کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات انفجار گاز جایگاه CNG در نکا با 5 مصدوم/ حال یکی از مصدومان وخیم است

19 مرداد 1399 ساعت 14:57

انفجار منبع گاز یک خودرو در جایگاه سوختCNG شهرداری نکا سبب تخریب و تعطیلی این واحد سوخت گاز در سطح این شهر و مصدومیت 5 نفر ازجمله مأمور سوخت‌رسانی و راننده خودرو شده است.


به گزارش بلاغ، انفجار منبع گاز یک خودرو در جایگاه سوختCNG شهرداری نکا که پیش از ظهر امروز رخ داد ناشی از مشکل منبع گاز غیراستاندارد خودروی نیسان در زمان سوختگیری بوده که خسارات جدی هم به ایستگاه سوخت‌رسانی و هم به خودرو و افراد حاضر در محل حادثه وارد کرد.

در اثر این حادثه نیروهای اورژانس، آتش نشانی، شهرداری و مأموران انتظامی به سرعت در محل حادثه حضور یافته و ضمن خاموش کردن آتش حاصل از انفجار، با کنترل محوطه به سرعت مصدومان توسط نیروهای اورژانس از مکان حادثه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 
* جزئیات میدانی حادثه
در این رابطه یکی از اپراتورهای جایگاه سوخت شهرداری نکا در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شدت بالای موج انفجار در زمان وقوع حادثه، اظهار کرد: در زمان وقوع حادثه به سمت سرویس بهداشتی در حال حرکت بودم که با انفجار منبع وانت‌نیسان مواجه شدیم و موج انفجار من را به شدت پرت کرد.

وی افزود: پس از انفجار، شعله آتش در محل حادثه ایجاد شده بود و چند نفر هم زخمی روی زمین افتاده بودند که برای اقدامات فوری تنها توانستم شیر اصلی گاز را ببندم و آتش را مهار و برق را قطع کنم.

اپراتور شماره یک جایگاه سوخت شهرداری نکا، خاطرنشان کرد: من در سکوی شماره یک فعالیت دارم و انفجار در سکوی شماره دو اتفاق افتاد که اپراتور آن در محل حادثه حاضر بود و به شدت زخمی شد.

وی اضافه کرد: راننده نیسان که انفجار از این خودرو بود، راننده یک خودروی پراید و همکار اپراتور ما جزو مصدومان جدی این حادثه بوده‌اند که به سرعت توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.
 
 
* انتقال سریع 5 مصدوم به سه بیمارستان
در همین راستا زکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به مصدومیت پنج نفر در اثر این حادثه، اظهار کرد: پس از اطلاع مرکز اورژانس از وقوع حادثه به سرعت نیروها در محل حاضر شده و مصدومان به مراکز درمانی شهرستان‌های نکا و ساری منتقل شدند.

وی افزود: یکی از مصدومان به بیمارستان امام حسین(ع)، یک نفر به بیمارستان بوعلی در نکا و سه نفر دیگر نیز به بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری انتقال یافتند که جراحات حاصل از پرت شدگی یا برخورد اشیا در مصدومان چندان جدی نبود.

سخنگوی اورژانس مازندران با بیان شدت بالای سوختگی برخی از مصدومان، خاطرنشان کرد: جراحت مصدومان تحویل شده به بیمارستان‌های امام حسین(ع) و بوعلی نکا سطحی بوده و با عمل سرپایی قابل مداوا می‌باشد اما سوختگی سبب انتقال سه مصدوم به بیمارستان زارع ساری شد.
 
* سوختگی ۸۵ درصد یکی از مصدومان
همچنین نجیبه محسنی معلم‌کلایی روابط عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی زارع در این زمینه به خبرنگار ما، گفت: پیش از ظهر امروز در اثر انفجار کپسول غیر استاندارد خودروی نیسان در جایگاه گاز شهرداری نکا سه مصدوم به بیمارستان زارع ساری منتقل شدند.

وی افزود: از این مصدومان یک نفر به صورت سرپایی رفع مشکل و ترخیص شد، یک نفر دیگر از مصدومان با سوختگی ۵۰ درصد در بخش مربوط به سوختگی‌ بیمارستان بستری و بدحال‌ترین مصدوم این حادثه با ۸۵ درصد سوختگی به اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه انتقال داده شده است.
 
* راهکاری که باید اندیشید
 غیراستاندارد بودن منابع سوخت گاز بسیاری از خودروهای سواری و وانت‌بارها همواره موجب بروز حوادث سخت و بعضا با تلفات جبران‌ناپذیری برای شهروندان و به خصوص مأموران جایگاه‌های سوخت گاز به ویژه در زمان سوخت‌گیری بوده است.

امیدواریم با ایجاد و اتخاذ سازوکار هوشمندانه و عملی بتوان میزان سوانح مربوط به این حوادث خطرناک را کاهش داد تا هم سبب بروز خسارت به سرمایه‌های ملی و هم جان و مال مردم نشود.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 434455

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/434455/جزئیات-انفجار-گاز-جایگاه-cng-نکا-5-مصدوم-حال-یکی-مصدومان-وخیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com