کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

جو بایدن نسبت به ترامپ رفتار بدتری با ایران خواهد داشت

1 مهر 1399 ساعت 9:15


به گزارش بلاغ، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در شماره دیروز خود در مطلبی نوشت:«واقعيت اين است که اگر ترامپ در انتخابات آينده آمريکا شکست بخورد و بايدن به عنوان رئيس جمهور آمريکا انتخاب شود رويکرد آمريکا نسبت به ايران هيچ تغييري نخواهد کرد...نکته ديگر اينکه نفوذ اسرائيل در بين دموکرات‌ها بيشتر از جمهوريخواهان است. چه بسا جو بايدن رفتار بدتري با ايران داشته باشد... سياست خارجي آمريکا در خاورميانه همواره در راستاي تأمين منافع رژيم صهيونيستي بوده است. اين در حالي است که نفوذ رژيم صهيونيستي در حزب دموکرات بيشتر از حزب جمهوريخواه است».

این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«اين وضعيت درباره اوباما نيز وجود داشت و وي نيز فشار زيادي به ايران وارد کرد. با اين وجود در يک مقطع زماني به اين نتيجه رسيد که مي‌تواند با برجام نگراني‌های خود و رژيم صهيونيستي را درباره ايران مرتفع کند و در نهايت نيز چنين شد».
همان‌طور که این روزنامه اذعان کرده است، دموکرات‌ها در مقایسه با جمهوری خواهان همواره رفتار خصمانه‌تری با ایران داشته‌اند. برای نمونه، سخت‌ترین و جامع‌ترین تحریم‌های ضدایرانی در دولت‌های دموکرات آمریکا تصویب و اجرا شده است.

دموکرات‌هایی که زیر کت‌شان جلیقه نظامی دارند
صادق زیبا کلام از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب روز گذشته در گفت‌و‌گویی با روزنامه گفته است: «من به‌هیچ‌وجه نمی‌گویم اگر جو بایدن پیروز شود، باید جشن بگیریم و بگوییم ایران و عربستان و بحرین گلستان می‌شوند. همه حرف من این است که این تفکر که- در صد سال گذشته و البته میراث مارکسیست‌ها در ایران است- هیچ فرقی نمی‌کند در آمریکا یک جمهوری‌خواه یا یک دموکرات رئیس‌جمهور باشد، اشتباه است. مارکسیست‌ها به ما یاد داده‌اند در آمریکا کارتل‌ها، صاحبان صنایع، تراست‌ها و صهیونیست‌ها هستند که قدرت را در دست دارند و رئیس‌جمهور سمبل است و کاره‌ای نیست. چه فرقی می‌کند رئیس‌جمهور دموکرات در آمریکا بر سر کار باشد یا جمهوری‌خواه. مارکسیست‌ها به ما یاد دادند اینها همه نمایش است.»

وی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو اظهار کرده است: «اصلاح‌طلبان برای اینکه بتوانند بایدن را به ترامپ ترجیح ‌دهند، دو دلیل اصلی لازم دارند؛ دلیل اولشان بازمی‌گردد به مسئله حقوق بشر... همه ما می‌دانیم ترامپ هیچ اعتقادی به دموکراسی، آزادی‌خواهی و حقوق بشر ندارد و اگر دولت ایران را برای حقوق بشر تحت فشار می‌گذارد، به دلیل دشمنی‌اش است؛ و الا در کنار ایران، عربستان است که وضعیت حقوق بشر در آنجا به‌مراتب از همه جا بدتر است و اساسا چیزی به نام آزادی مطبوعات و مخالفت با حکومت یا انتقاد از حکومت وجود ندارد؛ اما هیچ‌وقت از طرف ترامپ تحت فشار نبوده است.»

سپس زیباکلام افزوده: «اگر ترامپ انتخاب شود و نتوانیم با آمریکا به توافق برسیم، وارد یک دوره پرتنش می‌شویم و به تبع آن شرایط در داخل کشور نیز سخت‌تر می‌شود و همین دلیل دیگری است که باعث نگرانی اصلاح‌طلبان می‌شود و بالطبع ترجیح می‌دهند بایدن رئیس‌جمهور شود.»

نکته قابل اینکه سردبیر شرق به عنوان مصاحبه‌کننده خطاب به زیباکلام گفته است: «آیا فکر نمی‌کنید ما دچار تکرار در تحلیل شده‌ایم؟ به این معنا که ترامپ و بایدن را در زمینه تحلیل‌های آشنا دسته‌بندی می‌کنیم. حرف اصلاح‌طلبان این است که اگر بایدن به پیروزی برسد فرصت برای ادامه و احیای اصلاحات وجود خواهد داشت. چه کسی چنین تضمینی را داده است؟ شرایط امروز دنیا شرایط چند سال گذشته نیست. همین‌طور چه کسی گفته است که اگر ترامپ برنده شود، تندروها دست بالا را پیدا خواهند کرد. با این تحلیل‌ها چند گزینه مهم را نادیده می‌گیریم. نخست توازن قدرت جهانی؛ یعنی چین، روسیه، آمریکا و دوم، تغییرات اجتماعی داخل ایران و مهم‌تر از همه وضعیت نابسامان اقتصادی. فکر نمی‌کنید اگر بایدن پیروز شود، ثمره درختی را که ترامپ کاشته بود، خواهد چید؟ او دیگر در شرایط اوباما نخواهد بود؛ چرا‌که ما هم به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در شرایط آرمانی دوره اوباما نیستیم. بایدن از راهی که ترامپ آسفالت کرده، یکسره جلو خواهد آمد و شاید با دموکرات‌های شیک‌پوشی روبه‌رو باشیم که زیر کتشان جلیقه‌های نظامی به تن دارند. آنان با تجارب دولت اوباما، حالا دست بالا را دارند و به سمتی می‌روند تا به خواسته‌های حداکثری خود برسند.»

از برجام جز نام و یاد چیزی باقی نمانده است!
روزنامه سازندگی در یادداشتی به قلم عضو شورای مرکزی کارگزاران نوشت: آیا صرف اینکه بگوییم ایران در برجام باقی مانده و توافقی هنوز بدون اجرای مفاد پابرجاست منفعتی برای منافع ملی ما دارد؟ بدون شک بله. از برجام جز نام و یاد چیزی باقی نمانده است. اما همین سند که اصولگرایان از آن به عنوان جنازه یاد می‌کنند، آنچنان محکم و مستدل است که آمریکا با آنکه از این قراداد بیرون رفته هنوز درگیر آن است. هنوز دنبال از بین بردن آن است.»

در ادامه مطلب آمده است: «فراموش نکنیم به صرف همین برجام است که آمریکا از یارگیری علیه ایران ناتوان باقی مانده است و در شورای امنیت نمی‌تواند قطعنامه علیه ایران به صدور برساند!»
لازم به ذکر است هدف برجام لغو تحریم‌ها و تهدیدها بود. این در حالی است که پس از برجام، تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا و اروپا علیه ایران تشدید شد؛ واقعیتی که نه فقط اصولگرایان بلکه خود متصدیان و دولتمردان دولت تدبیر و امید بارها به آن اذعان داشته‌اند.

نگرانی اصحاب فتنه برای جمهوریت و گفت‌وگو!
روزنامه دولتی ایران دیروز طی یادداشتی آورده است: «در کشوری که در زمانه‌ای نه چندان دور با طرح ایده گفت‌و‌گوی تمدن‌ها از سوی رئیس‌جمهوری اصلاح‌طلب خود، نظریه‌های جنگ طلبانه قدرت‌های مسلط جهانی را به چالش می‌کشید، چه رخ داده است که حتی بیان طرح‌هایی برپایه تعامل و تنش‌زدایی و گفت‌و‌گو میان گروه‌های سیاسی داخلی با مخالفت و ترشرویی مواجه می‌شود؟ متاسفانه شاهد آن هستیم همان عامل قدرت طلبی و انحصارگرایی که در عرصه جهانی مانع تحقق گفت‌و‌گوی تمدن‌ها شد، در عرصه سیاست داخلی نیز موجب شده تا برخی جریانات سیاسی، بدون توجه به تاثیرات مخرب محدود کردن حوزه‌های تصمیم گیری و کنار زدن نخبگان جریانات مختلف در کاهش سرمایه عمومی نظام، نسبت به کاهش تنش‌ها در داخل کشور مانع تراشی کنند.»

ارگان دولت افزود: «حرکت خزنده‌ای در کشور که بی‌توجه به بحران‌های داخلی و فشارهای بین‌المللی و بدون در نظر گرفتن اهمیت همبستگی ملی و انسجام داخلی و نارضایتی‌های عمومی، سعی در یکدست کردن نظام تصمیم گیری و کنار زدن دیگر جریانات سیاسی از ساختار اداره کشور را دارد مسیری را طی می‌کند که حکایت بر شاخه نشستن و بن بریدن را تداعی می‌کند.»
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «بی‌توجهی احزاب و جریانات سیاسی و عموم مردم نسبت به اقدامات و نتایج عملکرد این طیف‌گریزان از گفت‌و‌گو و البته در حال قدرت گیری و قهر با کنشگری‌های قانونمند سیاسی و بی‌اثر دانستن تاثیر صندوق‌های رای از سوی جامعه که البته خواسته قلبی همین جریان تندرو نیز می‌باشد، سبب خواهد شد که در آینده‌ای نه چندان دور در کشور با محدودیت جمهوریت مواجه شویم، لذا شایسته است که همه دلسوزان کشور و نظام با وجود همه ناملایمات و سختی‌های غیرقابل کتمان و نارضایتی‌ها، تلاش روزافزون برای به چالش کشیدن اقداماتی راکه می‌تواند به تضعیف جمهوریت ختم شود در اولویت کنشگری‌های خود قرار دهند تا همه به این باور برسند که راه نجات کشورمان از بحران‌های اخیر، در گفت‌و‌گو، تنش زدایی و تعامل چه در عرصه داخلی و چه در مواجهه با جامعه جهانی خواهد بود.»

جریان فتنه که سال 88 برای نظام قداره‌کشی کردند و رأی ملت را پایمال، نگران جمهوریت شده‌اند! آشوب‌‌طلبان نیابتی که با دروغ‌بافی بزرگ، علیه اسلامیت و جمهوریت نظام شورش کردند، اوباش جرأت گرفته از آنها شعار نه غزه نه لبنان را طبق سفارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی جار زدند و نتانیاهو آنها را سرمایه‌های اسرائیل در ایران نامید، می‌گویند بیایید گفت‌وگو کنیم! تحریم‌ سال‌های اخیر ناشی از گرای خائنانه‌ بانیان فتنه 88 به آمریکایی‌ها با تعبیر «ضرورت اعمال تحریم‌های فلج‌کننده» است. بنابر گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز و اظهارات مایکل لدین و دیگران، آدرس و گرای آن را عناصر جنبش سبز داده بودند. حالا این خائنان وطن‌فروش بر طبل گفت‌وگو می‌کوبند!


کد مطلب: 438116

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/438116/جو-بایدن-نسبت-ترامپ-رفتار-بدتری-ایران-خواهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com