کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راز سر به مهر قدرت حماسه‌سازی ملت ایران چیست؟

ملت ایران، نخبه در خلق حماسه و تبدیل تهدید به فرصت‌ها

27 بهمن 1399 ساعت 0:00

ملتی که به گواه تاریخ از تهدیدها فرصت می آفریند، بهترین روش استفاده از فرصت‌ها در خلق حماسه‌ها را به خوبی می داند و در ناکام سازی دشمنان و دلشادکردن دوستان، بالاترین تخصص‌ها را دارد آنچنان که در کرونای امسال، مبتکران ۲۲بهمن را جلوه جدیدی از حماسه‌سازی‌های خود قرار دادند.


به گزارش بلاغ، عرصه‌های جهانی شاهد رفتار ملت‌هایی است که بر مبنای تفکر و اعتقادات دینی و فرهنگی خود، از شکست‌ها و موفقیت‌های خود در مواجهه با حوادث داخلی و خارجی را به نمایش می‌گذارند.

تاریخ جهان مالامال از وقایع و رخدادهای ملت‌ها و کشورهایی است که خاطره‌ها را شاد و یا غمگین می سازد.
ایرانیان در سخت‌ترین شرائط به اتکاء هوش ذاتی و ایمان درونی خود دست به ابتکاراتی می‌زنند که موجب حیرت حتی دشمنان می‌شود.

راز سر به مهر قدرت حماسه‌سازی ملت ایران
با عقلانیت الهی، اسلام را نه با حمله سپاهیان خلیفه، که با شناخت و معرفت و بصیرت می‌پذیرند همچون سلمان فارسی و در نشر آن از دیگران نیز سبقت می‌گیرد. تربیت فرزندانی شایسته و دانشمند در علوم مختلفه بویژه در علوم اسلامی، بزرگان و علمای تراز اول را به دنیای اسلام تقدیم داشتند که میراث گرانسنگ امامان معصوم علیهم‌السلام، محصول تلاش‌های محققانه و پژوهشی آنان است.
فهرست چهره‌های برجسته ایرانیان باندترین فهرست در میان همه اقوام و ملل جهان است که زینت‌بخش مشاهیر و فرهیختگان تاریخ‌اند که حتی اشاره به بخش اندکی از این فهرست طویل در بضاعت این نوشتار موجز نیست.

عقلانیت الهی، مولفه خلاقانه ایرانیان
منطق قوی ایرانیان در پذیرش اسلام آنچنان اصالت‌دار بود که خانان مغول هم در تهاجم به ایران، بتدریج اسلام را پذیرفتند و مسلمان و شیعه شدند و این از قدرت ایمان و تغییر و متحول‌سازی ایرانیان است.

نمونه آشکار و امروزین نبوغ و قدرت ایمان اراده مخلصانه ایرانیان را می‌توان در تنظیم ارتباط با ملت عراق پس از اتمام جنگ 8 ساله مشاهده کرد که یکی از دلائل ایجاد جنگ بین عراق و ایران از سوی نظام سلطه بسرکردگی آمریکا، ایجاد اختلاف آشتی‌ناپذیر بین این دو ملت مسلمان بواسطه تبعات زیان‌بار و جبران‌ناپذیر جنگ با بجاگذاردن صدها هزار کشته و زخمی و ویرانی شهرها و آبادی‌های دو کشور بود، که برقراری ارتباط برادرانه بین این دو کشور و پذیرایی جانانه عراقی‌ها از زائران ایرانی بویژه در اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام، از نمادهای دیگر قدرت حماسه‌سازی‌های مردم ایران است که منبعث از عمق ایمان و اخلاص مردان زنان این سرزمین شهیدپرور می‌باشد.

نمونه‌هایی از جلوه حماسه‌سازی ایرانیان
رسیدن ایران از ته جدول قبل از انقلاب در همه عرصه‌ها به بالای جدول رشد و تعالی علمی و صنعتی و قرار گرفتن بین 5 کشور برتر جهان در اکثر زمینه‌های علو و فناوری و نیل به قله عزت و افتخار، از تجلیات دیگر قدرت ایمان و خلق حماسه از سوی ملت بزرگ ایران است.

جدیدترین حماسه ابتکار حیرت‌آور در شرائط کرونایی برای حمایت از بزرگ‌ترین معجزه سده‌های اخیر، یعنی تجلیل و تکریم و بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در 22 بهمن شاهد بودیم.

حضور حماسی و متفاوت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال که با استفاده از خودرو‌های شخصی، موتور سیکلت‌ها و دوچرخه‌های مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و حمل تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت به طوری که حتی رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران هم نتوانستند این حضور باشکوه را کتمان کنند.

اعتراف دشمنان به نبوغ ملت ایران
خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» راهپیمایی گسترده مردم ایران را در روز ۲۲ بهمن مورد توجه قرار داد و نوشت: «مردم ایران که امسال درگیر شیوع بیماری کرونا بودند، به جای راهپیمایی هر ساله که با پیاده‌روی منظم در خیابان‌ها انجام می‌دادند، امسال سوار بر موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها در راهپیمایی بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند.

 خیابان‌های شهر‌های مختلف با تعداد زیادی از پرچم‌های ایران و بادکنک‌های رنگی تزیین شده بود و سرود‌های انقلابی در مسیر رژه خودرویی پخش می‌شد».

خبرگزاری انگلیسی رویترز هم ضمن بازتاب راهپیمایی یوم ا... ۲۲ بهمن نوشت: «ایرانیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از ابتلا به ویروس کرونا با خودرو و نه پیاده، جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کردند. این رسانه غربی در بخشی دیگر از گزارش خود نوشت، با وجودی که راهپیمایی به صورت سوار بر خودرو، موتورسیکلت  یا دوچرخه برگزار شد، اما در ماهیت اصلی این مراسم تغییری به وجود نیامد؛ شرکت کنندگان دراین مراسم پرچم‌های ایران و پلاکارد‌هایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» با خود حمل کردند. 

کاروان موتوری و سواره مردم ایران در 22بهمن امسال نه اولین ابتکار حماسی این مردم بود و نه آخرین آن خواهد بود. پیام این حماسه‌آفرینی برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی کاملاً آشکار است. دشمنان خود را معطل درافتادن با یک ملت باهوش و خالق و حماسه‌ساز نکنند که عرض خود می‌برند و زحمت ملت بزرگ ایران را زیاد خواهند کرد.

خدا کند دشمنان ملت ایران عاقل و هدایت شوند
عاقل را به یک اشاره کافیست و اگر صدها تجربه‌ ارزشمندی را که ایرانیان مسلمان و انقلابی روی دست دشمنان‌شان گذاردند نتوانست عقلی از طرف مقابل را فعال کند، این برمی‌گردد به زوال عقل و اندیشه در دشمنان انقلاب اسلامی.

درود و هزاران درود بر ملت بزرگ و ولایی ایران اسلامی که با خردمندی بی‌نظیر خود، دوستان را دلشاد و دشمنان خود را مایوس و دلمرده می‌سازند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 448384

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/448384/ملت-ایران-نخبه-خلق-حماسه-تبدیل-تهدید-فرصت-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com