نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

منتقدان برجام، در روی کار آمدن ترامپ مؤثر بودند!

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۳۱۸۲۱
۰
plusresetminus
منتقدان برجام، در روی کار آمدن ترامپ مؤثر بودند!

به گزارش بلاغ، روزنامه ایران با مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران مصاحبه کرده و به نقل از او نوشت: «در حوزه راهبرد تعامل خارجی متأسفانه جریان‌های تندرو همان کاری را کردند که دشمنان ما در خارج از کشور انجام دادند. بسیاری از اقداماتی که دولت ترامپ و جریان نومحافظه‌کار آمریکا علیه ایران انجام دادند و موضع ضد برجامی اتخاذ کردند در داخل کشور هم نظیر داشت. مخالفت با برجام از پیش از تولدش آغاز شد و کسی منتظر نتایج آن باقی نماند.»

الویری در ادامه گفت: «با برخی اقدامات حاشیه‌ای این جریان‌ها شرایط به نحوی شد که احساسات رأی‌دهندگان آمریکایی به نفع جریان‌های مخالف برجام در آمریکا تحریک شود. به‌این‌ترتیب من معتقدم جریان‌های تندرو کشور ما در روی کار آمدن ترامپ مؤثر بودند».
شایان‌ذکر است مدعیان اصلاحات همواره با توسل به بهانه‌ها و تحلیل‌های شاد و کذایی به دنبال این بوده‌اند که خود را به کوچه علی‌چپ زده و از موج انتقادات به برجام و دولت مورد حمایتشان، رهایی یابند!

دروغ ‌‌سازی و دستاورد تراشی برای جنازه برجام!
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در مطلبی نوشت: «یک شب نشاط‌آور پرغرور بود که جواد ظریف به بالکن هتل مذاکرات برجام آمد و دستی تکان داد و با لبخندش، پیامی به زیر سطر روزنامه‌ها فرستاد. در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ همه کاندیداها به مسئله برجام که رسیدند یک البته گفتند و تأیید کردند از رئیسی تا قالیباف. اما بعدها مخالفت با برجام خودش هویتی شد. راستش را بخواهید ما زورمان همین قدر بود که ایران را از زیر نعش‌کش فصل هفتم منشور که حمله به ایران را اجازه می‌داد، بیرون بکشیم. باقی‌اش مکانیسم‌های قرارداد بود از جمله همین لغو موانع خریدهای تسلیحاتی که آمریکا، خود را به در و دیوار می‌زند که دوباره مانعی بتراشد.»

گفتنی است مدعیان اصلاحات در حالی که این روزها تشت رسوایی برجام از بامشان افتاده و سیب و گلابی باغ آفت زده برجام شان با دلار 25 هزارتومانی و سکه 11 میلیون تومانی برسر سفر معیشت مردم است، همچنان وقیحانه بدنبال دستاورد تراشی برای جنازه متعفن برجام هستند. این جریان که تا قبل از امضای برجام، برای بزک کردن آن دهها و صدها دستاورد خیالی برای مردم تصویر می‌کردند حالا که دروغ‌هایشان برملا شده، مدعی‌اند اگر برجام منفعت اقتصادی نداشت، سایه جنگ را از سر مردم و کشور دور کرد، که این ادعایشان هم از اساس دروغ است. با بررسی قطعنامه‌های صادرشده علیه جمهوری اسلامی ایران پی می‌بریم که اساساً هیچ یک از قطعنامه‌های صادر شده علیه کشورمان ذیل فصل ۷ قرار نداشته است و هرگاه آمریکا و متحدان غربی‌اش به‌دنبال کشاندن قطعنامه‌های ضدایرانی به ذیل فصل ۷ بودند، روسیه و چین با این استدلال صحیح که ایران هیچ‌گاه امنیت جهان را به مخاطره نینداخته مانع از این کار شده‌اند.

با این حال با اصرار و فشار آمریکا و برخی کشورهای غربی عضو شورای امنیت، در نهایت قطعنامه‌ها علیه ایران صرفاً ذیل بند ۴۱ این فصل (و نه کلّیت فصل ۷) به تصویب رسید تا صرفاً «الزام‌آور» بودن آن مشخص و مؤکد باشد. بنابراین برخلاف این ادعا، نه در گذشته و نه الان هیچ‌گاه ایران ذیل «کلیت» فصل ۷ یا «ماده ۴۲» فصل ۷ که اجازه حمله نظامی را صادر می‌کند نبوده، بلکه تنها تفاوت گذشته با الان اینجاست که قبلاً ایران قرار داشتن ذیل ماده ۴۱ فصل ۷ و محدودیتهای اقتصادی آن را به رسمیت نمی‌شناخت ولی امروز به واسطه برجام و به دست خودمان به قرار گرفتن ذیل ماده ۴۱ فصل ۷ در قطعنامه ۲۲۳۱ اقرار کرده و به آن رسمیت هم داده‌ایم.

دورشدن سایه جنگ از کشور، مرهون اقتدار نظام و ایثار مدافعان حرم و حافظان امنیت است. برجام نه تنها سایه جنگ را از کشور دور نکرد، بلکه آمریکا و اروپا را در گستاخی علیه ایران ترغیب کرد.

مدعیان اصلاحات؛ از تحقیر رئیس‌جمهور تا توهین به مجلس
علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من تصور می‌کنم کل مجموعه حاکمیت از جمله دولت درباره تصمیم‌گیری‌های امروز به توافق رسیدند. اما این مجلس است که عقب‌مانده و ناهماهنگ بود. مجلس شعارها و وعده‌هایی که داده بود با آن توافق جمعی کشور نمی‌خواند. یعنی الان مجلس باید خودش را با حاکمیت تطبیق دهد، درحال حاضر دولت و قوه قضائیه و سایر بخش‌ها یک صدا دارند اما مجلس صدای متفاوتی داشت که اکنون عقب نشسته است و باید همه چیز را کنار بگذارد.»

صوفی در ادامه گفت: «مجلس به‌رغم شعارهای خیلی تندی که داده بود نتوانست کاری را پیش ببرد. به عبارتی هم‌اکنون هم از بعد سیاسی و هم اقتصادی آچمز شده است.»
علی صوفی پیش از این در اظهارنظری توهین‌آمیز، روحانی را کاندیدای اجاره‌ای مدعیان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری نامیده بود. وی در مصاحبه مذکور نیز به نمایندگان مردم در مجلس توهین کرده است.

مدعیان اصلاحات بیش از هفت سال است که دولت را دربست در اختیار دارند. این طیف در مجلس دهم نیز فراکسیون امید را در اختیار داشتند. علاوه‌بر این حدود سه سال است که شهرداری و شورای شهر تهران نیز در اختیار مدعیان اصلاحات است.
با این‌حال این طیف با فرافکنی و توهین و برچسب‌زنی به منتقدان، از پاسخگویی درباره گزارش عملکرد فرار می‌کند.

فراکسیون امید و روحانی اصلاح‌طلب نبودند؛ ناچار بودیم حمایت کنیم!
تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و محکوم فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «زمانی که تیپ‌های پیش‌رو در انتخابات مجلس تأیید صلاحیت نشدند و احزاب اهل تعامل فقط توانستند تأیید شوند، جهت‌گیری‌ها به نفع حضور در عرصه قدرت است. در ادامه این روند باعث شده که جریان هر روز بیشتر از سرمایه اجتماعی خود فاصله بگیرد و در انتخابات ریاست‌جمهوری از فردی مانند حسن روحانی حمایت کند. یا در انتخابات مجلس از نمایندگانی حمایت کرده که عمدتاً نه اصلاح‌طلب بودند و نه تفکر اصلاح‌طلبی داشتند. ولی از سرناچاری و برای اینکه در قدرت سهمی داشته باشد از آنها حمایت کرده. فراکسیون امیدی تشکیل داده که این فراکسیون الزاماً معدل خاص اصلاح‌طلبی نداشته و طبیعتاً چنین فراکسیونی قادر نخواهد بود اهداف اصلاح‌طلبی را پیش ببرد».

نکته قابل تأمل آنکه اصلاح‌طلبان در حالی می‌گویند در انتخابات، نامزد نداشتند و ناچار بودند از روحانی حمایت کنند که محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شده بود! از این رو آنها نامزد داشتند، نامزدی که بعداً رئیس ‌فراکسوین امید مجلس شد!

دروغگویی روزنامه اصلاح‌طلب
روزنامه زنجیره‌ای شرق دیروز در صفحه نخست خود ضمن انتشار تصویری از یکی از مدیران دولت پیشین گزارشی با این عنوان ماجرای فرار از کشور معاون رئیس‌جمهور پیشین منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: «[معاون رئیس‌جمهور قبل] در مرخصی از زندان دچار حادثه رانندگی شد و این‌گونه همچنان در مرخصی به سر می‌برد و قرار هم نیست به زندان بازگردد. این در حالی است که شایعه شده زمان تصادف او قصد فرار از ایران را داشته است. هرچند مهران عبدالله‌پور، وکیل [وی]، درباره آخرین وضعیت جسمانی موکل خود پس از تصادف در غرب کشور اظهار کرد: پس از تصادفی که موکل بنده در غرب کشور داشت، هم‌اکنون با اجازه و نظر پزشکی قانونی خارج از زندان در حال تکمیل روند درمان خود است. او ادامه داد: درحال‌حاضر روند درمان موکل بنده در منزل انجام می‌شود و تا زمانی که پزشکان تشخیص دهند و او اجازه داشته باشد، در خانه و خارج از زندان می‌ماند.»

اما کار غیراخلاقی روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی آنجا معلوم و مشخص می‌شود که در پایان این گزارش می‌خوانیم: «[معاون رئیس‌جمهور قبل] از آن زمان تاکنون کم‌حاشیه نبوده و یک روز خبر سکته مغزی او و یک روز اعتصاب غذا و کاهش وزن و حالا هم شایعه تلاش او برای فرار از ایران رسانه‌ای شده است؛ هرچند خبر فرار تکذیب شده [!!] اما همچنان در مرخصی است.»

نهایت بی‌اخلاقی این روزنامه اصلاح‌طلب در این است که خود در انتهای گزارش به صراحت نوشته خبر فرار فرد مذکور شایعه بوده اما در صفحه نخست روزنامه تیتر را با این عنوان منتشر کرده‌اند: ماجرای فرار از کشور...!

همچنین دیروز فیلمی از حضور فرد مذکور در تحریریه روزنامه شرق در محیط مجازی منتشر شد که به شدت از چاپ و انتشار این دروغ عصبانی بوده است. اما نکته قابل تأمل اینکه یکی از افراد تحریریه شرق به او می‌گوید ما نوشتیم شما جوابیه بدهید! یعنی این روزنامه‌ها در عین خونسردی دروغی را تیتر می‌کنند و بعد به اینکه جوابیه بدهید بسنده می‌نمایند؛ دروغی که خودشان در انتهای گزارش به عدم صحت آن اشاره کرده‌اند، یعنی به عدم صحت آن علم و آگاهی داشته‌اند. جالب است بدانید که طیف موسوم به اصلاح‌طلب داعیه‌دار اخلاق نیز هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴