شور و شعور وصف‌ناپذیر مردم دیار علویان در عزای سیدالشهدا(ع)؛

مازندران غرق در ماتم عاشورای حسینی شد/عشقی که پایانی ندارد‌+ تصاویر

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۳۶۱۷۹
مردم علوی و ولایتمدار مازندران در روز عاشورا با حضور در هیأت‌های عزاداری به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
۰
plusresetminus
مازندران غرق در ماتم عاشورای حسینی شد/عشقی که پایانی ندارد‌+ تصاویر
به گزارش بلاغ، روز دهم محرم است؛ روزی که نه تنها ما شیعیان بلکه تمامی آزادی‌خواهان جهان از شنیدن آنچه سال 61 هجری در چنین روزی بر اهل بیت پیامبر(ص) گذشت، اشک می‌ریزند.

روز عاشوراست و دل‌های دوستداران حسین(ع) غمین و گرفته، فرقی نمی‌کند که در کجای این دنیا باشی، فرقی نمی‌کند که مجلس عزا بر پا باشد یا بخاطر کرونا همه چیز مجازی شود، وقتی دلت بی‌تاب حسین(ع) باشد روز عاشورا بغضی در گلو داری که جز با اشک بر اهل بیت پیامبر(ص) آرام نمی‌گیرد.

روز عاشورا تنها روز حزن و گریه نیست، روز حر و آزادگی است؛ روز عباس و وفاداری است، روز حبیب بن مظاهرها و علی اصغرها، روز زینب (س) و چشم زیبابین است که ظهر روز عاشورا فرمود « ما رایت الا جمیلا».

امروز یکشنبه ۹ شهریورماه مصادف با عاشورای حسینی است. شب گذشته و امروز در هیأت‌های مذهبی دلدادگی‌ها شیعیان و عزاداران به اوج خود می‌رسد.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا حال و هوای عزاداری در هیأت‌های کشور متفاوت است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از یک سو موجب ایجاد نظمی مثال زدنی در جلسات مذهبی شده و از سوی دیگر برگزاری و برپایی عزاداری‌ها را به گونه دیگر رقم زده است.

در روز عاشورای حسینی اجتماع بزرگ عزاداران در همه شهرهای مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور پرشور دوست‌داران و عزاداران خاندان اهل بیت همراه با نوحه‌خوانی برگزار شد.

مردم مازندران امروز در عاشورای عزیز زهرا (س) بر سر و سینه زدند، هیئت‌های عزاداری و دسته‌جات سینه زنی و زنجیر زنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکنی که در نظر گرفته شده بود حضور یافتند تا در عزاداری سید و سالار شهدا سنگ تمام بگذارند.

‌جای جای ایران در عاشورای حسینی شاهد حضور دلدادگان به خاندان اهل بیت (ع) است. البته حضوری توام با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت تدابیر  بهداشتی."

سراسر ایران اسلامی در روز عاشورای حسینی سیاهپوش و عزادار است. میلیون ها عاشق حضرت سیدالشهدا امروز در جای جای ایران با برگزاری مجالس عزا یاد حضرت شهید کربلا؛ امام حسین (ع) را گرامی داشتند.

مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیشتر شهرهای ایران، بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا آغاز شده و دسته‌های عزاداری با تجمع در مساجد و تکایا به یاد امام حسین (ع) و یارانش به سوگ و عزاداری نشسته اند.

در این ایام تمامی هیئت‌ها تلاش کردند تا درکنار برگزاری مراسم‌ها توجه به سلامت عشاق ابا عبدالله را نیز مورد توجه قرار دهند و پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کنند. امسال کمیت در مراسم‌ها مهم نبود، بلکه مهم کیفیت انجام این مراسمات بود که عشق را به هر زمان، نحو و شیوه‌ای که بیان شود زیبا است.

مردم ما نشان دادند که ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی را از واقعا عاشورا آموختند و این درس را نه تنها در محرم بلکه در برهه‌های مختلف و رویارویی با اتفاقات گوناگون به این مهم همواره توجه داشته‌اند.

ملت امام حسین(ع) شور و شعور حسینی را امسال در کنار یکدیگر به جهان نشان دادند و افتخاری با بصیرت در تاریخ این مرز و بوم رقم زدند.


برای دیدن تصاویر وارد لینک گزارش تصویری شوید
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴