کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکائی‌ها معتقدند کشورشان درگیر جنگ داخلی است

15 شهريور 1399 ساعت 23:45

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کلید واژه «جنگ داخلی» نیز این روزها در رسانه‌های این کشور مرتب تکرار می‌شود. رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی حامی دو طرف تهدید کرده‌اند در صورت بروز «تقلب»، هوادارانشان به خیابان‌ها خواهند آمد.


به گزارش بلاغ، 58 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده. انتخاباتی که به گفته سیاسیون و رسانه‌های این کشور شاید تبدیل به «بدترین» و «عجیب ترین» انتخابات تاریخ این کشور شود. آمریکایی که زمانی خود را الگوی دموکراسی و انتخابات آزاد در جهان معرفی می‌کرد، با قدرت گرفتن فردی در مختصات ترامپ، به سمتی حرکت می‌کند که قادر نیست یک انتخابات ساده برگزار کند و سردمداران و سیاستمداران این کشور همه، از امکان تقلب، «جنگ داخلی» و «بروز هرج و مرج»

پس از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو سخن می‌گویند. بدون اغراق، «جنگ داخلی» کلید واژه‌ای است که این روزها زیاد در آمریکا تکرار می‌شود. آمریکا کشوری است که مردم آن دلبستگی چندانی به نمادهای ملی خود ندارند و روزی نیست که پرچم این کشور در اعتراضات ضد نژادپرستی در گوشه و کنار آمریکا به آتش کشیده نشود. از سوی دیگر بیش از 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه جنگی در این کشور یافت می‌شود و این وضعیت، در کنار آنچه بالا به آنها اشاره شد بروز جنگ داخلی در آمریکا را محتمل کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا مدتهاست که می‌گوید رای‌گیری به صورت پستی به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند منجر به «تقلب گسترده در نتایج انتخابات» شود. در نقطه مقابل دموکرات‌ها نیز اصرار دارند انتخابات باید به صورت پستی برگزار شود. دموکرات‌ها نیز می‌گویند به شدت نگران تقلب در انتخابات از سوی ترامپ هستند، چرا که او نشان داده، برای ماندن در قدرت و رسیدن به اهدافش، دست به هر کاری می‌زند!

ایندیپندنت نیز گزارش داده دونالد ترامپ در آخرین تلاش خود برای زمینه ‌سازی جهت به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست، گفته انتخابات 3نوامبر(13 آبان )

«فاسدترین انتخابات تاریخ خواهد بود».
 طی روزها و هفته‌های اخیر کلید واژه جنگ داخلی بارها از سوی افرادی مثل چامسکی، فرید من، بیل کلینتون، هیلاری کلینتون و رسانه‌هایی مثل سی ان ان و نیویورک تایمز و... نیز تکرار شده است. ترامپ معتقد است «حتما»ً پیروز انتخابات اوست و در غیر این صورت، تقلب شده است. کلینتون نیز چند هفته پیش از بایدن خواست در صورت شکست، همان ابتدای کار نپذیرد. برخی در میان حتی، از احتمال مداخله ارتش سخن گفته‌اند. شماری نیز نگران طرفداران نژادپرست و البته مسلح ترامپ هستند که شکست او را نپذیرند. طرفداران جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» نیز در برخی شهرهای آمریکا مسلح شده‌اند و ظاهرا حق با تحلیلگران است که هشدار داده‌اند: «در آمریکا همه چیز محیای وقوع یک جنگ تمام عیار داخلی است».

هشدار کوهن
در تازه‌ترین این هشدارها «مایکل کوهن» وکیل سابق دونالد ترامپ هشدار داده ترامپ برای ماندن در قدرت حاضر است به هر کاری از جمله دستکاری در آرا و حتی به راه‌انداختن جنگ دست بزند. وی در مصاحبه‌ای با شبکه «ان بی‌سی نیوز» درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر این کشور گفته: «خب، دونالد ترامپ هر کاری و همه کاری را برای برنده شدن خواهد کرد و من معتقدم این مسئله دستکاری در آرا را هم شامل می‌شود...معتقدم او حتی تا راه‌انداختن جنگ پیش خواهد رفت تا از قدرت کنار نرود. بزرگترین ترس من این است که قدرت در سال ۲۰۲۰ به شکل صلح‌آمیز منتقل نشود».

«کوهن» که سال‌ها در کنار ترامپ به عنوان وکیل شخصی وی حاضر بوده، سال گذشته دوره محکومیت زندان ۳ ساله خود را آغاز کرد. او اخیراً در پی نگرانی‌ها به دلیل شیوع کرونا، آزاد شد تا باقی دوره محکومیت خود را در خانه بگذراند.کوهن سال گذشته هنگام شهادت در مقابل کنگره ترامپ را شیاد و متقلب خواند و درباره دوران حضورش کنار وی کتابی نوشته که در روزهای آتی فروش آن آغاز می‌شود.

مرگ بر آمریکا!
همزمان با کشمکش‌های سیاسی بر سر انتخابات آمریکا، گزارش‌ها از ادامه سرکوب معترضان به نژادپرستی در این کشور حکایت دارند. نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا در واکنش به ادامه اعتراض‌ها در شهر «راچستر» ایالت نیویورک علیه قتل نژادپرستانه «دانیل پرود»، به خشونت، شلیک گاز فلفل و حمله به معترضان دست زدند. 

معترضان به قتل نژادپرستانه این شهروند سیاه پوست آمریکایی، در «خیابان کورت» شهر راچستر تجمع کردند اما نیروهای پلیس با این اعلام اینکه تجمع، غیرقانونی است، به معترضان حمله و گاز فلفل به سمت آنها شلیک کردند. به گزارش فارس همزمان با تجمع اعتراضی در راچستر، عده‌ای از معترضان در شهر نیویورک نیز ضمن در حمل دست نوشته‌هایی با مضمون محکوم کردن خشونت و تبعیض ساختاری در آمریکا، این شعار را تکرار کردند: «مرگ بر آمریکا».


کد مطلب: 436465

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/436465/آمریکائی-ها-معتقدند-کشورشان-درگیر-جنگ-داخلی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com