تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۳۶۱۷۵
آنانی که به درخواست‌های متعدد بزرگان و مسئولان استان‌های شمالی بویژه مازندران در ممنوعیت سفر به این استان‌ها را پاسخ منفی دادند، مردانه و شجاعانه مسئولیت گسترش کرونا و درگیرشدن شمار کثیری از مردم این استان‌ها را بعهده بگیرند و دین و عزاداران را متهم نکنند که این از بیماری روحی و قلبی آنان خواهد بود.
۰
plusresetminus
مسئولیت گسترش کرونا در 10 روز آینده را مردانه به عهده بگیرید
به گزارش بلاغ، از یک هفته مانده به تعطیلات ایام عزای سید و سالار شهیدان، که با دو روز قبل از تاسوعا و عاشورا، تعطیلات آغاز می‌شد و به‌طور طبیعی و براساس تجربه‌های قبلی، موج سفرها به استان‌های مسافرپذیر به‌خصوص استان‌های شمالی آغاز می‌شد، درخواست‌های زیادی از مردم و مسئولان و شخصیت‌ها و نخبگان این استان‌ها از ستاد ملی کرونا از طروق مختلف و از جمله رسانه‌ها مطرح شد، که نهایت با اعلام اینکه آقای رئیس جمهور موافق ممنوعیت حتی موقت سفر به این استان‌ها نیست، نگرانی‌ها برای یک تا دو هفته بعداز عاشورا تشدید شد و علی‌رغم رعایت کامل مراکز دینی، مساجد، حسینیه‌ها و برگزاری مراسمات عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، که به‌طور مثال‌‌زدنی به اجراء گذارده شد و مورد تحسین و تمجید مسئولان بهداشتی این استان‌ها و حتی کل کشور قرار گرفت، اما عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی بسیاری از مسافران، این احتمال را قدرت بخشید که پیامد طبیعی این بی‌احتیاطی‌ها شروع موج جدید ابتلاء و جان باختن گروهی دیگر از هموطنان‌مان و از جمله مردم استان‌های شمالی است. مردمی که پیش‌بینی گسترش کرونا با سفرهای حجم بالای مسافران را می‌کردند و به جرم میزبانی ناخواسته حالا باید هزینه بالای تفریح و گردشگری دیگران را بپردازند.

طبیعی است که ناجوانمردانه‌ترین برخورد با کرونای دو هفته آینده در استان‌های شمالی، نسبت دادن آن به عزاداران حسینی و عبورکردن از بی‌مبالاتی عده‌ای از مسافران به شمال کشور می‌باشد. واقعیت آن است که عده‌ای دین‌ستیز و وابسته به بیگانگان تحت هر شرائطی سعی دارند تمام نابسامانی و گژی‌ها را به دینداران نسبت دهند و براین مبنا، آنچه که تاکنون شروع موج جدید ابتلاء و جان باختن گروهی دیگر از هموطنان‌مان و از جمله مردم استان‌های شمالی است، مسئولیت آن بطور مستقیم متوجه مخالفان ممنوعیت موقت سفر به استان‌های قرمز است.

مردمی که پیش‌بینی گسترش کرونا با سفرهای حجم بالای مسافران را می‌کردند و به جرم میزبانی ناخواسته حالا باید هزینه بالای تفریح و گردشگری دیگران را بپردازند، می‌دانستند که مراکز شبیخون فرهنگی دشمنان در هر صورت مترصد گرفتن ماهی مقصود از آب گل‌آلود کرونایی علیه دین و معنویت هستند.

تاکنون در کمال تکلیف‌گرایی عزاداران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام پروتکل‌های بهداشتی را مورد رعایت قرار دادند، اما ضدانقلاب این صحنه‌های پرافتخار و مسئولیت شناسانه مردم خوب کشورمان را به روی خود نمی‌آورند و در هر صورت لبه تیز حملات خود را متوجه دلدادگان سالار شهیدان قرار خواهند داد.

ظرف روزهای اخیر، علاوه بر وزیر بهداشت، معاونین او نیز در بازدیدهای میدانی و بررسی وضعیت هیآت مذهبی و عزاداری‌های آنها، از دقت و رعایت صددرصدی موازین بهداشتی تقدیر و تشکر بعمل آورده‌اند که دو روز قبل دکتر قاسم جان بابایی با اعلام اینکه هیات‌ها و گروه‌های مذهبی در محرم خیلی همراهی کردند، از تمام هیئت‌های مذهبی که به طور دقیق شرایط بهداشتی را رعایت می‌کنند قدردانی کردند.

معاون وزارت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تنها راه درمان بیماری کرونا رعایت موارد بهداشتی است، گفت: اگر به این بیماری کم توجهی کنیم موج سوم کرونا با شدت بیشتری جولان می‌دهد.

وی گفت: تثبیت و مهار کرونا در کشور منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است و باید عزم همگانی برای عبور از این بحران مورد توجه قرار گیرد.

جان بابایی با بیان اینکه باید زیر ساخت‌ها برای مقابله با بیان این بیماری تقویت شود، ادامه داد: سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای بیماران خاص در خطر بیشتر بیماری کرونا هستند، تاکید کرد: کودکان و جوانان هم حلقه انتقال کرونا هستند که بایداین گروه بهداشت فردی و اجتماعی را بیشتر مد نظر قرار دهند.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هشت هزار ناظر بهداشتی بر ۸۰ هزار هیئت عزاداری ماه محرم نظارت می‌کنند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز بر این هیئت ها نظارت دارد.

در پایان باید افزود که آش نخورده و دهان سوخته نباید موجب شود تا ناجوانمردانه افزایش سطح ابتلاء طی دو هفته آینده متوجه عزاداران حسینی شود؛ چراکه آنان با دقت ستودنی همه دستورات ستاد مرکزی کرونا را به اجراء گذاردند تا به وظیفه دینی خود عمل کنند و این در شرائطی است که عده‌ای بدون کوچک‌ترین توجه به وضعیت کرونایی، به سفر رفته و حتی از زدن ماسک نیز دریغ ورزیدند و در درجه اول آنانی که مجوز سفر را به عموم داده و حداکثر خواهان رعایت پروتکل‌ها شدند، مقصر اصلی وضعیت دو هفته آینده هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴