کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی سنگ، تیر و ترکش همبازی کودکان فلسطینی می‌شود؛

سکوت خائنانه مجامع بین‌المللی در برابر قتل عام کودکان/جنایات بی پایان صهیونیست‎ها علیه بی‌گناهان

9 مهر 1399 ساعت 0:00

امروز قتل عام کودکان فلسطینی به یک مرز بحرانی در جهان رسیده است که نقض آشکار موازین بین‌المللی به‌ویژه درزمینه حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی است که با سکوت خائنانه کشورهای عربی و سازمان‌های بین‌المللی همراه شده است.


به گزارش بلاغ، اول اکتبر سال 2000  در نخستین روزهای انتفاضه دوم (انتفاضه الاقصی) بود که تصویر« محمد الدوره» نوجوان 12 ساله از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد که پشت پدر خود پنهان‌شده بود تا از گلوله‌های نظامیان صهیونیست در امان بماند ولی توسط سربازان دژخیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و این تصویر نمادی از کودکان معصوم و مظلوم فلسطینی در جهان شد. کودکانی که باید با اسباب‌بازی‌های کودکانه خود بازی می‌کردند ولی هم‌بازی تیر و ترکش و سنگ شدند. به‌جای لالایی مادر صدای لودرهایی به گوش می‌رسد که امن نقطه جهان در نظر کودک را به ویرانه‌ای تبدیل می‌کنند. متأسفانه این روال زندگی فلسطینیان مظلوم است و به‌زور و قتل و کشتار ستاندن رسم و آیین رژیم صهیونیست‌هاست.
 
ازاین‌رو روز نهم مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز «همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نام‌گذاری شده که نمادی از دادخواهی کودکان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی کودکان و نوجوانان ایرانی با کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین است.
 
سازمان‌ها،کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی در دنیای امروز به یک بازیچه و یک ابزار برای رسیدن به منافع سیاسی و اقتصادی تبدیل شدند به‌طوری‌که در جهت حمایت از حقوق کودکان قوانین بین‌المللی متعددی وجود دارد ولی چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرد و لابه‌لای معادلات و مجادلات بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود که یکی از این موارد حمایتی از کودکان پیمان‌نامه حقوق کودکان است.

پیمان‌نامه حقوق کودکان
آمریکا تنها کشوری که در این پیمان‌نامه عضو نیست!
این کنوانسیون در ۲۰ نوامبر ۱۹۸۹ موردپذیرش مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار گرفت و از دوم سپتامبر ۱۹۹۰ (سی روز پس از تودیع بیستمین سند تصویب یا الحاق) لازم‌الاجرا شده است. تاکنون ۱۹۳ کشور (تمام اعضای ملل متحد به‌جز ایالات‌متحده آمریکا) این سند را تصویب کرده‌اند یا به آن ملحق شده‌اند. ایالات‌متحده آمریکا تنها عضو سازمان ملل متحد است که آن را تصویب نکرده است. به‌این‌ترتیب مقبول‌ترین سند حقوق بشر در تاریخ است.
طبق این پیمان‌نامه شامل که ۵۴ ماده و دو پروتکل اختیاری بوده و چهار اصول پایه‌ای آن را جهت می‌دهد:
هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد.
زمانی که در رابطه با کودکان تصمیم‌گیری می‌شود، باید منافع عالیه آنان در رأس قرار گیرد.
کودکان حق حیات داشته و باید رشد کنند.
کودکان حق‌دارند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و این نظرات در تمامی اموری که به آن‌ها مربوط می‌شود، باید موردتوجه قرار گیرد.
همچنین در کنوانسیون حقوق کودک نیز در ماده 37 آن، چند مورد قابل‌توجه است و کشورهاى عضو، ملزم به رعایت آن هستند:

  شکنجه و مجازات اعدام و حبس ابد براى کودکان زیر 18 سال ممنوع اعلام‌شده است. که یکى از عمده‏ترین دلیل امتناع کشور امریکا از پیوستن به این کنوانسیون همین بند از ماده 37 است؛ زیرا در 25 ایالت امریکا، حکم اعدام شامل اطفال زیر 18 سال هم مى‏شود و در موارد متعددى حکم اعدام به اجرا نیز گذاشته‌شده است.

 دستگیرى و بازداشت و یا زندانى کردن کودک به‌طور غیرقانونى و خودسرانه، ممنوع اعلام‌شده و از آن‌ها به‌عنوان آخرین راه چاره استفاده‌شده است و در صورت زندانى کردن باید با او برخورد محترمانه و انسانى کرد.

 کودک، حق دسترسى سریع به مشاوره حقوقى و یا سایر مساعدت‌های ضرورى و نیز حق اعتراض نسبت به مشروعیت زندانى شدن خود در برابر دادگاه و سایر مقامات ذى‏صلاح را داشته باشد.
 

50 هزار کودک فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها به سر می‌برند
با همه این اوصاف به گفته «حسین کنعانی‌مقدم» رئیس ستاد چهارمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوان فلسطینی، بر اساس آمارهای رسمی از سال 2000 تاکنون 2094 کودک فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، 45 هزار کودک معلول و 50 هزار کودک بازداشت شدند که در حال حاضر 250 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که در دادگاه‌های نظامی محاکمه شده و تحت شکنجه هستند و از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

سکوت خائنانه مجامع بین‌المللی در برابر قتل و عام کودکان فلسطینی
محسن رحمانی کارشناس مسائل سیاسی طی گفت گویی با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: متأسفانه در جهان اسلام به‌ویژه در کشورهای مرتجع عربی خلیج‌فارس، موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شد و فقط ایران و چند کشور دیگر هستند که پیگیر وضعیت فلسطینیان هستند.
 
وی بابیان اینکه کشور فلسطین اکنون در سخت‌ترین شرایط سیاسی قرار دارد گفت: رژیم صهیونیستی با همراهی ایالات‌متحده در حال اقناع‌سازی کشورهای حوزه خلیج‌فارس برای عادی‌سازی روابط هستند تا به‌تدریج مسئله اول جهان اسلام که فلسطین است به فراموشی سپرده شود.
 
این کارشناس سیاسی بیان کرد: امروز کشورهایی مثل عربستان، بحرین و امارات شریک جنایات رژیم کودک کش صهیونیست هستند که البته این آشکارسازی روابط با صهیونیست‌ها یک امر نمایشی است زیرا این کشورها از مدت‌ها پیش با یکدیگر در ارتباط بودند.
 
رحمانی از سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات اسرائیل انتقاد کرد و گفت: متأسفانه سازمان به‌اصطلاح بین‌المللی در برابر وحشی‌های بین‌المللی سکوت خائنانه‌ای کرده و در برابر کشورهای آزادی‌خواه واکنش نشان می‌دهد که این امر نشان از بین رفتن جایگاه اصلی این سازمان‌ها است که دیگر کارکرد حقیقی خود را ازدست‌داده‌اند و به یک ابزار سیاسی مبدل گشته‌اند.
 
وی همچنین به نقض حقوق کودکان در فلسطین اشاره و عنوان کرد: امروز قتل و عام کودکان فلسطینی به یک مرز بحرانی در جهان رسیده است که نقض آشکار موازین بین‌المللی به‌ویژه درزمینه حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی است که با سکوت خائنانه کشورهای عربی و سازمان‌های بین‌المللی قرارگرفته است.
 
کارشناس سیاسی با اشاره به طرح معامله قرن رژیم اسرائیل اظهار کرد: صهیونیست‌ها در تلاش‌اند با اجراى سیاست تطمیع و فریب در عرصه منطقه‌اى و با پشتیبانى دولت‌هاى خائن منطقه، قدم‌به‌قدم سرزمین‌ها و شهرک‌هاى خود را فراتر برده و تمامى سرزمین‌هاى فلسطینى را در اختیار بگیرند و تنها شرط پیروزى فلسطینیان نیز، مبارزه تا سرحد مقاومت و شکست این رژیم جعلی است.
 
به گزارش بلاغ، به دلیل ناکامی نهادهای حقوق بشری در دفاع از ملت فلسطین، نیازمند بازتعریف در قالب آموزه‌ها و تعالیم اسلامی همچون مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از مظلوم در مقابل ظالم است که در قالب «نظریه مقاومت» مطرح‌شده از سوی مقام معظم، صورت‌بندی شده است. ترویج عملی و نظری این نظریه در قالب بهره‌گیری از نیرو و ظرفیت جوانان ملت فلسطین و ملت‌های مسلمان جهان و با شیوه‌ها و راهکارهایی همچون «گفتمان‌سازى نظریه مقاومت به‌منزله حق ملت‌ها در قالب تولیدات رسانه‌ای و انتشاراتی»، «حمایت همه‌جانبه از گروه‌هاى مقاومت در کشورهای اسلامی»، «الگوسازى و چهره‌سازى از گروه‌ها و نیروهاى برجسته مقاومت برای نسل جوان» و «معرفى سران سازش‌كار و سرنوشت آن‌ها»، امکان‌پذیر است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 438667

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/438667/سکوت-خائنانه-مجامع-بین-المللی-برابر-قتل-عام-کودکان-جنایات-بی-پایان-صهیونیست-ها-علیه-بی-گناهان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com