بازگشت به‌روزهای ابتدایی کرونا با حضور مسافران؛

سفر به شمال ضروری نیست!/زنگ خطر موج جدید کرونا در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۲۶۴۸۴
در شرایطی که وزارت بهداشت همچنان تاکید بر اجتناب از ترددهای غیرضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، همچنان بر حجم خودروهایی که عزم شهرهای شمالی به ویژه مازندران کرده‌اند، افزوده می‌شود.
۱
plusresetminus
سفر به شمال ضروری نیست!/زنگ خطر موج جدید کرونا در مازندران
به گزارش بلاغ، با توجه به آخرین گزارش اعلام شده توسط وزارت بهداشت از 17 تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۸ مورد بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.۲۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تعطیلات نیمه خرداد، جاده‌های شلوغ و ترافیک پرحجم مزید علتی است بر این موضوع که مجدد باید نگران پیک جدیدی از شیوع کرونا باشیم.
 
استان مازندران ازنظر تعاملات اجتماعی استانی پر رفت‌وآمد محسوب می‌شود و به همین منظور باید با حساسیت بیشتری نسبت اجرای پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان توجه شود لذا بسیاری از مردم و مسئولان بهداشتی در این رابطه اعتقاد دارند عادی‌سازی روابط اجتماعی و حضور دوباره مسافران در این خطه از میهن اسلامی، مازندران را به‌روزهای ابتدایی کرونا بازمی‌گرداند.
 
مسئولان و مردم مازندران که در آستانه عید نوروز تدابیر بسیار سخت و محدودیت‌های فراوانی را در جاده‌ها و مبادی ورودی شهرها برای جلوگیری از ورود مسافران و غیربومی‌ها اتخاذ کردند که بعضاً برخی از این رفتار با خشونت فیزیکی نیز همراه شد حال به نظر می‌رسد که این حساسیت‌ها رنگ باخته است.
 
هر چقدر هم در خانه مانده باشیم مسافرت در چنین شرایطی که علم با بروزترین آزمایشات در دنیا هنوز به پاسخ قطعی برابر کووید ۱۹ نرسیده و حتی همچنان تعدادی از استان‌های کشور در وضعیت قرمز و هشدار هستند، به قیمت از دست دادن عزیزی یا درگیر کردن کادر درمان می‌ارزد؟  
 
* عدم کنترل در رفت و آمد‌ها به مازندران بی‌اثر کردن زحمات و تلاش مدافعان سلامت
 
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی طی گفت‌و‌‎گویی با تقدیر از مردم، مدیران و خیران در مقابله با کرونا و با اشاره به اینکه به عنوان یک شهروند با محفوظ ‌بودن جایگاه امام جمعه از رئیس‌جمهور برای مقابله با کرونا، سؤال دارم، گفت: مازندران از ۷ نقطه با سایر استان‌ها و نیز از طریق بنادر با کشورهای همسایه در ارتباط است و در ایام کرونا مسیر‌های مسدود‌شده با دستور استاندار توسط رئیس‌‌جمهور وتو شد که شدت ابتلا به کرونا در استان را تشدید کرد.
 
وی با اشاره به تعطیلی مصلّی‌ها، مسجد و برنامه‌های مذهبی در ایام کرونا، خاطر نشان کرد: زحمت تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی، تلاش کادر درمانی و بهداشتی و مدافعان سلامت با عدم کنترل در رفت و آمد‌ها به استان مازندران شاهد تشدید وضعیت قرمز و بازگشت مشکلات می‌شود.
 
*«یک‌بام و دو هوا» دستور رئیس جمهور برای حضور ۱۰۰ درصدی کارمندان و ادامه تعطیلی مصلی‌ها و مساجد
 
امام جمعه سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه تبدیل استان مازندران به استان قرمز کرونایی با حضور مسافران محقق شد و کنترل و مدیریت ورود و خروجی‌‎های مازندران باعث می‌شود تا کرونا به عنوان سوغات توسط مسافران منتقل نشود، اظهار کرد: دستور رئیس جمهور برای حضور ۱۰۰ درصدی کارمندان و ادامه تعطیلی مصلی‌ها و مساجد حکایت «یک‌بام و دو هوا» است، چرا همچنان فشار بر مساجد وارد می‌شود در حالی که فشارها بر سایر تجمعات برداشته شد و البته خدا را شاکریم که مساجد عامل افزایش کرونا اعلام نشد.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه مردم به دلیل وضعیت کرونایی کمتر از حد انتظار در مناسبت‌های دینی اخیر حاضر شدند و با عدم کنترل ورودی به استان مازندران، شهرهای زرد ما تبدیل به شهرهایی با وضعیت قرمز شدند، گفت: بررسی مجموع دلایل حاکی از آن است که مساجد نقشی در گسترش کرونا در مازندران نداشت و مواردی که نقش داشت باید مدیریت شود که هجوم مسافران در ایام تعطیل دارای نقش مهمی برای افزایش کرونا در مازندران است.
 
* حضور پرتعداد مسافران از تهران به سوادکوه در تعطیلات نیمه خرداد
 
امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من و خانواده‌ام امسال اصلاً به مسافرت نرفتیم و حتی فرزندانم که ساکن شهرهای دیگر هستند به سفر نرفتند زیرا ترددهای بیش از حد و غیرضروری با تصور اینکه دیگر ویروس کرونا وجود ندارد را اشتباه می‌دانم با وجود اینکه همچنان اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم، اما متاسفانه در این چند روز تعطیلات نیمه خرداد شاهد حضور پرتعداد مسافران از تهران به سوادکوه بودیم.
 
وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پاساژها، بازارها و اماکن عمومی توسط مردم بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم به‌نوعی همکاری با وزارت بهداشت و همچنین کادر درمان که مدت‌هاست در بیمارستان‌ها مشغول خدمت هستند تلقی می‌شود و باید رعایت کنیم تا کادر درمان هم بتوانند کمی به زندگی‌شان برسند.
 
*مازندران را مقصد سفر قرار ندهید
 
یکی از شهروندان دیگر سوادکوهی به مسافران تاکید کرد که استان مازندران را مقصد سفر خود قرار ندهند و گفت: از مسافران خواهش می‌کنم تا زمانی‌که این بحران به پایان نرسیده و ویروس کرونا در دنیا و سطح کشور ریشه‌کن نشده از مسافرت خودداری کنند؛ ما میزبان شما بوده و هستیم اما هم‌اکنون این استان آلوده به کرونا است و نباید سفر کنند.
 
شهروند دیگری نیز با اشاره به لزوم لغو مسافرت‌ها خاطرنشان کرد: بهتر است که مسافران به استان مازندران سفر نکنند و مسافرت خود را به تأخیر بیندازند تا افراد بیشتری به این ویروس مبتلا نشوند و حتی ممکن است خودشان با سفر به این استان به کرونا مبتلا شوند و سلامتی‌شان به‌خطر بیفتد.
 
به گزارش بلاغ، حال باید از هموطنانی که قصد سفر به مازندران دارند پرسید در شرایطی که وزارت بهداشت همچنان تاکید بر اجتناب از ترددهای غیرضرور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت فردی دارد، چرا عده‌ای عزم سفر کرده‌اند؟ سلامت همنوع که بماند، سلامت خود، خانواده و عزیزان‌شان چقدر اهمیت دارد؟! یا اینکه سفر به مازندران جزء موارد ضروری است؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷