تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۳۰۶۱
سرما در لاریجان، نیاز روزمره مردم را به انرژی گرمایشی گره زده است و آن را به بزرگترین نیاز این منطقه تبدیل کرده است، روند گازرسانی که به کندی انجام می‌شود، که بزرگترین دلیل صعب العبور بودن منطقه بوده است.
۰
plusresetminus
حکایت ناتمام گازرسانی به لاریجان/ نبرد تکراری مردم با سرما در نبود امکانات
به گزارش بلاغ، منطقه لاریجان، در روزهای از سال دمای منفی 30 درجه را هم لمس خواهد کرد و این شرایط مردم منطقه را برای انرژی گرمایشی سخت کرده است، گازرسانی برای این منطقه برای ساکنان تبدیل به رویا شده است، با وجود فصل سرما این یکی از چالش های مردم این منطقه است.

سرما در لاریجان، نیاز روزمره مردم را به انرژی گرمایشی گره زده است و آن را به بزرگترین نیاز این منطقه تبدیل کرده است، روند گازرسانی که به کندی انجام می شود، که بزرگترین دلیل صعب العبور بودن منطقه بوده است.

همه این مواد از یکسو و کارتی شدن تحویل گاز مایع از سوی دیگر و نا اشنایی مردم بر مشکلات انان افزوده است، یکی از ساکنان این منطه در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به کارتی شدن سهیمه سوخت، گفت: بدون هیچ آمادگی قبلی اعلام کردند که باید کارت سوخت دریافت کنیم و از فاصله اطلاع و ثبت نام تا کارتی شدن دچچار کمبود گاز و نفت بودیم تا کارت شارژ شود.

وی با بیان اینکه از ابتدا اطلاع رسانی خوبی نشد، عنوان کرد: خیلی از افرادی که بومی بودند فرم شهری را پر کردند و از این جهت سوخت کمتری دریافت کردند، کارت ها دیر رسید بود و دیر شارژ شدند، به ان افرادی که شارژ نشده بود گاز یا نفت ندادند و مدتی بسیاری دچار مشکل شدند.

این دامدار ادامه داد: هزار لیتر برای بومی ها و شهری ها 300 لیتر در نظر گرفته شده است، فاصله های مسافت شعبات و محلات زیاد است و افراد برای حمل و نقل دچار مشکل می شوند مسیرطولانی را طی کنند.

*گازرسانی منطقه لاریجان باید به سرعت اجرا شود

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گازرسانی منطقه لاریجان باید به سرعت و با کیفیت لازم اجرا شود.

وی گفت: خط “۱۶ از ایستگاه CGS امامزاده هاشم واقع در استان مازندران آغاز شده و در مجاورت یکی از پر تردد ترین محور های شریانی کشور (جاده هراز )حرکت کرده و با عبور از ۱۸ مورد تقاطع و موانع به روستای پلور می‌رسد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت : این خط از کیلومتر ۶ گردنه امام زاده هاشم عبور کرده و در مسیر با چندین تقاطع و دو رودخانه برخورد می نماید سپس در محل تقاطع معروف به آبشار از دو جاده و رودخانه هراز با عرض ۴۰ متررسیده که از این رودخانه عبور می نماید و در مجاورت تونل (گالری) خارج از حریم جاده و با احداث بستر ژئوگریدی بطول ۱۳۰۰ متر مجددا” به حاشیه آسفالت بر می‌گردد.

وی ادامه داد : پس از عبور از منطقه مسکونی (پمپ بنزین و روستوران های موجود) مجددا بطول ۷۰۰ متر خارج از حریم آسفالت با احداث بستر ژئوگریدی به احداث مسیر انتقال گاز ادامه داده و دوباره به حریم آسفالت و به منطقه پلور می رسد.

حاجی پور تصریح کرد: پیگیری و تاکید ما این هست که اهداف این پروژه گازرسانی به طور کامل انجام شود و  دو شهر بخش لاریجان و توابع و به ویژه کلیه روستاهای لاریجان از نعمت گاز بهرمند شوند.

 *وضعیت گازرسانی به لاریجان با کندی پیش می‌رود

حیدری بخشدار لاریجان در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه  در توزیع گاز مشکلی نداریم، گفت: گاز مایع در سالهای قبل مشکل داشتیم،  که توزیع سوخت چه به صورت نفت، گازئیل یا گاز و.. با طرح ثبت نام الکترونیک  انجام می شود و با ثبت نام و دادن شماره کارت بانکی وکد پستی از سهمیه استفاده می کنند.

وی ادامه داد: کسانی که ثبت نام سوخت کرده باشند در هر ماه 4 سیلندر گاز شارژ می شود، که می تواند نفت ، گازئیل یا گاز باشد، اشخاصی که تا امروز ثبت نام نکردند حتما برای ثبت نام اقدام کنند.

بخشدار لاریجان با بیان افزایش توزیع سوخت نسبت به سالهای گذشته خواند، عنوان کرد: سال گذشته تا 15 مهر ماه 43 تن گاز توزیع شد که در امسال به 76 تن گاز مایع توزیع داشتیم که وجود مسافران غیر بومی و کرونا نیز مزید بر افزایش ان شده است.

وی جمعیت لاریجان را در برخی از ماههای سال به 100 هزار نفر خواند و اظهار کرد: 3 هزار ونفر جمعیت ثابت هستند که 5 هزار خودرو در شهرستان آمل ثبت نام کردند که بیش از 4 هزار نفر از لاریجان بودند.

حیدری وضعیت گازرسانی در لاریجان را به کندی خواند و ابراز کرد: گازرسانی فعالیت زمانبری است در حال انتخاب پیمانکار و آگهی مناقصه هستیم، مقداری با کندی پیش می رود.

وی تصریح کرد: فقط در رینه گاز مایع توزیع می شود، از منطقه دماوند گاز تغذیه می کنند تا امامزاده هاشم حدود 5 تا 8 کیلومتر لوله گاز وجود ندارد، پلور لوله کشی خط تغذیه اورده شده و در حال حاضر کوچه ها در حال لوله کشی هستند، بسیاری از مناطق به همین منوال هستند که امیدواریم با بودجه بیشتر در این حوزه بتوانیم فعالیت بیشتری داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴