تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴
کد مطلب : ۴۴۷۰۹۴
۰
plusresetminus
قرار بود برجام مشکلات ما را حل کند یا ما مشکلات برجام را؟!

به گزارش بلاغ، روزنامه شرق در شماره دیروز خود گفت‌وگویی را با محمود صادقی، نماینده پرحاشیه دوره قبل مجلس منتشر کرد.

در اشاره این مصاحبه می‌خوانیم: «مواضع و سخنان نمایندگان مجلس در رابطه با برجام و FATF و هر آنچه بتواند تحریم‌ها را کاهش دهد و راه مبادلات تجاری ایران با سایر کشورهای دنیا را باز کند[!!]، به شکل ناباورانه‌ای منفی است.»
انگار نه انگار برجام آمده بود تحریم‌ها را از میان بردارد و مشکلات کشور را حل کند اما بزک کنندگان برجام مدعی هستند این وظیفه نمایندگان است که مشکلات برجام را حل کنند! کارمان از پس برجامی که قرار بود یک شبه همه تحریم‌ها را ببرد به جایی رسیده که همه ارکان کشور درگیر برجام شده‌اند که مشکلاتش را حل کنند. حالا در مورد FATF هم همین است و اگر کشور به آن تن دهد نه تنها مشکلی از مشکلات حل نمی‌شود بلکه باید به بسیج عمومی همه نهادها متوسل شویم برای حل مشکلاتی که FATF برای کشورمان به بار آورده است.
در ادامه ادعایی مضحک توسط این روزنامه زنجیره‌ای مطرح شده: «اینکه بهارستانی‌ها چرا به دنبال تداوم تحریم‌ها و انزوای اقتصادی ایران هستند، جای سؤال دارد؛ به‌ویژه که نمایندگان مردم در این چند ماه که بهارستان‌نشین شده‌اند، نتوانسته‌اند در جهت منافع ملی و حقوق شهروندی به انجام وظیفه بپردازند... البته در مسیر حفظ بقای تحریم‌ها[!!] طرح لغو تحریم‌ها هم در مجلس یک‌روزه تصویب شد و به تأیید شورای نگهبان هم رسید که آن طرح که اکنون قانونی شده است، جز تنگ‌ترکردن حلقه محاصره اقتصادی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت... در‌حالی‌که نمایندگان مجلس یازدهم با تصمیم‌های اخیر خود مصوبات و تصمیم‌های مجلس دهم را با نقد جدی مواجه کرده‌اند، محمود صادقی، نماینده مجلس دهم، معتقد است طرح‌های مجلس گزک دست دشمن دادن است.»
نخست اینکه در این روزها که افرادی از طیف اصلاح‌طلب در مصاحبه و یا در صفحات خود در دنیای مجازی از آرزوی خود برای پیروزی ترامپ و تداوم فشار حداکثری بر مردم سخن می‌گویند نوشتن چنین سطرهایی که در آن به منظور فریب، دیگران را مشتاق تحریم نشان دادن نوعی توهین به شعور جامعه است.
دوم اینکه در مجلس قبل که امثال محمود صادقی در آن حضور داشتند و به قول اصلاح‌طلبان گزک دست دشمن نمی‌دادند چرا این همه تحریم علیه کشورمان اجرا شد و فشار به حداکثر رسید؟! خلاصه کلام اینکه از نظر این جماعت گزک دست دشمن ندادن یعنی دشمن هر طور رفتار کرد ما باید «بله قربان گو» باقی بمانیم. اگر به هیچ تعهد خود عمل نکرد چندان مهم نیست اما ما باید به همه تعهدات مان عمل کنیم. در این شیوه باید برای جای خالی «عزت ملی» ایرانیان کلمه مناسب یافت.

رئیس‌جمهور کمتر از 10 تا 15 درصد اختیارات دارد!
روزنامه همدلی در مطلبی به نقل از بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «به نظر‌ می‌رسد شعار «‌‌اصلاح‌طلب، ‌‌‌اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» طرح طیف تندرو داخلی است که تلاشش حذف ‌‌اصلاح‌طلبان است و در عین حال ارادتی هم به ‌‌‌اصولگرایان ندارد.!».
 بهزاد نبوی گفت: «من در مصاحبه‌ای با روزنامه سلام چند ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال76، توضیح دادم که طبق قانون اساسی اگر هیچ یک از قوا و نهادهای حاکمیت، زاویه‌‌‌ای با رئیس‌جمهور نداشته باشند، وی حداکثر 10 تا 15 درصد اختیار اداره کشور را در دست دارد».
وی ادامه داد:«در حال حاضر اختیارات رئیس‌جمهور به مراتب کمتر از سال76 است. امروز بخش مهمی از سیستم امنیتی، اطلاعاتی و توان اقتصادی کشور در اختیار رئیس‌جمهور نیست. و طبعا رئیس‌جمهور‌‌‌ نمی‌تواند نقش تعیین‌کننده‌‌‌ای در حل و فصل مشکلات ایفا کند.»
شایان ذکر است که مدعیان اصلاحات طی چند سال گذشته – به ویژه از دولت دوم روحانی- برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، بهانه‌های فراوانی را مطرح کرده‌اند از بدشانسی دولت و دست‌های پنهان و.. تا اختیارات نداریم!

کارنامه‌سازی برای دولت اصلاحات!
روزنامه زنجیره‌ای آرمان در مطلبی نوشت:«زماني که براساس شاخص‌ها در زمينه‌هاي مختلف، عملکرد دولت‌هايي را که تا‌کنون داشته‌ايم ارزيابي کنيد، متوجه مي‌شويد عملکرد دولت اصلاحات از همه بهتر بوده است. يکي از مهم‌ترين مسائلي که براي مردم ما مطرح است، بحث‌ اقتصادي است. به لحاظ ارزش پول، خط فقر، سرمايه‌هاي اجتماعي، نگاه‌هاي بين‌المللي و ديگر مسائل، زماني که دولت اصلاحات را با ساير دولت‌ها مقايسه مي‌کنيم، مي‌بينيم در دوران اصلاحات اين شاخص‌ها اکثرا مثبت بوده و مردم احساس رضايت کرده‌اند».
چندی پیش علیرضا بهشتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته بود:«یکی از دلایل مهم تنهایی اصلاح‌طلبان در اواخر دولت دوم آقای خاتمی آن بود که از ابتدای دولت نخست، افرادی که مناصب دولتی را تصاحب کرده بودند، از تعامل با بدنه اجتماعی غافل شدند و فقط از مردم می‌خواستند که سر ایستگاه‌های انتخابات حاضر شوند و به کاندیداهای اصلاح‌طلب رأی بدهند...
این فعال اصلاح‌طلب در مصاحبه مذکور تصریح کرده بود که «رأی مردم به خاتمی در سال ۸۰  سلبی بود زیرا مردم می‌ترسیدند که شرایط به پیش از سال ۷۶ (دولت‌هاشمی) بازگردد». این یعنی علت پیروزی خاتمی در سال ۸۰ رقیب هراسی بود، نه کارنامه خوب.
بهزاد نبوی  از فعالین اصلاح‌طلب، پیش از آغاز دولت هشتم (دولت دوم خاتمی) گفته بود: «ما قبل از دوم خرداد اعلام کردیم که خاتمی مرد اقتصاد نیست». دولت اصلاحات در سیاست خارجی نیز بسیار ضعیف عمل کرد.
در سال 84 علیرغم آنکه خاتمی به صورت علنی و با تبلیغات فراوان از «مصطفی معین» در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد، اما وی با آرای بسیار پایین، در انتخابات شکست خورد. معین در آن سال از میان هفت نامزد در رتبه پنجم قرار گرفت.
لازم به ذکر است که اکثر مقامات ارشد دولت روحانی در هفت سال اخیر، همان اعضای ارشد ستادهای میرحسین و کروبی در سال 88 هستند. امثال «عباس آخوندی»، «بیژن زنگنه»، «نعمت زاده»، «ربیعی»، «جهانگیری»، «ابتکار»، «حسین فریدون» و...

خرید گوشی هوشمند پیش از ۱۸سالگی برای فرزندان نادرست است
روزنامه دولتی ایران دیروز طی یادداشتی آورده است: «آموزش آنلاین توانسته جان افراد بسیاری را در شرایط کرونا حفظ  و در ضمن کمک کند که نظام آموزش به صورت نیم بند کارکردهای خودش را ادامه دهد اما آموزش هرگز یک کار فردی یا از راه دور نبوده است. آموزش یک فرآیند انسانی است که نیازمند تعامل چهره به چهره آموزگار و دانش‌آموز است. آموزش آنلاین هرگز جای آموزش چهره به چهره را نمی‌گیرد.»
در ادامه این یادداشت آمده است: «قطعا آموزش از راه دور برای بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان سودمند نیست و ما باید در پایان دوران کرونا به شرایط پیش از آن بازگردیم. پیشتر بارها گفته ام که پژوهش‌ها نشان داده‌اند خرید گوشی موبایل هوشمند و خط اینترنت تا پیش از ۱۸سالگی برای کودکان بسیار نادرست است و کودکان در صورت نیاز باید از گوشی پدرومادر استفاده کنند. شمار بسیار‌اندکی از کودکان از گوشی هوشمند و اینترنت دار خود بدرستی استفاده می‌کنند و شوربختانه کرونا برای پدرومادرها در آپارتمان‌های نقلی راهی جز خرید گوشی برای فرزندانشان باقی نگذاشت تا آنها سرگرم شوند و به پدر و مادر برای رفتن به فضای بیرون فشار نیاورند. در سال‌های آینده خواهیم دید که خطر این روند، خیلی از خود کرونا برای فرزندان ما کمتر نبوده است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲