تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۵۱۵۳
۰
plusresetminus
هراس‌افکنی، ابزار بزک کنندگان آمریکا برای توجیه مذاکره

به گزارش بلاغ، روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«طبق معمول باید آماده هرگونه ماجراجویی از طرف ترامپ باشیم و این یک اصل اساسی است و نباید خوش‌خیال باشیم که آمریکا در هیچ شرایطی به ایران حمله نمی‌کند که ممکن است شرایطی هم به‌وجود بیاید. اما الان شرایط و قرائنی که تایید کند بالای 70 درصد به ایران حمله خواهد کرد، وجود ندارد. آمریکا ممکن است به‌راحتی بتواند جنگ را شروع کند ولی به‌راحتی نمی‌تواند پایان دهد و ابعادی پیچیده‌تر و چندوجهی خواهد داشت. در صورتی که واقع‌بین باشیم دولت ترامپ در ماه‌های آخر دنبال مفری است که شاید بتواند از طریق مذاکره و گفت‌وگو با ایران به جایی برسد وگرنه از طریق جنگ جز اینکه اوضاع را آشفته‌تر و بدتر کند، نتیجه دیگری برایش نخواهد داشت».

مدعیان اصلاحات بارها دوگانه دروغین «جنگ-مذاکره» را مطرح کرده‌اند. این طیف با هراس افکنی این‌گونه وانمود می‌کنند که اگر با آمریکا مذاکره نکنیم، ناچار باید به استقبال جنگ برویم!
این دوگانه دروغین در حقیقت بازی در پازل آمریکا و به عبارتی بزک آمریکای مستاصل و درمانده است. بحران کرونا و در ادامه، اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی، آمریکا را به شدت در موضع ضعف قرار‌داده است.
آمریکا اکنون به هیچ عنوان در جایگاهی نیست که بخواهد از اقدام نظامی علیه ایران استفاده کند. واشنگتن هنوز در شوک ضربه مغزی ناشی از موشک باران عین الاسد است.
آمریکا در مذاکره به هیچ عنوان به دنبال معامله دوطرفه نیست. بلکه هدف اصلی، خالی کردن دست ایران از مولفه‌های قدرت ساز است. نه جنگ می‌شود، نه مذاکره می‌کنیم.

رابطه امارات و اسرائیل تقصیر سیاست خارجی ایران است!
روزنامه سازندگی در یادداشتی با عنوان «بهبودخواهی با اعراب» به موضوع عادی ‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: «واقعیت این است که باید با سیاست‌های هوشمندانه راه برای ایجاد این ائتلاف بین کشورهای عربی و امارات بسته می‌شود.»

در ادامه آمده است: «در این روزها حتی زمزمه‌ای راه افتاده است که عمان نیز تصمیم گرفته به سمت عادی ‌سازی روابط با اسرائیل برود. ما باید پیش دستی می‌کردیم و زودتر از اینها مناسبات خود را با کشورهای عربی بهبود می‌بخشیدیم. آنچه ایران می‌خواست اتحاد جهان اسلامی علیه اسرائیل بود و آنچه این روزها در حال رخ دادن است عکس آن است. اتخاذ سیاست‌های اشتباه باعث ائتلاف‌های خطرناکی شده و می‌شود.... سیاست‌های اشتباه در قبال ریاض و تصمیمات غلط در مقابل کشورهای عربی، آنها را به این سمت سوق داده است. رفتار منفی برای ما زنگ خطر است. باید به سوی بهبودخواهی در سیاست خارجی خصوصاً در قبال کشورهای عربی حرکت کنیم.»

علی مطهری هم چند روز پیش گفته بود: «در برقراری رابطه امارات با اسرائیل، گذشته از خیانت حکام امارات، ما نیز مقصر بوده‌ایم. عرب‌ها را ترسانده‌ایم و به دامان اسرائیل سوق داده‌ایم»

لازم به ذکر است که مدعیان اصلاحات در حالی ادعا می‌کنند که سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال عربستان و امارات غلط است که بارها و بارها مسئولان دستگاه دیپلماسی و برخی مسئولان ارشد نظام اعلام کرده‌اند که آغوش جمهوری اسلامی به روی کشورهای منطقه باز و ایران آماده هرگونه مذاکره و همکاری با آنان است. تحلیل مدعیان اصلاحات به کلی مخدوش است چراکه هیچ اراده و حسن نیتی در طرف‌های اماراتی و سعودی در قبال ایران وجود نداشته و ندارد چراکه آنها به «گاو شیرده» بودن برای آمریکایی‌ها مایل و راضی هستند.

 یادتان رفته خودتان تحریم شده‌اید؟!
روزنامه دولتی ایران دیروز اظهارات ظریف را در جلسه تودیع و معارفه سخنگویان قدیم و جدید وزارت خارجه را با تیتر «این برجام نمرده بود» منتشر کرد. وی مدعی شده است: این سؤال برای مردم پیش می‌آید که چطور برجامی که چند بار در داخل کشور تشییع و دفن شد، توانست آمریکا را ۱۳ به ۲ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شکست دهد؟ چطور جسد برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت شکست دهد؟ برای مردم سؤال پیش می‌آید که نکند این حرکت آمریکا هدفش چیز دیگری بوده است، چون آنها فکر می‌کردند برجام مرده است و خاصیتی ندارد. ما نیز در داخل کشور چون هدف مان دفاع از خودمان نبود بلکه هدف‌مان دفاع از کشور بود، نگفته بودیم که اخبار مرگ زودرس برجام مبالغه‌آمیز است، نگفته بودیم که نه تنها مبالغه‌آمیز است بلکه با حقیقت فاصله بسیار دارد به همین دلیل برای مردم از دیروز این سؤال به وجود آمده است چطور یک جنازه توانست آمریکا را شکست بدهد، این چالشی است که اکنون با آن روبه رو هستیم.
در پاسخ به ادعای وزیر خارجه باید یادآور شد که برجام مرده است چون تحریم‌ها پابرجاست؛ از جمله تحریم آقای ظریف.
او که سال 94 می‌گفت آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود اما کار به جایی رسید که نوشت؛ «هر توافقی با دولت ایالات متحده، حتی به‌اندازه جوهر [مورد استفاده برای نوشتن آن توافق] هم ارزش ندارد.»
ظریف در مصاحبه با خبرنگار رادیو ملی آمریکا (NPR) نیز گفته بود: «تعامل با غرب اعتبارش را در ایران از دست داده است. مردم دیگر به تعامل با جامعه جهانی توجهی ندارند. بنابراین، تعامل اعتبارش را از دست داده و به تبع آن، من نیز در حال از دست‌دادن اعتبارم هستم.» برجام اگر زنده است، چرا آقای ظریف می‌گوید در حال از دست‌دادن اعتبارم هستم؟
مطلب دیگر اینکه، شکست آمریکا در شورای امنیت، شکست اروپا هم بود. زیرا اروپایی‌ها با رأی ممتنع خود به قطعنامه از سویی، نشان دادند برای حقوق ملت ایران حاضر نیستند معمول‌ترین اقدام را انجام دهند و از سوی دیگر تقلای حفظ برجام با روند خسارت‌بارِ اجرای یکطرفه آن از سوی ایران را به کار بستند و همزمان گستاخی‌ها و زیاده‌خواهی‌های خود را تکرار کردند. رویه‌ای مشابه گذشته که نمایانگر همدستی آنها با آمریکاست. بنا بر این، شکست آمریکا و اروپا در شورای امنیت نه محصول برجام که پیامد دشمنی آنها با ایران، با اهرم و به وسیله برجام است.
رپرتاژ شرق برای وزیری که به خانه نساختن افتخار کرد!
روزنامه شرق در شماره دیروز خود در ادامه سلسله گزارش‌هایی که پیرامون گزینه‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 1400 می‌نویسد به «عباس آخوندی» پرداخته است.
در این گزارش آمده: «آخوندی در مرداد سال 92 از سوی حسن روحانی به‌عنوان وزیر راه‌و‌شهر‌سازی به مجلس معرفی شد و توانست رأی اعتماد نمایندگان را به دست آورد، اما سه سال طول کشید تا مجادلات او با مجلس شروع شود. نمایندگان به آخوندی روی خوش نشان نمی‌دادند و سه بار در سال‌های 94، 95 و 96 استیضاحش کردند، اما هر بار او توانست به دولت برگردد. اما در مهر 97 دولت و رئیس ‌آن نیز تاب نیاورد و استعفا داد. او در متن استعفای خود نوشت که حسن روحانی سه اصل «پایبندی به قانون»، «احترام به حقوق مالکیت» و «اقتصاد بازار رقابتی» را نقض کرده است.»
همچنین در بخشی از این گزارش از قول آخوندی نوشته: «من به آقای‌هاشمی گفتم من با این کارها کلا مخالفم و اساسا فکر نمی‌کنم هیچ توسعه‌ای بر مبنای فروش قانون ایجاد شود. ممکن است چهار تا عمران اولیه صورت بگیرد و خوش‌تان بیاید؛ ولی بعدش اساسا آن شهر را با یک بی‌انضباطی مطلق مواجه می‌کند و در آینده گرفتار می‌شود.»
در این باره باید گفت وضعیت امروز مسکن ماحصل 6سال مدیریت عباس آخوندی و سیطره تفکر او بر وزارت راه و شهر‌سازی است. او در آغاز شکل گیری دولت تدبیر و امید وقتی برای رای اعتماد به مجلس آمد به نمایندگان قول داد که مسکن مهر را تمام می‌کند اما پس از رای اعتماد آن را «مزخرف» نامید.
این فرد در 6سال وزارت خود حتی یک خانه نساخت و در یک مصاحبه به اینکه یک خانه هم نساخته افتخار کرد. او در حقیقت پس از استعفا باید محاکمه می‌شد چون 6سال زمان و فرصت را هدر داد. او در حالی در بیان حرف‌هایش با مرحوم‌هاشمی از توسعه دم می‌زند که به خانه نساختن افتخار کرده است.

رشد 350 درصدی اجاره مسکن در دولت تدبیر و امید
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارشی انتقادی به وضعیت اجاره بها و افزایش افسار گسیختگی قیمت مسکن در دولت تدبیرو امید پرداخت و با اشاره به آغاز پرداخت وام وديعه مسكن به مستاجران طي هفته آينده نوشت: « پرداخت وام 50 ميليون توماني وديعه مسكن در حالي قرار است در هفته آينده آغاز شود كه ارقام ارايه شده توسط مركز آمار ايران نشان مي‌دهد از سال 1392 تا 1399، مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ سه‌ درصد وديعه‎ پرداختي براي اجاره‎ يك مترمربع زيربناي مسكوني در شهر تهران با افزايش 350 درصدي از حدود ۱۶ هزار تومان در بهار ۱۳۹۲ (قبل از انتخابات رياست‌جمهوري) به حدود ۵۶ هزار تومان در بهار ۱۳۹۹ رسيده است.»

این در حالی است که یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید ارائه مسکن ارزان قیمت به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه و سر و سامان دادن وضعیت اجاره بهای مستاجران بود. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که به‌عنوان نامزد ضربه‌گیر در انتخابات حضور داشت در دوران تبلیغات به مشکلات پیشین‌ اشاره می‌کرد و می‌گفت؛ «مردم عزیز ایران یادتان هست...؟» و سپس وعده می‌داد که در دولت ما خبری از آن مشکلات نخواهد بود. حال باید از دولت دوازدهم پرسید آن وعده‌هایی که دادید یادتان هست؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷