کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فردای انتخابات آغاز وحدت و همدلی است؛

انتخابات است؛ همه می‌آییم/مشارکت حداکثری یعنی انتخاب اصلح و قوام نظام

25 خرداد 1400 ساعت 0:00

هرچه عقربه‌های ساعت روبه جلو می رود زمان برای حضور در پای صندوق‌های رای نزدیكتر می شود و در این میان نیز هیجان غرور آمیز رای اولی‌ها برای حضور در انتخابات اوج می گیرد.


به گزارش بلاغ، انتخابات صحنه ای برای سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، انتخابی كه به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقای عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می كند.

احساس خوشایند حضور در پای صندوق‌های رای در 'رای اولی' بیشتر جلوه گر است.

نوجوانانی كه به واسطه حضور خود در انتخابات و مشاركت در سرنوشت سیاسی كشور، وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوند و با شركت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، به این خودباوری می رسند كه بزرگ شده اند، چون به نظر و رای آن ها نیز اهمیت داده می شود.

حدود دو میلیون و ۵۰۰ رأی دهنده در مازندران وجود دارد و از این بین ۵۹ هزار نفر رأی اولی هستند و دختران و پسران رأی اولی مازندران از اینکه برای سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود تصمیم می‌گیرند، خرسند هستند.

تعداد واجدان شرایط رأی دادن در مازندران دو میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر هستند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۵۳۲ نفر رأی اولی هستند که ۲۶ هزار و ۷۴ نفر پسر و ۲۵ هزار و ۴۵۸ نفر دختر هستند.

مجموع شعب اخذ رأی شوراهای اسلامی چهار هزار و ۱۶۲ رأی است که از این میزان ۴۹۸ شعبه سیار، هزار و ۵۳۱ شعبه شهری، دو هزار و ۶۳۱ شعبه روستایی و ۲۶۸ شعبه مکانیزه هستند.

همچنین مجموع شعب اخذ رأی ریاست جمهوری و خبرگان رهبری چهار هزار و ۵۲ شعبه است که از این تعداد ۳۶۸ شعبه سیار ریاست جمهوری هزار و ۵۳۱ شعبه شهری ریاست جمهوری و دو هزار و ۵۲۱ شعبه روستایی ریاست جمهوری است.

یكی از دانش آموزان رای اولی می گوید: خوشحالم از اینكه برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری شركت خواهم كرد و می توانم در آینده كشورم سهیم باشم.

محمد حسینی می افزاید: فرد اصلح كسی است كه گفته‌هایش در حد شعار نباشد و بتواند به وعده و وعیدهایی كه به مردم داده عمل كند و وقتی دوره بعد وارد عرصه انتخابات شد، بتوانیم به وی اعتماد كنیم و دوباره به این نامزد انتخاباتی رای دهیم.

وی ادامه می دهد: از دوستان خودم و همه رای اولی‌ها تقاضا دارم با انتخاب درست مثل كسانی كه چندین دفعه رای داده اند در آینده خود و كشور سهیم باشیم.

حسینی در خصوص نامزد انتخاباتی شدن خود در آینده گفت: شاید نتوانم به وعده‌هایی كه به مردم داده ام، عمل كنم و آن وقت شرمنده مردم خواهم شد.

از اینكه برای اولین بار می توانم در سرنوشت كشورم تاثیرگذار باشم، احساس خوبی دارم، این جمله را سجاد احمدی می گوید و ادامه می دهد: باید با حضور در پای صندوق‌های رای مانع مكر و حیله‌های دشمنان باشیم.

سعید جمالی با خوشحالی ابراز می كند: رای اولی هستم و حس خوبی دارم كه می توانم برای آینده خودم و كشورم تصمیم بگیرم، تا هیچگونه دخالتی از طرف بیگانگان انجام نشود.

وی با بیان اینكه 28 خرداد ماه 1400 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار می شود، تاكید می كند: رای اولی‌ها به صادق ترین نامزد انتخاباتی رای دهند كه حرف و عملش یكی باشد و قشر ضعیف جامعه را بیشتر مد نظر داشته باشد.

یكی دیگر از دانش آموزان رای اولی بیان می كند: شركت در انتخابات حق من است و می توانم با هر رایی كه می دهم در سرنوشت كشورم سهیم باشم.

فاطمه عرب تاكید می كند: فرد اصلح باید برای مشكلات كشور برنامه ریزی كلی داشته باشد و بتواند راه‌ حل‌های مناسبی برای مشكلات ارائه دهد.

وی می گوید: آینده و سرنوشت ایران در دستان ماست و همه رای اولی‌ها باید در انتخابات امسال حضوری گسترده داشته باشند.

عرب می گوید: حس خوبی دارم كه می توانم در سرنوشت كشورم نقشی داشته باشم.

وی یادآور می شود: نامزد اصلح باید از مشكلات كشور آگاهی داشته باشد و در راستای حل آن تلاش كند.

زهرا یاوری نیز یكی دیگر از دانش آموزان رای اولی با قاطعیت می گوید: احساس مسئولیت می كنم و حس خوبیه كه آینده كشور به دست ماست.
 

انتخابات است؛ همه می‌آییم این جمله توصیف كننده شور و شعور مردمان دیار علویان و غیورمردمان استان مازندران نسبت به یكی از بزرگ‌ترین حوادث سیاسی در این مقطع سرنوشت‌ساز حیات انقلاب اسلامی است.

مردمی كه همواره نگاهشان به انگشت هدایت‌گرانه رهبری نظام اسلامی و قدردان خدمت‌گزاران ملت بوده است كه این بار هم با درك حساسیت رویداد بزرگ انتخابات، با تمام وجود به میدان آمده اند.

در خیابان‌های شهر به خوبی این شور و هیجان دیده می شود و لحظه به لحظه بر این شور افزوده می‌شود؛ جلسات متعدد تبلیغاتی نامزدها در خانه‌ها، ستادها، مکان‌های عمومی و عمدتا مساجد و حسینیه ها به عنوان پایگاه وحدت مردم برگزار می‌شود.

ائمه جماعات هم به صورت منسجم در نمازهای جماعت با سخنرانی‌های کوتاه و مفید ، مردم را به اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح هدایت می‌كنند.

 نامزدها و طرفداران آنها در این دوره از انتخابات بار به صورت گسترده در فضای مجازی تبلیغ و فعالیت می‌كنند و بسیاری از مردم در این فضا به راحتی در جریان برنامه‌ها و دیدگاه ها نامزدها قرار می گیرند.

آنچه مهم است این است كه انتخابات به فرموده بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی تعیین كننده سرنوشت كشور به دست خود مردم است و مردمان این دیار با درك این فرمایش و با اعتقاد به این كه هر رای می تواند سرنوشت كشور را به تنهایی رقم بزند، وارد این عرصه شده اند و انشاءالله شاه بیت این غزل را با «حضور حداكثری و انتخاب کاندیدای شایسته و متعهد» در روز 28 خردادماه رقم خواهند زد.

گزارش - یاسر معافی
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 452483

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/452483/انتخابات-همه-می-آییم-مشارکت-حداکثری-یعنی-انتخاب-اصلح-قوام-نظام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com