تاریخ انتشارجمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۳۲۵۹۱
اعتراضات در شهر«پورتلند» آمریکا به حضور نیروهای فدرال و پلیس مخفی «دونالد ترامپ» برای سرکوب معترضان به نژادپرستی همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها از وضعیت جنگ داخلی و تبدیل شدن این شهر به یک پادگان نظامی حکایت دارد.
۰
plusresetminus
سی.ان.‌ان: در پورتلند جنگ تمام‌عیار داخلی در جریان است

به گزارش بلاغ، تظاهرات سراسری در آمریکا دو ماه بعد از قتل وحشیانه« جورج فلوید» به دست پلیس نژادپرست این کشور همچنان ادامه دارد. این اعتراضات طی روزهای اخیر در شهر «پورتلند» ایالت اورگن کاملاً به درگیری کشیده شده است. ترامپ اصرار دارد از نیروهای فدرال و پلیس مخفی خود برای سرکوب معترضان استفاده کند. مردم نیز خواستار خروج این نیروها از شهر هستند. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از درگیری‌های دو روز اخیر از تبدیل پورتلند به پادگان نظامی و یک شهر جنگ زده حکایت دارد. سی ان ان در گزارش خود از این شهر نوشته است:« با گذشت شش روز از اعتراضات بی‌سابقه در شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا و اعزام نیرو‌های فدرال به این شهر برای سرکوب معترضان، این شهر به پادگان نظامی و شهر جنگ زده تبدیل شده است.در همین حال، شهردار پورتلند نیز در حین صحبت با معترضان در معرض شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای فدرال قرار گرفت».

تهدید ترامپ
 ترامپ در جدیدترین واکنش خود به این اعتراضات نه تنها از دستور خود برای اعزام نیروهای فدرال برای سرکوب معترضان دفاع کرد بلکه تهدید کرد نیروهای بیشتری را برای سرکوب مردم به شهرهای آمریکا می‌فرستد.دونالد ترامپ، پنجشنبه شب به وقت محلی در مصاحبه با «شان هنتی» مجری شبکه فاکس نیوز تهدید کرد به تمامی شهر‌های آمریکا به خصوص دیترویت خواهد رفت. او گفت: «ما به تمامی شهر‌ها خواهیم رفت. ما آماده هستیم. ما ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر را که می‌دانند باید چکار کنند، (در شهر‌های آمریکا) مستقر می‌کنیم.»

وی سپس به انتقاد از اعتراضات در پورتلند پرداخت؛ جایی که مأموران فدرال از هفته‌ها پیش در آنجا مستقر شده‌اند.ترامپ با هرج و مرج طلب خواندن معترضان، از عملکرد مأموران فدرال برای آنچه به گفته وی «عملکرد خوب» آنها از زمان استقرار در این شهر خواند، تمجید کرد.ترامپ همچنین با توهین به معترضان گفت: ما باید وارد پورتلند شویم؛ چرا که آنها هرج و مرج طلب هستند. این چیزی است که مردم (تا کنون) ندیده‌اند؛ اما آنها هرج و مرج طلبند. آنها برای ۵۱ روز وحشی بوده‌اند؛ (اما) ما وارد شدیم و (مأموران فدرال) کار بزرگی را به انجام رساندند. آنها به دنبال تخریب دادگستری بودند؛ کاخ دادگستری زیبای فدرال؛ بنابراین ما وارد شدیم و بسیار بسیار نیز قوی هستیم.

ترامپ سپس به تمسخر شهردار پورتلند پرداخت و او را فردی «بسیار دست و پا چلفتی» خواند. این سخنان ترامپ پس از آن بیان می‌شود که شهردار دموکرات پورتلند چهارشنبه شب به وقت محلی در حین صحبت با معترضان در معرض شلیک گاز اشک آور نیروهای فدرال قرار گرفت. طبق گزارش رویترز، ترامپ همچنین در جلسه‌ای در کاخ سفید با حضور «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا از طرح خود برای اعزام نیروهای پلیس فدرال به چند شهر از جمله شیکاگو و «البوکرکی» (در ایالت نیومکزیکو) رونمایی کرد.ترامپ گفت: «امروز من گسیل نیروهای پلیس فدرال به شهرهایی که گرفتار جرائم خشونت‌آمیز هستند را اعلام می‌کنم».رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «چاره‌ای نداریم جز اینکه برای افزایش مرگ و میر در برخی شهرهای بزرگ کاری کنیم. این خونریزی‌ها باید متوقف شوند؛ خونریزی‌ها باید تمام شوند.»اعلام این طرح در شرایطی صورت گرفت که در روزهای گذشته حمایت ترامپ از اعزام نیروهای پلیس فدرال به شهرها با مخالفت‌هایی رو‌به‌رو شده بود. شهردار شیکاگو روز سه‌شنبه در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» به او درباره تلاش برای اعزام نیروهای پلیس فدرال به این شهر و دستگیری مخفیانه شهروندان هشدار داده بود.

اعزام نیروهای گشت مرزی به سیاتل
از سیاتل نیز خبر می‌رسد دولت دونالد ترامپ، یک تیم گشت مرزی حرفه‌ای را برای مقابله با معترضان ضد نژادپرستی و بی‌عدالتی به این شهر اعزام کرده است. نشریه نیویورک تایمز در این زمینه نوشت:این اقدام دولت آمریکا در راستای تعهد دونالد ترامپ مبنی بر استفاده از تمام توان نظامی دولت فدرال برای مقابله با معترضان و محافظت از اموال عمومی صورت گرفته است.نیویورک تایمز نوشت: تیم اعزام شده به سیاتل شبیه به مواردی است که پیشتر به پورتلند در اورگن اعزام شده بودند تا از اموال عمومی در برابر معترضان محافظت کنند. این افسران فدرال به تیم ویژه پاسخگویی معروف هستند و تحت دستور گمرک و مرزبانی آمریکا فعالیت دارند.در همین حال، بخش حفاظت فدرال آمریکا گفته است نیرو‌های گشت مرزی در صورت نیاز در سیاتل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترس پلیس
نیوزویک نیز در گزارش دیگری نوشته است «مارک مورگان»، کمیسر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا گفته مأموران پلیس فدرال در جریان ناآرامی‌های پورتلند از ترس اینکه اطلاعات شخصی آنان در سطح اینترنت نشر داده شود از زدن اتیکت نامشان خودداری می‌کنند. 

به نوشته وبگاه «نیوزویک»، مورگان در یک کنفرانس خبری روز سه‌شنبه، با رد این موضوع که مأموران پلیس فدرال، تظاهرات کنندگان در شهر پورتلند را بدون نشان دادن هویت خود به عنوان پلیس دستگیر می‌کنند، گفت:‌ «تمام مأموران، نوعی نشان را به تن می‌زنند که نشان دهند متعلق به پلیس فدرال هستند» .

مورگان در ادامه افزود: «بسیاری از مأموران از ترس اینکه اطلاعات شخصی آنان در سطح اینترنت نشر داده شود، اتیکت‌های نام خود را نمی‌زنند.»  به گفته او،‌ این در حالی است که اطلاعات برخی از این مأموران قبلاً در اینترنت پخش شده است. کمیسر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا همچنین درباره مسئله پخش شدن اطلاعات این مأموران در اینترنت گفت: «این مسئله دیگری است که کاملاً منزجر‌کننده است.»

وی افزود: افرادی که این اطلاعات را در اینترنت پخش می‌کنند نه تنها زندگی این نیرو‌ها، که زندگی خانواده‌هایشان را نیز به خطر می‌اندازند؛ زیرا آنها اطلاعات خانه‌های این مأموران را منتشر می‌کنند و به افراد دیگر می‌گویند که به خانه‌هایشان بروند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما