همزمان با کشمکش جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شبکه «فاکس نیوز» ضمن بر ملا کردن خبر یک رسوایی بزرگ انتخاباتی در این کشور، اعلام کرد که بحران انتخاباتی در آمریکا تازه شروع شده است.
۰
plusresetminus
فاکس‌نیوز: رسوایی بزرگ انتخاباتی آمریکا تازه شروع شده است/ دموکراسی آمریکایی، قربانی قدرت‌پرستی شیطان بزرگ
به گزارش بلاغ، بحران ساختاری در آمریکا همچنان ادامه دارد و «دونالد ترامپ» خود را کماکان پیروز انتخابات می‌داند.جمهوری خواهان و رسانه‌های وابسته به این جریان نیز همچنان بر طبل تقلب و رسوایی انتخاباتی می‌کوبند. در جدید‌ترین کشمکش‌ها بر سر انتخابات، ترامپ طی پیامی در توئیتر مدعی شد، دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند و به آنها اجازه داده نخواهد شد که دست به چنین اقدامی بزنند. وی در این پیام توئیتری نوشت: «دموکرات‌های چپ رادیکال، با همکاران خود و رسانه‌های جعلی، در تلاش برای سرقت این انتخابات هستند.

ما به آنها اجازه نخواهیم داد..»روز دوشنبه نیز «رودی جولیانی» رئیس‌تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ با فاکس‌نیوز مدعی شد، شواهدی در دست دارد که ترامپ را تا سه درصد از بایدن در ایالت‌های مورد مناقشه پیش خواهد‌انداخت.

همزمان، فاکس نیوز از قول وکیل «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، خبر از یک افشاگری بی‌سابقه درباره تقلب انتخاباتی به نفع بایدن خبر داد و اعلام کرد: «سیستم دامینیون برای تغییر نتیجه انتخابات در ونزوئلا طراحی شده بود، سپس در بازار بین‌المللی برای دستکاری در انتخابات به فروش رفت. با پول ونزوئلا و کوبا تامین مالی شد و چین هم در آن نقش داشته است. بنابراین، اگر بخواهیم درباره مداخله خارجی در انتخابات صحبت کنیم، الان این اتفاق روی داده است». وکیل مایکل فلین در ادامه به فاکس نیوز گفت:«مدارک آماری فراوان و شهادت افرادی را داریم که به طور مسقیم در این کار دخالت داشته‌اند. ما در حال جمع‌آوری مدرک درباره منافع مالی برخی فرمانداران و وزیران امور داخلی ایالت‌ها در این ارتباط هستیم، تخلفات زیادی از نوع‌هانتر بایدن برای منافع مالی روی داده است.

اگر مقامات ایالتی این قدر احمق باشند که نتیجه آراء را تایید کنند، آنها هم در مظان اتهام قرار خواهند گرفت. صحبت از صدها هزار رای تقلبی است. ترامپ به یک پیروزی بزرگ دست یافته که غیر قابل انکار است. باید تحقیقات جزایی گسترده در این خصوص انجام شود.»

فشار جمهوری خواهان
همزمان، فشار جمهوری خواهان برای عوض کردن اوضاع، همچنان ادامه دارد؛ در جورجیا رهبران جمهوری‌خواه از جمله «لیندسی گراهام»، برای حذف آرای قانونی به وزیر داخلی این ایالت فشار می‌آورند تا ترامپ برنده انتخابات در این ایالت اعلام شود. در حال حاضر به دستور« رافنسپرگر» وزیر امنیت داخلی ایالت جورجیا، آرا به صورت دستی در حال بازشماری است. انتظار می‌رود این فرایند تا ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان)، یعنی آخرین مهلت تایید نتایج انتخابات، به پایان برسد.
در خبر جدید دیگری از جورجیا، یک رسانه آمریکایی گزارش داد، مقامات این ایالت پس از بازشماری آرا، متوجه شده‌اند بیش از ۲۶۰۰ رأی در شهرستان «فلوید» این ایالت شمرده نشده است. طبق برآورد سی‌ان‌ان، بایدن با اختلاف حدود ۱۴۰۰۰ رأی در این ایالت، ترامپ را شکست داد. طبق گزارش‌ها، به حساب آوردن این ۲۶۰۰ رأی می‌توانست ۸۰۰ برگه رأی از اختلاف ترامپ را با بایدن کم کند. ۱۶۴۳ رأی متعلق به ترامپ و ۸۶۵ رأی متعلق به بایدن بوده است. ظاهراً علت اشتباه این بوده که مقامات شهرستان فلوید، آرای موجود در یک کارت حافظه را وارد دستگاه شمارش آرا نکرده‌اند.

رد ادعاهای تقلب
در اردوگاه دموکرات‌ها نیز رسانه‌های وابسته به این جریان هر روز گزارش‌های متعددی در مورد عدم تقلب در انتخابات می‌دهند. در جدیدترین مورد، «نیویورک تایمز» از قول 59 کارشناس ارشد علوم کامپیوتر و امنیت انتخابات، تقلب در انتخابات به نفع بایدن را رد کرد.

این کارشناسان طی نامه ای، ادعاهای رئیس‌جمهور درباره بروز تقلب در انتخابات را غیر مستند و از لحاظ فنی ناسازگار توصیف کردند. این کارشناسان احتمال هک شدن سیستم‌های انتخاباتی را نیز کاملا رد کردند. آنها بدون اشاره مستقیم به ترامپ نوشتند:« هر فردی که ادعا کند در انتخابات آمریکا تقلب شده است، ادعایی غیرعادی مطرح می‌کند، آن هم ادعایی که به شواهد متقن و قابل تایید نیاز دارد».

در بخشی از این نامه آمده است: «براساس دانش ما، هیچ مدرک معتبری ارائه نشده است که ثابت کند نتیجه انتخابات 2020 در یک ایالت از طریق فنی تغییر داده شده است». هفته گذشته نیز شورای دولتی هماهنگی زیر ساخت‌های انتخابات، ادعاهای رئیس‌جمهور را رد کرد. این شورا متشکل از مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی، کمیسیون کمک به انتخابات آمریکا و مدیران انتخابات در سراسر آمریکا است.

این گروه روز پنجشنبه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که انتخابات 2020 امن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بوده است و هیچ مدرکی که نشان دهد در این انتخابات تقلبی صورت گرفته است، وجود ندارد. برخی از این مقامات انتظار دارند از آنجایی که ادعاهای رئیس‌جمهور را تایید نکردند، در هفته‌های آینده از کار برکنار شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما