نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

FATF، بهانه حامیان دولت برای فرار از پاسخگویی

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۴۳۹۰۲۸
۰
plusresetminus
FATF، بهانه حامیان دولت برای فرار از پاسخگویی

به گزارش بلاغ، اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس‌جمهور در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «دولت را مقصر همه مشکلات ندانیم» نوشت:«برخي جريانات مي‌خواهند اينگونه به جامعه القا کنند که تمام نارسايي‌هاي کشور مربوط به قوه مجريه است که رياست آن با آقاي حسن روحاني است. البته اين حرف را با بررسي کارشناسي بيان نمي‌کنند بلکه اين مسئله در ادامه رقابت‌هاي انتخاباتي سال 96 است. اين رقابت‌ها آن زمان جنبه رقابت سياسي داشت و اکنون جنبه تسويه‌حساب پيدا کرده است. لذا به‌طور طبيعي رقابت‌هاي آن دوره تبديل به برخي تسويه‌حساب‌هايي شده که بر آن مبنا اين حرف‌ها را مي‌زنند. منتها کسي نمي‌تواند منکر اين مسئله شود که فشارهاي بين‌المللي از جانب ايالات‌متحده آمريکاست».

ترکان در ادامه نوشت:«از طرفي عدم تصويب FATF نيز باعث اين شده که فشارها به عمليات بانکي کشور تشديد شود. علاوه‌بر فشارهايي که از تحريم‌ها وارد مي‌شده فشارهاي عدم پيوستن به FATF نيز به آن اضافه شده است».

برخی دولتمردان و رسانه‌های حامی عملکرد دولت، اینگونه القا می‌کنند که هیچ اقدامی از سوی ایران در رابطه با FATF انجام نشده است.
این ادعای مضحک در حالی است که دولت روحانی بیش از 95 درصد دستورات FATF را عینا انجام داده است، اما جز یک مشت وعده نسیه چیزی دریافت نکرده است؛ دقیقا همانند ماجرای برجام؛ یعنی اقدامات نقد در مقابل وعده‌های نسیه و دستاورد تقریبا هیچ.

قوه مجریه دارای اختیارات و امکانات بسیار گسترده‌ای است. به همین خاطر مدعیان اصلاحات در آستانه هر انتخابات خود را به آب و آتش می‌زنند تا هر طور شده کلید پاستور را به دست آورند.
حالا این طیف در سال پایانی خود و در شرایطی که باید کارنامه خود را به افکارعمومی ارائه کند، با بی‌اخلاقی و بی‌مسئولیتی از پاسخگویی درباره گزارش عملکرد شانه خالی می‌کند.

بانیان مدیریت رخوت‌آلود، اقدام جهادی را ماجراجویی می‌بینند
روزنامه دولتی ایران در گزارشی نوشت: «باوجود اینکه محمدباقر قالیباف گفته بود می‌خواهد در نشست سران قوا مشکلات مربوط به مدیریت کرونا را مطرح کند، مراعات نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی خود او در روزهای اخیر برگزاری جلسه دیروز را لغو و تا اطلاع ثانوی به تعویق ‌انداخت. به این ترتیب جلسه‌ای که می‌توانست بر اساس کارویژه تعریف شده‌اش محلی برای تعامل قوا و چاره‌جویی برای حل مشکلات اساسی کشور باشد فدای رویکرد یکی از اعضای جلسه شد که معتقد است با حضور فیزیکی در صحنه‌های مختلف می‌تواند تجلی‌بخش «نظارت میدانی» و «مدیریت جهادی» باشد و برعکس ناظران اقدامات او را اغلب «تبلیغاتی» ارزیابی می‌کنند.»

ارگان دولت افزود: «حضور روز دوشنبه رئیس ‌مجلس در محل بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) حتی پیش از لغو جلسه دیروز سران بحث برانگیز شد. تصاویر منتشر شده از آن دیدار نشان می‌داد که رئیس‌مجلس با استفاده از یک ماسک به عنوان حداقلی‌ترین لازمه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیطی به‌ شدت آلوده به گپ و گفت با پزشکان و بیماران مشغول است. تصاویری که باعث شد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی حضور قالیباف در مکانی که ورود خانواده بیماران و حتی کادر درمانی بخش‌های دیگر بیمارستان به آن ممنوع است را «ماجراجویی» تعبیر و این پرسش را مطرح کنند که اقدامی از این دست چه ضرورتی دارد و الزاما به حل چه مشکلی در روند مقابله با همه‌گیری این بیماری کمک می‌کند.»

اولا، حضور رئیس‌مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره) با رعایت پروتکل‌ها بوده و تصاویر مؤید این مطلب است. ثانیا، افراطیون مدعی اصلاحات که در انتخابات با رقیب‌هراسی، مظلوم‌نمایی و دروغ‌بافی رأی جمع می‌کنند، حق ندارند فرافکنی کنند و خصلت ناشایست و پلشت خود را به دیگران نسبت دهند. ثالثا، وضوح ناخوشایندی و ناکارآمدی مدیریت پشت میز و رخوت‌آلود مدعیان اصلاحات در سال‌های اخیر با مدیریت جهادی و انقلابی رئیس‌مجلس بیش از پیش نمایان شده است. رابعا، دولت از تعطیل کردن جلسه سران قوا هم ابایی ندارد و این نشانگر شدت مدیریت قرنطینه‌ای دولت است. عجیب نیست که در نگاه بانیان این نوع مدیریت، اقدام جهادی و مردمی، ماجراجویی و تبلیغات باشد.

دولت می‌تواند تورم را کنترل کند اما نمی‌خواهد!
روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «سبقت تورم از وعده‌ها» به وعده‌های روحانی در مورد افزایش قیمت کالاهای اساسی پرداخت و نوشت: به باور منتقدان، ابزار نظارتی به لحاظ ساختاری و نیروی انسانی در اختیار دولت است، اما اراده‌ای برای انجام کار نیست که کم‌توجهی دولت به مهم‌ترین مسئله مردم را می‌رساند. البته ناگفته نماند که این نوع مواجهه با مشکلات مردم منحصر به رئیس‌جمهور نیست و سایر اعضای کابینه از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول او که در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و در قالب کاندیدای پوششی ده‌ها و صدها وعده رنگارنگ در صورت پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات می‌داد نیز این روزها و در سال پایانی عمر دولت در واکنش به اوضاع معیشتی مردم و افسارگسیختگی بازار ضمن توجیهات تکراری از موضع منتقد سخن می‌گوید خواستار حل مشکلات مردم می‌شود.

مدعیان اصلاحات در حالی بر ناکارآمدی و بی‌توجهی دولت در مدیریت مشکلات اقتصادی کشور صحه می‌گذارند که خودشان مانند دولت مورد حمایتشان، جزو بانیان و مقصران اصلی مشکلات هستند.

اگر برجام نبود تحریم‌ها هر روز گسترش بیشتری می‌یافت!
روزنامه شرق در شماره پیشین خود گفت‌وگویی را با محمدحسین عادلی منتشر کرده است. در معرفی وی آمده که در دولت سازندگی رئیس‌بانک مرکزی بوده و در دولت اصلاحات در سفارتخانه‌های ایران در کانادا و انگلستان مشغول به فعالیت بوده است.

وی در بخشی از این مصاحبه مدعی شده: «به گمان من مذاکرات هسته‌ای بدون شک یکی از برگ‌های زرین تاریخ سیاست خارجی ایران است. اینکه به واسطه رقابت‌های سیاسی متعصبانه داخلی، گروهی درصدد کم‎رنگ‌کردن اهمیت آن هستند امری است که از امتیازات آن مذاکرات کم نمی‌کند.»

عادلی سپس افزوده: «به نظر من مذاکرات برجام نشان‌دهنده فرازی از هوشمندی و بازیگری خوب نظام بوده است. برای قضاوت درباره آن باید چارچوب وضع آن روز را بررسی کنیم. در آن زمان ایران در محاصره تحریم‌ها قرار داشت و ادامه آن می‌توانست اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد. از نظر سیاسی ادامه تخاصم می‌توانست توطئه‌های منطقه‌ای را علیه ما افزایش دهد و دشمنان منطقه‌ای را گستاخ‌تر کند.»

وی در ادامه گفته اگر برجام نبود تحریم‌ها هر روز گسترش بیشتری می‌یافت! و سپس شاهد تمام ادعاهای خود را این قرار نداده که بررسی کند اکنون چه میزان تحریم علیه کشورمان وجود دارد بلکه گفته: «آیا این نشانه خوبی نیست که دشمنان قسم‌خورده منطقه‌ای ما نظیر اسرائیل و عربستان هرچه از دست‌شان در خفا و به طور علنی بر‌می‌آمد برای جلوگیری از به‌ثمررسیدن برجام انجام داده‌اند...»

این فرد طوری از آن زمان و تحریم‌هایش گفته که انگار اکنون به مدد برجام تحریم‌ها رفع شده است! نه تنها اکنون بلکه در دوره اوباما نیز تحریم‌ها برداشته نشد. با این وجود این جماعت با چه رویی می‌گویند که دستاورد برجام رفع تحریم‌ها بود!

برخلاف ادعای این روزنامه زنجیره‌ای، مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین مقامات رژیم آل‌سعود بارها از برجام دفاع کرده‌اند.

راهپیمایی اربعین جزو آداب اربعین نیست و ترویج آن ضرورتی ندارد!
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز چهارشنبه در یادداشتی به قلم فاضل میبدی نوشت: «عشق به امام حسين(ع)، مراسم عزاداري ايام محرم يا اجراي برخي آداب اربعين ميان اكثر مسلمانان به خصوص شيعيان وجود دارد و ديده مي‌شود اما فرآيند برگزاري اربعين- چه در عراق و چه داخل كشور- شيوه‌اي است كه جزو آداب اصلي اربعين به حساب نمي‌آيد. اساسا و قطعا اين پياده‌روي اربعين براي انسان ثوابي بسيار در پي دارد اما معتقدم كه ترويج آن به شكل صداوسيمايي و هزينه كردن براي آن چندان ضرورت ندارد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «‌آنچه اما مسلم است با توجه به شرايط خاص اين روزها و شيوع گسترده بيماري كرونا در كشور نبايد براي برپايي مراسم عمومي اربعين به ‌ويژه راهپيمايي بزرگي كه اين سال‌هاي اخير شاهد برگزاري آن بوديم، مردم را ترغيب و تشويق به اين عمل جمعي كرد... نبايد چنين تلقي داشته ‌باشيم كه امام حسين(ع) جلوي كرونا را مي‌گيرد و بر اين اساس در مراسم اربعين حسيني نيز بايد به اين واقعيات توجه داشته ‌باشيم.»

گفتنی است صفحات تاریخ سرشار است از خشم آمیخته به هراس طاغوتیان و دوستداران طاغوت از عزای حسین. عزایی که به گفته شهید مطهری، خون جوشان امام شهید آزادگان عالم را در رگ‌های جامعه به جوشش درآورده و آنان را در برابر ظلم‌پذیری و ذلت بیمه می‌کند. پس چرا نباید قلم به مزدان همصدا با رسانه معاند به هراس بیفتند از جامعه‌ای که با هر قدم که در مسیر کربلا برمی‌دارد، درجه‌ای به شعور ذلت‌ناپذیری‌اش افزوده می‌شود و جامعه‌ای که ذلت‌پذیر نباشد محیط مناسبی برای مزدوران نظام سلطه نیست.

رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی البته ید طولایی در حمله به مقدسات مذهبی مردم ایران دارند. حافظه‌ ملت ایران فراموش نخواهد کرد دوران سیاه دولت اصلاحات را که در میان هرج و مرج ایجاد‌شده توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای برخی هوای «راهپیمایی علیه خدا» به جرم «فتنه‌گر بودن خدا» را در سر می‌پروراندند و عده‌ای چنین تیتر می‌زدند که «کشته شدن امام حسین نتیجه‌ طبیعی خشونت جدش رسول خدا در بدر و احد بوده است»!

بنابراین عجیب نیست اگر اخلاف آنان نیز امروز از راهپیمایی غرورآفرین اربعین حسینی چنان به خشم بیایند که تصمیم بگیرند به هر نحو ممکن و با هر بهانه‌ای ذره‌ای از این شور الهی بکاهند. چرا که آنان بنا به اظهارات تئوریسین‌شان که سال‌هاست در آغوش روباه پیر جا خوش کرده عقیده دارند: «فرهنگ شهادت، خشونت‌آفرين است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما