خروش علوی‌تبارها برای خلق حماسه‌ای دیگر؛

همه برای وطن آمدند/شور حضور مردم مازندران در انتخابات

تاریخ انتشارجمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۵۲۵۷۶
انتخابات با همه پستی و بلندی‌هایش با اقتدار در مازندران آغاز به کار کرد و مردم استان از آغازین ساعات با پرشور و لبخند وارد میدان سرنوشت شدند.
۰
plusresetminus
همه برای وطن آمدند/شور حضور مردم مازندران در انتخابات
به گزارش بلاغ، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مازندران همزمان با سراسر کشور از ساعت هفت صبح امروز در 4 هزار و 52 شعبه اخذ رأی آغاز شد.

از این تعداد 2 هزار و 521 صندوق روستایی و هزار و 531 صندوق شهری است و 368 صندوق سیار هم در سطح شهر‌ها و روستا‌ها آراء مردم از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را جمع آوری می‌کنند.

 56 هزار نفر از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، آموزش‌های لازم را دیده اند و امروز برای برگزاری انتخاباتی باشکوه آماده هستند.
 

*همه آمدند

مردم استان مازندران از پیر و جوان، زن و مرد در شهرها و روستاهای مختلف بار دیگر به میدان انتخاب آمده‌اند. حضور مردم در شعب اخذ رأی پر شور و همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

اما امروز انتخابات با همه پستی و بلندی‌هایش با اقتدار در مازندران آغاز به کار کرد، مردم این استان از آغازین ساعات وارد میدان شدند و شعب اخذ رأی در شهرها و روستاهای استان صف‌های زیادی از رأی دهندگان را در خود جای داده است.
 

علیرضا حسینی از جمله افراد حاضر در این صف است، او که خود را یکی از کسبه بازار معرفی می‌کند، می‌گوید: شرکت در انتخابات وظیفه همه شهروندان ایران است، باید همه در سرنوشت خود سهیم باشیم.

*تعیین کننده نهایی انتخابات هستیم

محمد ریاحی دیگر افراد حاضر در شعب رأی است، اظهار می‌کند: در فضای مجازی دشمن تمام توان خود را گذاشت تا مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کند اما صف‌های طولانی امروز آن هم در ساعات اولیه صبح نور امید دیگری را در دل ما روشن کرد و مردم ایران همچون همیشه سربلند شدند.

یکی از نخستین رأی دهندگان که در صف رأی ایستاده است می‌گوید: حضور جوانان امروز نشان می‌دهد که نسل جدید انقلاب پای کار هستند و گوش به فرمان ولی فقیه و پیرو شهدا در مسیر شهید سلیمانی گام برمی دارند.

زهرا حسنی دیگر جوان مازندرانی گفت: اگر حاج قاسم امروز زنده بود امروز در صف اول رأی ایستاده بود و ما پا جای پای او می‌گذاریم، نشان می‌دهیم که انقلاب زنده است و حاج قاسم‌های دیگر متولد شده‌اند و این راه ادامه خواهد یافت.
 
وی با اشاره به وصیت حاج قاسم گفت: امروز ایران حرم است و ما باید با پیروی از رهبر انقلاب این حرم را حفظ کنیم و اجازه ندهیم نا امیدی راه صحیحی که انتخاب کرده‌ایم را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مردم گفت: ما را تحریم کردند و تحت فشار قرار دادند و حالا می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید اما ما می آییم و دولت اصلح و انقلابی را تشکیل می‌دهیم و نشان می‌دهیم انقلاب همیشه پویا و پر نشاط است.

محمد قاسمی دیگر شهروندی است که در صف رأی ایستاده و می‌گوید: خوشبختانه همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است و مردم هم پرشور آمده‌اند، پیر و جوان کنار هم ایستاده‌اند تا بگویند بین نسل‌ها هیچ شکافی وجود ندارد و شعارهای انقلاب با همان اهداف از حنجره مردم خارج می‌شود ما پیر فرزانه انقلاب را تنها نمی‌گذاریم و به دستور رهبر قبل از آغاز رأی گیری اینجا بودیم.
 

وی رأی را وظیفه شرعی و حق قانونی دانست و افزود: عدم شرکت در انتخابات تنها دشمن را راضی نگه می‌دارد، ما ملت ایران همیشه متحد و کنار هم بوده‌ایم و این رویه را تا آخرین قطره خون ادامه می‌دهیم.

*مردم حماسه خلق کردند

یكی از دانش آموزان رای اولی می گوید: خوشحالم از اینكه برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری شركت خواهم كرد و می‌توانم در آینده كشورم سهیم باشم.

محمد حسینی می افزاید: فرد اصلح كسی است كه گفته‌هایش در حد شعار نباشد و بتواند به وعده و وعیدهایی كه به مردم داده عمل كند و وقتی دوره بعد وارد عرصه انتخابات شد، بتوانیم به وی اعتماد كنیم و دوباره به این نامزد انتخاباتی رای دهیم.

وی ادامه می دهد: از دوستان خودم و همه رای اولی‌ها تقاضا دارم با انتخاب درست مثل كسانی كه چندین دفعه رای داده اند در آینده خود و كشور سهیم باشیم.

حسینی در خصوص نامزد انتخاباتی شدن خود در آینده گفت: شاید نتوانم به وعده‌هایی كه به مردم داده ام، عمل كنم و آن وقت شرمنده مردم خواهم شد.

از اینكه برای اولین بار می توانم در سرنوشت كشورم تاثیرگذار باشم، احساس خوبی دارم، این جمله را سجاد احمدی می گوید و ادامه می دهد: باید با حضور در پای صندوق‌های رای مانع مكر و حیله‌های دشمنان باشیم.

سعید جمالی با خوشحالی ابراز می كند: رای اولی هستم و حس خوبی دارم كه می توانم برای آینده خودم و كشورم تصمیم بگیرم، تا هیچگونه دخالتی از طرف بیگانگان انجام نشود.

وی با بیان اینكه 28 خرداد ماه 1400 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار می شود، تاكید می كند: رای اولی‌ها به صادق ترین نامزد انتخاباتی رای دهند كه حرف و عملش یكی باشد و قشر ضعیف جامعه را بیشتر مد نظر داشته باشد.

*رای سرنوشت‌ساز

یكی دیگر از دانش آموزان رای اولی بیان می كند: شركت در انتخابات حق من است و می توانم با هر رایی كه می دهم در سرنوشت كشورم سهیم باشم.

فاطمه عرب تاكید می كند: فرد اصلح باید برای مشكلات كشور برنامه ریزی كلی داشته باشد و بتواند راه‌ حل‌های مناسبی برای مشكلات ارائه دهد.

وی می گوید: آینده و سرنوشت ایران در دستان ماست و همه رای اولی‌ها باید در انتخابات امسال حضوری گسترده داشته باشند.

عرب می گوید: حس خوبی دارم كه می توانم در سرنوشت كشورم نقشی داشته باشم.
 

وی یادآور می شود: نامزد اصلح باید از مشكلات كشور آگاهی داشته باشد و در راستای حل آن تلاش كند.

زهرا یاوری نیز یكی دیگر از دانش آموزان رای اولی با قاطعیت می گوید: احساس مسئولیت می كنم و حس خوبیه كه آینده كشور به دست ماست.

بیش از 2 میلیون و 474 هزار نفر در مازندران واجد شرایط شرکت در انتخابات 28 خرداد 1400 هستند که از این تعداد بیش از 51 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند 26 هزار و 74 نفر از رأی‌اولی‌ها پسران و 25 هزار و 458 نفر هم دختران مازندرانی هستند.

گزارش- یاسر معافی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴