آن روی سکه ژست‌های حقوق بشری آمریکا؛

اینجا آمریکا، امپراتوری ژست‌های دروغین حقوق بشری

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۴۲۹۹۸۷
فرهنگ نژادپرستى و برترى‌جویى نژادى در آمریكا تبدیل به یك ایدئولوژى شد و ارزش‌هاى اخلاقى به‌پای منافع مشخص‌شده توسط ارزش‌هاى غربى قربانى مى‌شود و همه این‌ها بزك شده و به كمك امپراتوری رسانه‌اى غرب كه خود مظهر ضدیت با حقوق بشر و نماد آپارتاید و تبعیض رسانه‌اى است به مردم جهان ارائه مى‌شود.
۰
plusresetminus
اینجا آمریکا، امپراتوری ژست‌های دروغین حقوق بشری
به گزارش بلاغ، حقوق بشر واژه قریبی که برای ما ایرانی‌ها بسیار آشنا می‌آید، به‌طوری‌که هرازگاهی آمریکا و سایر هم‌پیمانانش به همراهی برخی از سازمان بین‌المللی کشورمان را به نقض حقوق بشر متهم کرده و گاهاً قطعنامه‌هایی علیه ایران در این راستا از سوی سازمان ملل متحد صادرشده است.
 
واقعیت ماجرا چیست؟
در مكتب و نگاه لیبرالیسم انسان نقش محورى و خدایى دارد و همه‌چیز- از علم و فرهنگ و اقتصاد تا سعادت و خوشبختى - برمدار خواست و هوس‌هاى او(انسان) شكل مى‌گیرد. در نگاه تمدن غرب، انسان؛ فقط انسان سفیدپوست غربى است نه سیاه‌پوستان و نه دیگر رنگین‌پوستان و سفیدپوستان جایى در این فرهنگ ندارند.
 
بر اساس این مبانى اخلاق فردى و اجتماعى، نوع‌دوستی و همزیستی، سعادت و عزت فردى و اجتماعى و صداقت و راستى، تنزل و تقلیل پیداكرده و به انحطاط كشیده مى‌شود. در این نگاه هدف وسیله را توجیه مى‌كند و ارزش‌هاى اخلاقى به‌پای منافع مشخص‌شده توسط ارزش‌هاى غربى قربانى مى‌شود و همه این‌ها بزك شده و به كمك امپراتوری رسانه‌اى غرب كه خود مظهر ضدیت با حقوق بشر و نماد آپارتاید و تبعیض رسانه‌اى است به مردم جهان ارائه مى‌شود.
 
آن روی سکه ژست‌های حقوق بشری آمریکا!
شكل‌گیرى و تشكیل كشور آمریكا با تضییع حقوق بشر و كشتار میلیونى و نسل‌كُشى بومیان آن سرزمین و سرخپوستان‌ بى‌پناه شكل گرفت به‌گونه‌اى كه 400 قوم سرخپوست با كشتار و جنگ و مهم‌تر با ترور و كشتار آن‌قدر كه از جمعیت چند ده‌میلیونی - صدمیلیونی - سرخپوست كمتر از پنج میلیون برجاى ماندند.
 
در ادامه مهاجرت و كوچ اجبارى زنان و مردان جوان و سالم از قارّه آفریقا كه منجر به كشتار بیش از پنجاه میلیون نفر شد كه بخشى از آن‌ها در جنگ با مردم و گروهى در مسیر انتقال و بخش زیادى در زندان‌هاى آمریكا و براثر بیگارى كشته شدند.
 
به‌طورکلی فرهنگ نژادپرستى و برترى‌جویى نژادى در آمریكا تبدیل به یك ایدئولوژى شد و بسیارى از مردم در مدارس و مراكز آموزشى و بر اساس تبلیغات رسانه‌اى با همین فرهنگ رشد یافتند و استكبار نژادپرستى را «اجتماعی سازی» كرد و حق حداقلى همزیستى مسالمت‌آمیز و نوع‌دوستی و دیگر دوستى را حتى از سفیدپوستان گرفت و به‌جای آن كشورى نامنسجم و منقطع را به میراث گذاشت.
 
نقض حقوق بشر توسط آمریکا در نقاط مختلف جهان
نقطه‌اى از جهان نیست که به‌صورت مستقیم  و غیرمستقیم از جنایات و دخالت‌هاى مستقیم آمریكا در امان مانده باشد. با یك جستجوى ساده در گوگل، عبارت «عملیات برون‌مرزی ارتش آمریكا» را جستجو كنید. دانشنامه‌ى ویکی‌پدیا كه در اختیار امپراتوری رسانه‌اى غرب است نام بیش از 90كشور را مى‌برد كه از سال 1950 تاكنون به شكل مستقیم یا غیرمستقیم توسط ارتش آمریكا موردحمله یا تهدید واقع‌شده‌اند. از كشورهاى اروپایى مانند آلمان و ایتالیا تا آسیایى مانند ژاپن و چین و كره تا كشورهاى آمریكاى جنوبى مانند كوبا و برزیل و پاناما و اروگوئه تا قاره آفریقا مانند مصر، لیبى و آفریقاى مركزى و سودان تا استرالیا كه به‌نوعى مستعمره او محسوب مى‌شود.
 
امروز سفارتخانه‌هاى آمریكا در هر كشور، مركز دخالت و تجاوز به حقوق بشر و هتك حرمت نوامیس مردم و تذلیل این كشورها هستند و پایگاه‌هاى نظامى آمریكا نیز لانه‌هاى فساد و فحشا و ترویج فرهنگ غرب و حامى تروریست‌هاى صهیونیست هستند. مضافاً این‌كه امپراتوری رسانه‌اى آمریكا سردمدار تضییع حقوق معنوى انسان‌ها در زندگى آزاد و بانشاط و رو به تعالى هستند. قطعاً برجسته‌ترین مصداق نقض حقوق بشر در جهان و منطقه حمایت از رژیم جعلى صهیونیسم به‌عنوان بزرگ‌ترین تروریسم دولتى منطقه است، تشكیل از گروه‌هاى جنایتكار تكفیرى در منطقه و جهان كه منجر به یك جنگ جهانى نیابتى در سوریه و عراق شد؛ نیز از مصادیق بارز روشن نقض حقوق بشر با طراحى آمریكاى جهان خوار است.
 
سیاهه جنایات آمریکا علیه ایران!
 
از سال 1320 تا 1357 (37سال) و از سال 1357 تا اكنون (41 سال) یك دوره هفتادوهشت‌ساله، كه در مقطع اول حاكمیت پیدا و پنهان آمریكا و در دوره دوم توطئه‌هاى علنى و مخفى شیطان بزرگ بیشترین حوادث و تراژدى‌هاى غم‌بار را براى ملت ما به ارمغان آورده است. مقام معظم رهبرى سیاهه اقدامات و جنایات آمریكا در حق ملت ما را تا یک‌صد مورد- با زیاد و كم آن - اشاره‌کرده‌اند. برخى از برجسته‌ترین موارد نقض حقوق بشر عبارت‌اند از تلاش براى استقرار و تثبیت حكومت منحوس پهلوى؛تأسیس سازمان ساواك كه عصاره تجارب جهنمى سیا و موساد بود، مشاركت و حمایت از آدمکشی‌های خیابانى در طول حكومت پهلوى به‌ویژه در سى تیر 31 و 15خرداد 42 و 17شهریور 57 و سیزده آبان 57 و ده‌ها حادثه دیگر كه به شهادت و جراحت ده‌ها هزار نفر انجامید، حمایت از منافقین در كشتار مردم بی‌گناه كه به شهادت 17هزار نفر منجر شد، حمایت از گروهك‌هاى تجزیه‌طلب و مزدور در انجام جنایات كم‌نظیر و وحشیانه و شهادت هزاران نفر از مردم و نیروهاى مردمى و نظامى؛ حمایت كامل از رژیم بعث صدام در راه‌اندازى تجاوز نظامى هشت‌ساله كه به شهادت بیش از یک‌صد و پنجاه‌هزار نفر از مردم و نیروهاى نظامى و جراحت نیم میلیون نفر و خسارات مادى هنگفت انجامید. انجام انواع نفوذ سیاسی و نظامى و امنیتى و اقتصادى از طریق لانه جاسوسى در اوایل انقلاب و سپس از طریق سفارتخانه‌هاى آمریكا در كشورهاى همسایه؛ اِعمال تحریم ظالمانه چهل‌ساله به‌خصوص در دو سال اخیر و تحت‌فشار قرار دادن كشورهاى دیگر و تحریم اقلام حیاتى مانند دارو كه منجر به مرگ مظلومانه ده‌ها بیمار گردیده است و این شرایط ادامه دارد.دخالت در ترور ناجوانمردانه مسئولان، مدیران، نخبگان و شخصیت‌هاى محبوب مردمى در طول سالیان گذشته به‌ویژه دانشمندان هسته‌اى؛  مباشرت در ترور بزدلانه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانى ویارانش‌.
 
حقوق بشر اسلامی
این در حالى است كه حقوق بشر اسلامى بر چهار ركن؛ جهان‌بینى توحیدى و حاكمیت خدا، كرامت و هویت واحده انسانى، فطرت الهى و خلقت هدفمند و رو به تعالى، استوار است و ملاك برترى انسان‌ها جز به ارزش‌هاى الهى از قبیل؛ تقوا و علم و جهاد و... نیست.
بنابراین آنچه در 4قرن گذشته و دهه‌ها و سال‌هاى اخیر و این روزها، از جنایات غرب در حق بشریت مردم آمریكا مشاهده مى‌كنیم پدیده‌اى برخلاف رویه‌ و ارزش‌هاى غربى نیست. این اتفاقات باطن و حقیقت تمدن غربى است كه امروز در حقوق بشر آمریكایى بروز و ظهور یافته است و بر منوال ارزش‌هاى لیبرال دموكراسى غرب در حال وقوع است.
 
واقعه دوازدهم تیرماه 67 و شهادت مظلومانه ده‌ها مسافر بی‌گناه به‌خصوص زنان و كودكان مظلوم و بزرگداشت یاد و خاطره آن‌ها و نیز یادكرد جنایات آمریكا و نقض‌هاى مكرر و علنى حقوق بشر توسط شیطان اكبر؛ فرصت مغتنمى است تا حافظه تاریخى نسل‌هاى سوم و چهارم و نسل‌هاى آینده بازسازى و بازآفرینی شود تا تاریخ مظلومیت این ملت مقتدر دستخوش تحریف نگردد و جاى شهید و جلاد عوض نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴