تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۳۴۸
این روزها حواشی زیادی پیرامون باز شدن پای دنا پلاس به مجلس و تحویل آن به مجلسی‌ها باز شده است که گویا بدون توجه به صرفه‌جویی قابل توجه نسبت به دوره قبل و منفعت مردم، خیلی‌ها یک طرفه به قاضی رفته‌اند؛ هر چند این موضوع، در کنار عوایدش، جا برای انتقاد نیز دارد..
۰
plusresetminus
اما و اگرهای بازشدن پای «دنا پلاس» در بهارستان/ تبعات تصمیم نمایندگان به نفع یا زیان مردم؟
به گزارش بلاغ، چند روز گذشته اخباری درباره تحویل خودرو دنا پلاس به نمایندگان مجلس یازدهم منتشر شد که بحث برانگیز و حاشیه‌ساز شده است. گفته می‌شود بسیاری از نمایندگان این خودرو را تحویل گرفته‌اند. این در حالی است که اوضاع بازار خودرو بسیار آشفته است و تحویل یک خودرو گران قیمت به نمایندگان مجلس یازدهم انتقاد‌های فراوانی را برانگیخته است. 

بر اساس شنیده‌ها، «قیمت دناپلاس تحویلی به نمایندگان 302 میلیون تومان است که سه ساله از حقوق نمایندگان کم می‌شود؛ یعنی حدوداً ماهی 8 میلیون و 300 هزار تومان. اشتباه نکردم؟ نمایندگان ماهیانه چقدر می‌گیرند؟»

قیمت دناپلاس اتومات کارخانه 302 میلیون تومان است اما این قیمت پس از گرانی‌های اخیر در کف بازار بیش از 600 میلیون تومان شده است و در شرایط کنونی اقتصادی کشور، اما و اگرها و حرف و حدیث‌های زیادی را بدنبال داشته است.

البته برخی از نمایندگان چرایی این تصمیم را صرفه‌جویی 110 میلیارد تومانی هزینه ایاب و ذهاب نمایندگان در طول دوره چهارساله عنوان کرده‌اند و گفته‌اند این هزینه از جیب نمایندگان، تامین می‌شود و این خودرو، به نسبت دوره‌های قبلی از ارزش پایین‌تری نیز برخوردار است.

البته آنچه در فضای مجازی، جزو بیشترین واکنش‌های مردمی مطرح شده است، تامین قسط 8 میلیونی دنا پلاس توسط نمایندگان و طرح این سوال که مگر حقوق نمایندگان چقدر است، بوده است؛ البته مردم این سوال را نیز مطرح کرده‌اند که آیا می‌شود به همین راحتی، به مردم هم خودرو تحویل دهید؟

واکنش نمایندگان مازندران؛ از توجیه و تمجید!

اما نمایندگان مازندران، واکنش‌های مختلفی به این موضوع داشته‌اند؛ زارعی در واکنش به این موضوع در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده است:« خودرو دنا، خودروی دوم نمایندگان است که پیشنهاد شده است و ما هم احتیاجی به خودروی دوم نداشتیم و نگرفتیم.»

کریمی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این موضوع اظهار کرد: 95 درصد از نمایندگان مجلس، تقاضا دادند و این خودرو را گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مازندران نیز اقدام به تقاضا و تحویل این خودرو کرده‌اند یا خیر، اعلام کرد: فکر کنم غالب افراد گرفته‌ باشند، شما باید از خودشان جویا شوید.

نماینده مردم بابل در بهارستان، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص گلایه‌های مردمی از این موضوع و قسط نزدیک به 9 میلیونی این خودرو، بیان کرد: به ما گفته شده است چون عضو هیئت رئیسه هستیم پیرامون این موضوع مصاحبه نکنید و سخنگوی مجلس آقای فرهنگی است.

بابایی یکی دیگر از نمایندگان ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره پاسخ می‌دهد: من تاکنون نه تقاضا داده‌ام و نه گرفته‌ام، اما با این موضوع نیز مخالف نیستم.

وی افزود: 50 درصد هزینه‌های مجلس دهم را به مجلس یازدهم نداده‌اند و همان 50 درصد را هم بدهند، کفایت می‌کند.

بابایی خاطرنشان کرد: خودروی مجلس دهم، سوزوکی و سراتو بود، خودروی این مجلس دنا پلاس است که از حقوق خود نماینده کسر می‌شود.

بابایی متذکر شد: تمام مجلس‌های پس از انقلاب این موضوع را داشته‌اند، اما متاسفانه در این مجلس، که مجلس انقلابی است، خیلی‌ها بدنبال تخریب هستند.

وی عنوان کرد: متاسفانه این موضوع، بد اطلاع رسانی شده است، گفته شده است هر کسی که می‌خواهد شرایط این خودرو این است تقاضا بدهد؛ من اکنون نزدیک به 11 میلیون تومان حقوق می‌گیرم و مبلغی هم به نمایندگان می‌دهند که صرف حقوق پرسنل دفتر و سایر هزینه‌ها می‌شود که در این دوره حتی 10 میلیون تومان با همه تورم این دوره، کمتر است و لذا هر نماینده‌ای توان پرداخت را در خود دید، تقاضا داد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یک جریانی در کشور راه افتاده است تا این مجلس را تخریب کند، و همین خودرو، بهترش در دوره‌های قبل به نمایندگان قبلی داده شد.

سعادتی نماینده بابل در واکنش به این موضوع به خبرنگار بلاغ گفت:« ان‌شاءالله شما مشکلات دیگر جهان اسلام را حل کنید، بقیه مشکلات حل خواهد شد.»

غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در پاسخ به خبرنگار ما می‌گوید: باید رسانه‌ها به نحوی کار کنند که بدنبال منافع مردم باشند و موضوعات را شفاف به مردم منتقل کنند.

وی افزود: بنده هم همچون غالب نمایندگان مجلس، برای دریافت این خودرو تقاضا دادم.

این نماینده مجلس، خاطرنشان کرد: از قِبَل این تصمیم مجلس، 110 میلیارد تومان در بیت‌المال صرفه جویی شد و متاسفانه یک خبرنگار نیامد از مجلس به خاطر این تصمیم تشکر کند و در مقابل، همه به گونه‌ای دیگر واکنش نشان دادند.

شریعتی متذکر شد: متاسفانه کسی نیامد عواید این تصمیم را ببیند و جهت‌ها به سمتی رفت تا مجلس یازدهم را بزنند.

وی ادامه داد: اگر مجلس تصمیمی بگیرد و از قِبَل آن، برای بحث خودرو نماینده‌ها به نسبت مجلس قبل، 110 میلیارد تومان فقط در یک تصمیم به بیت‌المال نفع برساند، کار درستی است یا خیر و در قبال این کار، چه منفعتی به مردم می‌رسد؟

نماینده مردم شرق مازندران تصریح کرد: متاسفانه خیلی‌ها بدون اینکه به اصل مطلب توجه کنند بدنبال ساختن حواشی هستند و ماجرا به داستان حضرت خضر (ع) و حضرت موسی(ع) می‌ماند که بدون توجه به نتیجه در انتهای کار، قضاوت می‌کنند تا چهره مجلس را تخریب کنند.

شریعتی تاکید کرد: مردم باید منفعت یک تصمیم را ببیند و اینکه کاری که من نماینده انجام می‌دهم به نفع آن‌ها است یا به نفع خودم؟ اگر تصمیمی من بگیرم یا اقدامی کنم که به ضرر مردم باشد باید سرزنش شوم؛ اما اگر تصمیمی بگیرم که مردم از آن تصمیم، منفعت ببرند، آن شایسته تقدیر است نه سرزنش.

گفتنی است تلاش این رسانه برای برقراری تماس و انتشار اظهارنظر سایر نمایندگان مازندرانی بهارستان، بی نتیجه ماند و متعاقباً در صورت پاسخگویی، به اطلاع شما مخاطبان گرامی خواهد رسید.

در این مجال، داوری و قضاوت را به مردم می‌سپاریم و بنا بر رسالت‌مان هدف شفاف سازی بوده نه تایید و یا مخالفت؛ اما امیدواریم مجلس یازدهم، مجلسی باشد با تزاری انقلابی و نباید از یاد ببرند که چشم امید این مردم، به تصمیمات آن‌ها دوخته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد علی یوسفی
سلام. ای کاش می پرسیدید چگونه توان پرداخت قسط هشت میلیونی خود را دارید ؟ فقط یک قلم خودرو هشت میلیون !!!!! بقیه مخارج به کنار ، مگر چقدر دریافتی حقوق دارند ؟