کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اندراحوالات این روزهای کارآفرینان خانگی؛

بسیج سازندگی تنها در میدان پشتیبانی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی/مدیران دولتی درحال خسته کردن کارآفرینان هستند

1 اسفند 1399 ساعت 0:00

درحالی که اقتصادمقاومتی یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب است اما درحال حاضر شاهد هستیم که بسیج سازندگی به تنهایی در این زمینه حمایت‌هایی را انجام می‌دهد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هنوز موضوع را جدی نگرفته‌اند.


به گزارش بلاغ، یکی از بخش‌هایی که دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون به‌صورت گسترده علیه ملت ایران فشار وارد کرده، موضوع اقتصاد بوده که با ترفندهای مختلفی مانند تحریم موجب شده تا مشکلات معیشتی و بیکاری گریبانگیر مردم به‌ویژه جوانان شود.
 
مقام معظم رهبری برای اینکه اثر این فشارها بر مردم کاهش پیدا کند نظریه اقتصادمقاومتی را مطرح کرده و به مسئولان و مردم سفارش همیشگی دارند که به دنبال ترویج این موضوع باشند.

جوانان زیادی در کشور بنابر توصیه مقام معظم رهبری پا در عرصه اقتصادمقاومتی گذاشته و با ایجاد مشاغل خانگی و فرصت‌های شغلی کوچک توانستند گام‌های بسیار بزرگی در زمینه فعالیت های اقتصادی و خوداتکایی بردارند.
مهدی موسی‌زاده یکی از جوانان فریدونکناری است که در زمینه اقتصادمقاومتی درحال فعالیت است، به مناسبت روز اقتصادمقاومتی و کارآفرینی با این جوان به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
افزایش ۲۰ برابری مساحت طرح اقتصادمقاومتی توسط جوان فریدونکناری
این جوان کارآفرین که اقدام به پرورش بلدرچین کرده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: از سال ۹۰ کار تحقیقاتی و بازاریابی پرورش بلدرچین را شروع کرده و پس از یک سال به‌صورت عملیاتی به این کار مشغول شدم.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای کار را در منزل خود با مساحت ۴۰ متری آغاز کرده‌ام و هم‌اکنون با کمک یکی از دوستانم اقدام به تاسیس مزرعه پرورش بلدرچین به مساحت ۹۰۰ متری کرده‌ایم.

موسی‌زاده تصریح کرد: باتوجه به ارزش غذایی این گونه جانوری و فرصت شغلی که وجود داشت تصمیم به پرورش بلدرچین گرفته‌ام چراکه این کار را حتی می‌توان در محیط‌های خانگی هم انجام داد.

بسیج سازندگی تنها حامی پروژه اقتصادمقاومتی طی ۱۰ سال
این جوان کارآفرین یادآورشد: با مجوزی که از سوی شبکه بهداشت و جهادکشاورزی البته پس از مدت‌ها به ما داده شد، اجازه پروار ۴۰ هزار قطعه بلدرچین را در سه فاز داریم که یک فاز آن که ۱۰ هزارتایی است انجام شده و دو فاز دیگر در ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت بازار فروش بلدرچین، گفت: برای بازاریابی باید یک فرد باتجربه در کنار پرورش دهنده باشد چراکه اگر بازار فروش مناسبی نداشته باشیم پروژه زیان‌ده می‌شود.
موسی‌زاده با قدردانی از حمایت‌های بسیج سازندگی در عرصه اقتصادمقاومتی، افزود: بسیج سازندگی تنها نهادی بوده که در طی مدت حدود ۱۰ سال که درحال فعالیت هستم حمایت‌های خوبی را از ما انجام داده است.

مجوزی که پس از ۹ سال صادر شد…
این جوان کارآفرین با انتقاد از دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: درحالی که ما به عنوان کارآفرین نیاز به حمایت برای ادامه کار داریم اما متاسفانه هیچ نهاد دولتی حمایتی از ما انجام نمی‌دهد.

وی با بیان مشکلاتی که بر سر راه اینگونه مشاغل وجود دارد، اظهارکرد: عرضه دان و نهاده‌های دامی که دیگر صورت نمی‌گیرد، عدم توزیع گازوییل دولتی که مجبور می‌شویم از بازار سیاه با قیمت سه برابر آن را تهیه کنیم از جمله مشکلات و چالش‌های پیش روی ما است.

این جوان کارآفرین ادامه داد: قطعی‌های برق منجر به خسارت ۱۰ میلیون تومانی به ما شد و پنج هزار تخم بلدرچین خراب و پنج هزار جوجه از بین رفت.
موسی‌زاده خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات می‌تواند موجب برطرف شدن مشکلات ما شود چراکه می‌توانیم با این تسهیلات مشکل تامین نهاده‌ها را حل کنیم اما این امر هم صورت نمی‌گیرد.

این جوان کارآفرین با گلایه از پیچ و خم‌های سنگین اداری برای کارآفرینان، تصریح کرد: از سال ۹۰ به دنبال مجوز بودیم که پس از ۹ سال تازه در روزهای گذشته این مجوز را دریافت کردیم.

اقتصادمقاومتی مهمترین اولویت بسیج سازندگی
روح‌الله باقری مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی توجه به موضوع اقتصادمقاومتی است چراکه مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید دارند.
وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در محلات توانستیم کمک خوبی به کارآفرینان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۷ صندوق قرض‌الحسنه در محلات فریدونکنار راه‌اندازی شده که هزار و ۸۱۵ نفر در ۱۶۲ گروه عضو این صندوق‌ها هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار تصریح کرد: در سال جاری مبلغ ۱۹۸ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق به کارآفرینان پرداخت شد.

باقری ادامه داد: همچنین در بخش معیشت مبلغ ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات به افراد نیازمند اعطا شده تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

اشتغالزایی بیش از ۴۰ نفر با حمایت‌ صندوق‌های محلی
وی با بیان اینکه خیران سهم به‌سزایی در کمک به بخش‌های مختلف دارند گفت: مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان کمک از سوی خیران جذب شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار تاکیدکرد: با حمایت صندوق‌های قرض‌الحسنه و با همکاری کمیته امداد بیش از ۴۰ نفر در زمینه‌های مشاغل خرد و زود بازده مشغول فعالیت شدند.

باقری افزود: پرورش ماکیان، پرورش ماهی، پرورش بلدرچین، پرورش شترمرغ، دام سبک و سنگین، قالیبافی، صنایع دستی، گلیم‌بافی، گلخانه، شیرینی‌پزی و عرصه‌های دیگر از جمله مشاغلی است که با حمایت‌های بسیج سازندگی در شهرستان فریدونکنار مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه بسیج سازندگی خود را موظف می‌داند تا در زمینه اقتصادمقاومتی و کارآفرینی از افراد مختلف حمایت کند یادآورشد: یکی از تولیدکنندگان در شهرستان اقدام به اشتغال‌آفرینی در زمینه خیاطی و دوخت لباس نظامی کرده که تاکنون از سوی ما ۱۶ نفر به این فرد معرفی شده و همچنان نیاز به خیاط خانم دارد که هر فردی در زمینه خیاطی توانایی دارد می‌تواند به ما مراجعه تا مقدمات معرفی به تولیدکنندگان را فراهم کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار یادآورشد: طی تفاهم نامه‌ای که با بانک‌ها منعقد کرده‌ایم و همچنین مشاوره‌ای که از سوی تسهیلگران بسیج سازندگی به مردم صورت می‌گیرد و تاییدیه ما وام‌های صندوق‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش بلاغ، درحالی که اقتصادمقاومتی یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب است اما نه تنها هنوز این امر توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی جدی نگرفته شده بلکه با عدم حمایت و مانع‌تراشی‌های بیهوده سعی در تاخیر پروژه‌ها و ناامیدی جوانان در این زمینه دارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 448469

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/448469/بسیج-سازندگی-تنها-میدان-پشتیبانی-طرح-های-اقتصاد-مقاومتی-مدیران-دولتی-درحال-خسته-کردن-کارآفرینان-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com