کارشناس آمریکایی در برنامه تلویزیونی با‌اشاره به اینکه «از آتش زدن پرچم و سرنگونی نمادها به شعار مرگ بر آمریکا رسیدیم» گفت: این یک شعار ایرانی و مربوط به آیت‌الله خمینی است!
۱
plusresetminus
تحلیلگر آمریکایی: از آتش زدن پرچم به شعار «مرگ بر آمریکا» رسیده‌ایم این شعار مربوط به آیت‌الله خمینی است
به گزارش بلاغ، تحلیلگر شبکه تلویزیونی آمریکایی به بررسی تحولات داخلی آمریکا و جنبش سیاه‌پوستان در ایالات‌متحده پرداخت.

وی در بخشی از برنامه تلویزیونی خود، ویدئوهایی از شعارهای معترضان آمریکایی را پخش کرد.
این ویدئو که در آن معترضان آمریکایی شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد می‌زدند، توسط «اِما کولتون»، گزارشگر واشنگتن اگزماینر منتشر شده است.

تحلیلگر آمریکایی ضمن پخش ویدئوی فوق اظهار داشت: ویدئوی این راهپیمایی در اوکلند کالیفرنیا بسیار پربازدید بوده است. پلیسی به نام مینیال اندی این ویدیو را توییت کرده که نشان می‌دهد صدها تن از معترضان جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» عبارتی را فریاد می‌زدند که بیش از دو میلیون بازدید داشته است.

وی دوباره افزود: چهارشنبه‌شب حدود 700 تن از شبه‌نظامیان سیاه‌پوست و هوادارانشان به خیابان‌های اوکلند کالیفرنیا هجوم آوردند و فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند. سپس شروع به آتش زدن و خرد کردن شیشه خودروها و ساختمان‌ها کردند... این ویدئوشه! (معترضان شعار می‌دهند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آمریکا».

تحلیلگر شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت: من فکر می‌کنم شعارشان این بود «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد!» درسته؟ خب تغییر همه این شعار به «مرگ بر آمریکا» ماهیت این جنبش را تغییر می‌دهد، درسته؟ خب حالا می‌دانیم که آنها می‌خواهند آمریکا بمیرد، آنها می‌خواهند آمریکا نابود شود.

وی افزود: قطعاً ما این را می‌دانیم. ما دیدیم که آنها تندیس پدران بنیان‌گذار ما را سرنگون می‌کنند. پرچم آمریکا را آتش می‌زنند اما سر دادن شعاری مثل این، مانند دیگر کارهایشان بسیار زشت و مشمئزکننده است. این فریاد اعتراضی آزاردهنده این مسئله را ثابت می‌کند که نیت واقعی آنها چیست.

تحلیلگر آمریکایی با بازپخش ویدئوی فوق بیان کرد: ریشه جمله «مرگ بر آمریکا» به ایران برمی‌گردد. پس‌ازاینکه [حضرت] آیت‌الله خمینی(ره) کنترل کشور در سال 1979 را در اختیار گرفت، این جمله را ترویج کرد «مرگ بر آمریکا»

به گزارش کاوش مدیا وی در ادامه گفت: آنها آشکارا دارند اعتراف می‌کنند که واقعاً خواسته‌شان چیست؟. این‌طور کل معنی تغییر پیدا کرد. این همان جنبشی است که همه شرکت‌ها در پشت پرده از آن حمایت می‌کنند و با بیانیه‌های عمومی ژست اخلاقی می‌گیرند. مردم در پایین‌شهرها با کودکانشان راهپیمایی می‌کنند و از این حرکات حمایت می‌کنند و به آن اعتبار می‌دهند ولی حالا می‌دانیم اصل ماجرا چیست!

قتل حداقل 59 سیاه‌پوست طی سه ماه گذشته
نزدیک 4 ماه است که از قتل وحشیانه جورج فلوید توسط پلیس نژادپرست آمریکا می‌گذرد. ماجرای جرج فلوید، جرقه‌ای بود تا آتش خشم صدها هزار آمریکایی در سراسر این کشور در اعتراض به این جنایت آمریکایی شعله‌ور شود تا جایی که طی 4 ماه گذشته، در برخی شهرها وقوع جنگ خیابانی گزارش شود و آمار بازداشتی‌ها هم از 13 هزار نفر فراتر رود.

دو روز پیش سی بی‌اس نیوز نوشت: شمار تظاهرکنندگانی که حین اعتراض کشته شده‌اند نیز، دو ماهی می‌شود که به‌روز نشده و آخرین آمار رسمی درباره شمار تظاهرکنندگان کشته‌شده،
21 نفر است.

سی بی‌اس نیوز افزود: اما گزارش‌های تازه نشان می‌دهد، با وجود شدت این اعتراض‌ها که نشان از فوران خشم سیاهان و حتی سفیدپوستان این کشور دارد، پلیس نژادپرست آمریکا هنوز دست از قتل سیاهان برنداشته و طی سال جاری میلادی به طور متوسط هر هفته یک مرد یا زن سیاه پوست را کشته است.

سی بی‌اس در گزارش خود نوشت که: «پلیس آمریکا در طول سه ماه گذشته نیز بعد از مرگ جورج فلوید دست کم 59 مرد و زن سیاه پوست را کشته است.»

تمدید حالت فوق‌العاده
خبر دیگر از آمریکا اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه حالت فوق‌العاده را در این کشور به دلیل آنچه «خطر دخالت خارجی» در انتخابات خوانده است، تمدید کرد.

خواسته ترامپ برای زندانی کردن کسانی‌که پرچم آمریکا را آتش می‌زنند
شایان ذکر است، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا حدود دو ماه پیش، در یک برنامه انتخاباتی در اوکلاهما خواستار تصویب قانونی شد که بر اساس آن کسانی که اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا می‌کنند حداقل به یک سال حبس محکوم شوند. ترامپ در اظهاراتی گفته بود: ما باید قانونی را تصویب کنیم که اگر شما پرچم آمریکا را به آتش کشیدید، حداقل یک سال به زندان محکوم شوید. ما باید این کار را انجام دهیم. ما درباره آزادی بیان صحبت می‌کنیم ولی این هتک حرمت و بی‌احترامی است.
رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌ازاین نیز چنین پیشنهادی را مطرح کرده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما