تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۹۸۲۹
در مازندران 18 شهرستان در وضعیت قرمز و 4 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد که این آمار در کنار نقشه آتشین دیگر شهرهای کشور حکایت از آن دارد متاسفانه ستاد ملی مقابله با کرونا در این ایام نتوانسته به خوبی شرایط را مدیریت کند.
۰
plusresetminus
نقشه آتشین کشور؛ هدیه نوروزی مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا/تعطیلی 10 روزه کرونایی نوش دارو بعد از مرگ سهراب!
به گزارش بلاغ، با وجود هشدار مکرر وزارت بهداشت مبنی بر لزوم ایجاد محدودیت های سفر در ایام نوروز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، اما با عادی‌انگاری شرایط توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا مجددا آمار این بیماری صعودی شده و حالا شاهد شکل گیری موج چهارم کرونا هستیم. عمق این فاجعه آنجاست که ۱۵ هزار نفر کرونا مثبتی که از ابتلایشان آگاهی داشته‌اند نیز اقدام به سفر کرده‌اند و حالا "تعطیلی سراسری" به عنوان آخرین راهکار در دستورکار مسئولان ستاد کرونای کشور قرار گرفت.

این خبری بود که شامگاه پنج شنبه در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به نقل از حسن روحانی منتشر شد. جلسه ای که کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور برگزار و روسای کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور ارائه کردند.

257 شهر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند
طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در در حال حاضر ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند و این یعنی کرونا با سرعت می ‌تازد، به طوری که دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر جمعه ۲۰ فروردین‌ماه در کشور را ۱۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۶۴ هزار و ۳۹ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

وی افزود: شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در سراسر کشور با سرعت رو به افزایش بوده و شیب موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به مراتب تندتر از خیزهای دوم و سوم است.

سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید: ما در یک جنگ تمام عیار با بیماری کووید-۱۹ به سر می‌بریم و مطمئنا طی روزهای آتی شاهد افزایش آمار موارد مرگ و میر ناشی از بیماری خواهیم بود.

آغاز تعطیلی سراسری 10 روزه از شنبه در کشور
همچنین علیرضا رییسی؛ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام تعطیلی ۱۰ روزه از شنبه درباره جزییات محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی گفت: در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشاغل گروه دو، سه و چهار حق فعالیت ندارند. در شهرهای گروه نارنجی هم مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند، اما مشاغل گروه سه و چهار نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

وضعیت ممنوعیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی
وی ادامه داد: در حوزه تردد در این شهرها هم پلاک‌های بومی حق خروج از شهر قرمز و ورود به شهر دیگر را ندارند و هم پلاک‌های غیربومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند. در زمینه فعالیت‌های آموزشی نیز، تمام فعالیت‌ها تعطیل بوده و فقط می‌توانند به صورت مجازی فعالیت کنند. در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هم به همین صورت است و سینما و تئاتر و... تعطیل هستند.

رییسی همچنین تاکید کرد: رستوران ها فقط باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند؛ چراکه بیشترین بحث انتقال بیماری می‌تواند از این فضاها رخ دهد. به طور کلی مقرر شد که به مدت ۱۰ روز از شنبه تعطیلی سراسری در سطح کشور داشته باشیم و بعد دوباره شرایط بیماری ارزیابی می‌شود و اگر نیاز بود این تعطیلی می‌تواند تکرار شود.

55 درصد مردم پروتکل ها را رعایت می کنند!
به گزارش بلاغ، در حالی که پیش از آغاز عید باستانی نوروز، بارها نسبت به سفرهای نوروزی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داده شد، اما متاسفانه برخی شهروندان خود را تافته جدا بافته از این بیماری دانسته و بی توجه به اوضاع و احوال کشور قصد سفر کردند. از طرفی میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور به ۵۵ درصد سقوط کرد؛ موضوعی که با خطر موج چهارم در کشور و قرمز شدن همه مراکز استان‌ها همراه شد.

مازندران در صدر سفرهای نوروزی/ وضعیت شهرها قرمز است
همچنین بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آمار استخراج شده از تردد شمار‌های جاده ای کشور، استان های خراسان رضوی، مازندران و گیلان رکوردار سفرهای نوروزی در کشور بوده اند و هم اکنون طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ابتلای ۲۵۳ مازندرانی به کرونا در 19 فروردین ماه، شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان هم اکنون به یکهزار و ۲۸۸ تن رسید. همچنین در این مدت ۱۸۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند و ۲۳۶ بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اعلام کرد: ۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های بابل بستری شدند و ۳۱ بیمار هم با بهبودی نسبی ترخیص شدند.

لزوم ورود جدی قوه قضاییه به پرونده ستاد ملی مبارزه با کرونا

در مازندران 18 شهرستان در وضعیت قرمز و 4 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارد که این آمار در کنار نقشه آتشین دیگر شهرهای کشور حکایت از آن دارد متاسفانه ستاد ملی مقابله با کرونا در این ایام نتوانسته به خوبی شرایط را مدیریت کند و در شرایط حاضر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار ورود جدی و پیگیری عاجل قوه قضائیه به پرونده تخلفات ستاد ملی مقابله با کرونا شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴