بررسی موج جدید توهین به مقدسات اسلام در غرب و اروپا

رشد اسلام‌گرایی عامل برخورد حذفی و تحقیری غرب با اسلام است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۳۶۳۱۱
همزمان با افزایش تلاش‌های غرب برای تحمیل نظم آمریکایی- صهیونیستی بر منطقه، موج جدیدی از اهانت غربی‌ها به دین مبین اسلام کلید خورده است.
۱
plusresetminus
رشد اسلام‌گرایی عامل برخورد حذفی و تحقیری غرب با اسلام است

به گزارش بلاغ، کشورهای غربی که اکنون به شدت تلاش می‌کنند یک نظم آمریکایی- صهیونیستی را بر کشورهای منطقه تحمیل کنند و این تلاش‌ها را می‌توان از سازش امارات با رژیم صهیونیستی تا سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به منطقه، با وضوح تمام دید، اهانت به اسلام را نیز به عنوان مانع اصلی این سلطه طلبی، کلید زده‌اند.

در موج جدید این اهانت‌ها، ابتدا نسخه‌ای از قرآن کریم در شهر «مالمو» سوئد سوزانده و فیلم آن را در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. سپس، در فرانسه نشریه هتاک «شارلی عبدو»، با چاپ کاریکاتوری، به پیامبر اسلام(ص) مجدداً اهانت کرد.

به اعتقاد کارشناسان، این اهانت‌ها کاملاً هدفمند صورت می‌گیرد و سران کشورهای اروپایی سودای بازگشت به دوران تسلط خود بر جوامع اسلامی را در سر دارند. آنها خوب می‌دانند که اولین و مهم‌ترین مانع در مقابل تسلط شان بر کشورهای اسلامی، دین اسلام است و به همین خاطر، این دین را هدف قرار می‌دهند. البته، غرب به رسم مالوف و همیشگی خود، این اهانت‌ها را تحت پوشش آزادی بیان، توجیه می‌کند. همین استدلال مکارانه را «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، هم در واکنش به اقدام نشریه «شارلی عبدو» به کارگرفت؛ او در پاسخ به سؤال خبرنگاری، مدعی حمایت از آزادی بیان شد و گفت که توهین به پیامبر اسلام (ص) و مقدسات مسلمانان از سوی یک نشریه فکاهی در فرانسه را محکوم نخواهد کرد. این استدلال در حالی صورت می‌گیرد که فرانسه در جاهایی که منافعش در خطر قرار می‌گیرد، از بزرگ‌ترین ناقضان اصل آزادی بیان است. به عنوان مثال، اگر کسی در فرانسه راجع به ماجرای «هولوکاست» فقط حرف بزند، به سه سال زندان محکوم می‌شود! جالب است که همین ماکرون اول اسفند سال 1397 طی سخنرانی خود در مراسم سالانه «شورای نمایندگان مؤسسات یهودی در فرانسه» هر گونه انتقاد علیه«صهیونیسم» و «اسرائیل» را جرم دانست و اعلام کرد که فرانسه به زودی قوانینی را در این خصوص تصویب خواهد کرد! و البته، این قوانین تصویب هم شده‌اند. به موجب تصویب مجلس فرانسه، مبارزه با ایدئولوژی صهیونیسم (ایدئولوژی رژیم اسرائیل)، نوعی یهودی ستیزی است و مستوجب عقاب و مجازات است.

«روژه گارودی» فیلسوف و مورخ فرانسوی، که در کتابش فقط نوشته بود، کشته شدن شش میلیون یهودی به دست نازی‌ها، رقم درستی نیست، در سال 1998 به زندان محکوم شد و پس از آزادی از زندان هم به صهیونیست‌های افراطی اجازه داده شد او را به شدت کتک بزنند و موجب مرگ او شوند. «تری میسان» در فرانسه، «هلن توماس» در آمریکا، «ارنست زانبل» در آلمان، «دیوید اروین» در انگلیس و افراد بسیاری صرفا به خاطر تردید در افسانه هولوکاست، سرنوشتی مشابه روژه گارودی داشته‌اند.

زانبل در آلمان به پنج سال حبس محکوم شد و هلن توماس که حدود 50 سال خبرنگار کاخ سفید بوده است، پس از اظهار نظر در‌باره هولوکاست، اخراج شد و به خاطر فشارهای مضاعف، دق کرد و جان سپرد. دیوید اروین مورخ سرشناس انگلیسی، هم به خاطر انکار هولوکاست، توسط دستگاه قضایی این کشور به سه سال حبس محکوم شده است.

واکنش شیخ الازهر
« احمد الطیب»، شیخ الازهر، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: کسانی که جرأت انجام جنایت سوزاندن قرآن کریم را داشته‌اند، باید بدانند این یک جنایت تروریستی وحشیانه است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: این اقدامی نژادپرستانه است و آتش تروریسمی را که شرق و غرب از آن رنج می‌برند، شعله‌ور می‌کند. چنین اقداماتی، انزجار را افزایش داده و امنیت جوامع را از بین می‌برد. الطیب گفت: این‌ها باید بدانند سوزاندن قرآن کریم، جریحه‌دار کردن احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان است. تاریخ جهان این جنایت‌ها را در صفحات ننگ ثبت می‌کند.

به اعتقاد کارشناسان، ادعای محافل سیاسی و خبری غربی مبنی بر اینکه سوزاندن قرآن درسوئد‌، کار افراطیون بوده است، صرفا نوعی فرار به جلو است و دولت‌های غربی با توهین به اسلام در فرانسه و سوئد، قصد دارند که میزان حساسیت در جوامع اسلامی را بسنجند و اگر ببینند دولت‌ها و مردم کشورهای اسلامی، واکنشی نشان نداده‌اند، حملات خود علیه اسلام را گسترده‌تر خواهند کرد.

به اعتقاد کارشناسان، ادعای محافل سیاسی و خبری غربی مبنی بر اینکه سوزاندن قرآن درسوئد‌، کار افراطیون بوده است، صرفا نوعی فرار به جلو است و دولت‌های غربی با توهین به اسلام در فرانسه و سوئد، قصد دارند که میزان حساسیت در جوامع اسلامی را بسنجند و اگر ببینند دولت‌ها و مردم کشورهای اسلامی، واکنشی نشان نداده‌اند، حملات خود علیه اسلام را گسترده‌تر خواهند کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴