یک سردار سلیمانی است که در تمامی بزنگاه‌ها حاضر بوده و با حضورشان بر تن دشمنان لرزه می‌افکنند.

دیروز ملت ایران بار دیگر نوشتند که هیچ‌گاه ناجوانمردی‌های دشمنان خود را از یاد نخواهد برد و زیر بار همه مشکلات و سختی‌های تاریخ پرغرورش سر خم نکرده و سر خم کردن خیال خام دشمنان است.مردم ایران دیروز بار دیگر بزرگ‌ترین نمایشگاه قدرت و عزت ملی را به جهانیان نشان دادند و دوباره آمدند و با هر انتخاب خود به اقیانوس بیکرانی شدند از حضور یکپارچه ملت ایران.

شکوه حماسه و حضور در شعب اخذ رأی در جای‌جای کشورمان از دقایق ابتدایی شروع فرآیند رأی‌گیری آغاز شد و لحظه به لحظه بر مشارکت مردم افزوده می‌شد و همه آمدند تا در جشن انتخابات اشتیاق و شورشان را به نمایش بگذارند.

این حکایت مراد و مرید است، رهبر معظم انقلاب گفته بودند «امروز برای ملّت ایران یک جشن باشد»... و همین هم شد، انبوه جمعیت در شعب اخذ رأی تأییدی بر حماسه‌ساز بودن ملتی بود که همیشه دوست و دشمن را غافلگیر می‌کند.

فارس و لر و کرد و ‌ترک و عرب و بلوچ و ‌ترکمن نداشت. حضور منسجم و یکرنگ بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج ‌فارس، از ‌هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه حماسه بود و موج موج حضور ملت بود که دریا ‌شد.

قرار مردم با هم راس ساعت هفت برقرار شده بود ولی اوضاع در شعب اخذ رأی فرق داشت. در حالی که قرار بود از ساعت هفت صبح دیروز، فرایند اخذ رای در شعب رای‌گیری آغاز شود، گزارشات مردمی اما نشان از آن داشت که رای‌گیری در برخی از شعب، به‌دلیل بی‌تدبیری وزارت کشور، با تأخیر مواجه شده است. طبق گزارشات مردمی، رای‌گیری در شهرهای مختلف کشور با تأخیر انجام شد.

عملکرد دولت در برگزاری انتخابات حتی صدای اصلاح‌طلبان را هم در آورد. تا جایی‌که یکی از آنها در حساب توییتری خود از تاخیر بیش از ۴۰ دقیقه‌ای در برخی شعب اخذ رای انتقاد کرده است.

حضور اول وقت رهبر معظم انقلاب پای صندوق رأی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعت ۷ صبح، دیروز آرای خود را به صندوق‌های «سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» انداختند.

ایشان در بدو آغاز زمان انتخابات در سراسر کشور، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ امام خمینی(ره) در انتخابات شرکت کردند.

همچنین مراجع و علما، شخصیت‌ها و مسئولان مختلف کشور از ساعات اولیه رأی‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

مشارکت گسترده ایرانیان خارج از کشور در انتخابات
همزمان با برگزاری انتخابات در سراسر کشور، نمایندگی‌های ایران در جهان آرای شهروندان ایرانی مقیم کشورهای مختلف را اخذ کردند. بیش از 234 شعبه در کشورهای هدف و کشورهایی که ایرانیان در آنجا حضور دارند، استقرار یافت.

شهروندان ایرانی خارج از کشور به‌ویژه در کشورهایی که محل استقرار معاندین و عناصر ضد کشور و ضدانقلاب است به رغم وجود مشکلات فراوان اعم از مسافت طولانی تا محل اخذ رای، سنگ اندازی و کارشکنی دولت‌های میزبان برای برگزاری و عصبانت و فحاشی معاندین بطور گسترده در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و با دیگر هموطنان خود در داخل کشور در این جشن ملی سهیم شدند.

به‌عنوان مثال اواسط هفته پیش خانمی ‌سن و سال‌دار از ایلینویز آمریکا به یکی از آشنایان خود در قم پیام می‌دهد که من برای رای دادن باید به شهری بروم که 6 ساعت با محل زندگی‌ام فاصله دارد.یعنی برای رای دادن باید 12 ساعت رانندگی کنم. از دفتر رهبر انقلاب استعلام کنید شرکت در انتخابات واجب عینی است یا کفایی؟ پاسخ دفتر رهبری این بوده است که واجب عینی است مگر موجب عسر و حرج شود. پاسخ به آن خانم منتقل می‌شود و او در جواب می‌نویسد: به 12 ساعت رانندگی اطلاق عسر و حرج نمی‌شود.ان‌شاءالله در رای‌گیری شرکت می‌کنم.» بسیاری از هموطنان مقیم خارج در این دوره با مشقت و حتی مخاطرات فراوان در انتخابات شرکت کردند؛ راه‌های بسیار دور، تهدیدات، حملات فیزیکی و فحاشی‌های معاندین مدعی آزادی! و...برای نمونه در انگلیس این جماعت مدعی آزادی و دموکراسی دست یکی از کسانی که در انتخابات شرکت کرده بود را شکستند.

رسانه‌های خارجی در صحنه انتخابات
رسانه‌های خارجی نیز همزمان با شروع «سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» به بازتاب این رویداد پرداختند. این رسانه‌ها به‌ویژه به مشارکت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری‌ اشاره کردند.

خبرنگار المیادین از ایران گزارش داد: ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت. مردم کرمان آرای خود را در نزدیکی مزار شهید قاسم سلیمانی به صندوق انداختند.صف‌هایی از رأی‌دهندگان مقابل مراکز رای‌گیری در کرمان وجود دارد.

خبرنگار المیادین در ادامه اعلام کرد: هرچه به ساعات وسط روز نزدیک می‌شویم، استقبال از رای‌گیری افزایش می‌یابد. روند انتخابات به خوبی پیش می‌رود و مشکلی تا این لحظه بروز نکرده است. ۶ هزار مرکز رای‌گیری در تهران و حومه آن وجود دارد.

المیادین به نقل از یک مسئول در ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی، گزارش داد: با وجود تبلیغات رسانه‌های بیگانه، فضا بسیار خوب است.خبرنگار المیادین همچنین از مشارکت گسترده رأی‌دهندگان در تهران هم خبر داد.

بخش انگلیسی خبرگزاری بی‌بی‌سی نیز با تهیه گزارشی بلندبالا درباره انتخابات امروز ایران، به معرفی نامزدها، پیش‌بینی درباره اینکه کدام یک از آنها برنده نهایی خواهد بود؛ اینکه نحوه گزینش و رد صلاحیت نامزدها چگونه بوده است و مواردی از این قبیل پرداخت حال آنکه در نهایت، با استناد به برخی نظرات به اصطلاح کارشناسانه، تحلیلی از نحوه اداره کشور در صورت برنده شدن یک نامزد اصولگرا و تأثیر این روند بر مسائل اجتماعی، سیاسی و برجام ارائه کرد. این رسانه انگلیسی همچنین‌تردیدهایی را در‌باره حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات ۱۴۰۰ مطرح کرد و بدون کوچک‌ترین‌ اشاره‌ای به تحریم‌های آمریکا، ضعف‌های اقتصادی را از دلایل آن دانست.
خبرگزاری روسی اسپوتنیک با پوشش زنده انتخابات امروز ایران، گزارشی لحظه به لحظه از وقایع ارائه می‌دهد که شامل تصاویری از حضور پرشور مردم در حوزه‌های اخذ رأی، مشارکت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در انتخابات، حال و هوای رای‌گیری بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و موارد دیگر است.

خبرگزاری رویترز با لحن مغرضانه‌ای که خاص رسانه‌های غربی است، تلاش کرد تا بیش از آنکه روی حضور پررنگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران مانور دهد؛ به تحلیل‌هایی درباره وضعیت اقتصادی و پیش‌بینی اینکه پیروزی از آن کدام یک از نامزدها خواهد بود؛ بپردازد.

مازندرانی‌ها کولاک کردند
مردم استان مازندران از پیر و جوان، زن و مرد در شهرها و روستاهای مختلف بار دیگر به میدان انتخابات آمده‌ بودند. حضور مردم در شعب اخذ رأی پر شور و همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بود.

اما دیروز انتخابات با همه پستی و بلندی‌هایش با اقتدار در مازندران آغاز به کار کرد، مردم این استان از آغازین ساعات وارد میدان شدند و شعب اخذ رأی در شهرها و روستاهای استان صف‌های زیادی از رأی دهندگان را در خود جای داده بود.

به اعتراف ناظران بین‌المللی، باز هم مردم مازندران در کنار مردم سایر استان‌های کشور حماسه خلق کردند. آمارهای اولیه حکایتگر مشارکت خوبی از مردم در انتخابات است که با اعلام قطعی، این مشارکت با رقم نهایی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰