تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۱۳۴
در روزهایی که خیلی از مدیران، الگوی شعار درمانی را برای مبارزه با مشکلات کشور در پیش گرفته‌اند، گروه‌های جهادی با همین بسیجی‌های نوجوان و دست‌های خالی‌شان، کاری می‌کنند کارستان؛ سقف می‌سازند برای زندگی، جهیزیه می‌خرند برای نوعروس...
۰
plusresetminus
کارِستانِ گروه‌های جهادی در کارزارها/هیچ گره‌ای، کور نیست
به گزارش بلاغ، از ابتدای انقلاب و پس از تشکیل بسیج تاکنون همواره بسیج در تمام عرصه‌ها پیشرو خدمت بوده  و بسیجیان در سراسر کشور، بدون منت برای رضای خدا در تمامی حوزه‌ها فعالیت دارند و همیشه در صف اول خدمت‌رسانی بوده‌اند.

بسیج در واقع شجره طیبه‌ای است که رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره)، این شجره طیبه را چنان بنا کردند که آثار و برکات آن در گوشه گوشه کشور متجلی است.

بسیج نهاد انقلابی مقدسی است که در همه لحظات پس از انقلاب، پای کار خدمت به مردم ایستاده و هر لحظه برای اثبات ادعایش در مکتب آرمان‌های انقلاب اسلامی، امتحان پس داده و همیشه هم پیروز صحنه‌های خدمت به مردم بوده است.

بسیج به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های مردمی موجود در کشور، از ظرفیت‌های فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف بهره‌مند است، زیرا نه‌ تنها تمام جغرافیای کشور را در تمام نقاط شهری و روستایی تحت پوشش قرار داده است، بلکه از تنوع مأموریت و تعدد و گستردگی فراوان رده‌های وابسته در اقشار و صفوف مختلف و در موضوعات گوناگون نیز برخوردار است و از تمام این ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی به مردم و پر کردن تمام نقاط کور و خالی در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون، بهره برده است.

یکی از بازوان پرتوان و قدرتمند بسیج، گروه‌های جهادی متشکل از جوانان بسیجی است که این روزها و در ایام کرونا، حماسه‌های بی بدیل خدمت‌رسانی را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

گروه‌های جهادی که قبلا امتحان خود را در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی، کمک‌رسانی به مناطق محروم، حضور در حوادث تلخ طبیعی نظیر زلزله و سیل، بارها و بارها پس داده بودند، این روزها و ماه‌ها، حضوری چشمگیر در مقابله با کرونا، کمک مومنانه و خدمت‌رسانی به مردم داشته‌اند.



گروه جهادی شهید شاهرخ ضرغام بهشهر یکی از همین گروه‌های جهادی کشور است که طی سال جاری با توجه به شرایط ویژه کرونایی و نقش جدی بسیج در مقابله با این بیماری منحوس، نقش فعال و ارزشمندی در خدمت‌رسانی به مردم داشته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد علی باقری مسئول این گروه جهادی مردمی است که چند سالی است با جوانان و نیروهای مردمی داوطلب در قالب بسیج سازندگی، مرهمی می‌شوند بر زخم‌ها و مشکلات مردم و برای نشاندن لبخند روی لب‌های نیازمندان، روز و شب، دور و نزدیک و گرما و سرما، نمی‌شناسند.

وی در خصوص فعالیت‌های این گروه جهادی می‌گوید: از همان روزهای آغازین شیوع کرونا، جوانان و نوجوانان این گروه جهادی که غالبا دهه هفتاد و هشتادی هستند، پای کار آمدند و در وسط میدان حاضر شدند.

مسئول گروه جهادی شهید شاهرخ ضرغام بهشهر با اشاره به جمعیت نزدیک به 130 نفره این گروه جهادی، خاطرنشان کرد: در روزهای نخستین عمده‌ترین کار گروه ما ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر و محلات گرفته تا مغازه‌ها و پمپ بنزین‌ها و منازل حتی خانه‌های افراد مبتلا به کرونا در سطح شهرستان بهشهر بود.



باقری بیان کرد: در ادامه و با توجه به کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در بازار، تصمیم به تولید مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح گرفتیم و طی این مدت بالغ بر 40 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در میان مردم به طور رایگان تقسیم و توزیع کردیم.

وی ادامه داد: فعالیت این گروه جهادی، شهرستان محور است و جوانان و نوجوانان بسیجی داوطلب و مشتاق به خدمت بهشهر، در تمام این ایام پر خطر کرونا، از کمک به مردم دریغ نکردند و همواره پای کار و آماده به خدمت بوده‌اند.

مسئول گروه جهادی شهید شاهرخ ضرغام بهشهر، عنوان کرد: در ماه رمضان نیز به همت همین بچه‌ها و کمک‌های مردمی، 313 بسته غذایی هر یک به ارزش 500 هزار تومان جمع آوری و تهیه و در میان افراد نیازمند توزیع شد.



باقری اعلام کرد: ما از توزیع بسته‌های بهداشتی نیز در میان مردم، غافل نشدیم و با همت اعضای گروه و مشارکت مردم، بسته‌هایی به ارزش 250 هزار تومان گردآوری و در میان 500 خانواده‌ تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بهشهر توزیع شد.

وی اضافه کرد: در کنار تمام این فعالیت‌ها از کار اصلی گروه یعنی سازندگی هم غافل نماندیم و با کمک جوانان و نوجوانان بسیجی گروه شهید ضرغام، یک خانه و حمام در یکی از روستاهای هزارجریب ساخته شد و در حال حاضر هم گروه در یکی از روستاهای شهرستان، مشغول ترمیم خانه و ساخت سرویس بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند هستند.

مسئول گروه جهادی شهید شاهرخ ضرغام بهشهر، تصریح کرد: نقش بسیج در تمام عرصه‌هایی که نیاز به حضور مردم است، نقشی پررنگ، موثر و امیدآفرین است.

باقری افزود: همدلی و یکدلی و دست به دست هم دادن مردم، در خیلی از صحنه‌ها، مشکلات را از میان برداشته و گره‌ها را هر چند کور، باز می‌کند.



وی اعلام کرد: با تفکر مردمی حضرت امام خمینی(ره)، وقتی بسیج تشکیل شد، تمام تمام عرصه‌ها با بسیجی‌ها به نقطه پایان رسید؛ نمونه این حضور در بسیاری از اتفاقات از جنگ نظامی، اقتصادی و علمی گرفته تا پروژه‌های عمرانی و آبادنی مشهود است و در تمام این صحنه‌ها با حضور دغدغه‌مند مردم و جوانان بسیجی، به نتیجه رسیده است.

مسئول گروه جهادی شهید شاهرخ ضرغام بهشهر، تاکید کرد: امام خمینی(ره) با همین تفکرات و دیدگاه‌ها، اقدام به تشکیل سازمانی به نان بسیج دادند و دغدغه بسیج نیز رفع مشکلات مردم و کمک به مسئولان است.

باقری گفت: هر کجا، جای خالی و خلأیی وجود داشت، بسیج آمد و با پای کاری، آن جای خالی را چه در سیل باشد، چه در زلزله، چه در مشکلات محلی و شهری و چه پروژه‌های عمرانی و آبادانی، پر کرده است.



وی تاکید کرد: بسیج در تمامی صحنه‌ها حضور دارد و این حضور را تمامی مردم شاهد هستند و در تمام لحظات و صحنه‌های حساس، از نزدیک لمس می‌کنند و این پیوند نزدیک میان بسیج و مردم، نقطه اتکای خوبی برای انقلاب است.

این روزها در کنار جان‌فشانی‌های ستودنی مدافعان سلامت، گروه‌های جهادی و بسیجیان جوان و نوجوان کشور نیز همچون سایر اقشار و آحاد مردمی، در وسط میدان مبارزه با کرونا و خدمت رسانی به مردم حاضرند و حتی یک قدم نیز پا عقب نمی‌کشند.



در روزهایی که خیلی از مدیران، الگوی شعار درمانی را برای مبارزه با مشکلات کشور در پیش گرفته‌اند، همین گروه‌های جهادی با بسیجی‌های نوجوان و دست‌های خالی‌شان، کاری می‌کنند کارستان و دل خیلی‌ها را شاد می‌کنند؛ سقف می‌سازند برای زندگی، جهیزیه می‌خرند برای نوعروس، حمام می‌سازند برای مردمان روستا و اینگونه، قطره قطره در کنار هم آب می‌شوند روی آتش مشکلات مردم و این عشق، این همدلی، این ایمان و این حس همنوع دوستی و خدمت به مردم، ستودنی است.

خدمت به مردم و در کنار مردم بودن، مهم‌ترین معیار بسیج در همه سطوح و در همه زمان‌ها در جامعه بوده است و بسیج همواره در صحنه‌هایی که نیاز به حضور گره‌گشای آنان باشد، با تمام قوا وارد می‌شود و اینگونه است که دشمنان اسلام با خیالی واهی، پا به سرنگون کردن این درخت تنومند دارند؛ غافل از آنکه بسیج، تنها یک سازمان نیست؛ بسیج یک تفکر انقلابی است که ریشه در اعتقادات و باورهای این دیار دارد.

گزارش: مجتبی قربانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Romania
دانشمند
اجرکم عندالله
مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲