تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۴۴۶۴۳۳
نگاه مسئولان به بخش نشتا تنکابن اگرچه دوستانه است اما در تخصیص اعتبار این بخش دیده نمی‌شود و فضای ورزشی، تفریحی و فرهنگیِ مناسبی برای مردم نشتا وجود ندارد این در حالی است که در تصویب پروژه‌ها نظر شورای بخش را نمی‌خواهند.
۰
plusresetminus
«نشتا» غرق در کمبود امکانات و بی‌توجهی به ظرفیت‌ها/وقتی وعده‌های مسئولان بی‌عمل می‌ماند!
به گزارش بلاغ، با پیگیری امام جمعه بخش نشتا تنکابن مبنی بر امر خطیر خدمت رسانی بهتر به مردم شریف بخش نشتا و با هماهنگی و عنایت ویژه فرماندار شهرستان، مقرر شد جلسات اداری و فرهنگی (شورای اداری، شورای فرهنگی عمومی) در این بخش به صورت مستقل برگزار و مصوبات این جلسه اجرایی شود.

بر این اساس، اولین جلسه شورای فرعی اداری بخش نشتا به عنوان"نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات بخش" برگزار شد.

امام جمعه نشتا تنکابن با اشاره به آیه 5 سوره قیامت گفت: اگر انسجام، وحدت و همفکری در بین مسئولین نباشد و هر مسئولی طبق ایده و نظر شخصی خود کارکند ، این گونه عمل می‌تواند شخص را به مرحله ی فجور برساند که شایسته و در خورِ شان مسلمان نیست، لذا این‌گونه جلسات، همان همفکری و پیوند زنجیره‌ای را ایجاد می‌کند که عامل موفقیت در عمل است.

حجت الاسلام رضایی برگزاری شواری اداری مستقل در بخش نشتا را یک ‌نوع جلسه هیات دولت کوچک ‌ترسیم کرد و افزود: شورای اداری در راستای کوچک شدن هیات دولت در سطح کشور می‌باشد و  این مهم دربخش نشتا امروز آغاز به کار کرد. تمامی مصوبات این جلسه بعد از تصویب نهایی حکمِ الزام به‌عمل پیدا می‌کند و هیچ مسئولی نباید از این مصوبات تخطّی کند چرا که فرد متخطّی مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر عملِ به مصوبات‌‌‌ عنوان کرد: اگر صرفاً جلساتی برگزار و مشکلاتی مطرح شود ولی به حلّ آن پرداخته نشود، این جلسات ابتر و بیهوده می‌ماند، همچنان که کار بدون این گونه جلسات هم می‌تواند با شکست مواجه شود.

امام جمعه نشتا با بیان اینکه مسولین در شرایط فعلی باید از عملکرد جزء به کلّ برسند، اظهار کرد: ما در بخش نشتا فضای ورزشی، تفریحی و فرهنگیِ مناسبی برای مردم شریف نشتا نداریم و باید همت خود را از این جزئیات شروع کرده تا به هدف اصلی برسیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما باید سه جلسه مهم شورای اداری، شورای فرهنگی عمومی و جلسه هسته‌ای فرهنگی را که هرکدام نقش بسیار ارزنده‌ای دارد، در بخش نشتا زنده کنیم.

رضایی با اشاره‌ای به ایام فاطمیه عنوان کرد: مسئولین در احیای مراسم فاطمی و اینگونه مجالس همّت و همکاری لازم را ایفا کنند و جا دارد بار دیگر از همکاری مسئولین برای خدمت به مردم تشکر و قدردانی داشته باشم.
 
*لزوم استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه و رونق تولید

بخشدار نشتا نیز در این جلسه هم‌اندیشی بررسی و رفع مشکلات بخش نشتا اظهار کرد: بخش نشتا با ۲۸۰ کیلومتر وسعت و ۲۵ هزار و ۹۳۵ نفر جمعیت که ۶ هزار و ۳۹۴ نفر از این جمعیت شهری و مابقی روستایی هستند و اینکه یک بخش با ۷۵.۳۵ درصد از جمعیت روستایی را شامل شود دارای ظرفیت ها و ویژگی‌های منحصر بفرد می‌باشد.

فرهاد سیامشته با اعلام رضایت از اینکه در چند سال اخیر اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی خوبی برای اجرای پروژه های بخش نشتا اختصاص پیدا کرده، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ملی مانند رینگ شهری، کنترل سیلاب خشکه‌داران، احداث سد رودخانه ازارود و همچنین احداث دیواره‌ سنگی و برید عرضی  رودخانه ازارود بخش عمده‌ای از اعتبارات را به‌خود جذب کرد.

وی افزود: بخش نشتا دارای ظرفیت‌های خدادادی و بالقوه خوبی است و ما به‌عنوان نمایندگان این مردم و نظام و دولت باید ببینیم که چه مقدار از این ظرفیت‌ها را جهت توسعه و رونق تولید این بخش استفاده کرده‌ایم.

بخشدار نشتا با تاکید بر همزبانی، همدلی و اتحاد گفت: ما با بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، عمرانی و رفایی و ارائه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی به مسئولان اجرایی و مقامات مسئول ذیربط و پیگیری آن می توانیم به وظیفه خود در مقابل مردم عمل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: ما باید از جایگاه خود و یکدیگر برابر شرح وظایف به‌درستی استفاده کنیم و در این راستا باید خواسته‌ها را به صراحت اعلام کرده و پیگیر امور باشیم.
 

گلایه‌مندی بحق مردم از وضعیت موجود بخش نشتا

رئیس شورای بخش نشتا گفت: متاسفانه نگاه مسئولین شهرستانی به بخش اگرچه دوستانه است اما در تخصیص اعتبار این بخش دیده نمی‌شود. بنده به‌عنوان نماینده ۴۰ روستا، چگونه باید بر تمام پروژه‌های عمرانی نظارت داشته باشم وقتی زمان تصویب این پروژه‌ها نظر شورای بخش را نمی‌خواهند؟! نیروهای تحصیل‌کرده در بخش نشتا داریم که می‌توانند در سطح کشور مطرح شوند اما در گرفتن نیرو برای بخش از این افراد استفاده نمی‌کنند.

شهرام عبدالرسولی با انتقاد از اینکه در جلسات مهم شهرستانی و استانی، شورای بخش مورد توجه قرار نگرفته و دعوت نمی‌شود، بیان کرد: امروز مردم واقعا راضی نبوده و شرعا از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند در حالی‌که اولویت نخست همه ما رضایتمندی مردم است و با توجه به اینکه ما بعنوان نمایندگان همین مردم می‌خواهیم حرف دلشان را در جلسات بزنیم از شرکت در این‌گونه جلسات محروم می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر حساب مردم از دولت جدا شده است اما همین مردم در تمام صحنه‌ها حاضر هستند.

رئیس شورای بخش نشتا با گلایه مندی از اینکه با گذشت ۱۰ سال هنوز با مشکل آسفالت بخش نشتا دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت: ما اعتبار خود را از مردم داریم بنابراین جان خود را برای همین مردم داده و بر دستانشان بوسه میزنیم.

این مسئول در پایان به مشکل آب آشامیدنی و چگونگی اجرای طرح هادی اشاره کرد که گلایه‌مندی‌ زیادی را به‌دنبال داشت.
 
‍ وعده‌های بی عمل

عضو شورای اسلامی شهر نشتا نیز گفت: با توجه به اینکه بزرگترین معضل شهرداری نشتارود رینگ شهری است؛ اگر طرح جامع شهری اجرا نشود، کمربندی توسط خود مردم مسدود می‌شود.

علیرضا خدری با اشاره به قول‌هایی که توسط معاون استاندار در مهرماه داده شد، عنوان کرد: وعده‌هایی که داده شد تاکنون خروجی خوبی نداشت. با وجود گذشت سه ماه هیچ اقدامی صورت نگرفت و فشار بر روی اعضای شورای شهر است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه آسفالت از توان شهرداری نشتارود خارج است، خاطرنشان کرد: به‌صورت خوش‌بینانه بودجه سالانه ما ۱۶ میلیارد تومان است و اگر دوسال هم بودجه عمرانی را برای این‌پروژه در نظر بگیریم باز هم محقق نخواهد شد.

این عضو شورای شهرنشتارود یادآور شد: بزرگترین معضل ما با توجه به نیاز تمام دانش‌آموزان به اینترنت، مشکل مخابرات است  که در جلسه با معاون استاندار قرار شد این مشکل برطرف شود؛ اما متاسفانه با گذشت سه ماه که سیم‌کشی فیبرنوری در سطح شهر انجام شد اما نمی‌توانیم از این امکانات استفاده کنیم.

*مشکلات عمرانی باید زودتر حل شود
 
سرپرست شهرداری نشتا نیز اظهار کرد: مساله آسفالت بخش نشتا در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار دارد و تقاضا داریم هر نوع کنده‌کاری و جابجایی انجام گیرد تا پس از اجرای پروژه، بخاطر این کارها دوباره آسفالت خراب نشود.

افشین رجبعلیان خاطر نشان کرد: همیشه بر این باور هستیم که نگاه شورای شهر و بخش از یکدیگر جدا نبوده و نیست.

وی افزود: تندیس شهید رزاقی سفارش شده و در مورد پارک، طرح نوشته شده است و منتظریم تا مصوبه را بگیریم و این خواسته مردم منطقه، راه‌اندازی شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر نشتارود با تاکید بر اینکه باید همه جوانب امور را سنجید، گفت: باید امنیت گفتاری در جلسات وجود داشته باشد تا حرف‌های دلمان را به‌راحتی بزنیم.

قدیر نامور افزود: با توجه به وضعیت کنونی جامعه، مشکلات عمرانی برای مردم مهم‌تر است.
 
تخصیص دبیرخانه برای رسیدن به افق توسعه بخش نشتا

یکی از اعضای شورای بخش نشتا نیز با تاکید بر اینکه برای بررسی و حل مشکلات باید ظرفیت‌های نشتا بصورت جامع و کامل شناسایی شود و بر مبنای همان برنامه‌ریزی کرد، گفت: چهارسال است که قرار شده با معاون عمرانی جلسه بگذاریم تا موضوع طرح هادی را بررسی دقیق کنیم.
 
علی اشرف سام‌خانیان افزود: سه بخش و شهر شیرود و خرم‌آباد بهم وصل بوده  و همه زیرمجموعه دوهزار و سه‌هزار هستند اما گسست مدیریت شهرستان از بخش نشتا سبب شد تا مشکلات ما را نبینند ولی در بحث جرائم و مالیات این بخش به چشم می‌آید.

وی به تبعیض بین اخد مالیات برای بخش نشتا نسبت به سایر مناطق انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سه سال کل بودجه بنیاد مسکن شهرستان به دو روستا رفت که شورای بخش و بخشداری هیچ کاری نکردند.
 
این عضو تصریح کرد: اگر چه محور جلسات شورای اداری باید بر مبنای بررسی مشکلات و سنجش ظرفیت‌ها و برداشتن موانع برای رسیدن به اهداف باشد؛ اما شورای اداری در تنکابن تکرار ملالت‌آور شرح وظایف بود.
 
این مسئوول خاطرنشان کرد: باید دبیرخانه‌ای برای رسیدن به افق توسعه بخش نشتا اختصاص پیدا کند تا سالیان متمادی بر همین روند پیش برود.

 
شوراهای اسلامی شهر و بخش سپر بلای مشکلات مردمی

سخنگوی شورای اسلامی شهر نشتا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر و بخش با یکدیگر اتفاق نظر داشته و همدلی خوبی وجود دارد، گفت: امیدواریم در جلسات آینده دستور کار بهتری مطرح شود و مشکلات شهری و بخشی عنوان گردد تا بر اساس همان دستور کارها وارد جلسه شویم.

مجتبی لاتی با بیان اینکه شورای شهر و بخش باید حافظ منافع عمومی باشد، گفت: بسیاری از شوراهایی که باید از حقوق مردم دفاع کنند ساکت می‌شوند و این یعنی همراه شدن با مفاسدی که وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید صدای حق‌خواهی شوراها به‌گوش مردمی که آنها را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کردند برسد، گفت: قطعا شوراهای شهر و بخش در مقایسه با نمایندگان مجلس به مردم نزدیک‌تر هستند و سپر بلای همه اتفاقات هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهرنشتا تاکید کرد: تقاضا داریم از حداقل‌های موجود هم درست استفاده شود و در حفظشان بکوشیم.

لاتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این میزها و پست‌ها موقتی است، باید اثرات به گونه‌ای باشد که در آینده نزد وجدان خود و نزد خدای خود حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 

اجرای امور با حضور مردم

عبدالرضا معلمی عضو شورای بخش نشتا با اشاره به همدلی شورای اسلامی این بخش اظهار کرد: با وجود شوراها که به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند بسیاری از کارها با حضور خود مردم در حال اجرا است که جای بسی امیدواری است.
 

رفع مشکل تامین اجتماعی در بخش نشتا
نایب رئیس شورای اسلامی شهر نشتا با اشاره به مشکل بحث تامین اجتماعی گفت: در کمیته انطباق اعلام می‌کنند دفتر نمایندگی تامین اجتماعی از نشتارود برداشته شود.

فاطمه انوشیروانی با اشاره به اینکه باید برای ۶ هزار جمعیت شهری فکری شود تا هزینه تقسیم شود، گفت: هزینه ایاب و ذهاب برای شهروندان و روستاییان جهت رفتن به تنکابن باید در نظر گرفته شود و این مشکل باید بررسی شود تا هزینه‌های مربوط به این دفتر نمایندگی، تامین گردد.

وی در خصوص اعطای پروانه به اهالی بخش که بنیاد مسکن می‌خواهد به خانواده‌های بی‌بضاعت در ساخت مسکن کمک کند، گفت: در حالی‌که زمین‌های این افراد در حریم شهری قرار دارد و ادارات آب، برق و گاز از دادن مجوز به این مشمولین سرباز می‌زند، ما خواهان این هستیم که این مشکل در طرح جامع مطرح شود تا پروانه‌ها زودتر صادر شود.
 
لزوم استقرار دفتر نمایندگی ادارات در بخش نشتا

یکی از اعضای شورای بخش نشتا با اشاره به اجرای دو پروژه ملی رینگ شهری و سد ازارود اظهار کرد: این پروژه‌ها در دوره نماینده قبلی با پیگیری دکتر شریعت نژاد اتفاق افتاد و برای اجرایی شدن سد ازارود اعتباراتی در نظر گرفته شد و در دوسال گذشته آزمایشات و مطالعات فنی مربوط به احداث سد نیز انجام شده است که متاسفانه در یک سال گذشته هیچگونه پیگیری دراین خصوص صورت نگرفت و پروژه سد ازارود بلاتکلیف ماند و این امر نیازمند حس مطالبه گری و پیگیری مسئولین به ویژه نماینده محترم مردم می باشد تا با اجرایی شدن سد ازارود مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی در بخش نشتا مرتفع شود.

محمدطاهر سیامشته با انتقاد از عدم وجود دفتر نمایندگی ادارات شهرستان در سطح بخش نشتا بیان کرد: متاسفانه در جریان رفت وآمد مردم به ادارات سطح شهرستان به‌دلیل بعد مسافتی شاهد تلفات انسانی بودیم و همچنین هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کنیم که این امر در این شرایط سخت اقتصادی به دور از انصاف است.

وی تشکیل شورای اداری ورزش در سطح شهرستان را خواستار شد و گفت: این امر کمک می کند تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان ورزشی در سطح بخش و شهرستان به درستی استفاده کنیم.

این عضو شورا افزود: همواره در کشورهای در حال توسعه سرانه فضاهای ورزشی به ازای هرنفر به صورت سرپوشیده و روباز حدودا یک مترمربع می باشد این درحالیست که این موضوع دربخش نشتا به نیم مترمربع هم نمی رسد. سالن ورزشی شهدای بخش نشتا تنها سالن سرپوشیده و چند منظوره دربخش نشتاست و حال و روز خوبی ندارد و نیازمند اعتبارات استانی جهت تجهیز سالن به سیستم های گرمایشی و سرمایشی، رنگ آمیزی، کف پوش مناسب می باشد تادرخور شان جوانان و ورزشکاران بخش  باشد.
 
‍ عضو دیگر شورای شهر نشتا نیز با بیان اینکه شهر و روستا به‌یکدیگر وابسته بوده و دو مقوله جدا از هم نیستند، اظهار کرد: وقتی وزارت کشور منطقه‌ای را به‌عنوان بخش معرفی می‌کند برای مطالعه حوزه نفوذ است

محسن آقاجانی با اشاره به اینکه نشتارود حوزه نفوذ روستاهای اطراف است، گفت: با توجه به چهار محور اقتصادی، زیست‌محیطی، فرهنگی_ اجتماعی، ورزشی و کاربری که در چارچوب  شهرسازی، عمران و مبلمان شهری قرار گرفته است بعنوان چهارشاخص توسعه پایدار، در می‌یابیم که همه این موارد به یکدیگر وابسته می‌باشند.

وی گفت: اگر چه در گذشته تمام خدمات شهری زیر مجموعه شهرداری بود که به مرور زمان جدا شدند و این ادارات در حال فعالیت به‌صورت بخشی هستند اما تماما دارای اهداف مشترک هستند بنابراین باید بیشتر با هم در ارتباط باشند.

این عضو با انتقاد از اینکه جلسات شورای اداری شهرستان در بیشتر موارد هدف مشخصی ندارد، افزود: اصل این جلسات باید بر مبنای پیگیری مشکلات مطروحه در جلسات باشد و پیگیری آن برای جلسات بعدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
نشتایی
برخوردی که در شهرستان تنکابن با بخش نشتا می‌شه، بسیار شبیه برخورد مسئولان استان مازندران با غرب مازندرانه؛ همون بی‌توجه‌ها، همون بی‌مهری‌ها و به حساب نیاوردن‌ها. خد را شکر که با استان شدن غرب استان موافقت نشد! وگرنه حال و روز نشتایی‌ها از اینی که هست بدتر می‌شد.
نشتا باید به شهرستان عباس‌آباد ملحق می‌شد، هم فاصله‌اش تا مرکز شهرستان کم‌تر می‌شد و هم با توجه به اشتراکات زیادی که وجود داره و جمعیت بالای بخش در مقایسه با بقیه شهرستان جدید، وزنه‌ای بود و نمی‌شد نادیده‌اش گرفت. هنوز هم دیر نشده؛ اگر شهرستان شدن نشتا امکان‌پذیر نیست؛ لااقل از تنکابن جدا و به عباس‌آباد ملحق بشه.
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴