کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام کرونا به هنجارشکنان؛

بزرگ‌ترین تهاجم به کوچک‌ترین نهاد/ بدحجابان جوابگوی انحراف و فروپاشی خانواده‌ها باشند

3 تير 1399 ساعت 0:02

هرچیزی که تنبه و آگاهی ایجاد کند بویژه مشابه کرونا باشد، زنگ هشدارباش خداوند به انسانهاست که اگر این پیام‌ها دریافت نشود، عواقب طبیعی خود را بوجود می‌آورد، چیزی که در داستان ادامه‌دار کرونا شاهد آنیم.


به گزارش بلاغ، انسان‌ها در مسیر زندگی روزمره خود بدلائل فراوان دچار غفلت و یا فراموشی می‌شوند و چه بسا فاصله‌شان از اخلاق و معنویات و ملکات انسانی، آنها را دچار قساوت و سخت دلی در قبال پیامدهای دوری‌شان از خداوند می‌گرداند، که پدیده‌هایی همچون کرونا و یا سایر ابتلائات، تلنگری است برای بازگشت انسان به خویشتن الهی و رسالت اصلی حیات او.
 
انسان و غفلت‌های فراوان مصائب آور
زمان امینی، پژوهشگر اجتماعی، پیشرفت تکنولوژی و رشد رفاه اجتماعی را از دستاوردهای زندگی امروزی می‌داند و می‌گوید: علی‌رغم رفاهی که در اثر رشد تکنولوژی متوجه جوامع بشری شده، اما بیش از این رفاه، آرامش و امنیت روانی انسان‌ها نسبت به زمان‌های گذشته بمراتب کمتر شده و دغدغه‌ها و استرس‌ها نیز انسان‌ها را دربرگرفته است.

وی عامل تهدید و چالش امنیت روانی را ناشی از بی توجهی برخی انسان‌ها نسبت به ارزش‌های انسانی و زیاده‌خواهی‌های خودخواهانه ذکر کرد و اظهار داشت: بیش از فقر، زیاده خواهی است که انسانها را از حق و حد خود فراتر میبرد و او را متجاوز نسبت به حقوق دیگران و تضییع حقوق سایرین میکند. هرچند در این میان، فقر نیز عامل درخوری برای زیرپانهادن ارزش‌های انسانی است.

این محقق، وضع قوانین و مقررات و قاطعیت در اجرای آن را از مهمترین عامل صیانت از هنجارها و ارزش‌های انسانی در هر کشور و جامعه دانست و گفت: رصد شرائط و ارزیابی وضعیت‌ها از مهمترین وظائف مسئولان کشور، اعم از قوای مقننه، مجریه و قضائیه، در تدوین مقررات و یا تصحیح و تکمیل و ترمیم آنهاست تا متناسب باعوامل آسیب، راهکارهای قانونی نیز اتخاذ شود.
 
مشکلات کنونی کاملا مشخص است
رقیه سلیمی، خانه دار و دانش آموخته علوم تربیتی، در اولویت قرار نداشتن فرهنگ و هنجارها نزد مسئولان کشور به خصوص دولت را از مهمترین عوامل وضعیت ناگوار کنونی فرهنگ و هنجار دانست و گفت: از مصیبت‌های عظمای این کشور امام زمانی، فراموشی کامل و یا بفراموشی کامل سپردن نیازهای فرهنگی و هویتی جامعه از سوی مسئولان و اولیای مربوطه است. آنقدر بعلت سوءمدیریت و نداشتن برنامه اداره کشور، مشکلات اولیه معیشتی برای جامعه ایجاد شده که کمتر کسی مطالبه فرهنگی را فریاد می‌کند و البته آنچه که در این ارتباط بجایی نمی‌رسد، دردها و فریادهای فرهنگی است.

این بانوی خانه دار با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی جامعه، تحقق تربیت دینی و اسلامی فرزندان را کار بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: عوامل تاثیرگزار بر تربیت غیر دینی و حتی ضددینی کودکان و نوجوانان در جامعه بسیار نگران کننده و دغدغه‌آفرین برای پدران و مادران شده است و بی خیالی دولت و رهاکردن فضای فرهنگی، دست دشمنان اسلام و ایران را باز گذارده تا علیه عفاف و حجاب دینی هرچه می‌خواهند به اجرا گذارند؛ لذا شرائط روز بروز بدتر و خطرناک‌تر می‌شود که فارغ بودن دولت و کارگزاران فرهنگ از این دغدغه، مصیبت چاره‌ناپذیر و دردآور است.

مسئولان لطفا سری به دادگاه خانواده بزنند
یک وکیل، که نخواست نامش ذکر شود، دعاوی خانوادگی ناشی از فساد جنسی و ارتباط نامشروع را یکی از معضلات دانست و عنوان کرد: منشاء اصلی و اولیه بسیاری از ناسازگاری‌ها و اختلافات زن و مرد، بواسطه وسوسه‌هایی در کوچه و خیابان و وضع پوشش زنان و دختران و اغوای مردان و پسران است، که در کنار خلا تربیت و آگاهی‌های دینی و اجتماعی توانست معضل بزرگی را در جامعه بوجود بیاورد و خانواده‌هایی را به مرز فروپاشی بکشاند.

وی حل بحران معنویت و آگاهی‌های فرهنگی و دینی، همچنین کارآمدسازی نظام مدیریت کلان دولتی را راه درمان وضعیت ناگوار کنونی فرهنگی جامعه دانست و یادآور شد: تعمیق و تقویت مبانی فکری و اعتقادی جامعه زمانی امکان پذیر خواهد بود که تعارضی بین قول و عمل مسئولان و کارگزاران دولت وجود نداشته باشد تا جامعه بویژه جوانان دچار چالش ناشی از دوگانگی گفتار و رفتار اولیای کشور نشوند.

این وکیل دادگاه خانواده، بن مایه بسیاری از پرونده‌ها در دادگاه خانواده را نتیجه نادیده گرفتن هنجارهای دینی و اخلاقی و بلهوسی‌ها و یا فقر اقتصادی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: مسئولان فرهنگی باید با تشکیل گروه‌های متخصص برای آسیب‌شناسی وضع موجود هرچه زودتر برای برون رفت از اوضاع کنونی راه حل علمی را بمورد اجرا گذارند تا خانواده‌ها در قبال شعله‌های آتش خانمان سوز کنونی نجات یابند.

بزرگ‌ترین تهاجم به کوچک‌ترین نهاد
مهسا پاک‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد، معتقد است که علاوه بر بی‌عملی مسئولان در قبال مسائل فرهنگی، تلاش بی‌وقفه دشمنان در از بین بردن پایه‌های معنوی و اخلاقی با عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی را موجب تشدید انحراف میان جامعه بویژه نوجوانان و جوانان توصیف کرد و اظهار داشت: بسیاری از صاحب نظران معتقدند سال‌هاست میدان اصلی جنگ دشمنان انقلاب اسلامی با مردم ایران و جهان اسلام به حوزه فرهنگ منتقل بافته و آنها سعی دارند تا با آدرس غلط دادن به این کشورها، بظاهر نشان دهند که جنگ‌شان اقتصادی و یا نظامی و سیاسی است و حال آنکه جنگ اصلی‌شان در عرصه فرهنگی و برهنه و شهوانی‌سازی ملت‌ها از طریق نمایش جلوه‌های جنسی خانم‌ها و دختران برای به انحراف‌کشاندن مردان و پسران جوامع تحت تهاجم است.

وی گرفتارآمدن مسئولان به مسائل روزمره و دست و پنجه نرم کردن با مسائل اقتصادی را کمک به دشمنان برای پیشبرد اهداف مبارزه اصلی در میدان شبیخون فرهنگی دانست و گفت: آیا مسئولان فکر نمی‌کنند که بناگاه ظرف مدت کوتاه مدلی از لباس جلوباز با شلوارهای چسبان در میان خانم‌ها و دختران این مملکت گسترش می‌یابد و موجب تحریک شهوات جوانان می‌شوند، تصادفی است یا سازماندهی قوی و فراگیر پشت این موضوع قرار دارد که در همه مصادیق فرهنگی نیز اینگونه حساب‌شده در سطح ملی عمل می‌کند و آیا نباید برای این مساله چاره‌اندیشی کرد؟.

این دانشجو با اشاره به بی در و پیکر بودن تهاجم به ارزش‌های اخلاقی و قبح‌زدایی از بسیاری منکرات در جامعه، عرصه فرهنگ را رهاشده‌ترین عرصه استراتژیک کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: کرونا نهیبی بود به همه انسان‌ها که به هبچ چیز خود مغرور نشوند و در قبال چند روز عمر کوتاه این جهان، خود را در اختیار نفسانیات و لذات فناپذیر و لحظه‌ای گناه قرار ندهند که سرانجامی جز پشیمانی و خسران نخواهد داشت.

مصیبت‌ها از ماست که بر ماست
حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در این ارتباط می‌گوید: این ویروس و بیماری، این مسئله را به ما گوشزد می‌کند که باید در همه میدان‌ها آماده باشیم و قدرت لازم را در بحث بهداشت و درمان، مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دفاع از سلامت مردم را کسب کنیم؛ زیرا دنیا خبر نمی‌کند که چه حادثه‌ای پیش می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه قدرتمند و قوی شدن علاج همه دردها و آفت‌ها و تهاجم‌ها است که باید مورد توجه همه مردم و مسئولان باشد، افزود: این درد و بلا را به گردن خداوند نیندازیم بلکه به خودمان بازگردیم که چه کردیم که دچار این درد و آزمون سنگین شدیم و در این راستا به خدا شکایت بردن عیبی ندارد اما کسی نباید از خدا شکایت کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: خداوند در آیه ۲۲ سوره حدید می‌فرماید: «مَا أَصَابَ مِنْ مُصِیبَةٍ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی أَنْفُسِکمْ إِلَّا فِی کتَابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَهَا» و تأکید می‌کند هیچ مصیبتی ناخواسته در زمین و نه در وجود شما روی نمی‌دهد مگر اینکه همه آنها قبل از آنکه زمین را بیافرینیم در لوح محفوظ ثبت است.

وی افزود: در واقع وقتی گناهان و فسادها انبوه می‌شود این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهد تا فاجعه انسانی و اجتماعی روی می‌دهد؛ اما باید دعا کنیم خداوند این بلاها را از سر امت اسلام و بشریت دور کند.

یعقوبی در پایان یادآور شد: این‌گونه بیماری‌ها و بلاها به خاطر گناهان جدید است، همان‌طور که حضرت امام باقر(ع) می‌فرمایند گناهان جدید باعث بلاهای جدید می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428443

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/428443/بزرگ-ترین-تهاجم-کوچک-ترین-نهاد-بدحجابان-جوابگوی-انحراف-فروپاشی-خانواده-ها-باشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com