«ناقلان معصوم» را دریابیم؛

زنگ بی‌مهری در شهریور کرونایی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۶۵۳۳
مدارس به روی کودکان که چندان نمی توانند پروتکل ها را رعایت کنند باز شده است، در حالی که تخت مخصوص ای سی یو کودکان، متخصص کودکان زیادی وجود ندارد که پاسخگوی موج سومی برای این نگاههای معصوم باشد.
۰
plusresetminus
زنگ بی‌مهری در شهریور کرونایی
به گزارش بلاغ، سال قبل در این روزها تنها دغدغه خانوادهها هزینه تحصیل و کیفیت اموزشی در مدرسه برای فرزندانش بود، اما این روزها با وجود سایه سنگین کرونا، این نیز بر دیگر مشکلات افزود و رفتن یا نرفتن مدرسه را بزرگترین دغدغه والدین تبدیل کرد.

کرونا که در کشور به مرز 20 هزار نفر رسیده است و کودکان نیز از این ویروس خبیث در امان نیستند، زمانی متولیان وزارت بهداشت همه را به ماندن در خانه تاکید می دادند، اما این روزها با وجودی که دانشگاهها هنوز باز نشده اند به بازگشایی مدارس پرداختند و خانوادههای را در دلهره و دانش اموزان را در انبوهی از نگرانی ها سوق دادند، بیرونی که برای کودکان تبدیل به غول شده بود، امروز باید آموزش های درسی ببینند.
 
شروع مشق شب کرونایی
 
رضا دانش آموز کلاس پایه دهم تجربی در گفتگو با خبرنگار بلاغ از دغدغه هایش گفت: از شروع به کرونا در خانه ماندیم، تعطیلات نوروز برخلاف سالهای قبل به مسافرت نرفتیم و حتی برای دیدن خانواده ها در هیچ مهمانی شرکت نکردیم، تنها به خانه مادر بزرگ آن هم هر چند هفته برای چند ساعت می رویم.

وی از نگرانی اش از شروع تحصیلی عنوان کرد: روز گذشته به مدرسه رفتیم، از 180 نفر در پایه دهم باید یک روز در میان 90 نفر به مدرسه بیایند، در کلاس 18 نفر هستیم، هر میز یک نفر، حضور در کلاس ها اجباری نیست، کلاس های آنلاین هنوز تشکیل نشده است.

این دانش آموز که در یکی از مدارس مطرح آمل در حال تحصیل است، اظهار کرد: همه ماسک می زنند، ولی دستگاه ضدعفونی، گیت ضدعفونی، تب سنج و یا مانند این در مدرسه وجود ندارد، مواد ضدعفونی کننده هم در دسترس دانش آموزان نیست.

مادر محمدجواد با بیان اینکه پسرش در کلاس اول ابتدایی رفته است، خاطرنشان کرد: دانش اموزان کلاس را به دو قسمت و یک روز در میان تقسیم کرده اند، با این وجود 15 نفر در کلاس هستند.
 
زنگ  بی مهری برای مهر
 
وی با تاکید اینکه هیچ زیرساختی در مدارس دولتی برای کرونا فراهم نشده است، بیان کرد: امادگی برای شروع کلاس ها وجود نداشته با وجود اینکه از قبل ها بازگشایی مدارس در شهریور مطرح شده بود، اما هیچ تغییری نسبت به سال قبل در مدرسه دیده نمی شود، تب سنج، یا تونل ضدعفونی و یا  هرگونه ای وسیله ای برای ضدعفونی وجود ندارد.

این خانم خانه دار تصریح کرد: از ابتدای کرونا ما را به در خانه ماندن توصیه کرده اند، حالا بدون اینکه شرایط فراهم باشد باید فرزندان را به مدرسه ببریم؛ هرچند اجباری وجود ندارد، اما بهتر بود وضعیت برای مهیا شدن دانش آموزان فراهم می شد تا نگران و سردرگم نباشیم.

وی ادامه داد: با وجودی که می گویند نباید مدارس دولتی هزینه ای بگیرند، باید 600 هزار تومان بپردازیم در حالی که نمی خواهم پسرم را به مدرسه ببرم؛ چرا که با وجود شرایط کرونا و نبودن محیط مناسب سلامتی فرزندم در اولویت است.

مادر این پسر 7 ساله خاطرنشان کرد: مسئولین مدرسه بیان کردند که اگر فرزندم را به مدرسه می اورم باید تعهد بدهم، این چنین اقداماتی بیشتر باعث نگرانی خانوادهها شده است.
 
بازار داغ سودجویی مدارس غیرانتفاعی در سایه کرونا
 
خاک پور، مادر سها 12 ساله درخصوص شروع سال تحصیلی ابراز نگرانی کرد و افزود: در اطرافیان مان افراد زیادی جان خود را بخاطر بیماری کرونا از دست داده اند و بسیاری بخاطر شرایط بیماری حال بدی داشتند، کرونا شوخی نیست که با تصمیم های ناگهانی و غیر برنامه ریزی شده آن را به بازی گرفته اند.

وی ادامه داد: با وجودی که کودکان نیز این بیماری را میگیرند و تا مدتها در بدن کودکان نهفته است و چندی پیش کودکی نیز از این بیماری فوت کرده، اگر فرزندمان کرونا بگیرند، چه کسی پاسخگو خواهد بود.

این بانوی شاغل با بیان اینکه در خبرها گفته شده مدارس غیرانتفاعی 50 درصد از هزینه تحصیل باید کم کنند، عنوان کرد:  سال گذشته دخترم کلاس پنجم بود و 3 میلیون 700  شهریه داده ایم، اما امسال که به کلاس ششم می رود باید 5 میلیون بدهیم، در حالی که تمام وقت در مدرسه نیست و یا برنامه های کمتری نسبت به سال قبل دارند، این افزایش هزینه بی انصافی است.

وی تصریح کرد: مدارس دولتی نیز بخاطر اینکه سال قبل غیرانتفاعی تحصیل کرده، ثبت نام نمی کردند، این فشارها به خانوادهها در شرایط کرونایی که همه دچار مشکلات اقتصادی هستند، درست نیست.
مادر سها با تاکید اینکه فعالیت چندانی در برنامه شاد نداشتیم، خاطرنشان کرد: برنامه شاد را  نه معلم و نه  دانش آموز، فقط برای این است که آموزش و پرورش برنامه داده است، همه فعالیت ها در واتساپ انجام می شود، حالا برای امسال شاید تغییراتی ایجاد شده موثر باشد.
 
ناقلان معصوم

کودکان ناقلان کرونا هستند و بدون علامت می توانند به خانواده این ویروس را منتقل کنند، حالا مدارس به روی کودکانی که تا دیروز در خانه بخاطر کرونا حبس شده بودند، باز شده است.

مدارس به روی کودکان که چندان نمی توانند پروتکل ها را رعایت کنند باز شده است، در حالی که تخت مخصوص ای سی یو کودکان، متخصص کودکان زیادی وجود ندارد که پاسخگوی موج سومی برای این نگاههای معصوم باشد.

هیچ اجباری برای حضور یا عدم حضور دانش آموزان وجود ندارد، اما باید تحت پوشش یکی از روش های مشخص شده تحصیلی قرار بگیرند و فرایند اموزشی را طی کنند، اما انچه جدای از حضور و عدم حضور نگران کننده است، شهریه های بالای مدارس است و اینکه حتی دانش آموزان پیش دبستانی باید در مدرسه ای ثبت نام کنند با وجودی که امکان آموزش سخت است و طبق آماری که در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شد بعد از بازگشایی مدارس در اردیبهشت ماه  تنها 16 درصد دانش آموزان برای حل مشکلات درسی به مدرسه رفتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴