تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۴۷۲۶۳
در شهرستان گلوگاه به دلیل بی توجهی به جایگاه روابط عمومی این امر مهم از طرف مدیران، وضعیت روابط عمومی ها سیر نزولی را طی می کند.
۴
plusresetminus
خواب سنگین روابط عمومی فرمانداری گلوگاه/آخرین به‌روزرسانی سایت فرمانداری 13 اردیبهشت!
به گزارش بلاغ، روابط عمومی‌ها نه به شعار که به واقع چشمان بیدار یک اداره و نهاد محسوب می‌شوند که به عنوان پل ارتباطی، وظیفه برقراری ارتباط پایدار میان مردم و سازمان و نهاد را بر عهده دارد و خلل وارد شدن در این ارتباط، کارکرد‌های آن سازمان را با چالش مواجه می‌کند.

روابط عمومی پل بین رسانه و سازمان در صورتی می‌تواند موفق باشد که ساختار و تشکیلات آن در سازمان به خوبی تعریف شده و مورد توجه قرار گرفته باشد در غیر این صورت ضعف در ساختار باعث می‌شود وقتی یک رسانه نقد می‌کند یا روابط عمومی تشخیص ندهد از مدیر بخواهد پاسخ دهد یا اگر هم تشخیص دهد در دستگاه خود جایگاهی برای رسیدگی به موضوع نداشته باشد.

در حالی که روابط عمومی و رسانه به عنوان دو حوزه مهم در نظام ارتباطی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و پویایی هر یک به هم افزایی و تعامل مشترک با یکدیگر بستگی دارد، اما در بسیاری از ادارات شهرستان گلوگاه این پست مهم سازمانی به واقعیتی فراموش شده تبدیل و کار آن‌ها به نصب و تعویض بنر و پلاکارد و ارسال پیام تبریک و تسلیت خلاصه شده و اگر هم خبری باشد معمولا کلیشه‌ای و تشریفاتی است.

چند سالی است که بازار سایت‌ها و پرتال‌های اطلاع رسانی سازمان‌ها فزونی یافته است، اما عده‌ای از روابط عمومی‌ها اطلاع رسانی خود را به همین فضا محدود کرده اند و در جلسات و همایش‌ها از خبرنگاران دعوت نمی کنند و گویا اصلا خبرنگاری در شهرستان وجود ندارد.

بد نیست این گروه بدانند که اطلاع رسانی‌های کلیشه‌ای از طریق این قبیل پایگاه‌های اطلاع رسانی ادارات، منبع مستندی برای بسیاری از خبرنگاران محسوب نمی‌شوند مگر در موارد اندکی که صرفا انتشار خبری متناسب با نیاز مخاطبان رسانه باشد.

در یک ساله گذشته این موضوع در شهرستان گلوگاه به طور عجیبی افزایش یافته، به طور مثال وقتی مدیران استانی به گلوگاه سفر می‌کنند دریغ از یک اطلاع رسانی و حضور خبرنگاران شهرستان جهت پوشش خبری که نشان از بی تدبیری و بی اهمیت پنداشتن بعضی از مدیران شهرستان به عرصه اطلاع رسانی است.

حضور مدیرانی که کم دستاورد‌هایی را نصیب مردم نکرده است ولی جای تأسف که این دستاورد‌ها به صورت ناقص و کم رنگ اطلاع رسانی شده و صرفا به پخش یک تیتر در صفحات فضای مجازی بسنده و گاهی همین مقدار هم انتشار پیدا نمی‌کند.

این امر طبیعی است که وقتی فرمانداری یک شهرستان به عنوان مقام عالی دولت در یک شهر از وجود یک مدیر روابط عمومی بی بهره است در سایر ادارات شهرستان هم پایش لنگ بزند، هر چند هستند اداراتی که به این امر توجه دارند، ولی آنقدر کم که که اصلا به حساب نمی‌آیند.

فرمانداری شهرستان گلوگاه حدود ۲ سال است که از وجود مدیر روابط عمومی بی بهره است، به همین خاطر در اطلاع رسانی جلسات و دعوت از خبرنگاران شهرستان کمیت‌اش لنگ میزند و نزدیک به صفر است.

پرتال اطلاع رسانی فرمانداری گلوگاه در شرف یک ساله شدن است که خواب مانده و از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون تقریبا ۹ ماه است که بروز رسانی نشده و واقعا جای سوال دارد که فرمانداری گلوگاه در این بازه هیچ فعالیت و عملکردی نداشته است؟!


 
روابط عمومی‌ها در ارتباط با رسانه‌ها باید از مجموعه‌ای از ابزار‌های ارتباطی استفاده کنند، بنابراین دعوت از خبرنگاران برای حضور در برنامه، ارسال اخبار، انتقال برخی مشکلات مخاطبان مرتبط با سازمان به خبرنگاران، ارتباط تلفنی با خبرنگاران حوزه سازمانی، مراجعه حضوری به رسانه و ... در نهایت پاسخگویی سریع به خواسته منطقی خبرنگاران می‌تواند تعامل روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها را تقویت نماید.

در پایان ذکر این نکته لازم است؛ تا زمانی که تغییرات اساسی در چارت سازمانی، اصلاح رویکردها، بکارگیری نیروی متخصص و ابزار و امکانات به روز و حرفه‌ای و سواد رسانه‌ای در روابط عمومی ایجاد نشود مسؤول نمی‌تواند روابط عمومی را بازوی توانمند و مشاور خود بداند.

انتظار است از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان به این بخش اهمیت ویژه‌ای بدهند تا خدمات صورت گرفته بیشتر به مردم بازگو و تعامل خبرنگاران شهرستان با ادارات بیشتر شود.

شهرستان گلوگاه با بیش از ۴۰ هزار جمعیت در شرقی‌ترین نقطه مازندران قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما