تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۷۴۳
انقلاب در سیاه‌ترین مقطع تاریخ سیاسی ایران رخ داد تا فریاد بلندی از مردم این سرزمین برای احیای خود و هویت و تمدن ایرانی اسلامی که نتیجه این خون و فریاد، فروپاشی نظام 2500 ساله شاهنشاهی و استقرار نظام اسلامی باشد تا باغبان کبیر این بوستان بتواند نظام اسلامی را با خواست و اراده مردم مستقر کند.
۰
plusresetminus
انقلاب اسلامی، ابرقدرتی الهی در خدمت به محرومان/ انقلابی که شیطان بزرگ را به خاک سیاه نشاند
به گزارش بلاغ، در آستانه ورود به چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند ملت بزرگ ایران، که از دلائل عظمت این انقلاب ماندگاری آن در برابر دنیایی از توطئه‌ها ودسائس مستکبران بسرکردگی شیطان بزرگ آمریکاست، رجوع به مردم از اقشار مختلف و انعکاس نظرات آنان، که بدنه و سرمایه اصلی این انقلاب سترگ را تشکیل می‌دهند، راهنمای خوبی برای تداوم حرکت این انقلاب است.

انقلاب مردمی، مقاوم در مقابل دنیایی از فشارها
زهرا خیراندیش، دکترای مدیریت و خانه‌دار، انقلاب اسلامی را انقلابی واقعاً مردمی می‌داند و می‌گوید: انقلاب مشروطه نقطه عطف و پایان یک مرحله از تاریخ ایران و آغاز مرحله جدیدی است. عقبه نهضت مشروطیت یک حرکت یک صد ساله بود. مشروطه اساساً برای پیشرفت بود، مشروطه برای ایجاد تغییر و تحول و نوسازی بود. بجرأت می‌توان گفت که اگر ۷۰ سال بعد از مشروطه نظام منتخب مردم و مبتنی بر آزادی و برابری و توجه به مطالبات دینی مردم در جامعه ایران به ثمر نشسته بود دیگر دلیلی برای وقوع انقلاب نمی‌ماند. انقلاب اسلامی به این دلیل اتفاق افتاد که مشروطه نتوانسته بود یک نظام مبتنی بر قوانین اسلامی برپا کند و انقلاب ۵۷ برای اجرایی کردن‌‌ همان اصول مشروطه یعنی حاکمیت مردم و توجه به دین و آئین ملت ایران به وقوع پیوست.

رهبری ولایی، مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی و پیروزی آن است
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب های مشابه خود، نه تنها بزرگتر، شگفت انگیزتر و موثرتر بوده بلكه غیرقابل پیش بینی نیز بوده است، افزود: تاثیراتی كه انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی، منطقه ای و بین المللی داشته است، بی شك آن را از سایر انقلاب‌هایی كه با لفظ «بزرگ» شناخته می شوند، متمایز می سازد. از این دیدگاه مهمترین و در عین حال اصلی‌ترین مشخصه‌های انقلاب اسلامی ایران را باید در سه ویژگی عمده جستجو كرد: نخست؛ اینكه انقلاب اسلامی ایران مرهون رهبری مثال زدنی شخصیت بی نظیری بوده است كه همه تحلیلگران بین المللی را مات و مبهوت ساخت تا آنجا كه برخی از آنان رهبری امام خمینی (ره) را بی نظیر خواندند. هیچ یك از انقلاب‌های بزرگ تاریخ جهان، شاهد چنین رهبری نبوده اند. این انقلاب ها اساساً بر مبنای تهییج احساسات بنا شده بودند و از رهبری واحدی كه بتواند با بسیج عمومی، اهداف انقلاب را آن گونه كه مردم می خواستند، عملی سازد، برخوردار نبودند. با این وصف، باید دانست كه حضرت امام (ره) با رهبری خود از یك سو، با بارور ساختن اراده ملت ایران، توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه آنان را بالفعل ساختند و از سوی دیگر، ظرفیت فقه شیعه را كه سال‌ها بود در انتظار ایفای نقش در عرصه سیاسی- اجتماعی بود، به حركت درآوردند و نشان دادند كه «سیاست ما عین دیانت ماست». سیاستی كه همواره در نظام شاهنشاهی موروثی، با بی اعتنایی به دین و باورهای دینی مردم، زمینه وابستگی ملت ایران را به بیگانگان فراهم ساخته بود.

اسلامیت، ماهیت انقلاب مردم ایران
این دانش‌آموخته مدیریت در ادامه یادآور شد: دوم؛ اینكه انقلاب اسلامی ایران همانگونه كه از نامش نمایان است، انقلابی دینی است. باور به اسلام كه در اعماق روح و جان ملت مسلمان ایران ریشه دوانده است، منتظر فرصتی بود تا خود را در صحنه سیاسی جهان آشكار سازد. انقلاب اسلامی، نه تنها آغازگر این فرصت بود بلكه برای نخستین بار بر خلاف سایر انقلاب‌های بزرگ كه مبتنی بر دین نبودند، دین را به عرصه سیاسی- اجتماعی وارد ساخت و از این رهگذر نه تنها دین به مثابه امری خصوصی تلقی نشد بلكه اجتماعی‌ترین و سیاسی‌ترین جنبه زندگی انسان را معنا كرد. انقلاب اسلامی ایران این شعار كهنه و ارتجاعی را كه سكولاریسم باید در عرصه سیاست حاكم باشد كنار زد و دین را به عنوان زنده ترین و در عین حال پویاترین بخش زندگی سیاسی- اجتماعی ارایه كرد. نقش اسلام در انقلاب اسلامی نقشی فراتر از آن چیزی است كه تحلیلگران تا آن زمان تلقی می كردند. وقوع انقلاب اسلامی در جهانی كه سكولاریسم در آن یك ارزش تلقی می‌شد، نشان داد كه غرب باید ارزش‌های خود را از نو بازسازی كند. زیرا این ارزش‌ها بیش از آن كه بتوانند برای سایر كشورها تجویزپذیر باشند، در حال اضمحلال هستند و انقلاب اسلامی ایران آخرین میخ را بر تابوت سكولاریسم به ویژه در خاورمیانه كوبید.

مردم، پایه اصلی انقلاب اسلامی
این فارغ‌التحصیل دانشگاهی در ادامه اضافه کرد: سوم؛ اینكه مردم، حضور و نقش آنان ویژگی مهم انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی بر خلاف انقلاب‌های دیگری كه هر چند با لفظ بزرگ خطاب می شوند اما نشانی از حضور همه اقشار مردم در آنان دیده نمی شود، شاهد حضور گسترده همه اقشار مردم بود. انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب ها اساساً طبقاتی نبوده است. بدین سان از رهگذر بینش جامعه شناسانه، بر خلاف انقلاب 1789م فرانسه كه مبتنی بر ارزش‌های طبقه متوسط بود یا انقلاب اكتبر 1917م روسیه كه ادعای نمایندگی پرولتاریا را داشت، انقلاب اسلامی ایران به سبب دینی بودنش همه ملت ایران را در بر می گرفت. از یك سو، اسلام به یك طبقه خاص تعلق ندارد كه رنگ طبقاتی بگیرد و از سوی دیگر، شعارهای انقلاب اسلامی نیز شعارهایی فراگیر بودند كه اقشار مختلف مردم را در بر می گرفتند و به همین دلایل راهپیمایی های مردمی شاهد حضور تمامی اقشار ملت ایران بودند (و هستند) و به این ترتیب بود كه وحدت كلمه كه همانا در شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تجلی یافته بود، نمایان شد و این وحدت كلمه، كلمه وحدت را نیز معنا كرد و تمامی تحلیلگران سیاسی بین المللی و سردمداران ابرقدرت ها دیدند كه یك ملت چگونه در برابر خواسته های ناحق آنان ایستاد و خواست و اراده خود را بر آنان تحمیل كرد.

ماهیت دینی انقلاب عامل اصلی و اساسی پیروزی است
علی‌محمد شارعی، فعال اجتماعی، وجه ممیز و برتر انقلاب ملت ایران را در اسلامی بودن دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامي ايران همانگونه كه از نامش نمايان است، انقلابي ديني است. باور به اسلام در اعماق روح و جان ملت مسلمان ايران ريشه دوانده است، ملت ایران منتظر فرصتي بودند تا خود را در صحنه سياسي جهان آشكار سازد. انقلاب اسلامي ، نه تنها آغازگر اين فرصت بود بلكه براي نخستين بار بر خلاف ساير انقلاب هاي بزرگ كه مبتني بر دين نبودند، دين را به عرصه سياسي- اجتماعي وارد ساخت و از اين رهگذر نه تنها دين به مثابه امري خصوصي تلقي نشد بلكه اجتماعي ترين و سياسي ترين جنبه زندگي انسان را معنا كرد. انقلاب اسلامي ايران اين شعار كهنه و ارتجاعي را كه سكولاريسم بايد در عرصه سياست حاكم باشد كنار زد و دين را به عنوان زنده ترين و در عين حال پوياترين بخش زندگي سياسي- اجتماعي ارايه كرد. نقش اسلام در انقلاب اسلامي نقشي فراتر از آن چيزي است كه تحليلگران تا آن زمان تلقي مي كردند. وقوع انقلاب اسلامي در جهاني كه سكولاريسم در آن يك ارزش تلقي مي شد، نشان داد كه غرب بايد ارزش هاي خود را از نو بازسازي كند؛ زيرا اين ارزش ها بيش از آن كه بتوانند براي ساير كشورها تجويزپذير باشند، در حال اضمحلال هستند و انقلاب اسلامي ايران آخرين ميخ را بر تابوت سكولاريسم به ويژه در خاورميانه كوبيد.

انقلاب اسلامی امیدآفرین در جهان
امیرعلی الماسی، متخصص عروق، به نقش بیدارگر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران نه تنها بیداری ملت‌های مسلمان خاورمیانه را رقم زد بلكه سایر ملت‌های مستضعف جهان را نیز به تلاش برای خروج از یوغ ستم غرب و ایالات متحده آمریكا ترغیب كرد. هر چند در میان كشورهای سراسر جهان، آن‌هایی كه از استقلال برخوردار نبودند از انقلاب اسلامی ایران متاثر شدند، اما كشورهای آمریكای لاتین در این زمینه مثال زدنی هستند. كشورهایی كه با وجود دوری جغرافیایی براحتی از انقلاب اسلامی ایران تاثیر پذیرفته‌اند و در نتیجه ایالات متحده در آمریكای لاتین منزوی شده است.

وی در همین ارتباط افزود: سازمان‌های بین المللی نیز پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران شاهد ارایه گفتمانی جدید هستند. گفتمانی كه در آن به جای جنگ و قدرت طلبی بر صلح و عدالت تاكید می شود، مهرورزی میان ملت‌های جهان معنا می‌یابد، حقوق بشر فراتر از ابزار دست قدرت‌های بزرگ تلقی می‌شود، حمایت از مستضعفان جهان ارزش تلقی می‌شود، در مقابل دموكراسی، حقوق بشر و آزادی كه به ابزارهایی سیاسی تبدیل شده‌اند، مردم سالاری دینی كه هم حقوق بشر را پاس می دارد و هم آزادی‌های سیاسی- اجتماعی را تامین می كند، مطرح شده است. سازمان‌هایی مانند جنبش غیرمتعهدها در سایه انقلاب اسلامی ایران از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند و استقلال آن دسته از كشورهای جهان كه سال‌ها در بند استعمار و استثمار ابرقدرت‌ها بوده‌اند و به نام آزادی و حقوق بشر زیر فشار بدترین جنایت‌های انسانی و جنگ‌های خانمان سوز قرار داشته‌اند، تقویت می‌شود.

انقلاب اسلامی، عدالت‌گستر و ظلم‌ستیز
محسن عابدینی، تحلیل‌گر سیاسی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را دو ویژگی برجسته انقلاب اسلامی ذکر می‌کند و اظهار می‌دارد: بی گمان مهم ترین هدف پیامبران، عدالت خواهی و ظلم ستیزی بوده است. این هدف چنان دارای اهمیت است که قرآن در آیه ۲۵ سوره حدید به صراحت هدف از ماموریت های پیامبران و فرو فرستادن کتاب های آسمانی را آگاهی بخشی و روشنگری مردم نسبت به حقوق خود، بسترسازی برای نهضت و قیام توده های مردم در راستای عدالت اجتماعی و فراهم آوری بسترهای مناسب برای فرصت های برابر برمی شمارد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی که برخاسته از همین بینش و نگرش است، در مقام تداوم بخشی و احیای آن، درهمین مسیر گام برداشته و برمی دارد، هرچند که در همه دوره های زمانی به علل درونی چون خواسته های نفسانی برخی از رهبران و مدیران نظام سیاسی و یا علل و عوامل بیرونی چون استکبار جهانی که بنیاد آن بر ظلم و بی عدالتی است، نتوانسته است این مهم را به درستی عملیاتی کند، ولی می توان گفت که عنصر اصلی و مولفه اساسی قیام توده های مردم درسال ۵۷ چیزی جز عدالت خواهی و ستم ستیزی نبوده است که همان هدف اصلی حرکت های همه پیامبران و مصلحان واقعی جهان بوده است.

این تحلیل‌گر با اشاره به این مطلب که از نظر قرآن، پذیرش حکومت و ولایت ظالمان جایز نیست چنان که جایز نیست انسان با عدالت گریزان همراه و همگام شود و ولایت و دوستی آنان را بپذیرد، اظهار کرد: از نظر قرآن کسانی که اهل بصیرت نیستند و جاهل می باشند به سوی پذیرش ولایت و حکومت عدالت گریزان یا عدالت ستیزان می روند (جاثیه آیات ۱۸ و ۱۹) و اگر جامعه با آنها همراه شود و به جای همراهی با عدالت خواهان در کنار عدالت گریزان و یا عدالت ستیزان قرار گیرد باید خود را آماده حکومت ظالمان کند. (انعام آیه ۱۲۹) به سخن دیگر، چنان که امیرمومنان علی(ع) فرمود اگر کسی حکومت عدالت علوی را نپذیرد باید خود را برای حکومت معاویه و یزید و حجاج ثقفی آماده کند که خون بی گناهان را همانند آب خوردن می ریخت.

اگر مردم امروز عدالت خواه نباشند، منتظر عراق و افغانستان و فلسطینی دیگر در ایران باشند که ستمگران و مستکبران جهانی در آن حکومت خواهند کرد و خون و مال و عرض‌شان را بر باد می‌دهند.
 
عدالت، اکسیر گم‌شده حاکمان
حجت‌الاسلام حامد کاشانی، کارشناس تاریخ اسلام، در تشریح چالش‌های اساسی نظام اسلامی گفت: چالش اصلی ما در بسیاری از موضوعات حکمرانی، به‌ویژه در مسئله‌ عدالت، الگوی حکمرانی ما است. ما به یک الگوی جامع حکمرانی، هم در مسئله‌ عدالت، هم در مسئله‌ اقتصاد، هم در سیاست خارجی و هم در سیاست‌های کلان نیاز داریم. ما در سیاست مدوّنی که با تغییر دولت‌ها دائم تغییر نکند و به‌صورت الگوی عملی درآمده باشد، ضعف جدی داریم و باید روی آن خیلی کار کنیم. ما یک ضعف نظری از مبانی دینی خودمان داریم که آن مبانی دینی تبدیل به الگوی حکمرانی نشده است، لذا گاهی سلیقه‌ای عمل می‌شود و خیلی اوقات وجه‌المصالحه‌ جنگ‌های سیاسی و انتخاباتی می‌شود.

البته سطح جامعه نسبت به سالیان گذشته خیلی رشد داشته است، امّا با توقعی که از انقلاب اسلامی می‌رود و با آرمان‌هایی که داریم خیلی فاصله‌مان زیاد است. وقتی آقا می‌فرمایند الگوی ما حکومت امیرالمؤمنین(ع) است، ما تصویر روشنی به‌عنوان الگو از حکومت حضرت در ابعاد مختلف ارائه نکردیم که بخواهد ملاک قرار بگیرد. بلکه کار کاریکاتوری انجام شده است و گاهی آن را هم وجه‌المصالحه‌ اتفاقات سیاسی کردیم. یک بخش دیگرش این است که گاهی سیاست‌های ما چون از یک الگوی جامع برداشته نشده، تعارض زیادی با هم دارند. ما بعضی اوقات یا قانون نداریم، یا قانون زیادی داریم که معارضند و باید در تفسیر و توجیه آن کار شود. مثلاً گاهی رفتارهایمان تولید فقر می‌کند. یا بحران‌هایی مثل دستکاری قیمت ارز، طلا، افزایش چندبرابری قیمت مسکن، توزیع یارانه و... که به‌شدت به زندگی مردم آسیب وارد می‌کند. عملاًً قانون است، ولی غیرعادلانه است. ما قوانین غیرعادلانه کم نداریم. قوانین‌ ما با هم سازگاری و یکپارچگی ندارند. وقتی الگوی حکمرانی جامع نداشته باشیم، معارض عمل می‌کنیم. لذا اگر بخواهم روی یک نقطه‌ ساختاری دست بگذارم، اول الگوی حکمرانی جامع است.

این کارشناس تاریخ با اظهار اینکه جمهوری اسلامی یک شمشیر دو لبه است، گفت: آن چیزی که باعث مردمی سازی می‌شود این است که جامعه تصویر نظام اسلامی را بشدت در حال مبارزه با بی‌عدالتی ببیند. اگر جامعه‌ ما به‌سمتی برود که تصویرش از حکومت این‌طوری باشد که این حکومت خیلی با ظلم بد است، آن‌وقت بی‌عدالتی‌ها را خبر می‌دهد. یعنی مردم به‌سمت کمک کردن می‌روند. مثلاً تصویر بیرونی سیاست خارجی‌ ما گاهی نسبت به بعضی از مظلومین مسلمان در بعضی کشورها یک‌جور رفتار می‌کند و در بعضی کشورها جور دیگری است. این یعنی تصویری که ما ارائه می‌کنیم با ظلم مشکلی نداریم. با ظلم فلان کشور با مسلمان‌ها مشکل داریم. آن‌وقت جامعه این را نمی‌تواند بپذیرد و ممکن است احساس کند که حکومت منافعی دارد و به‌دنبال ظلم‌ستیزی نیست!

مردم عدالت در نظام اسلامی را بدون تعارف با مسئولان می‌خواهند
وی در همین ارتباط افزود: در داخل هم همین‌طور؛ اگر برای یک مجرم ده یا صد میلیون تومانی اینقدر فضاسازی می‌کنند، برداشت جامعه این می‌شود که گویا یک اتفاقاتی هست. امّا اگر ببیند که ظلم‌ستیز است و اوّل به سراغ دانه‌درشت‌ها و سرشاخه‌ها می‌رود و مماشات نمی‌کند، دیگر سؤالات جامعه بی‌پاسخ نمی‌ماند. در بیست سال اخیر سؤالات فراوانی یادم هست که بی‌پاسخ مانده است. در مناظره‌های انتخاباتی مردم حرف‌هایی در مورد افرادی می‌شنوند که بعداً همین‌ها مسئولین نظام در جاهای مختلف می‌شوند. اینها تصاویر را خراب می‌کند. ما همان‌طور که شورای عالی امنیت ملی یا شورای پول و اعتبار داریم، یک شورایی هم در نظام لازم داریم که به تصویر نظام توجه کند. ممکن است تصویر نظام از سمت عدالت‌خواهی به‌سمت غیرعدالت‌خواهی برود. اگر این اتفاق بیفتد توهم هم بیشتر می‌شود. بالاخره در هر ساختاری خطاهایی هم هست.

لذا قدم اوّل نظام اسلامی برای برخورد با بی‌عدالتی این است که باید خودش را یک ظلم‌ستیز معرفی کند. اگر رئیس قوه‌ قضائیه یک شخصیتی باشد که مردم احساس کنند مثلاً با اصفهانی‌ها کاری ندارد و با شیرازی‌ها کار دارد، کارش دیگر تمام است. وقتی شبهه‌ منفعت مطرح می‌شود به افکار عمومی آسیب می‌خورد.

الان قوه‌ قضائیه اگر موفقیتی به‌دست آورده، البته هنوز بسیاری از ساختارهایش را اصلاح نکرده، ولی سعی کرده قدری تصویرش را اصلاح کند. مردم با اینکه در مشکلات هستند واکنش مثبت نشان می‌دهند. من یقین دارم آقای رئیسی در شش‌ماه نتوانسته ساختارها را به‌صورت بنیادین تغییر بدهد، ولی تفاوت عجیبی در شش‌ماه قبل و شش‌ماه بعد آن در مردم می‌بینیم. این تفاوت آن‌وقت باعث می‌شود که آن کسی که دارد مبارزه می‌کند دلگرم شود. اگر یک‌جایی حرفی می‌زنند بیاید دفاع کند. حکومتی موفق است که ساختارش مردمی باشد. چه زمانی مردمی می‌شود؟ زمانی که مردم تصویرشان این باشد که نظام، خادم من است و دغدغه‌ من را دارد و شب به‌خاطر من خوابش نمی‌برد و اگر خطایی هم باشد حتماً با آن برخورد می‌کند.

پیشرفت‌های شگفت‌آفرین نظام اسلامی
امیرعلی حسینی، فرهنگی و دبیر دبیرستان، اقدامات جمهوری اسلامی طی 42 سال اخیر را علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها و شیطنت‌های شیطان بزرگ آمریکا و متحدانش، شگفت‌آور توصیف کرد و گفت: در همه زمینه‌ها جهش‌های خارق‌العاده‌ای در زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به جامعه صورت گرفته که ایران عزیز را از این رو به آن رو رسانده، که نمونه این پیشرفت‌ها را در سرعت رشد علمی، رتبه‌های المپیادهای علمی جهان، انرژی هسته‌ای، هما فضا، سلول‌های بنیادین و نانوتکنولوژی که در همه اینها ایران جزء 4 تا 10 کشور برتر جهان است.

این فرهنگی با بیان این مطلب که علی‌رغم اینکه علم و فناوری را به ما ندادند و در رشته‌های مهم دانشجوی ایرانی را پذیرش نمی‌کردند تا نکند که این علوم وارد ایران شود، اما در دل تحریم‌ها، پیشرفت‌های عظیمی اتفاق افتاد. در ساخت سامانه کامل پرتاب ماهواره در رتبه هفتم جهان و در طراحی و ساخت ماهواره در ردیف دهم جهان و در صنعت هوایی با ساخت انواع هواپیما رتبه پنجم جهانی و در سدسازی جزو چهار کشور برتر دنیا قرار داریم.

وی با اشاره به این مطلب که یک زمان چالش ما با استکبار سیم خاردار بود که به ما نمی‌دادند، الآن چالش ما با استکبار انرژی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک است، افزود: یک روزنامه اسرائیلی خطاب به نخست وزیرس نوشت: اگر موشک‌های ایران پرتاب شود، شما فرصت فرار و رفتن به پناهگاه را پیدا نمی‌کنی و امروز تمام نقاط اسرائیل زیر پوشش انواع موشک‌های ایران است، و این در شرائطی است که دکتر ظریف وزیر امور خارجه می‌گفت که برای جلوگیری از بمباران هوائی صدام در شهرها، التماس می‌کردیم موشک ضدهوایی در اختیارمان بگذارند، اما الآن استکبار از ما التماس می‌کند که موشک بالستیک تولید نکنیم. آن ذلت کجا و این عظمت و افتخار کجا؟.
 
قدرت نظامی اول منطقه‌ایم
حسن شاهمرادی، که خود را نظامی معرفی کرد، می‌گوید: شاه افتخار می‌کرد که ارتش ایران با آن همه حمایت‌های غرب و آمریکا، می‌تواند 6 روز در مقابل کشور مهاجم مقاومت کند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) ارتشی تربیت کرد که 8 سال آنهم بدون هیچ حمایتی و به تنهایی در مقابل دنیا مقاومت کرد. طی یک دوره دویست ساله در چندین جنگ، حدود یک میلیون مترمربع از سرزمین ایران از دست رفت، اما بعداز انقلاب و در جریان جنگ نابرابر 8ساله، حتی یک وجب از خاک ایران هم از دست نرفت.

وی اضافه کرد: یک زمان اسرائیل بطور رسمی از نیل تا فرات را سرزمین خود اعلام می‌کرد و مرزهای سوریه و اردن و مصر و لبنان را قبول نداشت، اما امروز از ترس دور خود را دیوار بلند بتنی می‌شد و می‌گوید: اسرائیل کوچک با امن، بهتر از اسرائیل بزرگ ناامن است و 16 موسسه تحقیقاتی آمریکا اعلام کردند که تا 14 سال آینده، اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

این نظامی در بیان موفقیت‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی گفت: تولید و صدور انواع سلاح‌های سبک و سنگین، انواع نفربر، تانک‌ها و ضدتانک‌ها، انواع موشک‌ها، انواع کشتی‌های نظامی، انواع ناوچه‌ها و قایق‌های تندرو، انواع موشک‌ها و اژدرهای ساحل به دریا و دریا به دریا، انواع هواپیماهای نظامی با سرنشین و بدون سرنشین، انواع بالگرد، انواع سامانه‌های ثابت و متحرک و زیرزمینی برای پرتاب موشک، انواع تانک‌های زیر دریایی، انواع رادارهای پیشرفته با برد بیش از هزار کیلومتر، انواع بمب‌افکن‌های کرار، ابابیل، هدهد، صاعقه، آذرخش، و انواع موشک‌های بالستیک، پهپادها، موشک‌های فوق دقیق سطح به سطح، جت‌های مافوق صوت رادار گریزو...

امنیت نظامی حاصل شد، حال مانده امنیت روانی ناشی از امنیت اقتصادی و...
وی افزود: ملت غیورمان تحت رهبری الهی رهبر معظم انقلاب برای صیانت از نظام اسلامی و دستاوردهای شهدای گرانقدر، آنچه که در توان داشته را ایثارگرانه به پای انقلاب آورده و فرزندان‌شان در عرصه‌های علمی و نظامی توانستند امنیت را برای مردم عزیزمان فراهم آورند، حال مانده وظیفه سیاستمداران.  مسئولان بویژه وزراء و شخص آقای رئیس جمهور فارغ از رویکردهای جناحی باید متناسب با خواسته و مطالبات انقلابی مردم تلاش کنند و حکومت عدل امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام را ملاک و مبنای خود قرار دهند و رفاه و زندگی حتی متوسط را برای خود پس از آنکه همه مردم برخوردار شدند، درنظر بگیرند در غیر این صورت، باید هم در دستگاه قضاء پاسخگو باشند و هم درد آخرت نزد محکمه عدل الهی.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Italy
مهدی
سلام لطفا منتشر شود حاج سعیدی 09113704352
اداره کل آموزش و پرورش مازندران در به رسمیت شمردن سهم الشرکه استان گلستان اقدام کند
سهم دانش آموزان و فرهنگیان گلستان از زائر سرای دانش آموزی مشهد در هاله ای از ابهام!
به قلم وحید حاج سعیدی
تقریباً سه دهه از اجرای طرح کلان و ماندگار ساخت زائر سرای دانش آموزی مشهد که در آن زمان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران طراحی شده بود می گذرد. در طول ساخت این پروژه اقشار مختلفی به مدد آموزش و پرورش آمدند و به همت دانش آموزان و فرهنگیان و عشق ابدی مردم این دیار به پابوسی حرم رضوی، سرمایه مناسبی گردآوری شد و این اردوگاه در فضایی مناسب احداث و راه اندازی شد و رویای چند ساله فرهنگیان و دانش آموزانی که از خطه سر سبز شمال به پابوس و زیارت حرم رضوی می رفتند محقق گردید.
اما در سال 1376 که استان نوپای گلستان تشکیل گردید و تعدادی از شهرهای شمال از مازندران جدا شدند، سهم استان گلستان از این زائر سرا یک سوم اعلام گردید و دو سوم باقیمانده نیز در اختیار مازندران قرار گرفت و مقرر شد رئیس زائر سرا از استان مازندران و معاون از استان گلستان منصوب شوند.
اما ردپای بی مهری و بی توجهی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در به رسمیت شناختن حق قانونی فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان از همان روزهای اول تشکیل استان گلستان دیده شد و عملاً این سهم و حق مردم این خطه از زائر سرا مشترک نادیده انگاشته شد. تا جایی که در مقطعی نماینده استان در زائر سرا یا همان معاون به دلیل شرایط خاص حاکم برفضای مدیریت اردوگاه، زائرسرا را به حالت اعتراض و قهر ترک نموده و به استان بازگشت. علی رغم ترک اعتراض آمیز معاون اردوگاه هیچ اقدامی مبنی بر اصلاح روند از سوی اداره کل مازندران صورت نگرفت و به نظر آنها منتظر چنین رویکردی بودند! معاون اردوگاه حتی واحد مسکونی اختصاص یافته به خود را تخلیه نکرد و اثاثیه منزل را نیز با وجود گذشت قریب به دو سال به گرگان انتقال نداد تا آخرین جای پای سهم الشرکه استان گلستان در این زائرسرا محو نشود!
اما امروز پس از گذشت سالها، کارشکنی ها به اوج رسیده است و عملاً سهم الشرکه استان گلستان از این پروژه به فراموشی سپرده شده است و اعتراض های فرهنگیان راه به جایی نبرده است.
قطعاً ورود به بحث شرعی این مقوله و رضایت یا عدم رضایت افرادی که در ساخت این پروژه سهیم بودند، در صلاحیت راقم این سطور نیست ولی آنچه که مسلم است، بحث حقوقی منافع تضییع شده مردم گلستان که در آن سال ها با شور و شوق در ساخت این پروژه سهیم شدند، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.
جا دارد مسئولان استان گلستان با استفاده از تمام ظرفیت نسبت به تثبیت و به رسمیت شناختن سهم استان گلستان از این پروژه بزرگ اقدام کنند و مانع از تضییع حقوق جامعه بزرگ آموزش و پرورش شوند . هر چند برخی مسئولان استانی این کار سخت می دانند. دو سال قبل نظری معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در این خصوص گفت: به دنبال گرفتن سهم خود از زائرسرای (اردوگاه) مازندران و گلستان هستیم ولی این کار سخت است زیرا سند آن به نام مازندران خورده اما ما با مذاکره یا حقوقی کردن آن تصمیم داریم سهم خود را بگیریم!

اخیراً در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان که با حضور نمایندگان استان و معاون حقوق و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، این موضوع از سوی نماینده علی آباد کتول مطرح و نوروزی خواستار پیگیری از طریق وزاتخانه شدند. با این وجود ضرورت دخالت استاندار، نماینده ولی فقیه و سایر نمایندگان و سیاسیون استان در استیفای حقوق تضییع شده آموزش و پرورش بیش از پیش ضروری می نماید.
در پایان باید اشاره داشت آنچه که در این حوزه اتفاق افتاده است خوشایند جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان نیست و نگاه مالکیتی مازندران بر این اردوگاه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. تثبیت و به رسمیت پذیرفتن سهم الشرکه استان گلستان در این طرح بزرگ، نظارت و بازرسی سازمان آموزش و پرورش استان گلستان برعملکرد مالی زائرسرا، دوره ای کردن ریاست زائرسرا، جذب نیرو از گلستان با توجه میزان سهم الشرکه، ضرورت دعوت از نمایندگان آموزش و پرورش گلستان در تصمیم گیری های مربوط به این حوزه، نداشتن نگاه مالکانه به کل مجموعه و ... از عمده خواسته های خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان گلستان در این مقوله است.
البته اگر دوستان اداره کل آموزش و پرورش مازندران در برآورده ساختن حقوق حقه و قانونی فرهنگیان و دانش آموزان استان گلستان در استفاده و بهره برداری از زائر سرا، توان یا اراده لازم را در خود نمی بینند، می توانند نسبت به قیمت گذاری به نرخ روز و خرید سهم الشرکه استان گلستان اقدام کنند تا دینی بر گردن شان نماند و خود را مدیون هزاران خانواده فرهنگی و دانش آموز استان گلستان نکنند!
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴