تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۲۵
هزاران خیاط، هزاران جوان جهادی با همان درک و بینش دوران جنگ وارد میدان شدند و هرکدام گوشه‌ای از کار را گرفتند و امروز اگر این گروه‌ها مردمی و جهادی نبودند شاید بخش بهداشتی و درمانی ما با چالش‌های عدیده‌ای روبرو بود.
۰
plusresetminus
آقای رئیس جمهور! «مدیریت بحران» را به مردم و گروه‌های جهادی بسپارید/ کار جهادی، عامل پیروزی‌ها
به گزارش بلاغ، کشور ایران با وسعت یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومترمربع دارای اقلیم آب و هوایی و شرایط جغرافیایی منحصربه‌فردی در دنیاست. این کشور پهناور در این سال‌ها اتفاقات، رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متعددی را پشت سر گذاشته که در کنار این رویدادها بحران‌هایی را نیز ازجمله سیل و زلزله و آتش‌سوزی را از سر گذرانده است.
 
نکته کلیدی عبور از همه این فرازونشیب های تلخ و شیرین روزگار ایرانی « مردم» بودند، مردمی که هر وقت احساس کردند که نظام و دولت به حضور آنان نیاز دارد وارد میدان شدند و نقش‌آفرینی کردند؛ که شاید به‌طورقطع گفت که هیچ کجای دنیا مردمی مثل مردم ایران ندارد.
 
از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که اگر حضور فداکارانه و ایثارگرایانه مردم با هدایت و رهبری پیر فرزانه جهان اسلام حضرت امام خمینی (ره) نبود این پیروزی در برگه‌های تاریخ به ثبت نمی‌رسید.
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بروز حوادثی چون ترور چهره‌های دلسوز انقلاب و ایجاد تفرقه بین مردم و حاکمیت بازهم ملت ایران را وارد این کارزار سیاسی کرد و با درک و بصیرت خود نسخه منافقین و مزدوران داخلی و خارجی را به هم بستند. جنگ تحمیلی یکی از دوران بی‌بدیل و درخشان حضور مردم در دفاع و مدیریت کشور بود که گویی امروز نیز همان اتفاقات در حال رقم خوردن است البته با شکل ظاهری متفاوت.
 
*حضور جوانان غیور و قدرتمند در جبهه‌های حق علیه باطل

حضور جوانان غیور و قدرتمند که در ایام جوانی به درجه‌ای از بینش و جهان‌بینی رسیدند که فراتر از برخی مدعیان، فرماندهی جنگ را به دست گرفتند و غوغایی در جبهه‌های حق علیه باطل به پا کردند. شاید بارزترین مثال را می‌توان سردار دل‌ها سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام برد. جوانی گمنام از خطه کویر سرخ ایران که امروز آن جوان گمنام به‌جایی رسیده است که دشمنان از خون به‌ناحق ریخته شده او ترس و وحشت دارند.
 
از زنان و خواهران این دیار نمی‌توان سخن نگفت، مادرانی که با دستان خود جانان خود را برای دفاع از ولایت، وطن جلوی توپ و تانک قراردادند تا برگی از این نهال تازه غرس شده انقلاب به زمین نیفتد. باید از شیر زنانی در ایران صحبت کرد که توشه غذا و مایحتاج زندگی خود را به برادران و فرزندان خود در جبهه هدیه می‌دادند. همانانی که با دستانی پینه‌بسته با چشمانی کم سو و دستانی لرزان، سوزن به نخ می‌کردند و لباس پاره دلاوران جبهه نبرد را پینه می زندند. هرچه از آن دوران بگوییم شاید اندازه ارزنی نتوانیم وصف شجاعت، ایثار و فداکاری مردم را بیان کنیم.
 
هرچه جلوتر می‌آییم کینه و حرص و غضب دشمن از این نهال جان گرفته از خون هزاران جوان بیشتر می‌شود. نقشه می‌ریزد، تهدید می‌کند، ترور می‌کند، تحریم می‌کند، دم از مذاکره می‌زند و در آخر متأسفانه خروس‌قندی را به برخی از بچگان سیاسی می‌دهد ولی باز با چماق خود آن قند خیالی را هم از او می‌گیرد؛ اما...

*مهربانی مردم را ببینیم
 
دوباره این مردم بودند که با آگاهی، شعور سیاسی و ولایتمداری پای این نظام و انقلاب ایستادند و نگذاشتند همچون چهل و اندی سال قبل در آن رژیم طاغوت دشمن همه‌چیزمان را به یغما ببرد.
 
از سیل گرفته تا زلزله هر جا را نگاه می‌کنید ردپای مردم و گروه‌های جهادی است. در تمام تصاویر به ثبت رسیده و نرسیده در رسانه‌ها و اذهان مردم گرفتار این بلا می‌توان جای پای، رد دست و سبد محبت و مهربانی مردم را دید.
 
این مردم هستند که جور برخی بی‌تدبیری‌ها، مدیریت‌های اشتباه را می‌کشند، کمی فکر کنید واقعاً اگر مردم نبودند این‌همه اتفاقات و بحران‌ها چطور به سرانجام می‌رسید؟

این روزها کرونا آشناترین نام برای مردم جای جای زمین است. این موجود عجیب و غریب به جان جهان افتاده و از شرق و غرب جهان گرفته تا کشور خودمان را درگیر کرده است.

*تفاوت شیوع کرونا در ایران با تمام کشورها

اما شیوع کرونا در ایران با تمام کشورها و قاره‌های جهان تفاوت اساسی دارد. در اروپا، آمریکا و حتی آسیا خط مقدم درگیر با کرونا صرفاً دولتها هستند و مردم به غیر از ماندن در خانه و مشارکت در حفظ قرنطینه، نقش دیگری در مهار کرونا ندارند اما در ایران کرونا حکایت دیگری دارد.

در پی شیوع ویروس کرونا، گروه‌های جهادی و نیروهای مقاومت بسیج پابه‌پای مسئولان و نیروهای نظامی به صورت خودجوش وارد میدان شدند تا با ویروس منحوس کرونا مقابله کنند.

در این میان گروه‌های خودجوش برای سلامت مردم دست به کار شدند و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.

این گروه‌های جهادی که شبانه‌روز پای کار هستند در امر پاکسازی، گندزدایی و ضدعفونی محیط شهری به یک ستون اصلی و تأثیرگذار تبدیل شده‌اند. در واقع گروه‌های جهادی پایگاه‌های مختلف بسیج به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان در کنار مردم حضور دارند؛ خود را سپر بلای آنان می‌کنند تا مردم همچنان مانند روزهای عادی به زندگی ادامه دهند.

*گروه‌های جهادی آستین همت را بالا زدند

 امروز نیز که کشور گرفتار ویروس کرونا شده است مردم و گروه‌های جهادی هستند که آستین همت را بالا زده و به کمک دولت آمدند.

گروه‌های جهادی که وقت، اندوخته مالی و سلامتی خود را برای حفظ سلامتی مردم، پرستاران، پزشکان و کادر درمانی که یگانه رزمندگان جبهه سلامت هستند گذاشتند و شبانه‌روزی در حال دوخت و تهیه لوازم بهداشتی هستند. به‌راستی اگر این گروه‌ها نبودند دولت توانایی تأمین این مقدار لوازم بهداشتی را داشت؟!

*پایگاه‌هایی که سنگر مدافعان سلامت شدند
 
هرچند مساجد برای انجام فرایض دینی تعطیل شدند ولی در عوض به پایگاهی برای خدمت به مدافعان سلامت تبدیل گشتند- گردش ایام چه زیبا می‌چرخد چقدر شبیه سال 60 دوران جنگ تحمیلی شده است- پایگاه‌های بسیج به قرارگاهی برای کمک به مردم و بیمارستان‌ها شده و هزاران خیاط، هزاران جوان جهادی با همان درک و بینش دوران جنگ وارد میدان شدند و هرکدام گوشه‌ای از کار را گرفتند و امروز اگر این گروه‌ها مردمی و جهادی نبودند شاید بخش بهداشتی و درمانی ما با چالش‌های عدیده‌ای روبرو بود و باید مانند غربی‌ها برای گرفتن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بر سر و دوش یکدیگر می‌پریدیم که این ویروس کرونا در کنار مشکلات جدی که برای مردم دنیا داشت چهره واقعی تمدن غرب، فرهنگ و شخصیت دول اروپایی و آمریکا را به‌خوبی به نمایش گذاشت.
 
از اینجا به آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان پیشنهاد انحلال سازمان عریض و طویل و بحران‌زده « مدیریت بحران» را می‌دهیم تا این میزان بیت‌المال در آن حیف‌ومیل نشود و در عوض با اتکا به گروه‌های مردمی و جهادی به‌خوبی بحران‌ها را پشت سر گذاشته و هزینه کمتری را نیز برای دولت داشته و تأثیرگذاری بیشتر و مؤثرتری در جامعه به همراه خواهد داشت.  

*روپوش سفید طبابت بر تن جهادگران

هر جا کشور به کمک شان نیاز داشته، حضور دارند و حالا هم برای مبارزه با کرونا به میدان آمده اند. گروه های جهادی را می‌گوییم این روزها لباس رزم شان، تن پوش سفید پزشکی است و با اعلام فراخوان‌های مختلف در حال جذب نیروی داوطلب هستند.

درست است از روز اول گفته‌اند به یاری خدا و با عزم و اراده جمعی، کرونا را شکست خواهند داد و همچنان پای حرفشان ایستاده‌اند. به همین دلیل است که هرکدام علاوه‌بر مراعات اصول بهداشتی، هر کاری از دستشان برمی‌آید برای به زانو درآوردن این ویروس ناخوانده، دریغ نمی‌کنند.

از جوانانی که شب‌ها به صورت ناشناس در خیابان‌ها قدم می‌گذارند و معابر را ضد عفونی می‌کنند یا آن‌هایی که به درب خانه نیازمندان می‌روند و اقلام بهداشتی توزیع می‌کنند، گرفته تا زنان و دخترانی که در خانه‌ها و کارگاه‌ها به تولید ماسک و دیگر وسایل می‌پردازند، همگی در حال برداشتن قدمی برای ریشه کن کردن کرونا هستند.

نبرد با کرونا در ایران به غیر از دولت به دست مردم نیز در حال انجام است و به جرأت می‌توان گفت که مقابله با کرونا بدون یاری مردم ممکن نبوده و نخواهد بود. این روزها این مهمان ناخوانده مرد و زن یا پیر و جوان نمی‌شناسد و همه را به میدان جهاد کشانده و هرکس در حد توان خود در حال تلاش برای مقابله با ویروس کرونا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲