تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۴۱۹۶۷۴
۰
plusresetminus
کشف بزرگ بزک‌کنندگان آمریکا درباره روابط ایران و چین !
به گزارش بلاغ، روزنامه اصلاح‌طلب شرق روز گذشته در مطلبی با تیتر «تضاد اقتصادی- سیاسی چین و ایران» به نقل از یک دیپلمات درباره آینده روابط سیاسی و اقتصادی میان این دو کشور  نوشت: «در بخش روابط اقتصادی و تجاری، ایران و چین مکمل یکدیگرند و با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان همچنان به گسترش این روابط ادامه داد. به‌ویژه اینکه یکی از کریدورهای چندلایه‌‌ای ابتکار کمربند و جاده هم در بخش زمینی و هم در بخش دریایی با ایران ارتباط دارد. به شرط آنکه مجدداً وزیر نفت کشورمان در هفته اول انتخاب خودش شرکت‌های نفتی چینی را اخراج نکند. اما از لحاظ سیاسی، حاکمیت متمرکز و یکپارچه در پکن مایل نیست که با نزدیک‌شدن به ایران، برنامه‌های درازمدت حزب کمونیست را دچار خدشه کند؛ بدین معنی که سناریوهای متعدد آینده چین در اندیشکده‌های چینی مطالعه شده و همه آنها در این پیش‌شرط که روابط چین باید با آمریکای شمالی، اروپا، کشورهای عربی، آسیای مرکزی و آسیای جنوبی در حالت بهینه بوده تا ابرپروژه‌های طرح کمربند و جاده تحقق پذیرد، مشترک‌اند. چین در مشکلات سیاست خارجی ایران و اختلافات ایران با دیگر کشورها، از ایران حمایت نمی‌کند. این بدان معناست که ایران بهتر است از ظرفیت روابط اقتصادی با چین استفاده کند. در موارد دیگر مناسب است که تصمیم‌گیران ایرانی به رسالت، مأموریت و اهداف درازمدت چینی‌ها توجه داشته باشند.»

گفتنی است  از جریان بی‌آبرویی که برای تحمیل خسارت محض برجام به ملت، به بزک چهره خبیث شیطان بزرگ پرداخت و بعد  هم به صراحت به آن اعتراف کرد، چنین مواضعی بعید نیست. این جریان به‌ویژه پس از آنکه تشت رسوایی برجام از بام  افتاد و آمریکائی‌ها نه تنها در ازای نابودی دستاوردهای هسته‌ای تحریم‌ها را لغو نکردند بلکه با سیاست فشار حداکثری و تلاش برای به صفر رساندن فروش نفت ایران تودهنی محکمی ‌به آنها زدند، در تلاش برای حفظ آبروی نداشته خود  به ایجاد دوقطبی در روابط ایران با سایر کشورهای دوست پرداخته‌اند.

 اینکه ایران و چین روابط خوب داشته باشند و چینی‌ها در همه موارد به ایرانی‌ها کمک کنند و شاید هم اتحادیه‌ای نظامی و اقتصادی و سیاسی میان دو کشور ایجاد شود خار چشم مدعیان اصلاحات و به عبارتی جریان غربگرا در داخل کشور شده و به همین دلیل است که این جریان تلاش دارد از هر روزنه‌ای جهت ایجاد اختلاف میان دو کشور و سیاه‌نمایی از روابط میان ایران و چین استفاده کند. همه اینها در حالی است که آمریکا هم  با تخریب این روابط به‌دنبال موفقیت سیاست «فشار حداکثری» و بستن راه‌های تنفسی باقی‌مانده ایران است تا اینکه تهران را به میز مذاکره یکطرفه بکشاند.

کاسبی سیاسی حامیان FATF از کرونا
روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «پذيرش FATF و انضباط اقتصادي؛ دو ضرورت پساكرونا» نوشت: «مهدي پازوکي به «آرمان ملي» گفت: دولت بايد گزارشي تهيه کند تا در شرايطي که فشار بر روي مردم است از اين هزينه‌هاي غيرضرور جلوگيري شود. وي اظهار کرد: بايد در پساکرونا از طرفي انضباط اقتصادي را در دستور کار قرار دهيم و از طرف ديگر FATF را بپذيريم تا بتوانيم با جامعه جهاني تجارت خود را خصوصاً با کشورهاي منطقه انجام دهم تا بتوانيم بازارهاي صادراتي منطقه را به‌دست بياوريم.» مدعیان اصلاحات به کاسبی سیاسی مشهور هستند؛ یکروز کاسبی از زلزله و سیل، روز دیگر کاسبی از کرونا.این طیف هیچ دلیل فنی و کارشناسی و منطقی برای پیوستن به FATF ندارد، به همین خاطر در تلاش است تا با موج‌سواری بر مسئله کرونا، زمینه تصویب لوایح خسارت‌بار مرتبط با FATF را فراهم کند.به عبارت دیگر یکی از علت‌های اصلی عدم تصویب لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی این بود که موافقان این لوایح، هیچ دلیل فنی و کارشناسی برای قانع کردن صاحب‌نظران و کارشناسان نداشتند، برای همین حالا حامیان FATF که دستشان از دلایل فنی و کارشناسی خالی است، در پی آن هستند تا با موج سواری بر احساسات مردم، این لوایح خسارت بار را تصویب کنند.

نکته قابل تأمل این است که پیش از ایران، کره شمالی هم پالرمو را تصویب کرد و هم سی‌اف‌تی، اما به هیچ عنوان از لیست سیاه FATF خارج نشد. این سازمان اعلام کرد که حالا نوبت توان دفاعی کره شمالی است و باید در این خصوص اقدامات مدنظر FATF در این کشور اعمال شود.

لفاظی‌ برای حاشیه‌سازی
روزنامه دولتی ایران دیروز در مطلبی نوشت: «کرونا هر روز روان‌مان را به هم می‌ریزد. خبر ابتلا و مرگ عده‌ای از هموطنان یا همنوعان در ایتالیا و اسپانیا و آمریکا و... غصه دارمان می‌کند. یک روز که تعداد قربانیان کم می‌شود امیدوار می‌شویم و روزی دیگر که بر رقم مبتلایان افزوده می‌شود ابروهای‌مان توی هم می‌رود. فشار اقتصادی هم دارد کار خودش را می‌کند. عده‌ای وضع شان بهتر است و می‌توانند چندماه از محل پس‌اندازهای شان زندگی کنند اما عده بیشتری حتی بعد از جارو کردن جیب و ته‌مانده حساب بانکی‌شان نفس موجودی شان به شماره افتاده. دعواهای سیاسی هم رونق خودش را دارد. یکی به‌خاطر بقا در پستش، اطلاعات ناقص و بی‌سروته را از گونی‌های بایگانی در می‌آورد و می‌تکاند توی کوچه سیاست.»

معضل هدر رفت منابع ارزی در جنگ اقتصادی در پی بی‌تدبیری و چوب حراج دولت به ذخایر آن، امری است بایسته توجه دستگاه قضایی و بررسی موشکافانه در پیشگاه عدالت که لفاظی‌های حاشیه سازانه‌ نباید خللی در آن ایجاد کند.

ادامه خط تخریبی علیه مجلسی که آغاز به کار نکرده!
روزنامه ابتکار  به مدیرمسئولی محمدعلی وکیلی عضو اصلاح‌طلب مجلس دهم و نامزد شکست خورده انتخابات مجلس یازدهم در گزارشی با عنوان «مچ اندازی اصولگرایان برای 1400» نوشت: «هر چقدر رقابت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایین و فضای انتخاباتی سرد بود، حالا رقابت اصولگرایان برای کسب صندلی ریاست جبران آن بی‌رمقی را کرده است. اصولگرایان که برای راهیابی به مجلس دغدغه‌ای نداشتند و رقیبی نبود که با آن رقابت کنند، حالا در انتخاب رئیس مجلس مثل همیشه نتوانستند در یک توافق و ائتلاف، فردی را برای این مجلس تمام اصولگرا انتخاب کنند و دعواها هر روز شدت بیشتری به خود می‌گیرد.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «درواقع اصولگرایان در این میدان عیار خودشان را برای انتخابات ۱۴۰۰ محک می‌زنند، بنابراین این مچ‌اندازی اصولگرایان برای انتخابات رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس پلی است برای راهیابی به ساختمان پاستور. حالا که در میان رقبایی همچون قالیباف و پایداری‌ها که پیش از این رقابت‌شان قطعی بود احمدی‌نژادی‌ها نیز مدعی این صندلی شده‌اند، کاملاً روشن است که این مچ‌اندازی اصولگرایان پیش‌زمینه‌ای برای انتخابات ۱۴۰۰ است».
گفتنی است بااینکه حدود یک ماه به آغاز فعالیت مجلس یازدهم باقی مانده است اما مدعیان اصلاحات به‌صورت زنجیره‌ای هجمه و عقده‌گشایی علیه مجلس آینده و منتخبان ملت را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدعیان اصلاحات که شکست انتخاباتی مجلس یازدهم را به‌عنوان یک افتضاح تاریخی در کارنامه کاری خود ثبت کردند، حالا هنوز مجلس آتی تشکیل نشده دست به کار تخریب در این مجلس شده‌اند.اصلاحات که در مجلس دهم توانسته بود در پایتخت 30 بر صفر رقیب سنتی خود را شکست دهد، در انتخابات مجلس یازدهم با توجه به سبقه کاری بسیار ضعیف خود 30 بر صفر شکست خورد.  این جریان سیاسی که در انتخابات مجلس یازدهم چیزی برای گفتن نداشت و توسط مردم از گردونه رقابت با رقیب سنتی خود حذف شد از حالا به تخریب مجلسی امید بسته است که هنوز آغاز به کار نکرده. این درحالی است که رسانه‌های این جریان به هیچ عنوان نسبت به مشکلات و ضعف عملکردی نیروهای خود در فراکسیون امید انتقادی نمی‌کنند و حالا که بایستی کارنامه کاری ضعیف جریان خود درمجلس را بررسی کنند به مجلسی که هنوز تشکیل نشده است حمله‌ور شده‌اند.

تیرخلاص مردودی‌های انتخابات به مجلس دهم
روزنامه آفتاب یزد در گزارشی در شماره دیروز خود نوشت: «مجلس در سال چهارم و درست پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن تکلیفِ آنهایی که ابقاء شده‌اند و آن‌هایی که رای نیاورده‌اند شبیه سال چهارمی‌های دبیرستانی شده است که از نیمه اول سال دیگر با افتخار به مدرسه نمی‌آمدند و دست بر قضا، بسیاری از ریزش‌ها و افول کردن‌ها در همین مدتِ سه - چهارماه تا امتحانات نهایی و کنکور رخ می‌داد که دور شدن از محیط درس و مدرسه، خود آفتی بود که بعدها فهمیدیم و آن‌هایی که این رویه را باب کردند، هرگز نفهمیدند!»

این گزارش افزوده است: «با مقایسه میانه‌ای نداریم اما از ظاهر و باطن ماجرا مشخص است که سال چهارم مجلس قانونگذاری مملکتی 80 و چند میلیونی، هیچ شباهتی به سال چهارم دبیرستان ندارد! نه راه‌ها یکی است نه رویه‌ها، نه هدف‌ها یکسان است نه پیامدها... اصلا سال چهارمی‌ها وقتی به مدرسه نمی‌آمدند لااقل خرج روی دست مدرسه نمی‌گذاشتند یعنی منتی اگر بود به گردن خودشان بود نه مدرسه و معلم‌ها که هم مدیر و ناظم تا ثانیه آخر در مدرسه حاضر بودند هم معلم‌ها!
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «پس از حدود ۴۰روز تعطیلی پارلمان 20 فروردین، نمایندگان مجلس در غیاب علی لاریجانی، به ریاست مسعود پزشکیان کار خود را آغاز کردند. این جلسه در حالی آغاز شد که بیش از دوسوم از نمایندگان در مجلس حضور داشتند. این نخستین جلسه مجلس پس از شیوع بیماری کرونا بود که با حضور نمایندگان تشکیل شده است.

ششم اسفندماه 98 با آشکار شدن رقم ابتلا به کرونا در صحن بهارستان، نشست مجلس به حدنصاب نرسید... حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تعطیلی مجلس در شرایط فعلی ایران را غیرقابل توجیه دانست، گفته بود: «معتقدم دست‌ها و اراده‌هایی خواسته یا ناخواسته درصدد است که مجلس تعطیل شود و نتواند نقش حیاتی خود را ایفا کند.» ایسنا، ۱۱ فروردین به نقل از او نوشته بود: «تعطیلی مجلس عادی نیست. نمایندگان در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت بحران باید سهیم باشند که در حال حاضر کشور بیشترین نیاز را به تصمیم‌گیری و بیان مطالب از ‌تریبون مجلس دارد و تعطیلی مجلس با مصالح کشور و عقلانیت سازگاری ندارد.» رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی هم‌چنین پرسیده بود: «در حالی که بیماری کرونا زندگی مردم را در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داده است و نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است، نقش مجلس شورای اسلامی چیست؟» در این‌باره لازم به ذکر است که تازه بعد از این مدت هم که مجلس تشکیل جلسه داده نمایندگان ردصلاحیت‌شده و یا رای نیاورده در انتخابات مجلس یازدهم طرحی را به مجلس آوردند که قید دو فوریتش رای آورد و دیروز نیز وقت مجلس به بررسی کلیات این طرح گذشت. امیرآبادی نماینده قم و عضو فراکسیون ولایی به‌عنوان مخالف این طرح در صحن علنی گفت: شما برای مردمی که گرفتار مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا هستند چه پاسخی دارید؛ بیش از این تیر خلاص بر مجلس دهم نزنید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما