تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۳۱۳۴۰
روزنامه دولتی ایران دیروز گفت‌وگویی را با مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس منتشر کرد.
۰
plusresetminus
دیروز هشدار دلار 5 هزارتومانی را می‌دادند امروز می‌گویند هر دولتی می‌آمد همین می‌شد!

به گزارش بلاغ، پزشکیان مدعی شده است: «من به عزیزان نماینده گفتم، راهی که ما می‎رویم و آنچه که ما شاهد هستیم، هر دولتی هم بیاید و هر جناح و دسته‎ای که بخواهد کاری کند، به جز همین نمی‎تواند باشد. مشکلات مملکت به سادگی قابل حل نیست. به خاطر آن رفتاری که آمریکا و برخی کشورهای دیگر در قبال ایران دارند، حل وفصل برخی مشکلات ساده نیست. هر کسی بیاید ما این مشکل را خواهیم داشت».

مدعیان اصلاحات و حامیان عملکرد دولت قبلا می‌گفتند اگر آقایان رئیسی و قالیباف رأی بیاورند، دلار 5 هزار تومان می‌شود؛ ولیکن اکنون که دلار در کانال 23 هزار تومان است، می‌گویند هر دولتی بیاید، همین است و دنبال مقصر هم نباشید!
حامیان دولت و مدعیان اصلاحات همین‌اند. مقصر معلوم است. لازم به جست‌وجو نیست. مدعیان اصلاحات همان جماعتی هستند که پیش از این، دولت را رحم اجاره‌ای و خود را تضمین روحانی خواندند، اما امروز با دولت فاصله گذاری و از مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی فرار می‌کنند.
این جماعت دولت را در چاله اعتماد به آمریکا‌انداختند، با بزک برجام، آن را نسخه معجزه آسا جا زدند، ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی برای شکوفایی اقتصادی را معطل آمریکا و اروپا گذاشتند، به هشدارهای منتقدان اعتنا نکردند، اکنون که گویا از جزیره دور افتاده‌ای آمده‌اند و از همه جا بی‌خبر؛ می‌گویند برنامه بدهید!

مشکلات اقتصادی به خاطر عدم تصویب FATF است!
روزنامه سازندگی در یادداشتی باعنوان «نعل وارونه بر تاریخ» به قلم‌هاشم زایی عضو حزب کارگزاران نوشت: «تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای و رفع تنش با دنیا و کشورهای همسایه، تاثیر جدی و مستقیمی بر معیشت مردم دارد. تعلل در تصویب FAFT و بلااثر کردن آن به خودی خود سایه سنگینی بر وضعیت معیشتی مردم داشت و همین آقایان که امروز مدعی دغدغه‌های معیشتی هستند می‌خواهند درباره آن از رئیس‌جمهور سؤال کنند، آن زمان FATF را – که اثر مستقیم بر وضعیت معیشتی و تورم داشته و دارد- طرحی سیاسی می‌خواندند و به دنبال به حاشیه کشاندن آن بودند که البته در این امر توفیق نیز پیدا کردند.»
مدعیان اصلاحات در تلاشند تمام مشکلات کشور را به برجام و اکنون هم به مسائلی مانند FATF مرتبط کنند و از سوءمدیریت و ناکارآمدی سیاست‌های اقتصادی خود حرفی نزنند! اتفاقا نعل وارونه را آنها می‌زنند تا حقایقی مانند خطای محاسباتی در مسائلی مانند ارز 4200 تومانی، رانت و لابی در دولت تدبیر و امید از حقوق‌های نجومی گرفته تا مفاسد اقتصادی در پرونده‌هایی مانند حسین فریدون، بانک سرمایه و... پشت پرده باقی بماند!

القای آرزوی ترامپ به نام دستاورد برجام!
روزنامه شرق یادداشتی به قلم صادق زیباکلام در شماره دیروز خود منتشر کرده که عبارتی بهتر از «شرم‌آور» نمی‌توان برای آن یافت. وی در این یادداشت نوشته: «بالطبع مثل هر توافق دیگری یک‌سری امتیازات از سوی ایران داده شد و یک‌سری هم از سوی آمریکایی‌ها.»
در این باره لازم به یادآوری است که خود مقامات دولت بارها گفتند که «دستاورد ما از برجام تقریبا هیچ» حالا نویسنده این یادداشت کاسه داغ‌تر از آش شده است.

وی در ادامه افزوده است: «اگر ایران و ‌آمریکا که بیش از سه دهه جز بی‌اعتمادی و دشمنی چیز دیگری میان‌شان نبود، توانسته بودند با وجود همه دشواری‌ها درباره مسئله پیچیده هسته‌ای به توافق برسند، آیا امکان نداشت که درباره اختلافات دیگرشان هم بتوانند توافق کرده یا دست‌کم بر سر آنها مذاکره کنند؟»
باید گفت که آرزوی آمریکایی‌ها در دوره اوباما و نیز در دوره ترامپ همین بوده است که به واسطه برجام در حوزه‌های دیگر نظیر توان دفاع کشورمان نیز به مذاکره بپردازیم. چرا باید در مورد توان دفاعی خودمان مذاکره کنیم و در این حوزه امتیازهای نقد بدهیم و وعده نسیه بگیریم؟! آن هم در مورد چیزی که حقوق مسلم و اولیه هر کشوری است. اما در ادامه نویسنده مدعی شده: «در حوزه عملی هم تحریم‌ها شروع به افول کرده و کسر درخور‌توجهی از شرکت‌های بزرگ و کوچک غربی وارد ایران شده بودند؛ از‌جمله در حوزه انرژی که ایران به‌شدت نیاز به تکنولوژی پیشرفته و سرمایه‌گذاری کمپانی‌های مهم نفتی غربی داشت... اگر روند تنش‌زدایی با غرب و به‌ویژه با آمریکا ادامه می‌یافت و مناسبات تجاری، همکاری‌های اقتصادی و عادی‌شدن روابط دیپلماتیک گسترده‌تر می‌شد، ‌ امید این جریانات کم‌رنگ‌تر می‌شد. نگران از بهبود مناسبات میان ایران و غرب، برخی از مخالفان ایران رسما به واشنگتن و پرزیدنت اوباما هشدار می‌دادند که «مبادا فریب لبخند روحانی و ظریف را بخورید»[!!]

وی در ادامه آورده است: «نتانیاهو عرف دیپلماتیک را کنار گذاشته و علنا تیم مذاکره‌کننده آمریکا و اوباما را به باد انتقاد گرفته بود که «مرتکب اشتباه تاریخی شده‌اند که به ایران اعتماد کرده‌اند». ‌این فقط مخالفان تندرو ایران‌ در خارج از کشور نبودند که برجام سراسیمه‌شان کرده بود.‌ رادیکال‌های داخلی هم به تکاپو افتاده بودند...

تندرو دیگری در آمریکا وارد کاخ سفید شد و به کمک جریاناتی در ایران، تیر خلاص را به شقیقه برجام شلیک کرد... شاید سال آینده که اصولگرایان آرزو دارند قوه مجریه را هم مانند مجلس به ‌دست بیاورند، خودشان بتوانند به برجامی جدید با آمریکا دست یابند. ساده‌ترین پرسشی که می‌توان داشت، آن است که چرا دلواپسان باید اجازه می‌دادند میانه‌رو‌ها و روحانی میوه برجام را بچینند؟ مگر خودشان نمی‌توانند؟»

نویسنده مدعی شده که ترامپ به کمک منتقدان داخلی توافق هسته‌ای، تیرخلاص را به برجام شلیک کرده است! حرف زدن و ادعاهای عجیب و غریب صادر کردن آسان است اما باید به نویسنده یادداشت گفت کمی دیر برای فریب دادن افکار عمومی دست به کار شده اید. در ضمن میوه برجام را همین که شما و همقطارانتان چیدید برای هفت پشت ملت بس است. معجزه برجام و میوه‌هایش هم بماند برای زیباکلام و زنجیره‌ای‌ها: از طلا بودن پشیمان گشته ایم / مرحمت فرموده ما را مس کنید!

روزنامه اصلاح‌طلب، تریبونی برای عقده‌گشایی فرد هتاک به دین و مقدسات
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد به مدیر مسئولی الیاس حضرتی نماینده رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم‌، روز گذشته گفت‌و‌گویی با‌هاشم آقاجری منتشر کرد تا این فرد که در کارنامه سیاه خود از توهین به پیامبر و اهل بیت و مراجع تقلید گرفته تا انکار ضروریات دین و تبلیغ علیه نظام و... را ثبت دارد‌، به بهانه احضارش به دادگاه به‌ دليل انتشار بيانيه‌اي‌ در آبان ۹۸ به عقده گشایی علیه نظام بپردازد.
این فرد در بخشی از این گفت‌و‌گو درباره چرایی انتشار بیانیه‌ای توهین‌آمیز علیه نظام پس از وقایع آبان ماه 98 مدعی شده است: « من در بازپرسي هم گفتم كه انتشار اين بيانيه نه‌تنها حق من بوده، بلكه بالاتر از آن وظيفه ديني، ملي و انساني من بوده است. نبايد پاسخ مستضعفان و محرومان و گرسنگان و فرودستاني كه به خيابان آمدند و مسالمت‌آميز اعتراض كردند را با گلوله داد. در صورتي كه حداقل به اعتراف وزير كشور ۲۳۰ نفر عمدتا جوان در جريان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ كشته شدند. من در آن بيانيه هم خطاب به علما گفتم كه شما عمري به ما از قول ائمه ياد داديد كه مقابل ظلم سكوت نكنيم و از قول حضرت علي(ع) نقل مي‌كنيد كه «خداوند از علما و آگاهان جامعه پيمان و ميثاق گرفته كه در مقابل شكم‌بارگي ظالم و گرسنگي مظلوم سكوت نكنند»؛ پس چرا شما سكوت كرده‌ايد؟ من وظيفه خود مي‌دانستم كه نسبت به اين اتفاقات اعتراض كنم و اگر اعتراض نمي‌كردم، مجرم بودم.»
این روزنامه اصلاح‌طلب که مدیر مسئول آن نماینده مجلس هم بوده‌، درحالی همچنان درباره ماجرای حوادث آبان ماه 98 قصد فرار به جلو و طلبکاری دارند که اتفاقا باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند.
این طیف بی‌کفایت، در واقع هم با حذف سهمیه بندی به مدت چهار سال، موجب قاچاق سوخت به ارزش بیش از یک صد هزار میلیارد تومان شدند؛ و هم کشور را به کام نا‌آرامی مطلوب دشمن کشاندند.
این جریان پاسخ نمی‌دهند چرا سهمیه‌بندی را برای 4 سال حذف کرده، قیمت بنزین را ثابت نگه داشتند و ناگهان تصمیم به سه برابر کردن قیمت گرفتند؟ این شوک قیمتی توام با غافلگیری مردم، نقطه استارت فتنه‌انگیزی دشمن بود، حالا آنکه جان باختگان، قربانی یا بازیگر فتنه آمریکا بودند و بی‌کفایتها به خاطر فراهم کردن زمینه موج سواری دشمن در این ماجرای تلخ، متهمند نه طلبکار.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴