تاریخ انتشارجمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۶۹۳۱
در واقع انچه بعد از عین الاسد شکل گرفت، ابعاد مختلفی دارد که یکی از ان خسارت های اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که در نهایت منجر به اخراج آمریکا از منطقه خواهد انجامید.
۰
plusresetminus
موشک‌باران "عین‌الاسد" آمریکا را به هوچی‌گری انداخت/ اقدام استراتژیکی که امپراطوری استکبار را فروریخت
به گزارش بلاغ، بعد از شهادت حاج قاسم که بارزترین اقدام غیرمنطقی ترامپ در عرصه سیاست خارجی محسوب می شود، پایگاه عین الاسد که یکی از مقرهای اصلی استقرار نظامیان امریکا در عراق بود، بقول خبرنگار CNN باران موشک قرار گرفت و مقدمه ای برای تحولات نوین در منطقه به شماره افتاد.

جریانی که شاید در ظاهر مقدمه ای برای انتقام سخت بود، اما برای امریکا تحولی فراتر از درهم کوبیدن مهم ترین پایگاه نظامی اش داشت و شروع اتشی برای سوختن هیمنه های پوشالی این کشور شد، اتفاقی که بعد از جنگ جهانی دوم منحصربفرد به شمار می رود.

 در واقع انچه بعد از عین الاسد شکل گرفت، ابعاد مختلفی دارد که یکی از ان  خسارت های اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که در نهایت منجر به اخراج آمریکا از منطقه خواهد انجامید.

ننگ شکست

اما جالب تر اینکه سیاستمداران امریکا که قبل از این اتفاق اکثریت به حمایت از حملات نظامی و جنگ طلبی بودند، بعد از واکنش ایران در عین الاسد خواستار صبر شدند و عقب نشینی اشکاری داشتند و این تا جایی بود که در مجلس سنای امریکا از ترامپ خواستند در موقعیتی مناسب تر به پاسخ اقدامات ایران بپردازند؛ کشوری که در مقابل حمله یک دیسکوی شبانه در برلین غربی، به دستور ریگان با تمام قدرت لیبی را بمباران کرد، در مقابل موشکباران ایران به مهم ترین پایگاه نظامی اش استراتژی صبر را پیشی گرفت.

اما این تغییر نگرش به سیاستمداران و مقامات این کشور منتهی نمی شود، بلکه افکار عمومی امریکا که تا قبل عین الاسد در مقابل حملات نظامی این کشور ان را حمایت می کردندو یا بی تفاوت بودند، بعد از این اتفاق در نظرسنجی های زیادی ضریب مخالفت های بیشتری شکل گرفت.

از بعد سیاسی نیز باعث افزایش امنیت اقتصادی و سیاسی ایران شد، عدم پاسخ آمریکا و تغییر مواضع این کشور از جنگ طلبی به  صبر  نشان جرقه های بود که به تضعیف امریکا حتی در مقابل متحدانش انجامید.

 انتقام به وقت شهادت

حجت السلام حسین حسین زاده امام جمعه امامزاده عبدالله در گفتگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه عین الاسد زهرچشمی برای آمریکا بود، گفت: بعد از شهادت سردار کسی فکر آن را نمی کرد بخواهیم در همان ساعت و پنج روز بعد از ان و در همان ساعت مهم ترین پایگاه نظامی امریکا را مورد تیرباران قرار دهیم که این نشان از قدرت نظامی ماست که جرئت و جسارت ما را نشان داد.

وی با بیان اینکه کسی که ذوب ولایت شود، مردم مجذوب او خواهند شد، عنوان کرد: اگر مردم علاقه خاصی به حاج قاسم دارند بخاطر این است که سردار ذوب در دین و ولایت شده بود، حاج قاسم سردار بود، اما همیشه می گفت من سرباز هستم.

خون به ناحق ریخته سردار، دامن امریکا را گرفت

امام جمعه امامزاده عبدالله  وضعیت امروز آمریکا را به برکت خون امثال حاج قاسم ها خواند و افزود:  خون به ناحق ریخته سردار امروز دامن امریکا را گرفته است، خود در مقابل نیروهای خودش ایستاده است و این از اثار و برکات خود امثال سردار است.

وی تصریح کرد: عین الاسد که هیچ اگر بخواهیم گنگره آمریکا را نیز می توانیم بزنیم و این بخاطر ولایت مداری  و استحکام ملی کشورمان است.

رواج مکتب سلیمانی

حسین زاده به ترویج مکتب سردار سلیمانی را ترویج مکتب حضرت زهرا دانست و بیان کرد: وقتی نائب امام مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی می گویند من به مقام سردار سلیمانی سر تعظیم می کنم عمق این خلوص و دین مشخص می شود، که باید به ترویج این مکتب بپردازیم که روشنگری دین و بصیرت است.
 
سردار احمد کوهستانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز با اشاره به اینکه عین الاسد بازتاب قدرتنمایی ایران درجهان بود، گفت:حرکت ما در عین الاسد چه در خاورمیانه، اروپا، آمریکا و تمام مستضعفین جهان را خوشحال کرد و نشان از مقاومت و قدرت ما در مقابل استکبار جهانی بود.

وی با بیان اینکه اگر کشوری قدرت نداشته باشد وابسته به استکبارگران خواهد بود، عنوان کرد: انگلیسی ها کشتی ما را گرفتند و با واکنش مان مجبور شدند به سرعت آزاد کنند، نفتکش های ما از بیخ گوش آمریکا  در دریای کارائیب از جلوی ناوهای جنگی آمریکا عبور کرد و با پرچم اران به ونزوئلا رسید و این نشان از قدرت نمایی کشورماست که در مقابل قدرتی مانند امریکا به خوبی ایستاده است.

سردار کوهستانی ادامه داد: خلق و خوی استکبار تجاوز و اشغال گری سرزمینی هاست و این در ذات مستکبرین نهفته است که زورگویی در امریکا نهادینه شده و تمام تلاششان این است که دین و دیانت ما خدشه وارد کنند.

لشکر مردگان ترامپ

وی واکنش امریکا در مقابل حمله موشکی ایران به عین الاسد را نشان از ضعف این کشور در مقابل ایران خواند و خاطرنشان کرد: امریکا فهمید با چه کشوری به مقابله برخواسته است,؛ چرا که بعد از جنگ جهانی دوم تنها کشوری بودیم به حمله موشکی به پایگاههای نظامی این کشور پرداختیم.

کوهستانی با تاکید اینکه کشورمان همیشه ما به اندازه توانش ایستادگی می کند، اظهار کرد: زمانی با دستهای خالی به جنگ نابرابری پرداختیم و از وجب وجب خاک این کشور دفاع کردیم، یک روز هواپیمای مسافربری ما را زدند و مردم بیگناهی را از زندگی محروم کردند.

وی تصریح کرد: اما امروز روند مباره مثل سابق نیست، با وجود مقام معطم رهبری ولایت براساس سیره ائمه است و با قدرت گام بر می داریم، اگر یکی بزندند ده برابر در مقابلش ضربه خواهند خورد، در حملات داعش این مقابله را دیدند.

آغاز انتقام

 کوهستانی عین الاسد را پاسخ موقتی به امریکا خواند و بیان کرد: اینان می دانند که با ایران نمی توانند وارد فاز نظامی شوند، بارها این موضوع را  اعتراف کردند به همین خاطر وارد مبازره فرهنگی ، فضای مجازی و فشار اقتصادی شدند و حتی به ترور سردار در خاک بیگانه پرداختند.

با رمز یا زهرا (س) شروع شد، شلیک دهها فروند موشک بر تار و پود قدرتی که خون های زیادی را مکید، این شروع ماجرا بود و امروز می‌بینیم که آنقدر ریشه هایش متزلزل شده است و خشت هایش در حال ریختن است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰