تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۴۷۰۹۶
جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا فریدونکنار با حضور مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
۰
plusresetminus
شناسایی 210 بیمار کرونایی در طرح شهید سلیمانی/تمامی دستگاه‌های فریدونکنار در برابر کرونا درست عمل کنند
به گزارش بلاغ، جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا فریدونکنار با حضور مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
 
تخت بستری بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار افزایش پیدا می‌کند
محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در این جلسه اظهارکرد: از تلاش تمامی دستگاه‌ها و افرادی که درحال خدمت‌رسانی و مقابله با بیماری کرونا هستند قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: آمار بیماران کرونایی بر اساس کد ملی و محل سکونت افراد همان شهر بیمار محاسبه می‌شود و بر آمار شهر بیمارستان پذیرش کننده اضافه نمی‌شود.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: درمان بیماران از سفارش‌های دین مبین اسلام و مذهب شیعه است که نباید از آن غافل شویم.

نصیری بر لزوم آگاهی بخشی مردم نسبت به خطر بیماری کرونا تاکید کرد و یادآورشد: از شهروندان خواهش می‌کنیم که از دورهمی خانوادگی پرهیز کرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند.

وی گفت: درحال افزایش تخت‌های بیمارستان به میزان سه برابر هستیم تا اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کرد دچار نگرانی از بابت پذیرش نباشیم.

فرماندار فریدونکنار اظهارکرد: همه ما از شیعیان و دوست‌دار اهل بیت هستیم اما وقتی مقام معظم رهبری به دلیل رعایت بیماری کرونا مراسم‌های مذهبی را به صورت انفرادی برای خود برگزار می‌کند هیچ توجیهی ندارد ما اقدام به برگزاری مراسم‌های تجمعی کنیم.

نصیری افزود: در ایام فاطمیه تمامی مراسمات به دلیل جلوگیری از بیماری کرونا ممنوع است و با مداحان و سخنرانانی که اقدام به برگزاری اینگونه مراسم‌ها کنند برخورد می‌شود چراکه سلامت مردم در اولویت است.

به‌کارگیری ۱۶۸ نیروی بسیجی فریدونکناری در طرح شهید سلیمانی
محمد برمر فرمانده سپاه فریدونکنار در این جلسه اظهارکرد: در طرح “شهید سلیمانی” چهار تیم رصد و شناسایی، مراقبت، حمایت و نظارت حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح موجب شده که دقت ویروس‌یابی در تمام کشور افزایش پیدا کرده و این موضوع در شهرستان هم به خوبی قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۱۰ درصد از میزان شناسایی صورت گرفته خانه به خانه و یا تلفنی در فریدونکنار مشکوک به ابتلا بیماری کرونا بودند.

برمر ادامه داد: ۷۱۰ مورد شناسایی مشکوک به بیماری صورت گرفت که از این میزان ۲۱۰ نفر مبتلای قطعی کرونا تشخیص داده شد که برای ادامه درمان به بیمارستان یا با تشخیص پزشک در منزل قرنطینه شدند.

وی گفت: تیم سوم وظیفه حمایت از بیماران را بر عهده دارند که وارد عمل می‌شوند و به خانواده بیمار در بحث کمک معیشتی و ضدعفونی منازل و محل کسب درآمد و اهدای بسته‌های بهداشتی بیماران ورود می‌کنند.

فرمانده سپاه فریدونکنار افزود: هیچ محدودیتی برای پشتیبانی معیشتی خانواده‌های مشکوک و مبتلا به کرونا در این شهرستان نداریم.

برمر اظهارکرد: ۱۶۸ نیروی بسیجی در چهار تیم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای کمک به شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان به‌کارگیری شدند.

همه دستگاه‌ها در برابر کرونا درست عمل کنند
حسن هاشم‌پور فرمانده انتظامی فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: جنگ مواد مخدر یکی از معظلاتی است که در جامعه وجود دارد و باید دست در دست همدیگر این معظل را ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ جدید کرونا هم یکی از مشکلاتی است که با آن دسته و پنجه نرم می‌کنیم خاطرنشان کرد: اگر همه دستگاه‌ها به وظایف خودشان عمل کنند فشار به دیگران وارد نمی‌شود.

فرمانده انتظامی فریدونکنار تصریح کرد: نیروی انتظامی برای خود ۱۲۹ ماموریت دارد اما به دلیل شرایط کرونایی برخی دیگر از ماموریت‌ها که البته وظیفه این نیرو نیست مانند تذکر به صاحبان عزا و عروسی و اعلام هشدارهای لازم انجام می‌شود.

هاشم‌پور گفت: انتظار داریم که مسئولان از نیروهای نظامی و انتظامی که در این سرمای زمستان درحال ایست و بازرسی هستند حمایت‌های تجهیزاتی و تغذیه‌ای داشته باشند.

کرونا درآمد شهرداری را کم کرده است
مظاهر محمدی معاون شهردار فریدونکنار نیز در این جلسه اظهارکرد: شهرداری مانند دستگاه‌های دیگر در زمینه کرونا وظایفی اعم از ضدعفونی معابر، بازارها، اماکن پر تردد و اعلام هشدارهای لازم برای شهروندان را به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری در پی همین بیماری کرونا بسیار کم شده و البته با وضعیت اقتصادی جامعه هزینه‌های ما بسیار زیاد است.

معاون شهردار فریدونکنار تصریح کرد: تاکنون هزینه‌های تدارکات به صورت چند ماه از سوی شهرداری انجام شده که لازم است نهادهای مردمی و اصناف بخشی از این هزینه‌ها را بر عهده گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲