کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از تشییع بر دوش انبوه مردم قدردان نکا

پیکر مطهر شهید سپیدرو در جوار عموی شهیدش آرام گرفت/ درخواست خانواده شهید برای انتقام سخت از آشوبگران

16 آذر 1398 ساعت 17:27

پیکر مطهر شهید یاسر سپیدرو پس از تشییع در شهرستان نکا به زادگاهش در روستای چناربن نکا منتقل و طی مراسم باشکوهی در جوار عموی شهید خود سردار اباصلت سپیدرو در گلزار شهدای این روستا آرام گرفت.


به گزارش بلاغ، مراسم تشییع شهید یاسر سپیدرو که در روز سه‌شنبه دوازدهم آذر در شهرستان شادگان از استان خوزستان توسط اشرار به شهادت رسید بر دوش مردم قدرشناس و شهیدپرور شهرستان نکا تا منزل ابدی‌اش برگزار شد.

ابتدا تابوت شهید با حضور در میدان و انجام تشریفات نظامی در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان نکا با شرکت مسئولان کشوری، نظامی و انتظامی و خانواده شهید مورد استقبال و تشییع نمادین نظامی قرار گرفت.

پس از آن با حضور تابوت شهید در وعده‌گاه آغاز آیین تشییع در چهارراه شهدا شهر نکا و مقابل ساختمان شماره 2 سپاه شهرستان در میان خیل انبوه مردم حاضر برای بدرقه شهید امنیت خود تا منزل ابدی، به صورت رسمی و همراه با تشریفاتی خاص مراسم تشییع آغاز شد.


با تعطیلی بازار در مسیر تشییع تابوت شهید از سوی کسبه و پیوستن آن‌ها به خیل مردم حاضر در مراسم تشییع بر شکوه این مراسم نیز افزوده شد و جمعیت یکصدا ضمن حمایت از نیروی انتظامی در سرکوب آشوبگران خواستار انتقام از برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه شدند.
از سوی دیگر برخی از مسئولان استانی ازجمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان و آیت‌الله میراحمدی امام جمعه شهرستان گلوگاه در جمع مردم و سایر مسئولان شهرستانی حاضر شدند.

با رسیدن جمعیت به میدان جانبازان در شرقی‌ترین نقطه اجتماعات مردمی شهر نکا نماز به امامت آیت‌الله محمدی لائینی و حضور باشکوه مردم بر پیکر شهید یاسر سپیدرو اقامه و سپس پیکر مطهر شهید برای خاکسپاری به زادگاهش در روستای چناربن از بخش مرکزی نکا منتقل شد.

پس از تشییع پیکر مطهر شهید در روستا و حضور در منزل پدری به گلزار شهدای روستای چناربن منتقل و در جوار مزار عموی شهید خود سردار اباصلت سپیدرو از شهدای جنگ تحمیلی آرام گرفت.

 
* تلاش همیشگی شهید برای حضور در عرصه‌های انقلاب
در حاشیه این مراسم مصیب سپیدرو پدر شهید یاسر سپیدرو و برادر سردار شهید سپیدرو ضمن تأکید بر لزوم انتقام از افراد مخل امنیت و آسایش مردم، اظهار کرد: شهید یاسر سپیدرو همواره خواهان ادامه راه عموی شهید خود بوده که در نهایت به آرزوی خود نیز رسید.



وی گفت: شجاعت یکی از ویژگی‌های بارز شهید بود که همواره در عرصه‌های دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی پیشگام بود به‌گونه‌ای که حتی قبل از ورود به مجموعه انتظامی نیز با حضور در برنامه‌های مختلف بسیج به خصوص اردوهای جهادی و عضویت در شورای پایگاه سعی در ادای دین خود به این انقلاب داشته است.

پدر شهید یاسر سپیدرو خاطرنشان کرد: فرزند ما برای حفظ امنیت و نظم جامعه به انتخاب خود در این مسیر قدم گذاشت تا در نهایت به آرزوی دیرینه خود برسد و ما نیز ضمن ادامه مسیر این شهدا خواستار انتقام سخت از قاتلان آن‌ها هستیم.
 
* به شهادت فرزندم می‌بالم
مادر شهید سپیدرو نیز در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: آخرین دفعه که برای خداحافظی آمد موقع رفتن گفت که شاید این آخرین دیدار باشد و درواقع ما را برای بازنگشتن خود آماده کرده بود.

وی افزود: البته از همان ابتدا براساس نوع کار شهید هر لحظه منتظر شنیدن خبر شهادت وی بودیم که در اغتشاشات اخیر نیز بر نگرانی ما افزوده می‌شد و در تماس‌هایی از شهید می‌خواستیم تا زودتر به نزد ما بازگردد اما خود شهید اصرار داشت تا در صحنه‌ها برای حفظ امنیت مردم حضور فعال داشته باشد.

این مادر شهید تصریح کرد: هرگز از شهادت فرزند خود احساس ضعف و ناراحتی ندارم البته دلتنگی و غم فراق فرزند همواره سنگین است و هرگز از دل بیرون نخواهد شد اما از اینکه فرزندم راه عموی شهید خویش را ادامه داده و خداوند افتخار شهادت را برای وی رقم زده است به خود می‌بالم.
 
* ادای دین به خون شهدا با دفاع از انقلاب و ولایت
اباصلت سپیدرو برادر بزرگتر شهید یاسر سپیدرو که همنام عموی شهید خود است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در جریان فتنه بنزینی اخیر صبح یکی از روزها باتوجه به حضور بنده در شهر خرمشهر بنابر مأموریت کاری، شهید با بنده تماس گرفت تا برای دیدار وی به شادگان بروم اما به علت مشغله کاری میسر نشد.

وی افزود: بعد از آن متوجه شدیم که شهید در جریان اغتشاشات غائله بنزین مجروح شده و در بیمارستان بستری نیز شده بود که در تماس با وی خواستار بازگشت وی به نکا برای استراحت شدیم اما وی مثل همیشه با همان صلابت دائمی خود ضمن رد این درخواست به توضیح شرایط کشور پرداخت و ما را برای لزوم حضور خود در شهر خدمتش قانع کرد.



این برادر شهید اذعان کرد: قرار بود شهید در پانزدهم آذرماه برای مرخصی نزد پدر و مادرم بیاید اما تنها سه روز مانده به پایان مرخصی به شهادت رسید و در پانزدهم آذر به وعده خود وفا کرد و پیکر بیجانش برای آخرین وداع نزد خانواده بازگشت.

در پایان برادر شهید سپیدرو در سخنی با مردم، تأکید کرد: این شهدا جان خود را برای حفظ امنیت و آسایش جامعه کف دست گرفته و در صحنه حضور یافته‌اند بنابراین ما نیز باید علاوه بر ادامه دادن راه آن‌ها در دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بیش از گذشته در صحنه‌ها حضور داشته و دین خود به خون شهدا را ادا کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 408521

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/408521/پیکر-مطهر-شهید-سپیدرو-جوار-عموی-شهیدش-آرام-گرفت-درخواست-خانواده-انتقام-سخت-آشوبگران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com