کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای رئیس‌جمهور! خیره‌سری کرونا را با احترام به بزرگان استان‌ها مهار کنید/ لطفاً به خواسته شمالی‌ها پاسخ مثبت دهید

7 شهريور 1399 ساعت 17:43

اینکه سرحرف خود ایستاده‌اید و یک‌ دندگی می‌کنید و اجازه نمی‌دهید تا برای کنترل کرونا برخی از استان‌های قرمز سفر به استان خود را ممنوع اعلام کنند، نمی‌توان خیره‌سری کرونا را لجام زد که برعکس، با میدان دادن به کرونا، مردم بویژه کادر درمانی را هزینه می‌کنید.


به گزارش بلاغ، از نیمه دوم تیرماه در مازندران که وضعیت قرمز کرونایی در این استان اعلام شد و روند ابتلائ و تلفات روبه افزایش گذارده بود، با سختی‌هایی که بر مردم تمام شهرهای استان اعمال شده بود، الحمدلله آمار ایتلاء از چهار رقمی به سه رقمی کاهش پیدا کرد و بتدریج موفقیت نسبی در این زمینه برای مردم این استان قرمز نویدبخش شده بود.

 
تمام شهرستان‌های مازندران بویژه شهرستان‌های ساری، آمل، بهشهر، چالوس، رامسر، بابل، بابلسر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، قائم‌شهر، گلوگاه، محمودآباد، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. مسئولان استان و شهرستان‌های مازندران آنچه که از دست‌شان برمی‌آمد، انجام دادند تا روند کرونا در این استان کاهشی شود و سپس به کنترل درآید.

امامان جمعه، ائمه جماعات، روحانیت، نهادهای انقلاب، فرمانداران، و همه شخصیت‌های تاثیرگزار مازندران در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی این استان، دائم در حال درخواست از مردم برای رعایت موازین بهداشتی هستند و رسانه‌های مازندران، که صداوسیمای این استان در رأس آنها قرار دارد، در حال خاموش کردن شعله‌های کرونا در مازندران هستند.


نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، به‌خصوص نماینده ولی فقیه در مازندران با همراهی استاندار سعی وافر انجام دادند تا یکی از عوامل انتقال کرونا از طریق مسافران به مازندران را با ممنوعیت سفر به این استان، کنترل کنند، که تا این لحظه سعی‌شان موثر واقع نشد و مقامات کشوری اظهار می‌دارند آقای رئیس جمهور قائل به ممنوعیت سفر نیست و آنها نیز نمی‌توانند چنین مجوزی به استانداران استان‌‌های قرمز بدهند تا به تشخیص عقلای آن استان، ممنوعیت سفر جهت کنترل کرونا اعمال شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران سفر به مازندران را خطرآفرین می‌داند و خواهان اتخاذ تدبیر جدی در این زمینه است. دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز به مسئولان امر نسبت به ممانعت از انجام مسافرت‌های غیرضروری، از حضور مسافرنماهای بی‌درد و بی‌تعهدی که مازندران لاله خیز و شهیدپرور را، به زعم خود، جولانگاه رفتار ساختارشکنانه‌ی خود می‌نمایند هشدار داد.
 

 استاندار مازندران تاکید می‌کند که وضعیت این استان قرمز است و اظهار می‌دارد: سواحل و مجموعه‌های اقامتی استان امکان هیچ نوع خدمات به گردشگران را ندارند و امکان میزبانی در شأن مردم ایران را نداریم و توقع داریم در ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان، مردم در استان خودشان مشغول به عزاداری باشند و از سفرهای غیرضروری به مازندران خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، افزود: برای اعمال محدودیت‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کمیته انتظامی و امنیتی پیشنهاد داده شد، و هنوز جواب مثبت یا منفی دریافت نکردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گوید: افزایش سفر به استان مازندران آن هم در شرایطی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و نیمی از تخت های بیمارستانی را برای بستری این بیماران اختصاص می دهد در کنار افزایش سوانح رانندگی ناشی از رشد بالای تردد ها، درمانگران ما را در دو جبهه درمانی کرونا و سوانح گرفتار می کند و به نوعی این کادر نیز در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند و توان خود را از دست خواهند داد.


سید عباس موسوی افزود : ما در شرایطی نیستیم که بتوانیم از مسافران در استان با وضعیت قرمز کرونایی پذیرایی کنیم ، ضمن این که هشدار در باره خطرات سفر به مازندران در سطوح ملی و استانی بارها مطرح شده است.


 رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به وضعیت بحرانی مازندران که در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد گفت: نادیده گرفتن این وضعیت و مسافرت آزادانه پایتخت‌نشینان در تعطیلات پایان هفته به مازندران، میزان ابتلا عمومی به این ویروس مرگبار را تشدید می‌کند.

وی با تجلیل از تلاش‌های ستودنی مدافعان سلامت مازندران افزود: جلوگیری از سفرهای حجمی و غیر ضروری به مازندران در شرایط فعلی پاسخ شایسته به تلاش تحسین برانگیز کادر موفق بهداشتی و درمانی مازندران است.


سعادتی یادآور شد: تجهیزات و زیرساخت‌های مازندران به هیچ وجه آمادگی و توانایی ارائه خدمات ملی به خیل عظیم مسافران تابستانی را در شرایط کنونی ندارند.

 رئیس مجمع نمایندگان مازندران افزود: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد مناطق مازندران در شرایط قرمز قرار دارد.

این مسئول با تاکید بر لزوم انسداد مرزهای ارتباطی مازندران با پایتخت گفت: با توجه به تاثیر مستقیم حفظ فاصله اجتماعی در کنترل این بیماری، جلوگیری از سفرهای غیرضروری به نوار ساحلی شمال ضرورت دارد.


براساس گزارش رسانه‌ها، که نظرات ستاد مبارزه با کرونای استان‌ها را اعلام می‌کنند، شرائط قریب به 20 استان کشور قرمز می‌باشد و در اکثر این استان‌ها، مسئولان خواهان اعمال ممنوعیت سفر به این استان‌ها هستند. تعطیلات پیش‌رو، فرصتی را برای آنانی که موضوع کرونا و درخواست مسئولان در سفر نرفتن را جدی نمی‌گیرند، فراهم آورده و علی‌رغم تذکرات مکرر مسئولین و رسانه‌ها، از شدت این مسافرت‌ها کم نشده است و این ‌روزها با نزدیک شدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و احتمال زیاد مسافرت به برخی استان‌ها، مسئولان استان‌های قرمز در مصاحبه‌های مختلف از رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا خواستند تا ممنوعیت ورود به استان‌های مسافرپذیر را اعلام کنند. 

آنچه که بسیار حائز اهمیت است، عدم توجه آقای رئیس جمهور به این درخواست‌های منطقی برای کنترل کروناست. آقای رئیس جمهور دائم از لزوم رعایت پروتکل‌ها می‌گویند، اما وقتی مناسبت تعطیلات محرک سفر است و باها هم ثالت شده یک هفته تا دو هفته پس از آن تعطیلات موج ابتلاء، آمارهای مبتلایان و فوت شدگان را بالا می‌برد، شایسته‌ترین روش همان پیشنها عقلای استان‌ها در ممنوعیت سفر برای آن مناسبت‌ها پرتعطیلات است تا ابتلائات دو هفته پس از تعطیلات را عده‌ای فرصت‌طلب مغرض به حساب تاسوعا و عاشورا نگذارند.


در پایان، بار دیگر از آقای رئیس جمهور درخواست می‌شود تا به نظرات و خواسته نخبگان و شخصیت‌های دلسوز و مسئولان استان‌ها احترام بگذارند و این اجازه را به استانداران بدهند و بگذارند تا با اعمال ممنوعیت موقت سفر در تعطیلات پیش‌رو، امکان کاهش تلفات مردم فراهم آید.
 


کد مطلب: 436107

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/436107/آقای-رئیس-جمهور-خیره-سری-کرونا-احترام-بزرگان-استان-ها-مهار-کنید-لطفا-خواسته-شمالی-ها-پاسخ-مثبت-دهید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com