کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرمی بازار سودجویان با احتکار ماسک؛

کمبود ماسک، احتکار یا خودتحریمی؟/محتکران ماسک زودتر از کرونا دست به کار شدند!

5 اسفند 1398 ساعت 0:13

همه جای دنیا با همکاری و تجهیز کردن داروخانه‌ها و بیمارستان سعی کرده‌اند کرونا را مهار کنند اما اینجا یک ماسک معمولی نایاب شده، کرونا با خود می‌گوید نیازی به من نیست...


به گزارش بلاغ، استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال کرونا روشی معمول است ما را بیش از آنکه ویروس کرونا از بین ببرد خود تحریمی‌ها نابود می‌کند، در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نیاز است بار دیگر با همکاری و همیاری یکدیگر از بحران کرونا عبور کنیم.
 
در پی هشدار‌های صورت گرفته از سوی مراجع ذیصلاح در خصوص خطرات بیماری کرونا متاسفانه در داروخانه‌ها شاهد کمبود ماسک هستیم در حالیکه هنوز مورد مشکوکی از بیماری کرونا در قائم‌شهر و سوادکوه رویت نشده است، اما با مراجعه به اکثر داروخانه‌ها پی به کمبود ماسک می‌برم، قیمت ماسک که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته روند صعودی داشته اما از روز جمعه عدم عرضه ماسک در داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی جای تامل دارد، محتکران ماسک زودتر از کرونا دست به کار شدند!
 
روز جمعه به دلیل اینکه قرار بود در صف رای دهندگان حضور یابم به داروخانه مراجعه می‌کنم تا جهت پیشگیری ماسک بخرم که متوجه کمبود ماسک در پل‌سفید می‌شوم سعی می‌کنم نیمه پر لیوان را ببینم و با خود می‌گویم امروز جمعه است و بیش از پیش بینی بازار تقاضا ماسک به فروش رسیده و حتماً شنبه این موضوع حل می‌شود، ظهر روز شنبه دوباره راهی داروخانه می‌شوم که بازهم جمله «ماسک نداریم» را می‌شنوم به افرادی که در محل‌های کار و خیابان در حال رفت و آمد هستند نگاه می‌کنم اکثر افراد فاقد ماسک هستند!!! پس علت عدم وجود ماسک چیست؟ اگر ماسک‌ها به فروش رسید پس استفاده‌کنندگان از ماسک را چرا نمی‌بینم؟ 
 
عصر راهی شهر زیراب می‌شوم، وضعیت شهر زیراب هم همانند پل‌سفید است داروخانه‌ها فاقد ماسک... این یعنی خود تحریمی و احتکار کالا... ماسک در داروخانه‌های مرکز شهر هم نایاب شده یکی از فروشندگان می‌گوید: «هر چه داشتیم فروختیم».
 
مدیر یک داروخانه خصوصی می‌گوید: تا دیروز هر چه داشتیم فروختیم و دوباره سفارش خرید دادیم تا چند روز آینده به دستمان می‌رسد.
 
با ابراز تاسف راهی قائم شهر می‌شوم بی‌شک در داروخانه‌های  قائم شهر ماسک موجود است، بیش از 6داروخانه قائم شهر نیز ماسک ندارند سئوالم این است ماسک دارو خاص است، لوازمش از خارج تامین می‌شود چه اتفاقی افتاده که از پل‌سفید تا قائم‌شهر نتوانستم یک عدد ماسک بخرم...
 
قابل توجه مسئولان گرامی ماسک احتکار شد و یا شاید عده‌ای که خود را زرنگ‌تر از دیگران تصور می‌کنند با هجوم به داروخانه‌ها و خرید همه ماسک‌های ساده و دارای فیلتر و محلول‌ها و ژل‌های ضدعفونی کننده، سهم هم وطنانشان را احتکار می‌کنند.
 
برخی از افراد دست به سوء‌ استفاده زده‌اند و به گرانفروشی و احتکار ماسک مبادرت کرده‌اند، این درحالیست که مسئولان وزارت بهداشت گفته‌اند استفاده از ماسک برای کسانی که واقعاً در معرض این بیماری قرار دارند توصیه شده است، یکی از همشهریان می‌گوید چند روزی داروخانه‌ها عرضه ماسک ندارند تا قیمت‌ها افزایش یابد تا با قیمت بیش از 10هزار تومان بفروش برسانند، همه جای دنیا با همکاری و تجهیز کردن داروخانه‌ها و بیمارستان سعی کرده‌اند کرونا را مهار کنند اما اینجا یک ماسک معمولی نایاب شده، کرونا با خود می گوید نیازی به من نیست...

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 414556

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/414556/کمبود-ماسک-احتکار-یا-خودتحریمی-محتکران-زودتر-کرونا-دست-کار-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com