تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۴۳۹۲۴۱
شورای روابط خارجی آمریکا هم مثل بسیاری از نخبگان سیاسی و تحلیلگران این کشور با هشدار نسبت به تشدید «دو قطبی» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خطر بروز جنگ داخلی در این کشور را «جدی» دانست. مواضع دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد، هیچ یک قصد ندارند در صورت شکست، نتیجه را بپذیرند.
۰
plusresetminus
شورای روابط خارجی آمریکا هم خطر جنگ داخلی را «بسیار جدی» دانست

به گزارش بلاغ، 22 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انشقاق و دو قطبی در جامعه این کشور به شدت زیاد شده. بسیاری پیش از این هشدار داده بودند این دور از انتخابات به دلیل شرایط اجتماعی، کرونا و تاثیرات مخرب این ویروس بر شرایط اقتصادی مردم آمریکا و از همه مهم‌تر، شخصیت خاص دو نامزد انتخاباتی، ممکن است به جنگ داخلی، آشوب و حتی تجزیه این کشور منتهی شود. هر دو طرف دموکرات و جمهوری‌خواه نیز نسبت به پیروزی خود اطمینان دارند و در موضعی بی‌سابقه تهدید کرده‌اند در صورتی که شکست بخورند نتیجه را نخواهند پذیرفت.

در چنین شرایطی «راجر استون» استراتژیست برجسته جمهوری خواه و مشاور سابق ترامپ به او توصیه کرده در صورت شکست در انتخابات، قدرت کامل را به دست گرفته و چهره‌های شناخته شده دموکرات‌ها را نیز به زندان بیندازد. «توماس فریدمن»، تحلیلگر برجسته آمریکایی و ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز نیز طی روزهای گذشته چندین بار هشدار داده چشم‌انداز برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در این کشور به شدت زیر سؤال رفته و انتخابات آتی ممکن است به جنگ داخلی در آمریکا منجر شود. حالا «شورای روابط خارجی » آمریکاست که با انتشار گزارشی مشابه هشدار داده خطر جنگ داخلی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر(13 آبان) «بسیار جدی» است.

در این گزارش که با عنوان «تهدید اخلال در انتخابات آمریکا و دامن زدن به ناآرامی‌های پس از آن، چقدر واقعی است؟» منتشر شده می‌خوانیم: «این تهدید بسیار واقعی است. در زمانی که قطبی گرایی سیاسی عمیقی در آمریکا وجود دارد؛ نتیجه انتخابات امسال به طور قطع باعث ایجاد نگرانی شدیدی می‌شود. دونالد ترامپ، برای رفع این نگرانی‌ها کم کاری کرده است. مدت‌ها قبل از آغاز رأی گیری، در بهار گذشته، ترامپ در حال زیر سؤال بردن صحت انتخابات بود. او ماه گذشته در یک تجمع انتخاباتی در نوادا اعلام کرد دموکرات‌ها در تلاشند تا در این انتخابات تقلب کنند، زیرا این تنها راهی است که آنها برای پیروزی در اختیار دارند».

شورای روابط خارجی آمریکا در ادامه گزارش آورده: «بنابراین جای تعجب نیست که برخی از پرشورترین حامیان رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین شبه نظامیان به شدت مسلح از جمله «حافظان سوگند خورده» متعهد شده‌اند در صورت شکست ترامپ در انتخابات به خشونت متوسل شوند. توطئه افراط‌گرایان ضد دولت برای ربودن «گرتچن ویتمر» فرماندار میشیگان در کمتر از یک ماه از زمان برگزاری انتخابات نشان می‌دهد؛ باید پتانسیل خشونت را بسیار جدی گرفت. طبق یک تخمین، حدود سیصد گروه مختلف شبه نظامی وجود دارد که شاید در حدود پانزده تا بیست هزار عضو مسلح دارند و اغلب از نظر نظامی در هر ایالت آموزش دیده و فعال هستند. مسئله‌ای که بیش از پیش سبب نگرانی می‌شود درخواست‌های آشکار برای انقلاب و ایجاد فتنه توسط گروه به اصطلاح "بوگالو بویز" است. این افراد افراطی فعالانه در تلاش برای آغاز یک جنگ داخلی در آمریکا هستند. بین ماه‌های فوریه و آوریل(بهمن و اسفند98) امسال، فعالیت این گروه‌ها در فیس بوک ۶۰ درصد افزایش داشته است».

 به گزارش باشگاه خبرنگاران در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «آیا اکنون تهدید جدی‌تر از ماه‌های پیش است؟ پاسخ این سؤال مثبت است. با گذشت هفت ماه از تعطیلی و قرنطینه مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر آمریکا به همراه برگزاری حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد اعتراضی که از زمان کشته شدن جورج فلوید در سراسر این کشور برگزار شد، این طور به نظر می‌رسد. هرچند اکثر این اعتراضات مسالمت‌آمیز بوده است، تنش‌ها و مواضع سیاسی قطبی در سطحی افزایش یافته که شاید از دهه ۱۹۶۰ مشاهده نشده است».

نویسنده گزارش خود را نیز با این جملات به پایان می‌رساند: «یک مقام مجری قانون فدرال اخیرا اعلام کرد «اف بی‌آی» و وزارت دادگستری آمریکا به طور فعالانه‌ای در حال برنامه‌ریزی برای «احتمالات مرتبط با خشونت در مراکز اخذ رأی هستند». در عین حال، مشخص نیست که ده‌ها هزار تن از اعضای هیئت انتخابات محلی و آژانس‌ها و ادارات مجری قانون در سطح ایالتی، محلی و قبیله‌ای در صورت حضور افراد مسلح در مراکز اخذ رأی برای تهدید یا ایجاد رعب و وحشت، چه خواهند کرد. مشخص نیست چگونه این گروه‌های تندرو واکنش نشان خواهند داد اگر اعلام نتیجه انتخابات به تأخیر بیفتد یا اینکه در ارتباط با آن مناقشاتی وجود داشته باشد یا اگر رئیس‌جمهور مجدداً انتخاب نشود. به طور خلاصه باید گفت این یک انتخابات ملی و برخلاف انتخاباتی است که آمریکایی‌ها در طول زندگی خود تجربه کرده‌اند».

حمام خون!!
«تدکروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز روز یکشنبه هشدار داده، درصورت شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات، حمام خونی در ابعاد رسوایی «واترگیت» در این کشور به راه خواهد افتاد. به نوشته روزنامه «گاردین»، کروز گفته: «نگران هستم. اوضاع شکننده است، بسیار شکننده است. اگر مردم به سرکار برگردند و خوشبین باشند، اگر نسبت به آینده دید مثبت داشته باشند، انتخاباتی فوق‌العاده را در پیش خواهیم داشت و رئیس‌جمهور با اختلافی بالا پیروز خواهد شد.

جمهوری‌خواهان هر دو مجلس کنگره را خواهند برد و فکر می‌کنم امکان آن زیاد است...اما همچنین فکر می‌کنم که اگر در روز انتخابات مردم عصبانی باشند و امید خود را از دست داده باشند و افسرده باشند که آن چیزی است که پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگانو چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات سنا می‌خواهند، انتخابات افتضاحی خواهد شد. فکر می‌کنم ممکن است کاخ سفید و هردو مجلس را از دست بدهیم و چنین چیزی می‌تواند حمام خونی در ابعاد واترگیت باشد».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴