تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۷۳۱
افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در روزهای گذشته بار دیگر موجی از نگرانی ها را در پاییز هزار رنگ به همراه داشته به ویژه اینکه با سرد شدن هوا این ویروس مرگبار جولان بیشتری برای اعلام حضور پیدا می‌کند.
۰
plusresetminus
نقشه مازندران به رنگ قرمز کرونایی/744 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند
به گزارش بلاغ، بحث اپیدمی بیماری کرونا در سطح جهان دوره بسیار بسیار تاریک خود را می‌گذراند. با توجه به شیوع بالای بیماری کرونا در سطح جهان و ایران و قرمز اعلام شدن 28 استان کشور نشان از موج سوم اپیدمی ویروس منحوس کرونا است.

به ویژه در  سایر کشورها از جمله ایتالیا وآمریکا و سایر کشورها نشان از تاریکترین دوره پاندمی بیماری کرونا راسپری می‌کنیم. با توجه به اعلام نشریه آمریکن پرسیین 6 تا 12 هفته پیش رو تاریک ترین دوره از دوران شروع پاندمی ویروس کرونا برای مردم جهان خواهد بود.

انتظار می‌رود مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر در سطوح استانی و شهرستانی با همراهی مردم خوب استان با دو اقدام مهم بهداشت محور و درمان محور به مقابله و مبارزه جدی با بیماری منحوس ویروس کرونا به میدان آیند تا بتوانیم جامعه ایمن در مقابل این بیماری در شرایط حساس کنونی و آینده تجربه و سپری کنیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه عرصه‌های خدماتی و مجامع عمومی و مراکز آموزشی ودانشگاهی و مدارس و حمل و نقل عمومی و حتی مجالس عمومی تا حد امکان برگزاری آنها به حداقل و یا برگزار نشود.

استفاده از ماسک در اماکن عمومی و عرصه های خدماتی باید به صورت اجباری باشد و استفاده از ضدعفونی کننده‌ها و رعایت فاصله‌ها تا دو متر از یکدیگر و همچنین حضور حداقلی و در حد نیاز کارمندان در دستگاه‌ها و ادارات و انجام دورکاری کارمندان دستگاهها جزء موضوعات مهم رعایت پروتکل های بهداشتی است.خصوصاً افرادی که دارای بیماری های زمینه‌ای می‌باشند رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به دیگران را بیش از پیش دقت و مراقب باشند.

نقشه ایران به رنگ قرمز که این روزها در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شده خبر از وضعیت نامناسب کرونایی در سراسر کشور می‌دهد و البته هشدارهایی که از سوی مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکرار می شود نیز حکایت از آن دارد که روزهای سختی در انتظار همه است.

بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کلید واژه مشترک کادر درمانی و مسوولان است که این روزها زیاد شنیده می شود اما گویی برای برخی موضوعی بی اهمیت است که به سادگی از کنار آن عبور می کنند و در این میان جان خود و دیگران را به خطر می اندازند. 

بر اساس آنچه دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف اعلام کرده اند تعداد مبتلایان اضافه شده و شاید این آمار در روزهای آینده نیز شدت بگیرد، موضوعی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برای جلوگیری از شیوع آن تدابیر و راهکارهای مناسب تری اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 سیدعباس موسوی  بیان کرد: در مدت تعداد ۱۲۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۷۷۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و رعایت مسائل بهداشت دست نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

وی از آغاز اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی همزمان با سراسر کشور در شهر‌های پرخطر مازندران خبر داد و گفت: محدودیت اماکن شلوغ که منجر به افزایش تماس‌ها و انتقال ویروس کرونا می‌شود همچنان ادامه دارد.

موسوی با اعلام اینکه مصادیق مشمول محدودیت «مراکز آموزشی شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌‌وحرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها » نمی باشند ، ادامه داد: تعطیلی استخرهای سرپوشیده و مراکز آبی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها نیز پنج محدودیت دیگر اعمال شده برای مشاغل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر این که برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها نیز ممنوع است، با اشاره به این که وضعیت بیماری کرونا در سطح استان در روز‌های اخیر روند افزایشی پیدا کرده است، گفت: تنها راه کنترل این وضعیت، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه افراد جامعه است.

افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در روزهای گذشته بار دیگر موجی از نگرانی ها را در پائیز هزار رنگ به همراه داشته به ویژه اینکه با سرد شدن هوا این ویروس مرگبار جولان بیشتری برای اعلام حضور پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲