ترامپ و بایدن هر دو اعلام پیروزی کردند

وزیر دفاع آلمان: آمریکا به مرز انفجار رسیده است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۴۱۱۹۷
در حالی که شمارش آرا در انتخابات آمریکا تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز تمام نشده است،«دونالد ترامپ» و «جو بایدن» هر دو اعلام پیروزی کردند. طرفداران هر دو کاندیدا نیز به خیابان‌ها آمدند و با یکدیگر درگیر شدند. وزیر دفاع آلمان در واکنش به تحولات آمریکا، هشدار داد که اوضاع این کشور به مرز انفجار رسیده است.
۰
plusresetminus
وزیر دفاع آلمان: آمریکا به مرز انفجار رسیده است

به گزارش بلاغ، سرانجام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه (13 آبان) به ایستگاه آخر رسید. پیش از این و طی ماه‌های گذشته رسانه‌ها، کارشناسان و ‌اندیشکده‌های غربی با توجه به اظهارات ترامپ و بایدن در مورد عدم پذیرش شکست، بارها در مورد خطر وقوع آشوب و جنگ داخلی در روز بعد از انتخابات هشدار داده بودند. هشدارها چندان هم دور از واقعیت نبود، چرا که دیروز و در حالی که شمارش آرا در ایالت‌های مختلف ادامه داشت، هر دو نامزد اعلام پیروزی کردند و طرفداران آنها نیز در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها ریختند و به زد و خورد پرداختند. بر اساس آخرین گزارش‌ها و تا لحظه تنظیم این خبر، بایدن 238 الکترال کالج و ترامپ 213 الکترال کالج را از آن خود کرده‌اند. در صورتی که هر کدام از دو طرف به 270 رای الکترال برسد، او رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد بود. هنوز شمارش آرای پستی در ایالت‌های مهم پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال، کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال‌،جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، ایالت نوادا با ۶ رأی الکترال، میشیگان با ۱۶ رأی الکترال‌، ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال ادامه دارد و سرنوشت ساکن بعدی کاخ سفید با شمارش آرای این ایالت‌ها معلوم خواهد شد. پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا گزارش داد، نتایج نهایی انتخابات در برخی ایالت‌های مهم و کلیدی، طی روزهای پایانی هفته جاری اعلام خواهد شد و ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای یک منازعه دیگر، تا پایان هفته آماده می‌شوند.

سرقت انتخابات!
 دیروز بایدن در شهر «ویلینگتون» و در حالی که شمارش آرا هنوز ادامه داشت، سخنرانی کرد و گفت در مسیر پیروزی قرار دارد. او درباره نتیجه انتخابات ابراز خوش‌بینی کرد و گفت:« من معتقدم ما در راه پیروزی هستیم و خوشبینم.حس ما حس خوبی است. مطمئنم آریزونا را بردیم، در جورجیا هم احتمال برنده شدن داریم. من خوشبین به نتیجه هستم، ایمان خود را قوی نگه دارید، ما پیروزیم.» بلافاصله پس از این اظهارات، ترامپ نیز طی توئیتی، دموکرات‌ها را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرد و نوشت:« ما خیلی جلوتر هستیم، اما آنها می‌کوشند انتخابات را به سرقت ببرند. هرگز به آنها اجازه این کار را نخواهیم داد. بعد از بسته شدن صندوق‌ها، دیگر نمی‌توان رای داد.» ساعتی بعد، ترامپ در کاخ سفید به سخنرانی پرداخت و در حالی که در آرای الکترال و مردمی از رقیب دموکراتش عقب بود، مدعی پیروزی در انتخابات شد و گفت هر نتیجه‌ای غیر از این نتیجه، تقلب در انتخابات است و اگر لازم باشد پرونده را به دیوان عالی می‌کشاند. وی گفت:« ما داشتیم برای برگزاری جشن بزرگ آماده می‌شدیم، داشتیم می‌بردیم که ناگهان شمارش آرا متوقف شد. برای برگزاری جشن آماده می‌شویم. راستش را بخواهید ما انتخابات را بردیم. هدف ما هم اکنون تضمین خیر و صلاح ملت است. تقلب بزرگی در حال انجام شدن است. ما می‌خواهیم قانون به شکل درستی اجرا شود. به دیوان عالی خواهیم رفت. ما می‌خواهیم اخذ آرا متوقف شود. تا جایی که می‌دانم ما در انتخابات پیروز شدیم».

نامشروع و خطرناک
تهدید ترامپ برای توقف شمارش آرا و رجوع به دیوان عالی، دموکرات‌ها را به شدت عصبانی کرد. مدیر کمپین بایدن، اظهارات ترامپ را «شنیع، بی‌سابقه و نادرست» خواند و گفت، اگر ترامپ به تهدید خود برای بردن پرونده به دیوان عالی و جلوگیری از طی‌کردن روند طبیعی شمارش آراء، عمل کند، تیم‌های حقوقی دموکرات‌ها با این اقدام مقابله خواهند کرد. ستاد انتخاباتی بایدن نیز با حمله به ترامپ و با ابراز اطمینان درباره پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات تصریح کرد: «اطمینان داریم که پس از اتمام روند شمارش آراء، بایدن رئیس‌جمهور می‌شود». «کریس والس» مجری «فاکس‌نیوز» و مجری مناظره اول ترامپ و بایدن، به دنبال اظهارات تحریک‌آمیز ترامپ درباره تقلب در انتخابات گفت: هنوز برنده در برخی ایالت‌ها مشخص نشده است. ما در یک وضعیت قابل اشتعال قرار گرفته‌ایم و ترامپ با سخنانش یک کبریت روی این وضعیت‌انداخت. «ایلهان عمر»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، نیز درباره درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا واکنش نشان داد و نوشت: شمارش همه آرا همانند رأی‌دادن نیست. تو نمی‌توانی جلوی شمارش آرا را بگیری. اینجا دیکتاتوری نیست. این مرد آدم خطرناکی است.«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا، که احتمالاً مجدداً پیروز شده و وارد کنگره خواهد شد، با انتقاد از اظهارات ترامپ درخصوص لزوم توقف شمارش آراء‌،گفت که این اظهارات نامشروع، خطرناک و مستبدانه بوده است.

وضعیت انفجاری
وزیر دفاع آلمان نیز درخصوص وضعیت آمریکا پس از انتخابات سراسری ریاست جمهوری این کشور ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت چنین شرایطی ممکن است به بحران قانون اساسی در آمریکا تبدیل شود.وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» آلمان گفت:« این وضعیتی انفجاری است. چنین اوضاعی در آمریکا می‌تواند به بحران قانون اساسی در این کشور تبدیل شود. کارشناسان نیز این موضوع را پیشتر پیش‌بینی کرده‌اند و این چیزی است که ما را بسیار نگران کرده است». یکی از سخنگویان شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز درباره ادعاهای ترامپ درخصوص پیروزی در انتخابات، علیرغم ناتمام ماندن شمارش آراء گفت: «وقتی ترامپ ادعای پیروزی زودهنگام کرد، ما در فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام کردیم که همه بدانند که شمارش آراء همچنان در حال انجام است و هنوز برنده مشخص نشده است». «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید، نیز گفت:« اظهارات رئیس‌جمهور که گفت پیروز انتخابات است و چگونه قرار است آن را از وی بدزدند، یکی از غیرمسئولانه‌ترین حرف‌هایی بود که یک رئیس‌جمهور گفته‌، و این فضاحت است».

چاقو کشی در نزدیک کاخ سفید
از دقایق اولیه شمارش آرا، مخالفان ترامپ در مناطق مختلف آمریکا، از جنوب واشنگتن گرفته تا سیاتل، نیویورک‌، پورتلند و لس آنجلس به خیابان‌ها ریختند و با پلیس و مخالفان بایدن درگیر شدند. معترضان در تجمع خود در نزدیکی کاخ سفید، شعارهایی با این محتوا سر دادند که «ترامپ دروغ می‌گوید». پلیس آمریکا نیز با معترضان حامی جنبش سیاه‌پوستان مقابل کاخ سفید درگیر شد. معترضان همچنین، در مقابل کاخ سفید پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. هزاران معترض ضد ترامپ گفته‌اند که اگر او دوباره انتخاب شود، به نشانه اعتراض، هفته‌ها همان جا می‌مانند. معترضان ضد ترامپ و حامیان او همچنین مقابل کاخ سفید درگیر شدند. بر اساس گزارش‌ها‌،در این درگیری‌ها تا کنون ده‌ها نفر بازداشت شده‌اند. شبکه «راشاتودی» نیز گزارش داد برخی هواداران ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این نزاع به چاقوکشی منتهی شده است. گفته می‌شود در این درگیری، چهار تن مجروح شده‌اند. رسانه‌ها همچنین از بازداشت حدود ۴۰ نفر در مرکز لس‌آنجلس در بحبوحه افزایش تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر دادند.

فرار مردم
کشمکش‌های سیاسی در آمریکا کار را به جایی رسانده است که دیروز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: برخی از شهروندان آمریکایی به دلیل بیزاری از خشونت‌ سیاسی طاقت‌فرسا، کشمکش‌های نژادی و ویروس کنترل نشده کرونا طی سال جاری، در حال ترک کشورشان و به دنبال ویزا‌های خارجی هستند.واشنگتن پست که این گزارش را بر اساس گفته وکلای امور مهاجرت و نهاد‌های دخیل در امور افراد مقیم در خارج از کشور ارائه کرده، نوشت: افرادی که بر اثر این مسائل تصمیم به خروج از کشور گرفته‌اند، اکثراً آمریکایی‌های ثروتمند هستند، که توانایی انجام دورکاری را دارند و برخی از آنان و یا شوهر آنان دو تابعیتی هستند.
این روزنامه آمریکایی نوشت، تأکید این افراد برای فرار از کشور در بحبوحه یک انتخابات بحث‌برانگیز، تهدیدی برای رأی‌دهندگان آمریکایی محسوب می‌شود.واشنگتن پست بر اساس گفته متخصصان نوشت، سال ۲۰۲۰ شمار افرادی که متعهد به خروج از کشور شده و یا گامی در این جهت قبل از شروع رأی‌گیری برداشته‌اند، بی‌سابقه بوده است.

آخرین خبر‌ها
 بر اساس آخرین خبرها، مخالفان ترامپ که مسلح بودند با تظاهرات در پورتلند، پرچم این کشور را به آتش کشیدند. همچنین، بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، پس از ویسکانسین در شمارش آرا، میشیگان نیز آبی شده و بدین ترتیب، بایدن در آستانه کسب 270 رای الکترال و پیروزی نهایی قرار گرفته است.
با قوت گرفتن پیروزی بایدن در آرای پستی، ستاد انتخاباتی ترامپ نیز با ارسال ایمیل به برخی طرفداران، خواستار جلب حمایت مالی این افراد برای آغاز اقدامات حقوقی در صورت شکست شد.در متن این نامه، هدف از این حمایت مالی و جمع‌آوری پول، آغاز مبارزه قانونی در صورت نتایج غیرقبول حاصل از انتخابات و شکست ترامپ عنوان شده است. این پیام همچنین، ترامپ جریان‌های چپ را به دستکاری در نتایج انتخابات متهم کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴