تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۳۲۲۵۹
۰
plusresetminus
کار مدعیان اصلاحات از بزک برجام به بزک تروریست‌ها رسید

به گزارش بلاغ، روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در ادامه خط تبلیغی و پروژه رسانه‌ای رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در مظلوم‌نمایی از دو تروریست در پوشش دانشجو نوشت: «۹ روز از برگزاري نشستي نامتعارف با حضور ميزبانان، مدعوين و البته «متهمان» مي‌گذرد؛ نشستي كه وزارت اطلاعات دولت دوازدهم اجازه برگزاري‌اش را صادر كرد و در كاخ دادگستري قوه قضائيه برگزار شد. نمايندگان دانشجويي و دانشگاهي از «دانشگاه شريف» حضور يافتند و علي يونسي و اميرحسين مرادي به عنوان 2 متهم و در حضور بازپرس و كارشناس پرونده و نماينده دستگاه قضا روبه‌روي هم‌دانشگاهي‌ها و اساتيد سابق‌شان نشستند و در يك جمع عمومي مورد سؤال شده و به تعبيري عليه خود اعتراف كردند. از روز دوشنبه هفته گذشته تا جمعه بعدازظهر هيچ خبري از اين نشست به رسانه‌ها راه نيافت اما روز جمعه بالاخره نمايندگان ۴ تشكل دانشجويي كه در اين ديدار حضور داشتند پس از كسب اجازه از قوه قضائيه، روايت‌هاي‌شان را از نشست منتشر كردند و عجيب آنكه در هر ۴ روايتي كه از بسيج دانشجويي تا انجمن اسلامي دانشجويان شريف از اين نشست غيرمعمول و بي‌سابقه منتشر شد، رنج و اضطراب 2 متهم از موقعيتي كه در آن قرار داشتند، عيان بود. انتشار اين روايت‌ها كه پس از صدور اجازه از سوي قوه قضائيه منتشر شد، واكنش‌هاي مختلفي در فضاي رسانه‌اي و مجازي در پي داشت.»

گفتنی است، حدود یک ماه پیش دو تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به نام‌های علی یونسی و امیرحسین مرادی بازداشت شدند. سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که این دو دانشجو به جرم همکاری با گروهک تروریستی مجاهدین خلق و کشف مواد منفجره در منزلشان بازداشت شدند. در فاصله این یک ماه عده‌ای سعی کردند با جو‌سازی و شایعه‌پراکنی در فضای مجازی، افکار عمومی را از موضوع اصلی منحرف کنند.

خانواده یونسی کارنامه‌ای سیاه در همکاری با گروهک مجاهدین خلق دارند. برادرش، رضا یونسی رابط گروهک منافقین است، همچنین پدر او یوسف یونسی نیز به دلیل عضویت در این گروهک ۱۲ سال در زندان به سر برده و مادر و خاله او نیز همکاری‌هایی با مجاهدین خلق داشته‌اند.

در این شرایط رسانه‌های معاند نظیر بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا و ایران اینترنشنال سیاست همیشگی خود در وارونه‌نمایی اخبار ایران را آغاز کرده‌اند. نکته قابل تامل اینکه، نشریات زنجیره‌ای اصلاح‌طلب نیز هم‌نوا با این رسانه‌های معاند و ضد‌انقلاب به مظلوم‌نمایی از دو تروریست می‌پردازند. کار این هیاهوگران و بزک‌گران برجام به بزک تروریست‌ها رسیده است.

مگر برجام هنوز زنده است که نگران حیاتش باشیم؟!
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «امید است مذاکرات مقامات ايران و روسيه به سمتي حرکت کند که حيات برجام به خطر نيفتد. از بين رفتن برجام آرزوي ترامپ است و ما نبايد در راستاي اين آرزو گام برداريم بلکه اين تعاملات ايران و روسيه بايد همچون تعاملات ايران و چين منجر به شکسته شدن فشارهاي ايالات‌متحده و اجماع‌سازي عليه ترامپ باشد.»

چندی پیش روزنامه زنجیره‌ای سازندگی در اعترافی دیرهنگام نوشته بود: «امروز فقط یک کشور به صورت عملی پایبند به توافق بوده است؛ ایران. آشکار است که اکنون دیگر توافقی وجود ندارد که اروپایی‌ها بخواهند از آن حمایت کنند. بلکه آنان از محدودیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند... ایران مو به مو تعهدات هسته‌ای خود را اجرا می‌کند، اما تحریم‌هایی را تحمل می‌کند که به مراتب سخت‌تر از دوره قبل از توافق است و طرف‌های دیگر کاملاً از تعهدات خویش خارج شده‌اند ... امروز دولت نیازمند آن است که باور کند برجام به پایان رسیده... اکنون جواب مشخص است. خروج از برجام و بازگذاشتن راه مذاکره با کسانی که قدرت عمل به تعهداتشان را دارند، این گزینه بهتری از ماندن در توافق یکجانبه، تحریم‌های سخت‌تر از پیشابرجام، دلخوش کردن به اقدامات نمادین اروپا و مشاهده رکودی است که این بار می‌تواند اقتصاد کشور را از گروه کشورهای با درآمد متوسط به فقیر مبدل سازد.»

روزنامه زنجیره‌ای شرق- از دیگر بزک‌کنندگان برجام- نیز چندی پیش اذعان کرده بود: «با گذشت چندماه از بازگشت تحریم‌های آمریکا، انگیزه و عزم اروپایی‌ها، برای مقابله با تحریم‌ها ظاهراً کمتر شده است. چرا که آنها معتقدند ایران از برجام خارج نخواهد شد.»

مدعیان اصلاحات علی‌رغم اذعان به مرگ برجام هنوز اصرار دارند که ایران باید یکطرفه تعهدات خود را ادامه بدهد. گویا منظور این طیف از «برد-برد» همین است!

رنگ عوض کردن سریع زنجیره‌ای‌ها
روزنامه شرق در سرمقاله شماره دیروز خود به قرارداد 25ساله ایران و چین پرداخته و نوشته است: «اروپا به‌ویژه آلمان، فرانسه و انگلیس سال‌هاست از طریق پیمان‌هایی مانند ناتو و پیمان‌های اقتصادی متعدد به آمریکا متصل هستند، [لذا] نمی‌توانند به‌راحتی گامی برخلاف آن پیمان‌های قدیمی بردارند.»

این تصور غلط متاسفانه، منجر به اشتباه محاسباتی نزد این طیف و همچنین دولتمردان شده است. اینکه اروپا می‌خواهد کاری انجام دهد اما آمریکا نمی‌گذارد! در فقره برجام این تحلیل از جانب زنجیره‌ای‌ها بسیار دیده شد. این در حالی است که به اقرار روزنامه‌ها و رسانه‌های اروپایی و حتی آمریکایی بین آمریکا و اروپا در فقره برجام تقسیم کار صورت گرفته بود. برای نمونه فرانسه در طی مذاکرات نقش پلیس بد را عهده‌دار بود و بیشترین مزاحمت را برای کشورمان ایجاد کرد و یا در همین اواخر این سه کشور اروپایی که رویکردی منافقانه دارند، پیشنهاد مصوبه‌ای علیه کشورمان را به شورای امنیت دادند.

در ادامه سرمقاله شرق آمده است: «مخالفان توافق ۲۵ساله با چین، در چند گروه یا دسته نسبتا مشخص قابل شناسایی هستند. نخست حامیان ایالات متحده که این تفاهم را خنثی‌کننده زحمات ایالات متحده آمریکا برای محاصره اقتصادی ایران می‌دانند. دوم مخالفان جمهوری اسلامی که باز هم مورد پشتیبانی آمریکا هستند. سوم، دلسوزان داخلی که مبادا ایران به سرنوشت معاهده ترکمنچای دچار شود؛ هم چوب را بخورد و هم پیاز را. چهارم، مخالفان یا رقبای داخلی دولت کنونی که از هر وسیله‌ای برای تضعیف آن تلاش می‌کنند.

پنجم، افراد جاه‌طلبی که فرصت را برای عرض‌اندام و خودنمایی به امید رسیدن به مقامی مناسب یافته‌اند. در مجموع می‌توان انتقادها و هشدارهای داده‌شده به توافق مورد اشاره را سودمند توصیف کرد؛ زیرا به توجه به این هشدارها می‌توان متن توافق را به‌گونه‌ای تنظیم یا اصلاح کرد که حقوق طرفین به بهترین وجه ممکن تأمین شود؛ اما رد توافق‌نامه راه را برای از چاله درآمدن و در چاه فرورفتن باز می‌کند.»

نکته قابل تامل این است که همین روزنامه شرق در ابتدا گزارشی با استناد به شایعات کوچه و بازار علیه قرارداد 25ساله ایران و چین نوشته بود.

شرایط اقتصادی امروز کشور بسیار دشوارتر از قبل از برجام است
روزنامه دنیای اقتصاد دیروز در مطلبی به قلم یک عضو هیئت علمی دانشگاه نوشت: «با وجود اینکه بارها مقام معظم رهبری ریشه مشکلات به‌خصوص مشکلات اقتصادی را در داخل کشور ارزیابی کرده‌اند، برخی همیشه فکر می‌کنند که بهترین هستند و مشکل حتما در جای دیگری است. شرایط اقتصادی ما امروز بسیار دشوارتر از قبل از برجام است. زیرا ۸ سال عمر ملت و کشور صرف آزمون و خطا شد.»

برجام تله‌ای بود تا اقتصاد ایران به شرایط فعلی برسد
در ادامه این یادداشت آمده است: «توافق‌نامه‌هایی که بعد از برجام با فرانسه، ایتالیا، انگلستان، اتریش و برخی کشورهای اروپایی امضا می‌شد، از همان ابتدا ماهیت قانونی نداشت و گلابی برجام، کشکی بیش نبود، زیرا این توافق‌نامه‌ها برای واردات بیشتر بود نه توافق‌نامه‌هایی که منجر به ورود تکنولوژی و توسعه دانش بومی ‌تولید شود.

توافق‌نامه‌هایی مانند خرید هواپیمای درجه یک از فرانسه که فقط می‌توانست در فرودگاه فرود بیاید، توافق‌نامه‌هایی که در راستای فروش بیشتر نفت‌خام بود... نشان می‌داد که این توافق نتایج مهمی ‌برای اقتصاد ایران درپی نخواهد داشت. از همان ابتدا عدم شفافیت در مذاکرات و بدعهدی نوبتی هر یک از طرفین در امضای قرارداد نهایی، نشان از سست بودن این توافق‌نامه داشت. برجام تله‌ای بیش نبود تا اقتصاد ایران به نقطه‌ای برسد که امروز رسیده است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴