تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۴۳۶۸۱۱
در حالی سال تحصیلی جدید با همه شکل و شمایل عجیب و غریبش آغاز شده است که خیلی از دانش‌آموزان نیازمند نتوانسته‌اند خود را با شیوه جدید آموزشی به دلیل محرومیت وفق دهند و غصه نداشتن تبلت چند ماهی است که آن‌ها را کلافه کرده است؛ اما مردم بار دیگر، نذری کرده‌اند که زودتر از همیشه جواب می‌دهند؛ نذر لبخند، نذر تبلت...
۰
plusresetminus
دست به خیری مازندانی‌ها برای شادی دانش‌آموزان نیازمند/نذری که زود جواب می‌هد
به گزارش بلاغ، امسال اوضاع نه بر وفق مراد دانش آموزان است نه والدین‌شان، همه چیز به هم ریخته است؛ از شکل و شمایل آغاز سال تحصیلی و زمان بازگشایی مدارس گرفته تا نوع آموزش، تحصیل، تکلیف و آزمون. مطابقت معلمان و دانش‌آموزان و والدین با شرایط منحصر به فرد امسال، کمی زمان می‌برد و برای سازگاری با شرایط تازه، همه کمی کلافه‌اند.

شیوع ویروس کرونا، الگوی جدیدی از آموزش را برای مقاطع تحصیلی به ویژه ابتدایی و پیش دبستانی به بار آورد که در این نوع تکنولوژی، خرید و استفاده از تبلت، گوشی‌های هوشمند و اینترنت که مشمول صرف هزینه مضاعفی بر سبد خرید خانوارها است، الزامی و ضروری است.

کرونا امسال قوز بالای قوز شد و خانوارها طی سال تحصیلی جدید در کنار دغدغه‌ها برای تامین هزینه‌های هر ساله برای تهیه لباس فرم، سرویس مدارس، خرید کیف، کفش و لوازم التحریر، هزینه مدارس، یک هزینه مضاعف دیگری هم بر روی دوش‌شان می‌بینند و آن خرید تبلت و یا گوشی هوشمند برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد طی سال تحصیلی جدید است.

جدا از انقولت‌ها بر سر عدم بستر مطلوب دسترسی به اینترنت در تمام نقاط کشور به ویژه در مناطق دوردست روستایی و کوهستانی، خیلی از دانش‌آموزان از اقشار آسیب پذیر و کم درآمدی هستند که در تهیه ساده‌ترین ملزومات تحصیلی خود مانده‌اند و حالا تهیه یک تبلت چند میلیونی که هزینه‌اش حتی چندین برابر تهیه کل ملزومات هر ساله‌شان است، سنگ بزرگی است که جلوی راه آن‌ها و خانواده‌هایشان قرار گرفته است.


              

در حال اتخاذ تمهیدات برای تهیه تبلت برای 40 هزار دانش‌آموز هستیم

اسفندیار نظری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص افزایش قیمت تبلت در آستانه تحصیلی و همچنین ناتوانی تعداد قابل توجهی از خانوارها در خرید و تهیه گوشی‌های هوشمند که از ملزومات آموزشی سال تحصیلی جدید است؛ اظهار کرد: ما در این خصوص تدابیری را اتخاذ کردیم و بی‌شک بی تفاوت نسبت به این دسته از دانش‌آموزان‌مان نیستیم.

وی افزود: ما در شرایط فعلی با ورود شخص استاندار مازندران در حال اتخاذ تدابیری برای تهیه و خرید تبلت برای نزدیک به 40 هزار دانش‌آموز مازندرانی هستیم.

پای کار آمدن اصناف، مردم و سازمان‌ها برای حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز هم اکنون سازمان صمت مازندران، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی پای کار آمدند، یک هماهنگی‌های به وجود آمده است تا این حمایت‌ها منسجم و هدفمند باشد.

این مسئول ادامه داد: در حال رایزنی‌های ابتدایی با ارگان‌ها و حتی بانک‌ها هستیم تا با هماهنگی‌های لازم، یک تسهیلاتی را به خانواده‌ها بدهند تا مشکلی از بابت تهیه هزینه خرید گوشی هوشمند نداشته باشند.

نظری با بیان اینکه طی سال تحصیلی جدید، حدود 40 هزار دانش آموز داریم که فاقد گوشی و تبلت هستند و با هماهنگی و پویش همکلاسی مهربان برای این دانش آموزان دارد تمهید مقدمات صورت می‌گیرد؛ تصریح کرد:  با تولید محتوا در قالب  CD ،DVD و درس‌نامه قطعا نخواهیم گذاشت هیچ دانش آموزی از آموزش کیفی عقب بماند.

        

تعیین تکلیف جزییات اقدامات حمایتی برای دانش‌آموزان تا هفته آینده/تحصیل 560 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید

وی بیان کرد: فعلا در حال رایزنی و آماده سازی مقدمات ابتدایی برای تحقق این بستر هستیم و تا اوایل هفته آتی، تکلیف نهایی تمام این پیگیری‌ها و شرایط و جزییات آن مشخص خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران،عنوان کرد: البته جدا از این اقدامات، مردم هم با راه‌اندازی پویش‌های مجازی برای کمک به دانش‌آموزان برای تهیه گوشی، دست به کار شده‌اند و این پویش در استان مازندران نیز تشکیل و در حال فعالیت است.

نظری در خصوص تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید در استان مازندران اعلام کرد: امسال ما در استان مازندران نزدیک به 560 هزار دانش آموز داریم که منهای مقطع پیش دبستانی به 506 هزار دانش آموز می‌رسد.

مجتبی کواکبیان نماینده تشکل‌های مردم نهاد استان مازندران در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی نهادهای مردمی برای کمک به داتش‌آموزان کم و بی بضاعت مازندرانی می‌گوید: پویش مردمی همکلاسی مهربان جهت تامین گوشی‌های هوشمند و تبلت دانش‌آموزان نیازمند مازندران، تشکیل شده است.

وی افزود: این پویش مردمی که از سوم شهریور ماه آغاز به کار کرده است و تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت، در پایان مهرماه و پس از توزیع اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان به ویژه تبلت، به ارائه گزارش کامل کمک‌های مردمی و اقدامات صورت گرفته می‌پردازد.

        

آغاز پویش همکلاسی مهربان از 3 شهریورماه/کمک‌های مردمی صرف همان شهرستان می‌شود

دبیر پویش مردمی همکلاسی مهربان استان مازندران، خاطرنشان کرد: این پویش، مختص به این یک مدت نیست و بنا است در تمامی فصول سال، فعالیت خود را در جهت حمایت از تحصیل و دانش‌آموزان نیازمند، ادامه دهد.

نماینده تشکل‌ و سازمان‌های مردم نهاد استان مازندران، ادامه داد: در گام نخست با مشارکت و تعامل با دستگاه‌های ذیربط نظیر کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش، آمار دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد و در نهایت مشخص شد نزدیک به 40 هزار دانش‌آموز فاقد هر نوع گوشی هوشمند هستند.

کواکبیان گفت: اگر در یک خانواده‌ای یک نفر از والدین گوشی هوشمند داشته باشد، مشمول این آمار نشده است و این تعداد، دانش‌آموزانی هستند که کاملا از دسترسی به تبیلت و گوشی هوشمند، محروم هستند.

وی عنوان کرد: آمارها به تفکیک هر شهر مشخص شده است و حمایت‌های مردمی و کمک‌های خیرین هر شهر برای همان شهر مصرف خواهد شد و حتی اگر خیری افراد نیازمندی را به ما معرفی کند، به آن فرد خاص کمک خواهیم کرد.

دبیر پویش مردمی همکلاسی مهربان استان مازندران، متذکر شد: در همین مدت کوتاه، طی روزهای اخیر در قالب این پویش، 300 دستگاه تبلت میان دانش آموزان نیازمند شهرستان محمودآباد تقسیم شد.

            

حمایت‌هایی که ایرانی است...

نماینده تشکل‌ و سازمان‌های مردم نهاد استان مازندران، با بیان اینکه تمامی این تبلت‌ها در حمایت از کالای ایرانی از برندهای داخلی خریداری می‌شود، تشریح کرد: ما با مذاکره‌ای که با یکی از شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان چالوس که در تولید گوشی هوشمند و تبلت فعالیت دارد و در واقع مونتاژ می‌کند، انجام دادیم، مشخصات تبلت‌های مورد نیاز را برایشان ارسال کردیم و به زودی با توافقات انجام شده و جمع آوری مبالغ مردمی، خریداری و در میان دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

کواکبیان با بیان اینکه شماره حساب کمک‌های مردمی به این پویش مربوط به مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران است، مطرح کرد: شهروندان مازندرانی می‌توانند جهت حمایت و کمک به دانش‌آموزان نیازمند شهر و استان خود، مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت 3480-7334-3373- 6104 و یا با کد دستوری #1*2002*1*6655* ارسال کنند.

دست به خیری مازندانی‌ها برای شادی دانش‌آموزان نیازمند

 تصمیم آغاز سال تحصیلی جدید و آموزش دانش‌آموزان از طریق برنامه «شاد»، برخی از دانش‌آموزان محروم کشورمان را غمگین ساخت، چرا که استفاده از برنامه شاد نیازمند دسترسی به گوشی‌های هوشمند و تبلت بود که این دانش‌آموزان از آن محروم بودند.

در ادامه، بار دیگر مردم پای کار آمدند و با راه اندازی پویش همکلاسی مهربان، کمک‌هایشان را نذر خرید لوازم مورد نیاز تحصیلی کردند تا لبخند را بر لبان دانش‌آموزان محروم مازندرانی بنشانند.

بی شک، با حضور و شکوه اقدامات خداپسندانه مردم مازندران، در آینده‌ای نه چندان دور، با توزیع 40 هزار تبلت میان دانش‌آموزان محروم، دیگر هیچ دانش‌آموزی در استان مازندران، فاقد تبلت و گوشی هوشمند نخواهد بود و پا به پای سایر دانش‌آموزان استان، در یک فضای آموزشی مطلوب، سال تحصیلی را می‌گذرانند.

آری، این همدلی، این مهربانی و این دست به خیری، ستودنی است؛ مازندران نه تمام  دشت و مراتعش بلکه دل تک تک مردمانش همیشه سبز است و پر طراوت و به قول «سهراب» باید گفت:«چشمه‌هاشان جوشان و گاوهاشان شیر افشان باد».

گزارش از مجتبی قربانی

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲