روایت دستان کوچکی که حماسه‌های بزرگ آفریدند؛

مَشقِ عشق در زنگِ کرونا/مدرسه‌ها تعطیل نیست!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۴۴۳۱۹۱
دست‌هاشان مثل سن‌وسال‌شان کوچک است اما همت‌شان مثل حماسه‌هایی که این روزها رقم زده‌اند، بزرگ است خیلی بزرگ؛ فرقی نمی‌کند چه کاری باشد، دوخت تن‌پوش باشد یا توزیع محلول؛ مهم این است که تکلیف این روزهایشان در زنگ کرونا، مشق عشق است و همه‌شان می‌خواهند نمره 20 بگیرند.
۰
plusresetminus
مَشقِ عشق در زنگِ کرونا/مدرسه‌ها تعطیل نیست!
به گزارش بلاغ، این روزها که غول کرونا یک تنه، یکه‌تازی می‌کند و با گرفتن روزانه، جان چند صد نفر در کشور، حریف می‌طلبد؛ خیلی‌ها جا نزده‌اند که هیچ، جا پای‌شان را نیز قُرص به زمین می‌فشارند و محکم پای اعتقادات‌شان ایستاده‌اند.

خیلی‌ها مثل مدافعان سلامت، مثل کادر پزشکی، مثل صنوف، مثل نیروهای نظامی و انتظامی، مثل خیلی از گروه‌های جهادی، روحانیون و خیلی از بزرگترها...

اما میان همه این‌ها، هستند نوجوانانی که ترس را کنار زده‌اند و هرچند دست‌هاشان مثل سن‌وسال‌شان کوچک است اما همت‌شان مثل حماسه‌هایی که این روزها رقم زده‌اند، بزرگ است خیلی بزرگ؛ فرقی نمی‌کند چه کاری باشد، دوخت تن‌پوش باشد یا توزیع محلول؛ مهم این است که تکلیف این روزهایشان در زنگ کرونا، مشق عشق است و همه‌شان می‌خواهند نمره 20 بگیرند.
 
در روزهایی که مدارس کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل است، اما دانش‌آموزان بسیجی، در کلاس درس همت و خدمت، هر روز تیک حاضر می‌گیرند و حاضر به غیبت نیستند.
 

این روزها مثل روزهای جنگ، حضور در میدان، تکلیفی است که سن‌وسال نمی‌شناسد و خلق حماسه‌ها از این نوجوانان انقلابی، پاسخ چراهای بسیار دشمنان برای حضور نوجوانان در خط مقدم جنگ تحمیلی است!

این روزها خدمت به همنوع، به ارزشی تبدیل شده است که سال‌ها بود از یادمان رفته بود؛ این زندگی دوباره را مدیون کروناییم!

شاید اگر کرونا نمی‌آمد، هنوز خیلی‌هامان در خواب خرگوشی دنیا بودیم و سرگرم روزگار؛ اما این روزها، رشادت، ایثار، جهاد، خدمت، کمک مومنانه، دستگیری، همنوع دوستی، دلسوزی برای یکدیگر و هزار صفت خوب دیگر که در کنج وجودمان خاک می‌خورد، حالا زنگارشان زدوه شده است و پشت ویترین قلب آدم‌ها، خودنمایی می‌کند.

مسئول قرارگاه جهادی کانون همیاران سلامت مازندران در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: از زمان شیوع ویروس کرونا، دانش‌آموزان بسیجی استان مازندران در بخش‌های مختلف فرهنگی، جهادی و تربیتی فعالیت‌های خودشان را شروع کردند.

فاطمه حیدری افزود: ما در پویش زنگ تفریح از زمان شیوع ویروس کرونا برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، چندین مسابقه و چندین پویش با قالب‌های نشاط و سرگرمی، نه به مسافرت، دعا برای بیماران و نان آور محله راه‌اندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان تاکنون برای مقابله با ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف درمانی، ضدعفونی کردن مدارس و اماکن عمومی، تولید و توزیع 30 هزار بطری مواد ضد عفونی‌کننده و توزیع بسته‌های فرهنگی شامل دعاوی امام کاظم (ع)، دعای هفتم صحیفه سجادیه، حضور دانش‌آموزان در ایست و بازرسی، بسته‌بندی کالاها و توزیع مواد غذایی مشارکت داشتند که این حضور بسیار پر رنگ بوده است.
 
حیدری با بیان اینکه در بخش‌های خواهران و برادران با بیش از 3 هزار دانش‌آموز بسیجی و 40 کانون همیاران سلامت، اقدامات موثری در این ایام صورت گرفت؛ ادامه داد:  با توجه به شرایط کرونایی، آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها توسط خود دانش‌آموزان صورت گرفت و 17 کارگاه تولیدی و 60 کارگاه خانگی دوخت ماسک، گان و وسایل مورد نیاز بیمارستانی را راه‌اندازی کردیم.

مسئول قرارگاه جهادی کانون همیاران سلامت مازندران بیان کرد: در موضوع مناطق محروم نیز 19 گروه علمی جهادی در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.


وی، عنوان کرد: همت و تلاش این دانش‌آموزان و پشتیبانی سازمان بسیج دانش‌آموزی موجب شد تا در مجموع بیش از 12 هزار لباس بیمارستانی، 15 هزار گان، 8 هزار کلاه و کفش و 90 هزار ماسک تولید و توزیع شود.
 
حیدری گفت: این موارد بخشی از فعالیت‌های دانش‌آموزان بسیجی استان مازندران است که به فرمان رهبری، لبیک گفتند و اعلام آمادگی کردند تا با حضور پررنگ خودشان در میدان مقابله با ویروس منحوس کرونا برای هم استانی‌های خودشان، ذره‌ای قدم برداشته باشند و کمک کرده باشند.
 
مسئول قرارگاه جهادی کانون همیاران سلامت مازندران تصریح کرد: نقطه قابل اهمیت اینجاست که در تمامی ایده‌ها و عملیات‌های میدانی، توسط خود دانش‌آموزان بسیجی و غالبا دهه هشتادی صورت گرفته است که تنها پشتیبانی و هدایت این اقدامات توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوده است.

پیشرفت کنونی کشور و شهرها درابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و سایر عرصه‌ها به تفکر بسیجی برمی‌گردد و این تفکر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و تا امروز و در این شرایط کرونایی وجود دارد.

این روزها در کنار دهه‌های پایین‌تر شاهد حضور نوجوانان و جوانان انقلابی و بسیجی دهه 70 و هشتادی در صحنه‌های مختلف جامعه هستیم که این حضور و همت، ستودنی و بسی امیدوار کننده است.

این روزها، کلاس درس تعطیل نیست؛ دانش‌آموزان در کلاس درس خدمت و همت، حاضرند و با اشتیاق و پشتکار فراوان، مشق جهاد و ایثار می‌کنند.

گزارش: مجتبی قربانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
France
مازندرانی
بسیار متن عالی، دست مریزاد
feedback
France
مخاطب خاص
قلم شیوا و ذهن خلاقی دارید، احسنت
مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲