کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

مشکلات معیشتی تقصیر مجلس 4ماهه است نه دولت 7ساله!

27 مهر 1399 ساعت 5:58

به دست‌کم در این هفت سال جماعت موسوم به اصلاح‌طلب مرزهای بی‌اخلاقی و بی‌انصافی را جابه جا کرده‌اند و مصادیق این موضوع را می‌توان از انتخابات 92 و 96 که با ترورشخصیت و رقیب هراسی در پی کسب آرای مردم بودند تا‌کنون که مجلس تازه شکل گرفته یازدهم را مسبب مشکلات معیشتی عنوان کرده‌اند به وضوح دید.


به گزارش بلاغ، روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «به وضعيت بازار ارز، سکه، خودرو، مسکن، زمين و بورس نگاه کنيد. همه اين مسائل در زمان حيات مجلس يازدهم شکل گرفت. چرا اين آقايان همه مشکلات و گرفتاري‌ها را از چشم دولت مي‌بينند؟ مگر نمايندگان نمي‌توانند با ابزار نظارت يا تنظيم قوانين، شرايط را مديريت کنند پس چرا خود اين مجلس به جاي حل مشکلات با برخي چالش‌ها بار اضافي بر دوش دولت و مردم گذاشته است؟».

اکنون بیش از هفت سال از عمر دولت روحانی سپری شده است. مقامات ارشد دولت روحانی مدعی بودند که آنچنان رونقی ایجاد خواهند کرد که مردم دیگر نیازی به پول یارانه نخواهند داشت. دولتمردان وعده داده بودند که «هم چرخ سانتریفیوژها خواهد چرخید و هم چرخ کارخانه‌ها» و ارزش پول ملی افزایش خواهد یافت و هیچ کارتن خوابی در شهر نخواهد بود و هیچ خانواده‌ای نیز جوان بیکار نخواهد داشت.

حالا مدعیان اصلاحات و رسانه‌های زنجیره‌ای با بی‌اخلاقی و بی‌انصافی و با سرپوش گذاشتن بر قصور و تقصیرهای دولت، مشکلات معیشتی را به گردن مجلسی می‌اندازند که تازه چند ماه از عمرش سپری شده است. نکته قابل تامل این است که با سفرهای نمایندگان مجلس به شهرستان‌ها برای پیگیری کارها جارو جنجال این جماعت شروع شد که چرا نمایندگان ملت به شهرهای مختلف سرکشی و نظارت می‌کنند و حالا در مطلب فوق عنوان شده چرا نمایندگان نمی‌توانند با ابزار نظارت دوستان اصلاح‌طلب ما را در مدیریت‌های مختلف دولتی کنترل کنند؟!
قالیباف طوری به سفر استانی می­‌رود که انگار رئیس‌یک قوه است!

روزنامه شرق در نوشتاری به موضوع انتخابات ریاست جمهوری 1400 پرداخته و این موضوع مدت‌هاست که از سوی جناح موسوم به اصلاح‌طلب در حال پیگیری است در حالی که جریان اصولگرا بر این عقیده است که انتخابات ریاست جمهوری خردادماه سال آینده برگزار می‌شود و از اکنون طرح مباحث انتخاباتی باعث غفلت از مباحث مهمی مانند معیشت مردم می‌شود.
این روزنامه در نوشتار خود آورده است: «... [ولایتی] بعد از اینکه به‌جای مرحوم‌هاشمی به ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد نشست، رویکرد او ۱۸۰ درجه تفاوت کرد و عامل و حامل سیاست‌های راست‌گرایانه[!!] در این دانشگاه شد. برخی آن زمان گفتند که او قصد دارد به‌جای لاریجانی که مغضوب اصولگرایان شده ‌به‌عنوان نامزد اصلی جریان اصولگرا خود را مطرح کند و جناح تندرو در اردوگاه اصولگرا را نیز با خود همراه کند. اما شواهد امر حاکی از این است که او این روزها نه تلاشی برای این کار می‌کند و نه چنین قصدی را دارد.»

نخست آنکه این روزنامه مدعی شده ولایتی پس از آنکه به ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد رفت تفاوت 180درجه‌ای داشته و پس از این جمله مدعی شده که او در این تفاوت عملکرد 180درجه‌ای حامل سیاست‌های جناح اصولگرا در دانشگاه آزاد شده است. به این ترتیب نتیجه‌ای که از جملات بالا گرفته می‌شود این است که این روزنامه مدعی است ولایتی پیش از ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد در جناح اصلاح‌طلب بوده که پس از آن با تغییر رویکرد 180درجه‌ای به جناح اصولگرا پیوسته است! که همگان می‌دانند این ادعایی کذب است.

دیگر آنکه ولایتی وقتی به دانشگاه آزاد رفت نخستین کاری که کرد این بود که از شرکت حسابرسی «راهبر نوین» خواست که به حساب‌ها و دفاتر و صورت مخارج این دانشگاه رسیدگی کند. وی در مرحله بعد برخی افراد را که نه به واسطه صلاحیت بلکه به دلایل دیگر به مناسبی در این دانشگاه رسیده بودند برکنار کرد. اگر این دست اقدامات را اصلاح‌طلبان جزو سیاست‌های اصولگرایان می‌دانند که جای بسی خوشحالی است.

نکته سوم اینکه این نوشتار به صراحت در جمله آخر متنی که در بالا آورده شده اقرار می‌کند که تمام گمانه‌زنی‌های ایشان در‌باره ولایتی اشتباه بوده و باید گفت کسانی که به این راحتی هر گمانه‌ای را مطرح می‌کنند را نباید خیلی جدی گرفت.

اما حیرت آورترین نکته در جملات پایانی نوشتار مذکور است که آورده: «...او[قالیباف] این روزها بیش از اینکه در هیبت نماینده تهران حاضر شود، در قامت رئیس‌قوه‌ای[!!] ظاهر می‌شود که برای سرکشی و نظارت بر امور به جاهای مختلف سرکشی می‌کند؛ از بیمارستان تا شهرهای دوردست.»

این رویکرد همیشگی اصلاح‌طلبان است که هر کسی را که با مدیریت جهادی به کار و فعالیت می‌پردازد به مواردی مانند انتخابات پیوند می‌زنند. در پاسخ آنها باید گفت که اولا ایکاش شمایان نیز در سودای کسب دوباره آرای مردم در شورای شهر و شهرداری تهران کار و فعالیت می‌کردید و این گونه رای مردم را به دست آوردن نه تنها از کسب آرای مردم به مدد رقیب هراسی و توسل به دروغ و ترورشخصیت خیلی بهتر است بلکه می‌توان به جرات گفت اصلا اشکالی ندارد. دوم اینکه قالیباف در دوره دوازده ساله شهرداری تهران نیز نشان داده که منش و روشش مدیریت جهادی است و کار و فعالیت بی‌وقفه.

اقتصاد به گرانی و وعده عادت کرده!
روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «اقتصاد به گرانی، توصیه و وعده عادت کرده است. تجربه نشان داده مشکلات گرانی، کمبود کالا و توزیع نامناسب با نخریدن حل نمی‌شود. بنابراین همان‌طور که گفتم حتی اگر افراد جامعه به توصیه‌ها توجه کنند گمان نمی‌کنم چالش‌های ناشی از گرانی با چنین راهکارهایی سامان یابد.»
در ادامه این مطلب به نقل از یک کارشناس اقتصادی آمده است: «افزایش قیمت در بازارهای مختلف اقتصادی ناشی از فشارهای بین‌المللی است، تا زمانی که ما با تحریم‌ها روبه‌رو هستیم نمی‌توانیم با توصیه و شعار بار فشارها را کم کنیم. فشارهای بین‌المللی نرخ ارز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پس از آن قیمت‌ها در بازارهای مختلف تحت تأثیر نرخ ارز به شکل اتوماتیک افزایش پیدا می‌کنند و راه‌اندازی کمپین نخریدن نمی‌تواند روند افزایش قیمت‌ها را کنترل کند. اکنون تقاضا موجب افزایش قیمت در بازارها نشده است بلکه افزایش هزینه‌ها قیمت کالاها را تحت تأثیر قرار‌داده و در چنین شرایطی نمی‌توان بازار را با راهکارهای ساده به سمت ثبات هدایت کرد.»
گرچه تحریم‌ها در افزایش قیمت‌ها مؤثر هستند اما با اینکه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی به ویژه برخی چهره‌های اصلاح‌طلب، ناکارآمدی و ضعف مدیریت دولت در حوزه اقتصادی و دیپلماسی را عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور می‌دانند، برخی مدعیان اصلاحات در تلاشند تا برای فرار از پاسخگویی، همه مشکلات را بر گردن تحریم‌ها بیندازند!

وعده بایدن برای بازگشت به برجام صادقانه نیست
روزنامه اعتماد در شماره روز پنجشنبه خود در مطلبی با عنوان «ما و انتخابات آمريكا» درباره اثر‌گذاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رابطه با ایران اذعان کرد: «‌آنچه مي‌توان مبناي واقع‌گرايي و توهم‌گرايي قرار‌داد، دلالت‌ها و نشانه‌هاي موجود در جريان رقابت ترامپ و بايدن است. براي آنها كه به عالم سياست سواي صفحات رسانه‌اي و تبليغاتي التفات دارند. بي‌شك وعده‌هاي بايدن به بازگشت امريكا به برجام چندان صادقانه و واقع‌گرايانه نيست... كذب بودن اين وعده‌ها يا حداقل مشروط بودن اين بازگشت را مي‌توان در اظهارات و لحن كامالا هريس معاون بايدن در مناظره با مايك پنس معاون ترامپ رديابي كرد. اظهارات هريس حداقل بر اين نكته تاكيد دارد كه جناح دموكرات آمريكا همچون جمهوري‌خواهان، به ايران و همچنان به عنوان يك تهديد اتمي نگاه مي‌كنند. بايد بپذيرند كه سياست‌هاي كلان آمريكا در تنظيم رابطه با ايران حتي به‌زعم خوش‌بيني برخي اما در استراتژي يك‌سويه است. در اين صورت بايد در عالم واقع‌بيني سياسي بپذيريم دموكرات‌ها و بايدن به هيچ روي براي خنثي كردن تهديدي كه بر آن اجماع و تاكيد دارند، راه رفته ترامپ را باز نخواهند گشت. در اين وضعيت بايد قبول كنيم شروط پيش مذاكره فرضي بايدن با ايران در خوش‌بينانه‌ترين حالت كم از شروط ترامپ نخواهد بود. القاي اين خوش‌بيني به جامعه كه توام با وعده تغيير وضعيت به مردم داده مي‌شود، تبعات خود را به همراه خواهد داشت. »

گفتنی است اذعان این روزنامه اصلاح‌طلب به عدم تفاوت رویکرد دموکرات و جمهوریخواهان در خصومت و دشمنی علیه ایران درحالی است که نوع رفتار سیاسی اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که به انفعال سیاسی سختی دچار شده‌اند. رصد رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلبی طی سه ماه گذشته، به وضوح نشان می‌دهد که آنها به شدت روی پیروزی بایدن حساب باز کرده‌اند. در حالی که پس از خروج آمریکا از برجام و سپس بی‌تعهدی طرف اروپایی نسبت به انجام وظایف برجامی خود، ایده‌های سازش‌گرایانه اردوگاه اصلاحات نامعتبر شده است. به باور تحلیلگران، مبنای سیاست‌ورزی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند و صرفا در برخی روش‌ها، افتراق دارند.


کد مطلب: 439484

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/439484/مشکلات-معیشتی-تقصیر-مجلس-4ماهه-نه-دولت-7ساله

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com